Miesten toimintamallit osa 6.

Miten kuuluu toimia kun ajaa autolla ja pysähtyy odottamaan että suojatietä ylittävät pääsevät turvallisesti tien yli ja suurin piirtein jokainen näistä heiluttaa sinulle.

Siis kuuluuko vilkuttaa takaisin tai ajatella, että eivätkö nämä jalkavakeen kuuluvat ymmärrä, että autoilijan velvollisuus on pysähtyä suojatien kohdalla jos sitä ylittää yksi tai useampi henkilö ja jättää tervehtimättä?


http://www.youtube.com/watch?v=hsuaS9QXiXo


"Tämä ei ole mikään uusi ilmiö, mutta vilkuttajien määrä on lisääntynyt huolestuttavasti"


MarttyyriMallari-TTt

13

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MariJari

      Oletko hetero?

    • Lain noudattaminen on niin harvinaista, että se aiheuttaa iloisen kädenheilautuksen. Siihten ei tarvitse vastata, etenkin kun autoon sisälle on usein hankalaa nähdä.

    • kaarne.

      Ihmiset ovat tyhmiä ja huomionhaluisia.

      Liikennesäännöissä sanotaan, että autoilijan velvollisuus on pysähtyä suojatien eteen joten kun autoilija niin toimii hän noudattaa liikennesääntöjä ja siitä ei tarvitse kiittää erikseen.

      Heiluttajien motiivi on se että he haluavat vastatervehdyksen, prkl!

    • no minä kiitän.
      silloin kun olin autokoulussa yksi nuori kysyi, miksi tarvitsee pysähtyä suojatielle?
      hän väitti että kulkija väistää muutenkin tai jää alle.

    • Jos ihmiset ei osaa liikennesääntöjä. En tiedä, miten "kuuluisi" toimia, mikset toimi siten kuin tykkäät? Mä yleensä kiitän pysähtyvää autoa heilauttamalla tai auon idioottimaisesti suustani jonkun kiitoksen, kuten eilenkin. Olin juoksemassa ja auto sattui juuri siten siihen ylityskohdalle, etten olisi ehtinyt yli, joten pysähdyin… tietysti sekin päätti pysähtyä, ja pääsin sitten ylittämään tien ja kiitin. Itse autoillessa en aina anna seisovalle jalankulkijoille tietä, lapsille ja joillekin päättämättömän epämääräisille aikuisille kyllä, turvallisuussyistä. Ei häiritse, jos ylittäjä ei vilkuta, en mäkään autosta. Huvittaa vaan, että joskus niitä jalankulkijoita pitää silleen komentaa...

      Auton ratissa voit olla mulkku kuten muuallakin elämässä, tosin toisinkin voi valita...

    • Toimit miten itsestäsi tuntuu parhaalta.

      Itsellä on tapana heilauttaa kiitokseksi suojatien eteen pysähtyville autoille, vaikka jalankulkijoiden tien yli päästäminen onkin ihan normaalia liikennesääntöjen noudattamista. Vilkutan myös takaisin, jos minulle heilautetaan kiitokseksi.

      Kiittäminen kuuluu normaaleihin käytöstapoihin, vaikka kyseessä olisikin asia mikä olisi ns pakko tehdä eikä pelkästään huomaavaisuutta. Ystävällinen kiitos ventovieraalle saattaa joskus jopa pelastaa jonkun päivän...

      • Kerro onko sulla

        miestä.


    • Tulee sitä vilkutettua takaisin.

      EI ole mikään kirkossa kuulutettu asia, että kuski pysähtyy suojatien eteen vaikka laki määrääkin. Siksi on ihan jees kiittää vaikka vilkutuksella kun joku sen tekee.

      Kiitän minäkin toisinaan bussikuskiakin kyydistä kun jään autosta, vaikka kuski ajaakin palkasta hänelle määrättyä reittiä.

    • kiltti nainen

      Minä näytän keskaria jos autoilija ei päästä suojatien yli :)

      • rdgpwYRÅ

        oletpa huonokäytöksinen lunttu


      • kiltti nainen
        rdgpwYRÅ kirjoitti:

        oletpa huonokäytöksinen lunttu

        Pitäisikö kiittää jos auto kiilaa eteen? :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      4974
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      292
      3085
    3. 134
      1797
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1647
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1223
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1173
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe