Usko ja yhteys

No, jo oli aikakin

Joukko herätysliikeväkeä ja seurakuntien aktiiveja on perustanut Usko ja yhteys -verkoston, joka haluaa tukea perinteistä kristillistä näkemystä edustavia vastuunkantajia luterilaisessa kirkossa. Verkoston slogan on ”Rohkea uskaltaa erottua!”

– Keskustelu on mennyt siihen, että ei voi ihan vapaasti sanoa, että minä uskon Jeesukseen ja pelastukseen. Kristillisen avioliiton kannalla ei voi olla ilman, että tulee leimatuksi. Tässä verkostossa on kysymys siitä, että meillä olisi uskallus olla sitä mieltä mitä olemme ja meillä on myös oikeus sanoa, mitä ajattelemme ilman että tulemme leimatuksi jollain tavalla, kirkolliskokousedustaja Stig Kankkonen sanoo.
http://www.seurakuntalainen.fi/

15

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskallan sanoa

      Minä uskon Jeesukseen Kristukseen.

      • Uskallan sanoa sanoi :
        Minä uskon Jeesukseen Kristukseen.
        _________________
        Minä myös !!

        Erottelu on näköjään alkamassa.


      • ...
        pertsa2012 kirjoitti:

        Uskallan sanoa sanoi :
        Minä uskon Jeesukseen Kristukseen.
        _________________
        Minä myös !!

        Erottelu on näköjään alkamassa.

        ...


    • Muutosta siis

      On se alkanut. Keväällä Herra usein puhui juuri siitä, että Hän erottelee jyvät akanoista. Olkaa uskollisia, kuului jatko.

    • -jarmo-

      Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

      Tietenkin minä haluan pelastua ja uskon Jeesukseen Kristukseen vapahatajana ja Jumalan poikana, joka on Herrani ja paimeneni.

      • Erottelu on alkanut. Minä sanon, etten usko moiseen hölynpölyyn.

        Ja "kristillinen avioliitto" on ollut Suomessa 1500- luvulta. Sitä ennen oli jotain ihan muuta ensimmäiset 1500 vuotta, ja mitä koko historian ajan. Ja maailmassa valtaosa avioliitoista on muita kuin kristillisiä.

        Toivotaan, että elän ja näen kuinka jompi kumpi puoli on oikeassa tässä, että mihin kannattaa uskoa tai olla uskomatta. Voitte tekin kyllä yllättyä!


      • -jarmo-
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Erottelu on alkanut. Minä sanon, etten usko moiseen hölynpölyyn.

        Ja "kristillinen avioliitto" on ollut Suomessa 1500- luvulta. Sitä ennen oli jotain ihan muuta ensimmäiset 1500 vuotta, ja mitä koko historian ajan. Ja maailmassa valtaosa avioliitoista on muita kuin kristillisiä.

        Toivotaan, että elän ja näen kuinka jompi kumpi puoli on oikeassa tässä, että mihin kannattaa uskoa tai olla uskomatta. Voitte tekin kyllä yllättyä!

        Kaanaan häissä Jeesus muutti vedet viiniksi, joten älä puhu 1500 luvusta mitään. Häät ovat olleet luomisesta saakka kristilliset heti kun Jeesus häitä vertasi liittoon Jumalan ja itsensä kanssa.


      • -jarmo- kirjoitti:

        Kaanaan häissä Jeesus muutti vedet viiniksi, joten älä puhu 1500 luvusta mitään. Häät ovat olleet luomisesta saakka kristilliset heti kun Jeesus häitä vertasi liittoon Jumalan ja itsensä kanssa.

        Suomessa alkoi kirkko vihkimään 1500-luvulla, Jeesus oli juutalainen, joten oli aika vikatikki sanoa niitä häitä kristillisiksi.

        Olen ainakin ymmärtänyt, että jos ei ole kirkkohäitä, niin ei ole sitten kristillinen avioliittokaan. Suomessa oli muu tapa mennä yhteen ennen 1500-lukua


      • ---
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Erottelu on alkanut. Minä sanon, etten usko moiseen hölynpölyyn.

        Ja "kristillinen avioliitto" on ollut Suomessa 1500- luvulta. Sitä ennen oli jotain ihan muuta ensimmäiset 1500 vuotta, ja mitä koko historian ajan. Ja maailmassa valtaosa avioliitoista on muita kuin kristillisiä.

        Toivotaan, että elän ja näen kuinka jompi kumpi puoli on oikeassa tässä, että mihin kannattaa uskoa tai olla uskomatta. Voitte tekin kyllä yllättyä!

        Älä sitten usko.


      • ...

        ...


    • Mitä sitten?

      helsinkijokkeri.
      Sitten et usko. Sillä siisti. Et tosin usko Raamatunsanaankaan. Et myös Jeesukseen Kristukseenkaan. Me taas uskomme sen, että sinä et usko. Olet siis ateisti.
      Kerkiäthän tuota itkeä sitten kadotuksessakin.

    • Pomo-

      Ihmeitten aika ei ole ohi. Niistä nyt on turha vaan kertoa kun syntyy väittely kuten ylipappien ja fariseusten keskuudessa.

    • Kaikenlaista

      Totta. Osasivat ne ennenkin.

    • bää

      löysin ihanan hengellisen kipaleen netistä

      www.youtube.com/watch?v=q44F_vk7RQg

    • qpn'jt

      Herramme tulee. Vanhan hengellisen laulukirjan sanoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe