kannattaako huolestua?

tyttö.

Mietin, poikaystäväni läppäisi/läimäytti minua no, ei nyt hirmu kovaa, muta jokatapauksessa, erään riidan aikana. Lyönti ei aiheuttanut mitään jälkiä tms, mutta mitä luulette, kuinka vakavana minun kannattaa tätä asiaa pitää? Mitä teen, vai jätänkö asian noteeraamatta? Onko tällaisesta "pienestä" lyönnistä tie vain pahempaan jatkossa? Riidan jälkeen sanoin asiasta poikakaverille, ja hän oli itsekin hämillään tekemästään, tietenkin hän vähän yritti syyttää minun vaikutustani asiaan (vittuilu) jne...kertokaa minua viisaammat!

5

1527

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mb54

Näyttäs siltä,että olet jonkunverran hysteerinen ja kaveris "läppäs" sua,katso itseäs peilistä,älä anna tilanteenteen toistua..

• Henna

Ei tommonen läppäsy mun mielestä mihinkään suurempaan huoleen anna aihetta, ellei toistu.

Sen sijaan toi syyttely logiikalla "on sun oma vika että mä kävin suhun käsiksi" on mun mielestä huolestuttavampaa. Tietty voi johtua siitä, että miehesi oli niin hämmentynyt itsekin, mutta oikeasti väkivaltaiset tyypit käyttävät ihan samaa perustelua. On ihan totta, että saahan se ärsyyntymään, jos toinen nalkuttaa ja vittuilee, mutta normaalit ihmiset pystyvät käyttämään puhetta nyrkkien sijaan.

Nalkutukseen ei kukaan ole toistaiseksi kuollut...

• Lady78

Kyllä. Minä huolestuisin asiasta suuresti. Tässä perustelut:

1. Miehen verbaliikka ei ilmiselvästi riitä tasollesi ja kun häneltä loppuvat sanat, hän ottaa väkivallan avuksi.

2. VAikka lyönti ei aiheuttanut vammoja, jälkiä, niin sen merkitys ei kuitenkaan vähene. Lyönti on aina lyönti. Se on toiseen kajoamista ilman toisen lupaa ja sen tarkoitus on satuttaa/nöyryyttää. Tästä ei pääse mihinkään millään selityksillä.

3. Ratkesiko riita lyöntiin? Jos niin, on riski että miehesi kokee sen helpoksi tavaksi päästä eroon ristiriitatilanteista. Siis psykologisesti, alitajuisesti, ei välttämättä tietoisesti. Poimimme käyttäytymismallimme menneisyydestä; se mikä toimi ennen, oletetaan toimivan uudestaankin. Eli on mahdollisuus, että tästä tulee miehellesi tapa ratkaista riidat ja "tukkia nalkuttavan ämmän suu".

4. Minkäänlaiselle lyönnille ei ole ikinä perusteluja! Nalkuttaminen, vittuilu tai muu ei-fyysinen toiminta EI OLE syy lyömiseen. Vastuun väistäminen ja selitysten keksiminen on mielestäni tilanteessa huolestuttavinta. Miehesi ei koe tehneensä väärin, joten on aina vain todennäköisempää, että hän käyttää samaa tekniikkaa myöhemminkin. Ja ajansaatossa väkivallan kierre pahenee, kun sinä et enää järkytykään yhdestä lyönnistä ja saman vaikutuksen saavuttaakseen miehen pitää lyödä kaksi, kolme, kymmenen kertaa, potkia, kuristaa...

5. Perheväkivallan kierre syntyy juuri sillä tavoin, että aluksi mies on rakastava ja hellä. Sitten tulee se ensimmäinen riita ja ensimmäinen pieni läpsäys... Ei kukaan tieten tahtoen valitse väkivaltaista miestä; kaikki ne osaavat olla hurmaavia ja voittaa naisen puolelleen. Eli mieti kaksi kertaa.

En kuitenkaan kehota sinua jättämään poikaystävääsi, sillä ilmeisesti rakastat häntä paljon. Tiedosta kuitenkin nämä vaarat ja tarkkaile hänen käytöstään riitatilanteissa. Jos lyömisestä (vaikkakin vaarattomasta) tulee tapa, on aika keskustella asiasta perinpohjaisesti ja miettiä, haluatko elää elämäsi mustaa silmää peitellen.

• leikkiä

Melkei sata varmasti sanon, että jos suhteenne vielä jatkuu lyö kumppanisi sinua vielä kunnolla turpiin! Samanlaisesta pikku läppäsystä minunkin helvettini joskus aikojen alusta alkoi ja silloin uskoin vittuiluni aiheuttaneen reaktion, mutta myöhemmin sain turpaani ihan vaan ilman syytä jos vaikka olin käyny kaupassa ilman lupaa niin turpaan tuli.Miehet osaa kyllä pyytää kauniisti anteex tai syyttää sua niin, että uskot itsekkin olevas syyllinen vaikket oliskaan. Mieti nyt tarkaan mitä elämälläs teet!!!!!!!!! Yleensä jos lyö kerran lyö toistekki vaikka kuin mies vannottaa ettei enää ikinä lyö voit saada turpaas jo seuraavassa hetkessä!

• järki käteen nyt!

Sillä kaverilla ei ole mitään oikeutta läpsäistä sua edes sormenpäillä. Jätä se looseri. Heti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      58
      4411
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      97
      3678
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      104
      3301
    4. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1883
    5. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      17
      1869
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1108
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      81
      793
    8. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      44
      781
    9. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      103
      780
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      22
      754
    Aihe