mistä uusi työ

virkanainen

Te töihinne kyllästyneet ja työpaikkaa vaihtaneet. Miten voisi edesauttaa toisen työpaikan löytämistä? Mollin sivut tulee katottua joka päivä kahteenki kertaa, mutta eipä sieltä mitään löydä. Keltaiset sivut? Kuinka kehtaisi soitella eri firmoihin ja kysellä töitä? Kuinka moni on löytänyt työn muuta kautta kuin työvoimatoimiston?

14

4740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tamminen

      Mä käytin kaikki lomani uuden duunin hakemiseen kun palo lopullisesti käämit ex-työnantajan kanssa. Hain niin netin kuin avointen hakemustenkin kautta töitä kaikkialta minne vaan oli vähänkään mahiksia päästä. Soittelin ihan surutta työantajille töistäkin, kun oli oma työhuone jonka oven sai kiinni... ; )
      Kesäloman pidin hiukan normaalia aikaisemmin ja ravasin senkin ajan työhaastatteluissa, ja se oli kyllä vaivannäön arvoista. Siitä muutaman viikon päästä kävin allekirjoittamassa uuden työsopimuksen ja hyvin menee! : )
      Mä siis pystyin määräämään loma-ajankohtani itse, mikä auttoi asiaa.

    • Mopo

      Minä olen totaalisen vittuuntunut nykyiseen työhöni! Ongelma on, ettei työtä ole yksinkertaisesti tarjolla minun alallani ja koulutuksellani! Jostain pitää uusi työ repiä. On pakko päästä täältä pois pian!

      • Hei kyllä niitä töitä on..minullekkin löytyi vaikka jo luulin että "eläkkeelle" joudun..se on kiinni siitä mitä olet valmis tekee..mä teen ihan rehellistä työtä ja saan kunnon palkan..saatkohan yhteyden minuun..voisinkohan auttaa?


    • Pankkilainen

      Samat on fiilikset mullakin. Olen ollut pitkään pankissa töissä, en tiskillä, vaan hieman erilaisissa asiantuntijatehtävissä, mutta olen tosi leipääntynyt tähän hommaan.
      Esimieskin on sen huomannut, kun kävi tänään kyselemässä, mutta eipä osannut hänkään antaa toivoa mistään paremmasta = mielenkiintoisemmasta ja motivoivammasta hommasta. Sinänsä kai tässä pitäisi olla tyytyväinen, vakituinen paikka, palkka kai (?) kohtalainen (n.2800 euroa/kk),tosin aika vähän akateemiselle koulutukselle, mutta lisää ei tipu vaikka kuinka perustelee. Olen kuitenkin jo 48 v., opiskellut työn ohella kuitenkin vähän tiedottamista muutama vuosi sitten, joten lieneekö enää ja kuitenkaan toivoa mistään paremmasta ?
      Haaveillahan voi, mutta onko oikeasti enää mitään mahdollisuuksia vaihtaa alaa/ammattia, en tiedä.
      Onko joku oikeesti vielä tässä iässä saanut uuden vakituisen työpaikan (paitsi tietysti ne Hyvä Veli-kerhoon kuuluvat ynnä muut miehet johtajatasolla) ?

      • vitsi vitsi

        Hae HUSiin tekstinkäsittelijäksi, sinne ne muutkin menneet on :)))


      • vakinainen

        Olen yrittänyt päästä pois vakinaisesta työpaikasta jo ainakin 10 vuotta. Täytettyäni 50 lopetin hakemisen, en enää jaksa. Työpaikat menevät nuorille, joilla on vähemmän kokemusta ja koulutusta tai sitten suhteilla. Koulutin itseäni työn ohessa vuosikausia uuden työpaikan toivossa.Olen niin kyllästynyt työhöni, etten nää enää muuta keinoa kuin irtisanoa itseni.Teen sitten pätkätöitä, jos saan.


      • tyytyväinen!

        Ihme narisijoita täällä. Jumalauta, kevyt siisti sisätyö liki 3 tonnin palkalla ja ei kelpaa! Jumalauta, on siinä itsekeskeinen ihminen. Vai on sulla surkeasti akateemisella koulutuksella että vedät perseellä istuen tommoisen palkan? On täällä maassa tohtoristason henkilöitä työmarkkinatuella, ja siivoojinakin.

        Noin siinä käy, kun pumpulissa ja turvatussa demokratiassa kasvaneet ja oikeaa kurjuutta näkemättömät tyypit vuodattelevat netissä epäoikeudenmukaisuutta. Kirjoittelet varmaan tän vielä typaikkasi koneelta?...


      • Paskan palkan saaja
        tyytyväinen! kirjoitti:

        Ihme narisijoita täällä. Jumalauta, kevyt siisti sisätyö liki 3 tonnin palkalla ja ei kelpaa! Jumalauta, on siinä itsekeskeinen ihminen. Vai on sulla surkeasti akateemisella koulutuksella että vedät perseellä istuen tommoisen palkan? On täällä maassa tohtoristason henkilöitä työmarkkinatuella, ja siivoojinakin.

        Noin siinä käy, kun pumpulissa ja turvatussa demokratiassa kasvaneet ja oikeaa kurjuutta näkemättömät tyypit vuodattelevat netissä epäoikeudenmukaisuutta. Kirjoittelet varmaan tän vielä typaikkasi koneelta?...

        2800 euroa kun minä saisin kuussa, niin itkisin onnesta ja voisin tehdä nykyisiin työtehtäviini kaksinkertaisen määrän hommia! Äitini oli postipankissa töissä, aika vaativissa hommissa(joutui jatkuvasti opiskelemaan uutta) ja sai aikoinaan noin 9000mk/kk. Samaan aikaan samoista tehtävistä pankissa olisi maksettu paljon, paljon parempaa palkkaa(noin 12-13tmk). Nyt hän on muissa hommissa, hieman helpommissa vakuutusalan hommissa ja palkka 1650€/kk, että jotain rajaa palkan suhteen! Eiköhän se työn vaativuus ratkaise palkan, eikä se onko akateeminen vai ei. Minun mielestäni kaikkien raskaan fyysisen työn tekijöille vois antaa palkkaa lisää. Perseellä sisätöissä tekeville toi sun palkka on jo erittäin hyvä.
        Ite teen sisätöitä, mutta ala on semmosta että pitää opetella jatkuvasti uutta ja on hiukan stressaavaakin. Palkka huomattavasti alhaisempi kuin tuo 2800.


      • Anonyymi
        tyytyväinen! kirjoitti:

        Ihme narisijoita täällä. Jumalauta, kevyt siisti sisätyö liki 3 tonnin palkalla ja ei kelpaa! Jumalauta, on siinä itsekeskeinen ihminen. Vai on sulla surkeasti akateemisella koulutuksella että vedät perseellä istuen tommoisen palkan? On täällä maassa tohtoristason henkilöitä työmarkkinatuella, ja siivoojinakin.

        Noin siinä käy, kun pumpulissa ja turvatussa demokratiassa kasvaneet ja oikeaa kurjuutta näkemättömät tyypit vuodattelevat netissä epäoikeudenmukaisuutta. Kirjoittelet varmaan tän vielä typaikkasi koneelta?...

        Miks pitäis tehdä elämällään jotakin paskaa... Tollanen Uuno Turhapuro jonka mielestä pitää painaa jollekki rahaa ja omasta elämästä, hyvinvoinnista ja läheisten kanssa ajasta pitää tinkiä. Työnteko pitää vaihtaa/lopettaa heti kun ite siihen leipääntyy.


    • työtön 50+ vuotias

      pankkien työntekijät ovat niin tiukassa tulosvastuussa, ettei todellakaan kannata kadehtia heidän työtään. työmarkkinoilla ei ole mahdollisuus työllistyä enää 45 v täyttäneenä - pätkätyöntekijät ovat todella ahtaalla - eikä työttömyydestä ei pääse enää töihin. työnantajat toimivat todella lyhytnäköisesti rekrytoidessaan vain nuoria.

    • ämpyli

      minä ,53v. ''vanha'' akka sain töitä, vakisuhteen, heti kun jouduin jäämään entisen työantajan sairauden takia työttömäksi.

    • miksi??

      Jos työ tympii, miksi etsiä uuttakaan? Samaa pazkaa ne on kaikki.

      Työttömänä päjää eikä stressiä ole. Sossu elättää kun alkaa dokaamaan ja elämään rentusti. Sätkä suuhun, risa farkkupusakka päälle ja viinanlemuisena vaan sossuun niin rahaa tulee.

    • entinen työnhakija

      No minä osaisin neuvoa, mutta kuka haluaa niin tumpelon, ettei osaa edes töitä hakea? No neuvotaan silti, googleta alasi firmoja, tee avoimia hakemuksia, tee avoin hakemus työkkärin cv-nettiin (itse olen saanut sitä kautta asiallisia sekä myös asiattomia tarjouksia, ja hakemukseni kyllä oli omastakn mielestäni hyvä ja erottuva). Lisäksi on muitakin sivustoja. Lue alasi lehtiä ja paikkakunnan lehtiä. Sitten on nämä rekrytointisivustot, monster, uranus, oikotie...noita on vaikka kuinka paljon. Uudelleen kouluttautuminenkin on yksi vaihtoehto, minä tein sen ja sain töitä.

    • Anonyymi

      Ei epäkiinnostavissa duuneissa kannata jatkaa. Nykyään on alkanut taas olla kaikenlaisia töitä tarjolla, joihin ei aina tarvita koulutustakaan tai kokemusta, jos vaan sietää tehdä erilaisia hommia. Joku on välillä esim. hoitoalalta lähtenyt vaikka ravintola-alan töihin jne., joten lähinnä omasta rohkeudesta asiat riippuu, saako muuta työtä.

      Ensimmäinen teko on se, että alkaa säästämään niin, että pärjää, jos meinaa ottaa loparit. Tuen saaminen nimittäin kestää ainakin kuukauden, jonka aikana pitäisi myös selvitä. Ja sitten vaan hakemaan eri paikkoja sen säästämisen ohessa, jos vaikka nappaisi ennen kuin niitä tukia edes tarvitaan.

      Hakeminen on kyllä paskamaista. Itsellä on ainakin jo muutaman epäonnisen haun jälkeen mennyt maku koko työn hakemisesta. Mutta lopulta sitä aina jotain töitä on saanut.

      Olen ottanut lyhytaikaisiakin, kuukauden osa-aikaisia pestejä, pärjätäkseni paremmin taloudellisesti. Siinä ohessa voi sitten katsella muita paikkoja vähän paremman taloudellisen turvan kanssa.

      Säästöön pitäisi nyt saada niin paljon, että voi taas vaihdella työpaikasta toiseen. Nyt itselläni on 2 osa-aikatyötä tällä hetkellä. Toiveena on kerätä pesämunaa ja löytää 1 työpaikka, jolla pärjäisi ja saisi lopetettua nuo 2. Edes määräaikaisen työn koitan saada. Koska jo kohtuupalkasta saan säästettyä ihan hyvin niin, etten välttämättä edes tarvitse mitään jatkuvaa työsuhdetta. Omalla elämäntyylilläni kohtuupalkkainen määräaikaistyö pari kertaa vuodessa riittäisi oikein hyvin. Pääosan vuodesta elelisin siis säästetyillä palkoilla ja sitten taas olisin lyhyen aikaa töissä, kun varat alkaisivat huveta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      91
      4286
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4202
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3966
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2807
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2521
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2084
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2003
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1649
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe