leukosyyti koholla!!!!

itkua...

Onko kenelläkään kokemusta siitä,että veren leukosyytit ovat hieman koholla??muussa verenkuvassa ei poikkeavaa,trombosyytitkin normaalit(jotka laskevat/nousevat jos joku leukemia tms).Virtsavaivojen ja lievän mikroskooppisen verivirtsaisuuden takia odotan pääsyä rakon tähystykseen yms.Mutta miksi valkosolut koholla(n.10.3-12.0)koko ajan? mitä vastaan elimistöni puolustautuu...????

11

8128

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiki

Itsellänikin ne olivat muutama vuosi sitten koholla,ilman mitään syytä ,puolen vuoden kuluttua arvot olivatkin sitten aivan normaalit

• alkuperäinen

Huh,tuo kuulosti hyvältä.Itsekin olen maalaillut kauhukuvia kaikista sairauksista tässä,jatkotutkimuksia minulle tulee(siis tuo rakon tähystys ym.)mutta se ei tule näiden arvojen takia,vaan juuri tuon pissavaivan vuoksi.Muistatko yhtään mitä ne sinun arvosi olivat,suunnilleen??ja olivatko pitkäänkin koholla??oliko sinulla mitään muita oireita,lämpöä tms.???ja missä yhteydessä huomattiin?kiitos jos viitsit vastata!

• sairas.
        alkuperäinen kirjoitti:

Huh,tuo kuulosti hyvältä.Itsekin olen maalaillut kauhukuvia kaikista sairauksista tässä,jatkotutkimuksia minulle tulee(siis tuo rakon tähystys ym.)mutta se ei tule näiden arvojen takia,vaan juuri tuon pissavaivan vuoksi.Muistatko yhtään mitä ne sinun arvosi olivat,suunnilleen??ja olivatko pitkäänkin koholla??oliko sinulla mitään muita oireita,lämpöä tms.???ja missä yhteydessä huomattiin?kiitos jos viitsit vastata!

heippa1olen ollutu sairaana tosi pitkään.tulehdus toisensa perään jyllää minussa.leukosyytit oli 22 ja hälyyttivät uuteen kokeseen.mutta ne oli päivässä arvo vaihtunut 22 16.nyt voi taas olla mitä vain.soittelin sairaalaan jossa olen ollut hoidossa,kertoivat että kuume,eräät lääkkeet nostaa arvot jne.että ei mitään hätää.onko sinulla jokin lääkitys mahdollisesti päällä?

• jatkaa...
        sairas. kirjoitti:

heippa1olen ollutu sairaana tosi pitkään.tulehdus toisensa perään jyllää minussa.leukosyytit oli 22 ja hälyyttivät uuteen kokeseen.mutta ne oli päivässä arvo vaihtunut 22 16.nyt voi taas olla mitä vain.soittelin sairaalaan jossa olen ollut hoidossa,kertoivat että kuume,eräät lääkkeet nostaa arvot jne.että ei mitään hätää.onko sinulla jokin lääkitys mahdollisesti päällä?

No kaikki alkoi elokuusta kun epäiltiin virtsatieinfektiota,tulehdusta ei löytynyt,sitten sanottiin että kohtutulehdus,sain lääkkeet,edelleen mystistä virtsavaivaa jonka vuoksi menen rakon tähystykseen heti kun pääsen.ei varsinaista tulehdusta ole,tai sitä ei ole paikallistettu mikä on ja missä.pientä lämpöä koko ajan 37,1-37,3.Viime viikolla kamala flunssa,nyt siitä toipumaan päin.Ei ole lääkärit sanoneet,että noissa arvoissa mitään hälyyttävää olisi,lievästi koholla tai toinen lääkäri sanonut,että normaalirajojen sisällä melkein.

• sairaslomalainen.
        jatkaa... kirjoitti:

No kaikki alkoi elokuusta kun epäiltiin virtsatieinfektiota,tulehdusta ei löytynyt,sitten sanottiin että kohtutulehdus,sain lääkkeet,edelleen mystistä virtsavaivaa jonka vuoksi menen rakon tähystykseen heti kun pääsen.ei varsinaista tulehdusta ole,tai sitä ei ole paikallistettu mikä on ja missä.pientä lämpöä koko ajan 37,1-37,3.Viime viikolla kamala flunssa,nyt siitä toipumaan päin.Ei ole lääkärit sanoneet,että noissa arvoissa mitään hälyyttävää olisi,lievästi koholla tai toinen lääkäri sanonut,että normaalirajojen sisällä melkein.

jossain on viitearvot 0-4.mutta sairaalassa sanottiin että nykyään olisi se suositus viitearvo noin 10.otettiinko sinulta koe uusiksi?toi on inhottavaa kun ei anneta tietoa ja kerrotaan vain tommoista.

• nyt vielä
        sairaslomalainen. kirjoitti:

jossain on viitearvot 0-4.mutta sairaalassa sanottiin että nykyään olisi se suositus viitearvo noin 10.otettiinko sinulta koe uusiksi?toi on inhottavaa kun ei anneta tietoa ja kerrotaan vain tommoista.

No ei ole nyt sanottu mitään uusintakokeista,mutta kun menen tuohon rakon tähystykseen,niin siinäpä kaikkia kokeita otetaan muutenkin.Leukosyyttien viitearvon yläraja on n.10,lääkärin mukaan.Viime viikolla se on 12,kun olin flunssassa(virus saattaa nostaa arvoa,muttei välttämättä,kysyin lääkäriltä),tällä viikolla 11.4.Nyt olo ihan hyvä,elokuusta asti tuo arvo ollut siinä 10 paikkeilla,mutta kun missään muussa verenkuvassa ei ole mitään poikkeavaa,niin ei tuohon vielä ainakaan ole otettu hirveästi mitään kantaa.Kun "työasiana"lekureilla on nyt tuo mun virtsarakon tähystys ym.eikä niinkään tuo leukosyytti-juttu.toki niillä saattaapi olla yhteys,kuka tietää.Epätietoisuus on kamalinta.
        Leukosyyttien ALAraja on jossain 4 paikkeilla,eli jos sen alle menee,on sekin huolestuttavaa,eli esim.leukemiassa saattaa leukosyytit laskea kamalan alas,tai toisaalta vastaavasti pompata kovin korkealle.Näin sanoi lääkäri minulle.

• Labo

Leukosyyttien määrä voi kohota hyvin helposti esim. päivällä tulos on suurempi kuin aamulla. Ruumiillinen ja henkinen rasitus sekä ruokailu nostaa sitä myös.

Leukemioita epäiltäessä solujen muoto on tärkeämpää kuin niiden määrä.

Vain noin 95% terveistä ihmistä sopii viitealueen sisälle oli kyseessä mikä verikoe tahansa.

• lohdutuksesta

Niin,ainakin olen ollut henkisesti aivan äärirajoilla,syönyt rauhoittavia pysyäkseni edes jotenkin kasassa,en ole kyennyt nukkumaan,syömään tms.koko ajan keho "ylikierroksilla".kaipa tuokin nostaa arvoa.Ja lääkäri sanoi,että jotkut trombosyyttiarvotkin on multa katottu,eli tämä ei viittaa leukemiaan tai imusolmukesyöpään.ja kun muut veriarvot kaikki kohdallaan,hemoglobiinikin erittäin hyvä,ei kai minulla siis tässä vaiheessa ole syytä huoleen?mitä sanoo nimimerkki"labo"(oletko laboratorioalan ammattilainen tms.?ei tarvitse kertoa,jos et halua).

• Labo
        lohdutuksesta kirjoitti:

Niin,ainakin olen ollut henkisesti aivan äärirajoilla,syönyt rauhoittavia pysyäkseni edes jotenkin kasassa,en ole kyennyt nukkumaan,syömään tms.koko ajan keho "ylikierroksilla".kaipa tuokin nostaa arvoa.Ja lääkäri sanoi,että jotkut trombosyyttiarvotkin on multa katottu,eli tämä ei viittaa leukemiaan tai imusolmukesyöpään.ja kun muut veriarvot kaikki kohdallaan,hemoglobiinikin erittäin hyvä,ei kai minulla siis tässä vaiheessa ole syytä huoleen?mitä sanoo nimimerkki"labo"(oletko laboratorioalan ammattilainen tms.?ei tarvitse kertoa,jos et halua).

Jopa minä ällistyin, kun näin viestisi reuma-keskusteluryhmässä. Minulla on nivelreuma.

Vajaa kaksi vuotta sitten eräänä yönä lähes kaikki käsien ja jalkojen nivelet tulehtuivat. Sitä ennen minulla oli vuosia epämääräisiä oireita, mm. pissatulehdusta muistuttavia. Jatkuvasti piti käydä vessassa, mutta ei kirvellyt. Tämä kesti aina muutaman päivän kerrallaan ja meni itsestään ohi. Ihmeellisiä yhden illan kuumeita minulla oli myös, mutta tosi harvoin. Polvien aristuksen luulin johtuvan siitä, kun olen loukannut ne niin monta kertaa.

Olen tehnyt kauan aikaa sitten laboratoriotyötä, muttaa nimimerkkini tulee aivan muusta. Normaalisti minä en käy netissä koskaan, koska minulla ei ole konetta kotona, tämä ja ensi viikko ovat poikkeuksia.

Älä nyt kuitenkaan vielä ala suremaan, että sinullakin on nivelreuma.

• eipä tässä....
        Labo kirjoitti:

Jopa minä ällistyin, kun näin viestisi reuma-keskusteluryhmässä. Minulla on nivelreuma.

Vajaa kaksi vuotta sitten eräänä yönä lähes kaikki käsien ja jalkojen nivelet tulehtuivat. Sitä ennen minulla oli vuosia epämääräisiä oireita, mm. pissatulehdusta muistuttavia. Jatkuvasti piti käydä vessassa, mutta ei kirvellyt. Tämä kesti aina muutaman päivän kerrallaan ja meni itsestään ohi. Ihmeellisiä yhden illan kuumeita minulla oli myös, mutta tosi harvoin. Polvien aristuksen luulin johtuvan siitä, kun olen loukannut ne niin monta kertaa.

Olen tehnyt kauan aikaa sitten laboratoriotyötä, muttaa nimimerkkini tulee aivan muusta. Normaalisti minä en käy netissä koskaan, koska minulla ei ole konetta kotona, tämä ja ensi viikko ovat poikkeuksia.

...vielä liene mitään hätää,mutta tuli itselle vain sellainen olo,että mitäpä jos tässä on jotain nivelperäistäkin tai sitten ei...sen takia laitoin tuollekin palstalle näitä oireitani.Kun kaiket päivät nyt pohdin,että mikä on...pelkään jo lähes kaikkea mahdollista vakavaa...olisi niin helpottavaa saada diagnoosi,niin voisi taas saada potkua elämään.mutta pakko jaksaa eteenpäin,lapsenikin takia.

• jatkoa...
        Labo kirjoitti:

...vielä liene mitään hätää,mutta tuli itselle vain sellainen olo,että mitäpä jos tässä on jotain nivelperäistäkin tai sitten ei...sen takia laitoin tuollekin palstalle näitä oireitani.Kun kaiket päivät nyt pohdin,että mikä on...pelkään jo lähes kaikkea mahdollista vakavaa...olisi niin helpottavaa saada diagnoosi,niin voisi taas saada potkua elämään.mutta pakko jaksaa eteenpäin,lapsenikin takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1519
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      67
      1315
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      208
      1281
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      230
      1265
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1080
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1029
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      989
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      943
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      88
      913
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      828
    Aihe