leukosyyti koholla!!!!

itkua...

Onko kenelläkään kokemusta siitä,että veren leukosyytit ovat hieman koholla??muussa verenkuvassa ei poikkeavaa,trombosyytitkin normaalit(jotka laskevat/nousevat jos joku leukemia tms).Virtsavaivojen ja lievän mikroskooppisen verivirtsaisuuden takia odotan pääsyä rakon tähystykseen yms.Mutta miksi valkosolut koholla(n.10.3-12.0)koko ajan? mitä vastaan elimistöni puolustautuu...????

11

8484

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiki

Itsellänikin ne olivat muutama vuosi sitten koholla,ilman mitään syytä ,puolen vuoden kuluttua arvot olivatkin sitten aivan normaalit

• alkuperäinen

Huh,tuo kuulosti hyvältä.Itsekin olen maalaillut kauhukuvia kaikista sairauksista tässä,jatkotutkimuksia minulle tulee(siis tuo rakon tähystys ym.)mutta se ei tule näiden arvojen takia,vaan juuri tuon pissavaivan vuoksi.Muistatko yhtään mitä ne sinun arvosi olivat,suunnilleen??ja olivatko pitkäänkin koholla??oliko sinulla mitään muita oireita,lämpöä tms.???ja missä yhteydessä huomattiin?kiitos jos viitsit vastata!

• sairas.
        alkuperäinen kirjoitti:

Huh,tuo kuulosti hyvältä.Itsekin olen maalaillut kauhukuvia kaikista sairauksista tässä,jatkotutkimuksia minulle tulee(siis tuo rakon tähystys ym.)mutta se ei tule näiden arvojen takia,vaan juuri tuon pissavaivan vuoksi.Muistatko yhtään mitä ne sinun arvosi olivat,suunnilleen??ja olivatko pitkäänkin koholla??oliko sinulla mitään muita oireita,lämpöä tms.???ja missä yhteydessä huomattiin?kiitos jos viitsit vastata!

heippa1olen ollutu sairaana tosi pitkään.tulehdus toisensa perään jyllää minussa.leukosyytit oli 22 ja hälyyttivät uuteen kokeseen.mutta ne oli päivässä arvo vaihtunut 22 16.nyt voi taas olla mitä vain.soittelin sairaalaan jossa olen ollut hoidossa,kertoivat että kuume,eräät lääkkeet nostaa arvot jne.että ei mitään hätää.onko sinulla jokin lääkitys mahdollisesti päällä?

• jatkaa...
        sairas. kirjoitti:

heippa1olen ollutu sairaana tosi pitkään.tulehdus toisensa perään jyllää minussa.leukosyytit oli 22 ja hälyyttivät uuteen kokeseen.mutta ne oli päivässä arvo vaihtunut 22 16.nyt voi taas olla mitä vain.soittelin sairaalaan jossa olen ollut hoidossa,kertoivat että kuume,eräät lääkkeet nostaa arvot jne.että ei mitään hätää.onko sinulla jokin lääkitys mahdollisesti päällä?

No kaikki alkoi elokuusta kun epäiltiin virtsatieinfektiota,tulehdusta ei löytynyt,sitten sanottiin että kohtutulehdus,sain lääkkeet,edelleen mystistä virtsavaivaa jonka vuoksi menen rakon tähystykseen heti kun pääsen.ei varsinaista tulehdusta ole,tai sitä ei ole paikallistettu mikä on ja missä.pientä lämpöä koko ajan 37,1-37,3.Viime viikolla kamala flunssa,nyt siitä toipumaan päin.Ei ole lääkärit sanoneet,että noissa arvoissa mitään hälyyttävää olisi,lievästi koholla tai toinen lääkäri sanonut,että normaalirajojen sisällä melkein.

• sairaslomalainen.
        jatkaa... kirjoitti:

No kaikki alkoi elokuusta kun epäiltiin virtsatieinfektiota,tulehdusta ei löytynyt,sitten sanottiin että kohtutulehdus,sain lääkkeet,edelleen mystistä virtsavaivaa jonka vuoksi menen rakon tähystykseen heti kun pääsen.ei varsinaista tulehdusta ole,tai sitä ei ole paikallistettu mikä on ja missä.pientä lämpöä koko ajan 37,1-37,3.Viime viikolla kamala flunssa,nyt siitä toipumaan päin.Ei ole lääkärit sanoneet,että noissa arvoissa mitään hälyyttävää olisi,lievästi koholla tai toinen lääkäri sanonut,että normaalirajojen sisällä melkein.

jossain on viitearvot 0-4.mutta sairaalassa sanottiin että nykyään olisi se suositus viitearvo noin 10.otettiinko sinulta koe uusiksi?toi on inhottavaa kun ei anneta tietoa ja kerrotaan vain tommoista.

• nyt vielä
        sairaslomalainen. kirjoitti:

jossain on viitearvot 0-4.mutta sairaalassa sanottiin että nykyään olisi se suositus viitearvo noin 10.otettiinko sinulta koe uusiksi?toi on inhottavaa kun ei anneta tietoa ja kerrotaan vain tommoista.

No ei ole nyt sanottu mitään uusintakokeista,mutta kun menen tuohon rakon tähystykseen,niin siinäpä kaikkia kokeita otetaan muutenkin.Leukosyyttien viitearvon yläraja on n.10,lääkärin mukaan.Viime viikolla se on 12,kun olin flunssassa(virus saattaa nostaa arvoa,muttei välttämättä,kysyin lääkäriltä),tällä viikolla 11.4.Nyt olo ihan hyvä,elokuusta asti tuo arvo ollut siinä 10 paikkeilla,mutta kun missään muussa verenkuvassa ei ole mitään poikkeavaa,niin ei tuohon vielä ainakaan ole otettu hirveästi mitään kantaa.Kun "työasiana"lekureilla on nyt tuo mun virtsarakon tähystys ym.eikä niinkään tuo leukosyytti-juttu.toki niillä saattaapi olla yhteys,kuka tietää.Epätietoisuus on kamalinta.
        Leukosyyttien ALAraja on jossain 4 paikkeilla,eli jos sen alle menee,on sekin huolestuttavaa,eli esim.leukemiassa saattaa leukosyytit laskea kamalan alas,tai toisaalta vastaavasti pompata kovin korkealle.Näin sanoi lääkäri minulle.

• Labo

Leukosyyttien määrä voi kohota hyvin helposti esim. päivällä tulos on suurempi kuin aamulla. Ruumiillinen ja henkinen rasitus sekä ruokailu nostaa sitä myös.

Leukemioita epäiltäessä solujen muoto on tärkeämpää kuin niiden määrä.

Vain noin 95% terveistä ihmistä sopii viitealueen sisälle oli kyseessä mikä verikoe tahansa.

• lohdutuksesta

Niin,ainakin olen ollut henkisesti aivan äärirajoilla,syönyt rauhoittavia pysyäkseni edes jotenkin kasassa,en ole kyennyt nukkumaan,syömään tms.koko ajan keho "ylikierroksilla".kaipa tuokin nostaa arvoa.Ja lääkäri sanoi,että jotkut trombosyyttiarvotkin on multa katottu,eli tämä ei viittaa leukemiaan tai imusolmukesyöpään.ja kun muut veriarvot kaikki kohdallaan,hemoglobiinikin erittäin hyvä,ei kai minulla siis tässä vaiheessa ole syytä huoleen?mitä sanoo nimimerkki"labo"(oletko laboratorioalan ammattilainen tms.?ei tarvitse kertoa,jos et halua).

• Labo
        lohdutuksesta kirjoitti:

Niin,ainakin olen ollut henkisesti aivan äärirajoilla,syönyt rauhoittavia pysyäkseni edes jotenkin kasassa,en ole kyennyt nukkumaan,syömään tms.koko ajan keho "ylikierroksilla".kaipa tuokin nostaa arvoa.Ja lääkäri sanoi,että jotkut trombosyyttiarvotkin on multa katottu,eli tämä ei viittaa leukemiaan tai imusolmukesyöpään.ja kun muut veriarvot kaikki kohdallaan,hemoglobiinikin erittäin hyvä,ei kai minulla siis tässä vaiheessa ole syytä huoleen?mitä sanoo nimimerkki"labo"(oletko laboratorioalan ammattilainen tms.?ei tarvitse kertoa,jos et halua).

Jopa minä ällistyin, kun näin viestisi reuma-keskusteluryhmässä. Minulla on nivelreuma.

Vajaa kaksi vuotta sitten eräänä yönä lähes kaikki käsien ja jalkojen nivelet tulehtuivat. Sitä ennen minulla oli vuosia epämääräisiä oireita, mm. pissatulehdusta muistuttavia. Jatkuvasti piti käydä vessassa, mutta ei kirvellyt. Tämä kesti aina muutaman päivän kerrallaan ja meni itsestään ohi. Ihmeellisiä yhden illan kuumeita minulla oli myös, mutta tosi harvoin. Polvien aristuksen luulin johtuvan siitä, kun olen loukannut ne niin monta kertaa.

Olen tehnyt kauan aikaa sitten laboratoriotyötä, muttaa nimimerkkini tulee aivan muusta. Normaalisti minä en käy netissä koskaan, koska minulla ei ole konetta kotona, tämä ja ensi viikko ovat poikkeuksia.

Älä nyt kuitenkaan vielä ala suremaan, että sinullakin on nivelreuma.

• eipä tässä....
        Labo kirjoitti:

Jopa minä ällistyin, kun näin viestisi reuma-keskusteluryhmässä. Minulla on nivelreuma.

Vajaa kaksi vuotta sitten eräänä yönä lähes kaikki käsien ja jalkojen nivelet tulehtuivat. Sitä ennen minulla oli vuosia epämääräisiä oireita, mm. pissatulehdusta muistuttavia. Jatkuvasti piti käydä vessassa, mutta ei kirvellyt. Tämä kesti aina muutaman päivän kerrallaan ja meni itsestään ohi. Ihmeellisiä yhden illan kuumeita minulla oli myös, mutta tosi harvoin. Polvien aristuksen luulin johtuvan siitä, kun olen loukannut ne niin monta kertaa.

Olen tehnyt kauan aikaa sitten laboratoriotyötä, muttaa nimimerkkini tulee aivan muusta. Normaalisti minä en käy netissä koskaan, koska minulla ei ole konetta kotona, tämä ja ensi viikko ovat poikkeuksia.

...vielä liene mitään hätää,mutta tuli itselle vain sellainen olo,että mitäpä jos tässä on jotain nivelperäistäkin tai sitten ei...sen takia laitoin tuollekin palstalle näitä oireitani.Kun kaiket päivät nyt pohdin,että mikä on...pelkään jo lähes kaikkea mahdollista vakavaa...olisi niin helpottavaa saada diagnoosi,niin voisi taas saada potkua elämään.mutta pakko jaksaa eteenpäin,lapsenikin takia.

• jatkoa...
        Labo kirjoitti:

...vielä liene mitään hätää,mutta tuli itselle vain sellainen olo,että mitäpä jos tässä on jotain nivelperäistäkin tai sitten ei...sen takia laitoin tuollekin palstalle näitä oireitani.Kun kaiket päivät nyt pohdin,että mikä on...pelkään jo lähes kaikkea mahdollista vakavaa...olisi niin helpottavaa saada diagnoosi,niin voisi taas saada potkua elämään.mutta pakko jaksaa eteenpäin,lapsenikin takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      62
      6067
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3606
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2731
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2219
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2175
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1679
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1282
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1246
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      28
      1165
    Aihe