Oireena wordissa työskennellessä sammuttaa koneen ilman kyselyitä noin puolen tunnin kuluttua, että naps vaan sekä ottaa palomuurin pois päältä. En tiedä löytyykö tästä mitään syytä asiaan vai johtuuko jostain muusta??
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 15:34:42, on 19.10.2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Program Files\AMD\PowerNow!\GemServ.exe
C:\Program Files\AMD\PowerNow!\gemback.exe
C:\Program Files\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\HijackThis19802.exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = www-cache.kolumbus.fi:8080
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Linkit
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus C66 Series] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S4I0S2.EXE /P23 "EPSON Stylus C66 Series" /O6 "USB001" /M "Stylus C66"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Program Files\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: Vie Microsoft E&xceliin - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra button: Oheistiedot - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {3AF4DACE-36ED-42EF-9DFC-ADC34DA30CFF} (PatchInstaller.Installer) - file://E:\content\include\XPPatchInstaller.CAB
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1095944113738
O16 - DPF: {8B1BC605-C593-4865-8F5B-05517F0CD0BB} (MSSecurityAdvisorCD Class) - file://E:\Content\include\msSecUcd.cab
kone sammuu, mitä sanoo
9
560
Vastaukset
- Fox
Logissa ei kovin paljon ole poistettavaa, muutama rivi vaan. Voiskohan johtua tuosta AMD Power Now! ohjelmasta? Luulis päinvastoin, koska se on tehty parantamaan akun kestoa jne.
No, ne poistettavat rivit:
Perusjutut kai tiedätkin, mutta HJT kannattais siirtää omaan kansioon varmuuskopioiden vuoksi.
Tee sille oma kansio c:n juureen (c:\HJT\) siirrä HijackThis19802.exe sinne, skannaa uudestaan, sulje kaikki muut ikkunat paitsi HJT:n, merkkaa nämä rivit (ja paina Fix checked):
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {3AF4DACE-36ED-42EF-9DFC-ADC34DA30CFF} (PatchInstaller.Installer) - file://E:\content\include\XPPatchInstaller.CAB
Tästä en oo satavarma, mutta kyllä se tuolla (http://forums.spywareinfo.com/lofiversion/index.php/t18956.html)
on merkattu poistettavaksi; päätä itse.
O16 - DPF: {8B1BC605-C593-4865-8F5B-05517F0CD0BB} (MSSecurityAdvisorCD Class) - file://E:\Content\include\msSecUcd.cabHJT kirjoitti:
ja poista vikasietotilassa
C:\WINDOWS\---tuo---web\related.htmpoistetakkaan Web kansiota, anna vain olla.
- Fox
HJT kirjoitti:
ja poista vikasietotilassa
C:\WINDOWS\---tuo---web\related.htmmä vasta harjoittelen...
Luulin jo porukan lähteneen viihteelle, kun oli näin pitkään hiljaista. Pitäis sitä välillä huilatakin.
- Logi???
Poistin nuo mitä ehdotitte mutta voisiko tuo kaatuminen johtua tuosta mainitsemastasi AMD Power Now jutskasta? Tehtävienhallinnassa on kaksi siihen liittyvää prosessia gemback.exe ja gemserv.exe. Onkohan nuo elintärkeitä koneelle vai vain kivaa pikku lisää? Konetta käytetään pääasiassa verkossa kiinni ollen ja matkakäyttö on aivan satunnaista. Harmittaa kun saa puolesta tunnista tuntiin matskua woordiin ja sitten kone sammua pimahtaa varoittamatta eikä talteen jää juuri mitään. Koneen lämmöt on aivan normaalit enkä oikein osaa keksiä mikä tämän kaataa ja nimenomaan wordissa, netissä surffatessa ilmiötä ei esiinny.
- Fox
löytyykö netistä mainintaa tuosta. Mulla ei ole kannettavaa, eikä siis kokemusta moisesta.
Siis kaatuuko kerralla, virrat pois ja pimeäksi?
Olet varmaan laittanut wordin automaattitalletukset lyhyelle aikavälille. Fox kirjoitti:
löytyykö netistä mainintaa tuosta. Mulla ei ole kannettavaa, eikä siis kokemusta moisesta.
Siis kaatuuko kerralla, virrat pois ja pimeäksi?
Olet varmaan laittanut wordin automaattitalletukset lyhyelle aikavälille.Kaverillakin on ongelmia ollu sen pöytäkoneen kanssa. Sammu joskus itestään ihan uutena. Nyt on ongelmat hävinny. Ja koneella voi olla joku viruskin. Tai sitten sisällä on joku vika.
- Fox
Fox kirjoitti:
löytyykö netistä mainintaa tuosta. Mulla ei ole kannettavaa, eikä siis kokemusta moisesta.
Siis kaatuuko kerralla, virrat pois ja pimeäksi?
Olet varmaan laittanut wordin automaattitalletukset lyhyelle aikavälille.Eipä löytynyt isompia valituksia tuosta, siihen on joku päivityskin saatavana microsoftilta.
Oletko päivittänyt officen, siihenkin on reikiä paikkailtu. Sekin aina välillä haluaa "soittaa kotiin".
Tossa tapauksessa ei taida Event Viewerin logiinkaan jäädä mitään merkintää, mutta kelaa läpi sekin.
Tuntuu softavirheeltä, koska ei kaadu ilman wordia.
Voi olla muistivikakin - ehkä.
Onko takuuta jäljellä?
- Logi??
Ennen tuon login tekoa poistin koneelta adawaren löytämät, sexiin viittaavat kansion, rekisteriavaimet ja merkinnät. Tuosta alkuperäisestä jäi myös se pois, ettei virusohjelma suostunut skannaamaan yksittäisiä programfilesejä vaan vilautti jotain vakavaa virhettä ja hiljeni.
Tuon login ja adawareskannailun lisäksi olen nyt asentanut koko tietoturvaohjelman uusiksi, hakenut päivitykset officeen ja sitten se mikä jotenkin kummitteli mielessä, että virittelin noita virranhallinta-asetuksia vähän joka suuntaan. Lisäksi olen niin sanotusti säheltänyt kaikenlaista mitä en edes muista enkä osasisi enää uudelleen vaikka muistaisinkin :)
Enpä tiedä vielä miten käy mutta toistaiseksi kone on kestänyt kasassa ja järjestelmä pystyssä mutten vielä liikoja innostu.
Kone on muuten aivan uusi, olisko edes kuukautta vanha joten takuuta on tarvittaessa jäljellä.
Elämme jännittäviä aikoja.
Kiitos kannatuksesta vastanneille ja muuten vain lukijoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 64618
- 77608
- 104584
- 26532
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet91457