Ihmisanoppi

Yritän itsekin

Palstalaisilla on se käsitys, että anopiksi joutunut nainen muuttuu joksikin muuksi ja menettää ihmisyytensä.
Ainakaan ei miniä katso, että hänen tulisi ajatella anoppiaan ihmisenä. Lähinnä hän on ihmismuotoinen katastrofi, jolla ei ole muuta tekemistä kuin roikkua pojassaan.

Useilla anopeilla on pari-kolme lasta. Ihmeen vilkkaita ne anopit ovat, tai sitten he pystyvät jakaantumaan useampaan osaan, kun onnistuvat pilaamaan kaikkien lapsiensa kotielämän.

Pitää ihan ihmetellä, kuinka aikaansaavia anopiksi päässeet ovat.

8

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pumpula56

      Itse näen anoppini todellakin ihmisenä, joka on tehnyt äitinä ja urallaan paljonkin virheitä, siksi en niitä toistakaan omassa elämässäni. Tosin, en ole vielä tavannut täysin täydellistä ihmistä, enkä itsekään ole sellainen, mutta opinpahan toisten elämästä, miten ei ainakaan kannata elää.

      Täydellistä äitiä ei ole olemassa eikä täydellistä anoppia eikä täydellistä miniää. Anoppini ei haluaisi elää kuten me mieheni kanssa, enkä minä kuten mieheni vanhemmat.

      Nykyaikana, kun on tekstiviestit, spostit, ja facebookit, ja muut tavat juoruta ehtii tehdä vaikka mitä asioita omassa ja muiden elämässä, jos ne oikein haluaisi pilata.

    • yrityksestä todeksi

      Hyvä Hyvä, ihmettely kertoo että sinusta on pikkuhiljaa kasvamassa Ihmisanoppi

      Yritystä! Tsemppiä!

      • Yritän itsekin

        Työläältä tuntuu kyllä. Olen jo oppinut utelemaan miniöiltä mitä kuuluu.
        Mitään en vielä ole tyrkyttänyt. Kun tulevat, kysyn kelpaako kahvi.

        Välimme ovat katkeamaisillaan.


      • nääsnääs
        Yritän itsekin kirjoitti:

        Työläältä tuntuu kyllä. Olen jo oppinut utelemaan miniöiltä mitä kuuluu.
        Mitään en vielä ole tyrkyttänyt. Kun tulevat, kysyn kelpaako kahvi.

        Välimme ovat katkeamaisillaan.

        Anoppien inhot ovat vain lujittaneet suhdettamme. Eivät taida anopit tuota tietää. Käänteispsykologiaa.


      • mie20
        nääsnääs kirjoitti:

        Anoppien inhot ovat vain lujittaneet suhdettamme. Eivät taida anopit tuota tietää. Käänteispsykologiaa.

        Kyllä tiedämme, olemme myös aikoinaan hihitelleet omille vanhemmille ja heidän tyhmälle käytökselle. Olemme kuitenkin vanhetessa oppineet myös heitä arvostamaan ja kuuntelemaan.
        Nyt itsekkin olen anoppi ja en oikein ymmärrä sitä, että jos käy usein, niin ollaan
        kyttäämässä ja jos sitten harventaa käyntejä pojan ja miniän luona niin sitten emme välitä hahhaa. Onneksimulla on oma elämä.


    • kuutartar

      Voisihan sitä oikeasti jutella kasvokkain, mikä olisi sellainen hyvä aikaväli nähdä.. Siis tottakai parikymppisten vanhemmat käyvät vähän useammin, pyytävät useammin koska nuoret aikuiset voi tarvita oikeasti apuakin. Sitä en käsitä että ollaan kokoajan neuvomassa omaa lasta saati suhteellisen vierasta ihmistä, siinä kuinka mitäkin tehdään tai ei.. Jos neuvoja jakelee, se pitää tehdä ystävälliseen tyyliin ja harvakseltaan. Muuten tulee vain torjutuksi. Eikä mekään nuorina siedetty neuvomista.. hermot ne siinä meni.. onko päässyt unohtumaan? Positiivisuutta kehiin nuorten parien kanssa, niin hyvää tulee..

      • Kokemus neuvoo

        Vaikea on keskustellakaan sellaisen ihmisen kanssa, joka miettii kaiken aikaa, mitä taka-ajatuksia toisella on.
        Jos jokainen neuvoksi tulkittava ajatus on hyökkäys, on vanhemman ihmisen punnittava joka sana. Hirveää varmasti sellaiselle, joka näkee, että esim. vauvan hoidossa pitäisi korjata jokin asia tai asenne ennen kuin lapsi reagoi voimakkaasti ja ongelmat alkavat.
        On sitten maltettava mieli ja jätettävä sanomatta, että tuota minä pelkäsinkin, kun neuvominen on jo myöhäistä.


    • entä omat lapset?

      Itse luulen, että miniällä on appivanhempia kohtaan alussa ja jatkossakin, normaaliolosuhteissa (ilman toisen tietoista ärsyttämistä) Enemmän itsehillintää ja ymmärrystä kuin esim. näiden omiin lapsiin verrattuna. Hän pystyy myös tieten tahtoen ottamaan henkistä ja fyysistä etäisyyttä, koska kyseessä eivät ole omat vanhemmat.

      Omat lapset tuntevat vanhempansa ehkä liiankin hyvin tai kuvittelevat tietävänsä, ja ottavat otsaan vähemmästäkin, jos sille tuulelle sattuu. Jos jotakin vaatimuksia on, niin vanhempansa soittavat ensin omille lapsilleen, joka sitten (tarvittaessa purkaa mieltään ja) juttelee puolisolleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      276
      19130
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      85
      3539
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2245
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1946
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1850
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1600
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1352
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1278
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      148
      1158
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe