-10kg kuukaudessa,onko kukaan onnistunut?

-10kgtavoite

Eli onko kukaan pudottanut -10kg kuukaudessa? Paljonko söitte ja liikuitte/per pv? Olen ehkä vielä normaalipainon rajoilla, mutta ylipainoa on vähän kertynyt ja haluaisin pudottaa nopeasti. Nyt olen motivoitunut tähän, joten vinkkejä saa antaa!

46

13044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ole onnistunut

      En ole onnistunut tiputtamaan kuukaudessa 10 kiloa, mutta 8 kiloa olen tiputtanut tuossa ajassa. Jos olisin urheillut samalla, niin varmaan olisi voinut mennä 10 kiloa. Olen myöskin normaalipainoinen itse. Aloittaessa BMI oli 25. Söin n. 900 - 1100 kcal /päivä ja muuten pelkästään proteiinia (lihaa, kalaa, kanaa, rahkaa, kananmunaa..vihreän salaatin ja tomaatin kera), mutta koska olen makea-hiiri, niin sen makeanhimon kuittasin purkkiananaksella (mehussa). Laskin tarkkaan ja punnitsin myös salaatin. Join vichyä n. 3 litraa päivässä, sekä kiskoin vihreää teetä n. 3 kupillista päivässä. Söin 3 kertaa päivässä, aamulla klo 9, päivällä klo 14 ja illalla klo 20. Jokaisena lauantaina söin yhdellä aterialla jotain lempiruokaani jonkun jälkiruoan.. sillä pysyin ruodussa ja pysyn edelleen. Nyt olen tänä toisena kuukautena tiputtanut vain 2 kiloa tällä samalla, koska elimistöni lienee tottunut tuohon vähäiseen ruokaan ja BMI on pienentynyt 22,5:een. Mutta koska paino menee alaspäin niin olen ihan tyytyväinen toistaiseksi. Jännä juttu on, kun punnitsen 1 kerran viikossa ja joka toinen viikko on nyt 1 kilo lisää ja seuraavana viikkona 2 kiloa vähemmän.. eli tällä saldo -2 kiloa. Outoa, mutta turvotusta ilmeisesti.

      • -10kgtavoite

        Heips, etkö liikkunut ollenkaan?? Pelkällä ruokavalion muutoksella sait 8kg pois,aika hienoa! Itse olen valmis myös liikkumaan, vaikken mikään himourheilija olekkaan. Jäin miettimään, miten pärjää pelkällä proteiinin syömisellä? Olen jostain lukenut että hiilareita(kuitua?) tarvitsee myös olla. Miten kroppasi reagoi pelkän protskun syömiseen? :)


      • en ole onnistunut
        -10kgtavoite kirjoitti:

        Heips, etkö liikkunut ollenkaan?? Pelkällä ruokavalion muutoksella sait 8kg pois,aika hienoa! Itse olen valmis myös liikkumaan, vaikken mikään himourheilija olekkaan. Jäin miettimään, miten pärjää pelkällä proteiinin syömisellä? Olen jostain lukenut että hiilareita(kuitua?) tarvitsee myös olla. Miten kroppasi reagoi pelkän protskun syömiseen? :)

        Toden totta en liikkunut yhtään. Kai se kroppa reagoi proteiiniin juurikin tiputtamalla läskiä pois.. Ei ainakaan millään tavalla huonoa oloa ole ollut. Sitä ananasta olen syönyt melkein jokapäivä rahkan kanssa purkillisen, niin siinähän sitä hiilariakin on. Eihän tämä terveellinen tapa ole, mutta toivottua tulosta on tullut. "herkku" päivinä olen myös huomannut annoskokojen pienentyneen ja tulen täyteen todella paljon pienemmästä määrästä ruokaa. Minulla on tavoitteissa vielä muutama kilo miinusta ja sitten ylläpito. Siihen ylläpitoon varmasti tarvitaan jo urheiluakin (tällä energia määrällä en olisi jaksanut liikkua). Pidän painon -2 kiloa tavoite painosta ja tarkkailen sitä vähän aikaa päivittäin. Syön terveellisesti ja punnitsen pitkään alussa ruokamääräni, jotta opin syömään oikean kokosia annoksia. Jatkossakin aion edelleen miettiä tarkkaan mitä ruokia syön.. karkit, sipsit ja muut herkut kuuluvat vain siihen yhteen päivään viikosta, jolloin niitäkin saa syödä vain kohtuudella.


      • Anonyymi

        Mysimba - https://hespac.com/mysimba.htm Hei! Olen kokeillut mysimba ja minulla se tomi hyvin. Pian tuotteen käytön aloittamisen ja vähärasvaisenpaan ruokaan siirtymisen jälkeen paino alkoi pudota, ja kannusti jatkamaan sinnikkäästi tavoitteissa pysymistä ja laihduttamista. Kuukauden kuluttua olinkin jo 6kg hoikempi ja nyt aion vielä jatkaa tuotteen käyttöä että saisin kesällä esiintyä bikineissä uudessa kropassa:) Suosittelen kokeilemaan!


    • mkmkmkmf

      Miksi niin kiire? Kiireellä ei yleensä saa kovin tervettä ja hyvännäköistä tulosta aikaan tässäkään asiassa.

      • pohdintaa

        Voisiko olla kyse jostain muusta kuin kiireestä? Minä en henkilökohtaisesti jaksa mitään hidasta junnausta missään.. Kiroan liikenteessä jos joku kuhnailee.. juoksen mieluummin kuin kävelen, koska kävely on tylsää. Töissä teen mieluummin työasiat nopeasti pois alta, kun taas monet kuhnailee ja junnailee. Jos laihdutan, laihdutan tehokkaasti, enkä jaksa sitä että gramma tippuu viikossa/kuukaudessa.

        Voisiko olla kyse ihmisen luonteesta?



    • 6+16

      Mistä näitä jojoja tänne aina sikiää??

      • en ole onnistunut

        onneksi sinä olet täällä kommentoimassa asiallisesti! Eihän tämä keskustelufoorumi pärjäisi ilman tälläisiä aikuismaisia ja järkeviä kommentteja. Hienoa, kiitos tästä!


    • cuba libre

      En ole onnistunut. Onneks en. Siinä tavoitteessa kun ei ole mitään järkeä. Ei mitään järkiperäistä perustetta.

      -7kg meni, enkä suosittele ellet satu olemaan varsin isokokoinen mies. Siitä osa varmasti oli nestettä, mutta pysyvästi meni kun jatkoin laihdutusta.

      Tässä ilmeisimminkin halutaan vain -10kg/kk pois. Ei merkitystä sillä, että onko se -10kg lihaksia, nestettä vaiko rasvaa. No, nesteenpoistolla se onnistuu, menee olo tosi heikoksi. Sitten vähintäänkin seuraavat 2kk menee painon pitämiseen, joka on tosiasiallista laihduttamista jotta saadaan se -10kg pois pysyvämmin, eli rasvakudoksia poltetuksi sen -10kg.

      Tässä esimerkissä puhutaan ilmeisesti henkilöstä, jonka kulutus liikunnattomana päivänä on suunnilleen sen verran kuin mitä pitäisi polttaa -10kg/kk tavoitteessa. -10kg rasvakudosta /kk, miten onnistuisi? Teoriassa täyspaasto (harmi vaan että kuukauden täyspaastossa tulee noutaja) tai se, että kaiken syömisen kuittaa samantien liikunnalla, jolloin kyse olisi melkein samasta asiasta kuin täyspaastossa. Onnistumistodennäköisyys erittäin alhainen.

      Kuten tuossa tuli jo varmasti ilmi, -10kg/kk on järjetön tavoite. Tavoitteen hahmottamiseksi:
      - Paljonko on ylimääräistä rasvaa?
      - Paljonko haluat pudottaa painoa?
      - Tästä sitten aikataulu, max 500g/vko tahdilla. Ja valmis sitten joustamaan siinä aikataulussa, projekti nimittäin ei lopu laihdutuksen päätyttyä, ellei sitten halua jojotella...

    • PersRaineri

      Erittäin vähähiilihydraattinen dieetti ja ehkä jopa muutama paastopäivä sinne tänne, niin voisi olla mahdollista. Joku oli vetänyt pelkkää proteiinia, mutta sellainen voi pistää hormonitoiminnan täysin sekaisin. Eli rasvaa kehiin myös. Samoin vähähiilarisia vihanneksia. Et sä kuukaudessa mitään puutosteuteja saa vaikka söisit miten vähän, suurin riski on että hormonitoiminta hiipuu ja tulee siltä suunnalta kuraa niskaan. Tämä on esim. naturaalibodauksessa/ fitneksessä kovin yleistä kisadieetillä. Liikunnalla on aika pieni merkitys laihduttamisessa ja kova liikunta raju dieetti ei ole koskaan suositeltavaa. Kevyttä liikuntaa kuten kävelyä voi kyllä tehdä kohtalaisen paljonkin. Ei tuollaisessa tavoitteessa paljon järkeä ole mutta jätän ne jeesustelut sikseen.

    • cuba libre

      ENE dieetit taitavat olla nopein, edes puolittain järkevä tapa pudottaa painoa. Sitäkään ei saisi jatkaa yli kahta viikkoa ilman lääkärin valvontaa... Näiden vaikutus perustuu mm. ketoosiin sekä dieetin lyhytaikaisuuteen.

      Joten terveydelle vaarallista tuollainen -10kg/kk todennäköisesti on.

      Mikäli itse haluaisin pudottaa painoa mahdollisimman nopeasti lyhyessä ajassa, kaikesta muusta viis, varamaankin pudottaisin hiilarit liki nolliin, suolat alas just sille tasolle mikä on välttämätöntä, rasvat melko alas, proteiinia sen verran ettei kuole nälkään. Liikkuisin paljon matalatehoista liikuntaa pitkiä päiviä ajankuluksi jottei tulisi syötyä ja tehostaakseni tuota efektiä.

      Aika kamalaa se olisi, eikä lopputulos olisi missään muotoa ihanteellinen. Näyttäisin kyllä tosi kuihutuneelta hetken ajan.

      Niinjoo, hiilarit? No, yksi oli esimerkinomaiseti pudottanut painoa 7kg viikossa syömällä pelkkää perunaa. On se noinkin mahdollista, muttei kovin järkevää. Varmaankin aloitti kovassa nestepöhössä ja sitten tiristi nestettä oikein kunnolla.

      • cuba libre

        Ja löytyy sitä kaupallinen ketoosiin perustuva ENE dieetti, joka on hyvin äärimmäinen vaihtoehto. Sen tarjoaja suosittelee sitä pari viikkoa, jonka jälkeen voisi siirtyä vaikkapa VHH ruokavalioon. Siitä vaan alan kauppoihin kyselemään, en mainitse nimeä täällä. Löytyy pari muutakin vaihtoehtoa. En suosittele, koska tulos, tutkimusten valossa on yli 80% todennäköisyydellä pelkkää jojotusta, oli siinä sitten hieno lyhenne VHH tai ei.

        Mikäli se olisi jokin pelastaja, olisi täällä lukemattomat laihat ihmiset ylistämässä sitä :) Eipä näy eikä kuulu sellaista. Muutama VHH:n äänekäs tukija sekä pari muuta ja se siinä...


      • PersRaineri
        cuba libre kirjoitti:

        Ja löytyy sitä kaupallinen ketoosiin perustuva ENE dieetti, joka on hyvin äärimmäinen vaihtoehto. Sen tarjoaja suosittelee sitä pari viikkoa, jonka jälkeen voisi siirtyä vaikkapa VHH ruokavalioon. Siitä vaan alan kauppoihin kyselemään, en mainitse nimeä täällä. Löytyy pari muutakin vaihtoehtoa. En suosittele, koska tulos, tutkimusten valossa on yli 80% todennäköisyydellä pelkkää jojotusta, oli siinä sitten hieno lyhenne VHH tai ei.

        Mikäli se olisi jokin pelastaja, olisi täällä lukemattomat laihat ihmiset ylistämässä sitä :) Eipä näy eikä kuulu sellaista. Muutama VHH:n äänekäs tukija sekä pari muuta ja se siinä...

        Lopeta nyt jo tuo lässytys tuosta jojoilusta. Jos paino nousee dieetin jälkeen niin vika on siinä nykyisessä ruokavaliossa, ei dieetissä.

        Suurin osa mistä tahansa laihdutuksista päättyy lihomiseen takaisin ja melkeinpä aina syynä on makeanhimo, siis sokeririippuvuus. Vhh:lla on edes jonkinlainen mahdollisuus päästä eroon tuosta riippuvuudesta, kun taas tavallisella dieetillä ei pienintäkään mahdollisuutta.


      • cuba libre
        PersRaineri kirjoitti:

        Lopeta nyt jo tuo lässytys tuosta jojoilusta. Jos paino nousee dieetin jälkeen niin vika on siinä nykyisessä ruokavaliossa, ei dieetissä.

        Suurin osa mistä tahansa laihdutuksista päättyy lihomiseen takaisin ja melkeinpä aina syynä on makeanhimo, siis sokeririippuvuus. Vhh:lla on edes jonkinlainen mahdollisuus päästä eroon tuosta riippuvuudesta, kun taas tavallisella dieetillä ei pienintäkään mahdollisuutta.

        Mielestäni väärä asenne. Huono dieetti laittaa ihmisen hormonitoiminnan huonoksi pidemmäksi ajaksi. Jopa yli vuodeksi. Silloin hyväkin ruokavalio lihottaa helposti. Siinä ei noi hiilarit nyt niin paina. Ei vaikka täällä nyt vähän mainostellaan...

        http://patrikborg.blogspot.fi/2012/12/nalkavelka.html

        Laihdutusta ei pidä ajatella nopeana dieettinä tai projektina, vaan koko eliniän pituisena prosessina.

        Ehkä jotain tuontapaista:
        http://patrikborg.blogspot.fi/2011/09/laihdutus-pysyvasti-tehdaan-nain.html

        Hyvä syöminen, mielestäni se on jotain tällaista eikä mitään omenoiden kyttäämistä: http://patrikborg.blogspot.fi/2011/05/integraatiodieetti-vai-hyva-syominen-tm.html

        http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/blogit/patrik_puntaroi/ravitsemustrendien_kiihtyva_tahti_ylilyonteineen_nakyy
        "Vaikkei ihan alusta näkynytkään niin vuosikymmenen loppupuoli oli tällä trendillä niin väkevä, että laitetaan koko vuosikymmen tähän piikkiin. Opetti ihmisiä varomaan hiilihydraatteja yhtä mustavalkoisesti kuin rasvaa aiemmin ja täysjyväviljatuotteet sekä hedelmätkin alkoivat vaikuttaa epäterveellisiltä joidenkin silmissä."

        http://ellit.fi/liikunta-ja-terveys/ravinto-ja-laihdutus/rento-painonhallinta-laihdu-nakematta-nalkaa
        http://lihastohtori.wordpress.com/2013/07/06/ei-pikavoittoja/

        "Miksi suomalaiset lihovat, kysyttiin Kansanterveyspäivillä"
        http://www.sydan.fi/uutinen/-/view/132364#.VBKJNhaV2Uk

        Onhan niitä muitakin asiantuntijoiden kirjoituksia. He sentään ovat perehtyneet asioihin aivan tutkimuksiin osallistumalla sekä niihin tutustumalla, ja tämän lisäksi henkilökohtaisen kokemuksen kautta, vuosien ajan,.


      • 9+19
        PersRaineri kirjoitti:

        Lopeta nyt jo tuo lässytys tuosta jojoilusta. Jos paino nousee dieetin jälkeen niin vika on siinä nykyisessä ruokavaliossa, ei dieetissä.

        Suurin osa mistä tahansa laihdutuksista päättyy lihomiseen takaisin ja melkeinpä aina syynä on makeanhimo, siis sokeririippuvuus. Vhh:lla on edes jonkinlainen mahdollisuus päästä eroon tuosta riippuvuudesta, kun taas tavallisella dieetillä ei pienintäkään mahdollisuutta.

        Niinpä. 1200kcl syön vuorokaudessa ja ruokavalio vhh. 4 salitreeniä viikossa ehkäisemässä lihasten totaalisurkastumista. Tarkoitus siis kuihtua ennen kuin ryhdyn hankkimaan lihasta. Ei tee mieli syödä enempää ja itseasiassa on joka päivä kova pähkäily mistä viimeiset 300-400kcl saa kun maha on täynnä ja päivän ruuat syöty. En pysty edes käsittämään mikä sai mut ennen syömään suklaata ja karkkia kun nyt jos maistaa niin prosessoitua sokeriahan se vaan on eikä maistu juuri millekään. Ainoa huoli nyt onkin se, että miten mä tulevaisuudessa pystyn syömään edes yli 1500kcl päivässä. Parituhatta on jo utopiaa.


      • cuba libre
        9+19 kirjoitti:

        Niinpä. 1200kcl syön vuorokaudessa ja ruokavalio vhh. 4 salitreeniä viikossa ehkäisemässä lihasten totaalisurkastumista. Tarkoitus siis kuihtua ennen kuin ryhdyn hankkimaan lihasta. Ei tee mieli syödä enempää ja itseasiassa on joka päivä kova pähkäily mistä viimeiset 300-400kcl saa kun maha on täynnä ja päivän ruuat syöty. En pysty edes käsittämään mikä sai mut ennen syömään suklaata ja karkkia kun nyt jos maistaa niin prosessoitua sokeriahan se vaan on eikä maistu juuri millekään. Ainoa huoli nyt onkin se, että miten mä tulevaisuudessa pystyn syömään edes yli 1500kcl päivässä. Parituhatta on jo utopiaa.

        Ei sitä kukaan pakota syömään enempää, mutta tulepas sitten parin vuoden päästä kertomaan lisää, että kuinka loputa onnistuit, mennään vaikka katsomaan kehonkoostumusta :)

        Huomasin itsekin, että 100g/vrk hiilareilla pysyi kyllä kohtuu helposti kylläisenä ja sai kalorivajeet helpohkosti liian isoiksi.


      • 9+19
        cuba libre kirjoitti:

        Ei sitä kukaan pakota syömään enempää, mutta tulepas sitten parin vuoden päästä kertomaan lisää, että kuinka loputa onnistuit, mennään vaikka katsomaan kehonkoostumusta :)

        Huomasin itsekin, että 100g/vrk hiilareilla pysyi kyllä kohtuu helposti kylläisenä ja sai kalorivajeet helpohkosti liian isoiksi.

        Kun pääsisikin tavoitteeseen, mutta parisuhde kärsii. Mies asetti painon alarajaksi 75kg joka on musta paljon kun olen "vain" 175cm pitkä. Kyllä kysyin, että miksi mun pitäisi olla läski? Kakkosnelosta saa kuulemma k-raudasta. Ahdistus kasvaa kun tää painoraja sotii mun haluja vastaan. Nyt sitten kierosti yritän korvata salaa läskin lihaksella ja pysyä siinä 75ssä... joku päivä vielä tulen kysyyn neuvoja tänne, että kuinka se tehdään ja pysytään naisellisen pehmeänä :D


      • cuba libre
        9+19 kirjoitti:

        Kun pääsisikin tavoitteeseen, mutta parisuhde kärsii. Mies asetti painon alarajaksi 75kg joka on musta paljon kun olen "vain" 175cm pitkä. Kyllä kysyin, että miksi mun pitäisi olla läski? Kakkosnelosta saa kuulemma k-raudasta. Ahdistus kasvaa kun tää painoraja sotii mun haluja vastaan. Nyt sitten kierosti yritän korvata salaa läskin lihaksella ja pysyä siinä 75ssä... joku päivä vielä tulen kysyyn neuvoja tänne, että kuinka se tehdään ja pysytään naisellisen pehmeänä :D

        Kyllähän sitä pääsee tavoitteeseen ja uskon että sinäkin pääset tavoitteeseesi. Tsemppiä.

        175cm/75kg on sinänsä ihan terve tavoite, missä ei häpeämistä ole. Rasvaa ei kehosta saa pois muulla tavoin kuin syömällä vähemmän mitä kuluttaa.

        Kyllä se naisellinen pehmeys säilyy, ellet sitten tietosesti tee oikein rajuja sekä pitkäaikaisia ratkaisuja.

        1200kcal/vrk ei ole mikään terveellinen ruokavalio. Tässä nyt on pari juttua, useimmat jotka väittävät tuollaista syövänsä, syövät todellisuudessa enemmän, vähänkään pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna. Eipä se sinänsä, ajan mittaan niitä kaloreita sitten syöt todennäköisesti kuitenkin enemmän, joten sen suhteen ei kannata stressata sinänsä, että söisi liian vähän. Nälkä on sellainen juttu että se kyllä sitten tulee. Kunhan nyt ei mene sitten ahmimiseksi...

        Tärkeintä olisikin saada ruokavalio sellaiseksi, ettei siitä koidu stressiä ei ahdistuksia, eikä mitään muutakaan ylimääräistä negatiivista. Syödään hyvin mielin omaan tarpeeseen ja nautitaan ruuasta :)

        VHH (s24 "VHH" eli alle100g HH/vrk) on siinä mielessä huono, että se on erikoisruokavalio, jonka noudattaminen on joskus tarpeettoman työlästä, eikä nykytiedon valossa ole edes niitä terveellisimpiä vaihtoehtoja. Välimeren ruokavalio tai joku sen tapainen hiilaritietoinen juttu onkin jo paljon parempi, saa helpommin tarvittavat vitamiinit sekä kuidut ja voi pitää ruokavaliotansa monipuolisempana, kieltolista ei ole pitkä kuin nälkävuosi. Itseasiassa mikään yksittäinen elintarvike ei saisi olla täysin kielletty. Että voi sen ananassiivunkin syödä hyvällä omallatunnolla :)


      • 9+19
        cuba libre kirjoitti:

        Kyllähän sitä pääsee tavoitteeseen ja uskon että sinäkin pääset tavoitteeseesi. Tsemppiä.

        175cm/75kg on sinänsä ihan terve tavoite, missä ei häpeämistä ole. Rasvaa ei kehosta saa pois muulla tavoin kuin syömällä vähemmän mitä kuluttaa.

        Kyllä se naisellinen pehmeys säilyy, ellet sitten tietosesti tee oikein rajuja sekä pitkäaikaisia ratkaisuja.

        1200kcal/vrk ei ole mikään terveellinen ruokavalio. Tässä nyt on pari juttua, useimmat jotka väittävät tuollaista syövänsä, syövät todellisuudessa enemmän, vähänkään pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna. Eipä se sinänsä, ajan mittaan niitä kaloreita sitten syöt todennäköisesti kuitenkin enemmän, joten sen suhteen ei kannata stressata sinänsä, että söisi liian vähän. Nälkä on sellainen juttu että se kyllä sitten tulee. Kunhan nyt ei mene sitten ahmimiseksi...

        Tärkeintä olisikin saada ruokavalio sellaiseksi, ettei siitä koidu stressiä ei ahdistuksia, eikä mitään muutakaan ylimääräistä negatiivista. Syödään hyvin mielin omaan tarpeeseen ja nautitaan ruuasta :)

        VHH (s24 "VHH" eli alle100g HH/vrk) on siinä mielessä huono, että se on erikoisruokavalio, jonka noudattaminen on joskus tarpeettoman työlästä, eikä nykytiedon valossa ole edes niitä terveellisimpiä vaihtoehtoja. Välimeren ruokavalio tai joku sen tapainen hiilaritietoinen juttu onkin jo paljon parempi, saa helpommin tarvittavat vitamiinit sekä kuidut ja voi pitää ruokavaliotansa monipuolisempana, kieltolista ei ole pitkä kuin nälkävuosi. Itseasiassa mikään yksittäinen elintarvike ei saisi olla täysin kielletty. Että voi sen ananassiivunkin syödä hyvällä omallatunnolla :)

        Joo tää on mulla kuuri jolla on vanhenemispäivä. Sitten tää älyttömyys loppuu:) Hulluksihan sitä tulisi jos pakkomielteisesti söisi tilanteessa kuin tilanteessa sen 1200kcl/vrk. Poikkeuksia on olleet anopin ilme, sukulaistyttö on väkertänyt jonkun kakun otsa hiessä jota kuulemma on PAKKO maistaa tai muuten tulee tytölle itku ja sitten tietysti naisena kun tulee ne kuukauden nälkäpäivät. En ota paineita enkä sorru, nyt meni dieetti pilalle lyönpä kaikki läskiksi,ajatteluun. Kyllä mä tiedän että edessä on järkeistäminen ja se pelottaa varsinkin kun mulla on syömishäiriö. Kolme yleisintä olen sairastanut joten en voi sanoa että olen entinen syömishäiriöinen. Minä olen ja pysyn syömishäiriöisenä. Enkä mä kaikkea punnitse. En salaatinlehtiä enkä mausteita:D Tämä on kyllä mun elämäni eka dieetti jota ei vedetä hampaat irvessä ja kärvistellen. Että jos ei muuta ole kuin olutta ja makkaraa niin sitten juodaan olutta ja syödään makkaraa. Ei maailma siihen kaadu.


      • salimimmi
        cuba libre kirjoitti:

        Kyllähän sitä pääsee tavoitteeseen ja uskon että sinäkin pääset tavoitteeseesi. Tsemppiä.

        175cm/75kg on sinänsä ihan terve tavoite, missä ei häpeämistä ole. Rasvaa ei kehosta saa pois muulla tavoin kuin syömällä vähemmän mitä kuluttaa.

        Kyllä se naisellinen pehmeys säilyy, ellet sitten tietosesti tee oikein rajuja sekä pitkäaikaisia ratkaisuja.

        1200kcal/vrk ei ole mikään terveellinen ruokavalio. Tässä nyt on pari juttua, useimmat jotka väittävät tuollaista syövänsä, syövät todellisuudessa enemmän, vähänkään pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna. Eipä se sinänsä, ajan mittaan niitä kaloreita sitten syöt todennäköisesti kuitenkin enemmän, joten sen suhteen ei kannata stressata sinänsä, että söisi liian vähän. Nälkä on sellainen juttu että se kyllä sitten tulee. Kunhan nyt ei mene sitten ahmimiseksi...

        Tärkeintä olisikin saada ruokavalio sellaiseksi, ettei siitä koidu stressiä ei ahdistuksia, eikä mitään muutakaan ylimääräistä negatiivista. Syödään hyvin mielin omaan tarpeeseen ja nautitaan ruuasta :)

        VHH (s24 "VHH" eli alle100g HH/vrk) on siinä mielessä huono, että se on erikoisruokavalio, jonka noudattaminen on joskus tarpeettoman työlästä, eikä nykytiedon valossa ole edes niitä terveellisimpiä vaihtoehtoja. Välimeren ruokavalio tai joku sen tapainen hiilaritietoinen juttu onkin jo paljon parempi, saa helpommin tarvittavat vitamiinit sekä kuidut ja voi pitää ruokavaliotansa monipuolisempana, kieltolista ei ole pitkä kuin nälkävuosi. Itseasiassa mikään yksittäinen elintarvike ei saisi olla täysin kielletty. Että voi sen ananassiivunkin syödä hyvällä omallatunnolla :)

        "VHH (s24 "VHH" eli alle100g HH/vrk) on siinä mielessä huono, että se on erikoisruokavalio, jonka noudattaminen on joskus tarpeettoman työlästä, eikä nykytiedon valossa ole edes niitä terveellisimpiä vaihtoehtoja. "

        Elä höpötä. VHH on joissakin tapauksissa paras ja terveellisin vaihtoehto ja vähintään yhtä hyvä ruokavalio kuin THL:n suosittelema. Työläys on asennekysymys ja väitän, että helpottuu kummasti kun huomaa, kuinka olo paranee. Vhh ei ole "erikois"ruokavalio, siinä ei tarvitse korvata jotain elintärkeää jollain toisella.


    • 2+18

      Multa lähti kuukaudessa 7 kiloa. En tosin liikkunut vaan löhösin sohvalla ja tuijotin telkkaria. 97kg nainen olin. Nutriletilla samaan meni 8 viikkoa. En mä sen kummempaa tehnyt kuin söin 800kcl max päivässä.

    • seitsemän kiloa on lähtenyt viimeisen kuukauden aikana kiitos VHH:n.

      Mielestäni se tuntuu vähältä koska aloituspainoni oli 155 kiloa. Olin noin painavana odottanut laihtuvani tuon 10 kiloa ekan kuukauden aikana.

      Minulla tosin on antipsykoottilääkityksenä Risperdal, joka voi nostaa painoa ja onkin ymmärtääkseni nostanut painoni nykyisiin lukemiin.

      Uskon, että Risperdal hidastaa painoni putoamista ja toivon ettei se pysäytä sitä kokonaan kuten tähän mennessä on tapahtunut muiden kokeilemieni dieettien kohdalla

      • 2+18

        Mä sanon nyt sulle totuuden. Sä et tuu ikinä laihtuun jos syöt antipsykootteja ja varsinkin risperdalia. Mua se lihotti 8kg viikossa! Koita vaikka abilifya. Sekin tosin häiritsee niin että laihtuminen on tuskaa. Siinä on melkeinpä semmonen nyrkkisääntö, että hidastaa painon tippumista kaksinkertaisesti. Eli sunkin olis pitänyt tiputtaa se 14kg kuussa. Ei multakaan olis se seiska lähtenyt ellen olis heittänyt roskiin mokomia pillereitä. Nyt muutama kuukausi oltu ilman ja enhän mä tarvitse niitä mihinkään! Lääkäri toteskin että oli väärä lääkitys vuosia. Ei se mitään mutta taisi työkyky mennä pysyvästi niiden takia. En siis neuvo lopettamaan lääkitystä mutta koita painoneutraalimpaa.


      • 2+18 kirjoitti:

        Mä sanon nyt sulle totuuden. Sä et tuu ikinä laihtuun jos syöt antipsykootteja ja varsinkin risperdalia. Mua se lihotti 8kg viikossa! Koita vaikka abilifya. Sekin tosin häiritsee niin että laihtuminen on tuskaa. Siinä on melkeinpä semmonen nyrkkisääntö, että hidastaa painon tippumista kaksinkertaisesti. Eli sunkin olis pitänyt tiputtaa se 14kg kuussa. Ei multakaan olis se seiska lähtenyt ellen olis heittänyt roskiin mokomia pillereitä. Nyt muutama kuukausi oltu ilman ja enhän mä tarvitse niitä mihinkään! Lääkäri toteskin että oli väärä lääkitys vuosia. Ei se mitään mutta taisi työkyky mennä pysyvästi niiden takia. En siis neuvo lopettamaan lääkitystä mutta koita painoneutraalimpaa.

        Uskalsitko lopettaa lääkityksen kertaheitolla?

        Minä en uskalla sitä tehdä, yritin reilu vuosi sitten ja olin viisi vuorokautta ilman lääkkeitä. En nukkunut tuona aikana kuin muutaman tunnin ja killitin päivät hereillä vain sillä, että kroppa ei anna nukkua, jos ei saa lääkettä.

        Sinä aikana kerkesin kirjallisuuden kautta perehtyä lääkitykseen ja siihen mitä se tekee, jos sen lopettaa kuin seinään.

        Seurauksena voi olla akuutti psykoosi tai jopa äkkikuolema mahdollisesti vielä vuosia lopettamisen jälkeenkin. EI oikein houkutellut omin päin lopettamaan.


      • 2+18
        hullu_ukko kirjoitti:

        Uskalsitko lopettaa lääkityksen kertaheitolla?

        Minä en uskalla sitä tehdä, yritin reilu vuosi sitten ja olin viisi vuorokautta ilman lääkkeitä. En nukkunut tuona aikana kuin muutaman tunnin ja killitin päivät hereillä vain sillä, että kroppa ei anna nukkua, jos ei saa lääkettä.

        Sinä aikana kerkesin kirjallisuuden kautta perehtyä lääkitykseen ja siihen mitä se tekee, jos sen lopettaa kuin seinään.

        Seurauksena voi olla akuutti psykoosi tai jopa äkkikuolema mahdollisesti vielä vuosia lopettamisen jälkeenkin. EI oikein houkutellut omin päin lopettamaan.

        Mä nyt olin jo pillereistäkin sekaisin. Olo vaan koheni kun lopetin. Viekkarit alko 3vk lopettamisesta. Kesti 2kk ja yksi jakso oli suljetulla lopussa kun meni pää totaalisekaisin. Ei kuitenkaan ollut psykoosi tai joku muu vakava juttu. Lopettivat lääkityksen sitten valvotusti. Luulin että olin sairauteni takia sekaisin, mutta sanoivat että minä olen vieroitusoireista sekaisin en muusta. Lähti daignoosi samalla.


    • -10kgtavoite

      Olen nyt pari päivää syönyt n.1200 kaloria päivässä. Ongelmana on että kyllästyn varmasti tähän jos en saa vaihtelua ruokavaliooni. Eilen esim.söin iltapalaksi pro feel-rahkan,ihan hyvää mutta en joka ilta sitä kyllä halua syödä.

      Kyllä tiedän että -10kg kuukaudessa on aika vaikeaa saada, kysyin sitä enemmän teoreettisesti. Itse haluaisin ainakin sen -5kg/kk pois, loput sitten myöhemmin. Ajattelin(pienessä päässäni) sen näin: Olisin kitudieetillä niin pitkään kuin jaksan,ja kun tarpeeksi laihtunut niin alkaisin syödä hieman enemmän ja käydä esim. juoksulenkillä. En uskalla ihan tosta vain lähteä juoksemaan,kun en ole liikkunut sen kummemmin viime aikoina. Mutta jos kerran pelkällä ruokavaliollakin voi laihtua, halaun kokeilla sitä ensin. Ja joku kysyi mihin kiire,ei tässä oikeastaan ole niin kiire,olen vain niin kyllästynyt tähän extra-läskiin kehossani.

      • cuba libre

        Mikä estää ruokavalion vaihtelemisen? Syö vaihtelevasti sekä monipuolisesti. Hae aktiivisesti erilaisia vaihtoehtoja. Laihduttaminen onnistuu maukkailla ruuilla, kun vaan löytää ne sopivat.

        Tutustu erilaisiin tuotteisiin sekä niiden ravintosisältöihin. Kaupastahan nitä löytää, tuoteselosteineen. Unohda fitness, fatness yms mainostuotteet. Muista että painonhallinnan kannalta merkittävin asia olisi lisätä kasviksia ruokavalioon pysyvästi. Oletko huomioinut tämän, tilastollisesti merkittävimmän asian?

        Älä suhtaudu ahdasmielisesti, laihduttaminen onnistuu vallan mainiosti ilman rahkaa tai raejuustoa, aivan yhtä hyvin tuloksin. Mutta todellakaan ei ole mitään vikaa, jos syö myös raejuustoa silloin kun tykkää :)


      • -10kgtavoite
        cuba libre kirjoitti:

        Mikä estää ruokavalion vaihtelemisen? Syö vaihtelevasti sekä monipuolisesti. Hae aktiivisesti erilaisia vaihtoehtoja. Laihduttaminen onnistuu maukkailla ruuilla, kun vaan löytää ne sopivat.

        Tutustu erilaisiin tuotteisiin sekä niiden ravintosisältöihin. Kaupastahan nitä löytää, tuoteselosteineen. Unohda fitness, fatness yms mainostuotteet. Muista että painonhallinnan kannalta merkittävin asia olisi lisätä kasviksia ruokavalioon pysyvästi. Oletko huomioinut tämän, tilastollisesti merkittävimmän asian?

        Älä suhtaudu ahdasmielisesti, laihduttaminen onnistuu vallan mainiosti ilman rahkaa tai raejuustoa, aivan yhtä hyvin tuloksin. Mutta todellakaan ei ole mitään vikaa, jos syö myös raejuustoa silloin kun tykkää :)

        Hmm totta. Tuota kasvisjuttua en tiennytkään. En ole koskaan ollut mikään kasvisintoilija, mutta syön pakasteherneitä ja parsakaalia silloin tällöin ruuan kera.:)


      • cuba libre
        -10kgtavoite kirjoitti:

        Hmm totta. Tuota kasvisjuttua en tiennytkään. En ole koskaan ollut mikään kasvisintoilija, mutta syön pakasteherneitä ja parsakaalia silloin tällöin ruuan kera.:)

        Lähteenä tämä / s6: http://www.suomimies.fi/filebank/1279-Tartu_tilaisuuteen.pdf

        Mielestäni parhaita painonhallintaan liittyviä materiaaleja mitä on saatavilla, koska siinä keskitytään nimenomaan siihen mikä on oleellista, painonhallinan kannalta. Ymmärtääkseni laihduttajat haluavat hallita painoaan ja siksi tuossa esitetty perustieto olisi erinomaisen tärkeää hallita. Muu hifistely sitten erikseen.


      • -10kgtavoite
        cuba libre kirjoitti:

        Lähteenä tämä / s6: http://www.suomimies.fi/filebank/1279-Tartu_tilaisuuteen.pdf

        Mielestäni parhaita painonhallintaan liittyviä materiaaleja mitä on saatavilla, koska siinä keskitytään nimenomaan siihen mikä on oleellista, painonhallinan kannalta. Ymmärtääkseni laihduttajat haluavat hallita painoaan ja siksi tuossa esitetty perustieto olisi erinomaisen tärkeää hallita. Muu hifistely sitten erikseen.

        Kiitosta, täytyy lukaista tuo linkki. Ihmettelen miksi painoni ei ole tippunut juuri yhtään vaikka olen jo 4pv,tänään viides pv syönyt 1000-1200 kaloria. Ei edes nesteitä lähteny. Kuinkahan kauan tuossa kestää että laihtuminen alkaa?


      • cuba libre
        -10kgtavoite kirjoitti:

        Kiitosta, täytyy lukaista tuo linkki. Ihmettelen miksi painoni ei ole tippunut juuri yhtään vaikka olen jo 4pv,tänään viides pv syönyt 1000-1200 kaloria. Ei edes nesteitä lähteny. Kuinkahan kauan tuossa kestää että laihtuminen alkaa?

        Itse kun laihduin yli kilon viikossa, saattoi seuraavalla viikolla aamupaino olla edellisen viikon saman päivän aamupainoa korkeampi. Katsotaan muutaman kuukauden pässtä, putosiko se paino vaiko ei.

        http://patrikborg.blogspot.fi/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html


      • cuba libre
        -10kgtavoite kirjoitti:

        Kiitosta, täytyy lukaista tuo linkki. Ihmettelen miksi painoni ei ole tippunut juuri yhtään vaikka olen jo 4pv,tänään viides pv syönyt 1000-1200 kaloria. Ei edes nesteitä lähteny. Kuinkahan kauan tuossa kestää että laihtuminen alkaa?

        Ja älä pety jos et onnistu noudattamaan tuollaista 1000-1200kcal ruokavaliota edes useamaan kuukauden ajan. Siihen pysytyy aniharva ja heistä suurin osa on kaikkea muuta kuin voittajia.


      • -10kgtavoite
        cuba libre kirjoitti:

        Ja älä pety jos et onnistu noudattamaan tuollaista 1000-1200kcal ruokavaliota edes useamaan kuukauden ajan. Siihen pysytyy aniharva ja heistä suurin osa on kaikkea muuta kuin voittajia.

        Joo täytyy katsoa jos ei paino ala tippumaan, niin rupean syömään vähän enemmän. Joskus kun söin n.1800 kaloria/pv niin paino tippui paremmin, melkeen joka päivä parisataa grammaa. Tai nesteitä varmaan useimmat,mutta silti tuntui kivalta käydä vaa´alla kun näytti aina pienempää lukua. Pari kiloa taisin silloin kokonaan laihtua. Nyt on kuitenkin rutkasti enemmän painoa kuin silloin,mutta luulisi että sitä helpompi pudottaa mitä painavampi on.


      • Krisse58
        -10kgtavoite kirjoitti:

        Joo täytyy katsoa jos ei paino ala tippumaan, niin rupean syömään vähän enemmän. Joskus kun söin n.1800 kaloria/pv niin paino tippui paremmin, melkeen joka päivä parisataa grammaa. Tai nesteitä varmaan useimmat,mutta silti tuntui kivalta käydä vaa´alla kun näytti aina pienempää lukua. Pari kiloa taisin silloin kokonaan laihtua. Nyt on kuitenkin rutkasti enemmän painoa kuin silloin,mutta luulisi että sitä helpompi pudottaa mitä painavampi on.

        Voi Jeesus sentään. Kuukaudessa voit laihtua 2 kg tuolla 1000-1200 kaloria. Et sentään 10 kiloa.
        Käy vaa'alla kerran viikossa. Niin itse teen. Nyt kolmessa viikossa tippunut 2 kg. Ja näin jatkan, ja nyt lenkille.
        Mutta kävelen.


      • -10kgtavoite
        Krisse58 kirjoitti:

        Voi Jeesus sentään. Kuukaudessa voit laihtua 2 kg tuolla 1000-1200 kaloria. Et sentään 10 kiloa.
        Käy vaa'alla kerran viikossa. Niin itse teen. Nyt kolmessa viikossa tippunut 2 kg. Ja näin jatkan, ja nyt lenkille.
        Mutta kävelen.

        Joo tiedän etten kymmentä kiloa voi laihtua. En tiennyt laihdutuksesta mitään ennen kuin tähän hommaan ryhdyin. olen nyt syönyt n.1000 kcals päivässä ja tehnyt pientä jumppaa kotona. Olen laihtunut kilon :D No, hitaasti mutta varmasti vissiin. :)


    • 20+6

      Minulla onnistui tiputtaa 6 viikossa 10 kiloa. Olen kans normaalipainoinen. Söin 800 - 1300 kcal/päivä ja paino vaan läks melkeen tosta vaan. Nälkä oli, mutta se kuului asiaan. Liikkunut en tippaakaan ylimääräistä. Nyt tosta -10 kilosta on 3 vuotta aikaa ja paino on siitäkin vielä tippunut -2 kiloa. Onneksi lähti ettei tarvii olla enää läski. Suosittelen itse vähähiilarista ruokavaliota ja sillä olen nyt elellyt tämän 3 vuotta. Välillä herkuttelen karkeilla, suklailla ja sipseillä tietenkin. Elämä maistuu nyt paremmalta, kuin läskimpänä.

      • -10kgtavoite

        Paljonko kaloreita nykyään syöt päivässä? VHH on minulle ihan myytti, en tiedä siitä mitään eikä oikeen jaksa kiinnostaa tällä hetkellä. Onko normaalia että on flunssanen olo ja paikat kipeenä kun syö alle 1000kcals? ite syön nyt vähän alle 1000, ja on ihan sairas olo. :/ En tykkää tästä yhtään..Meneekö ohi vai pitääkö mun nyt alkaa sittenki syömään enemmän?


    • tässäteillehaaste77

      Kun näitä viestejä lukee puoli vuotta myöhemmin, teidän paino on edelleen samoissa lukemissa kuin nyt...

    • hullun hommaahan se

      Kyllä onnistuu. Viikon täysi nestepaasto huuhteluineen ja vaihteettomalla pyörällä 20 km päivässä mäkisessä maastossa. Kerran oon tehny, kyllä heikotti..

    • Anonyymi

      Laihduin 16-vuotiaana 10kiloa kuukaudessa, mutta oksensin kaiken mitä söin ja liikuin kovasti. En suosittele

    • Anonyymi

      Ei itsellä tule miwlee

    • Anonyymi

      Kyllä joku on varmasti laihtunut 10 kg kuukaudessa, mutta kilot ovat tulleet kaksinkertaisina takaisin puolessa kuukaudessa. - Nm. Ei junalauta

    • Anonyymi

      6 viikkoa ja -16 kiloa.
      En laskenut kaloreja enkä tuona aikana jaksanut liikkua.
      Söin kaloja aloittaen silakasta. Lihoista etupäässä broileria ja sian ulko- ja sisäfileitä.
      Kananmunia.
      Kaikkea tuota niin paljon kuin mieli teki ja silloin kun maistui.
      Siis paino laski mutta pienempi osa tuosta oli lihaskatoa.
      Pari kiloa tuli takaisin kun suolisto alkoi tottumaan normaaliin ennalta suunniteltuun sapuskaan.

      Liuskoja värjäävä atkins sopii mielestäni lyhyehköksi kuuriksi mutta ei missään tapauksessa pitempiaikaiseksi menetelmäksi.

      Ps. Nyt kymmeniä vuosia tuon kuurin jälkeen painoni on pari kiloa alle tuon kuurin jälkeisen lukeman.

      • Anonyymi

        8 viikkoa ja yli 40 kiloa.

        Dr. Nowlla on oma ohjelma teeveessä asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8 viikkoa ja yli 40 kiloa.

        Dr. Nowlla on oma ohjelma teeveessä asiasta.

        Et ottanut huomioon että osallistuja lähes 300 kiloisia eikä vaan 20 kiloa ylipainoa. yli 200 kiloa ylipainoa on vähän eri asia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe