Trojan dialer hukassa

Etsijä

Mikähän juttu tällainen on: Pari kertaa on käynyt niin, että kun suljen selaimen (Ff), jota ennen tyhjennän historian, cachen ym., työpöydälle tulee F-securen ilmoitusikkuna, joka kertoo Trojan dialer 32 tartunnan application data-tiedostossa. Olen tehnyt virustarkistuksen mutta mitään ei ole löytänyt. Minnekähän se katoaa. Tämä ilmoitus ei siis tule surffailun aikana vaan vasta selaimen sulkemisen jälkeen. Käytössä FS 2004 IS ja XP-home.

9

1321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HurLum

      Mullekin on käynyt vähän samalla tavalla, joten odotellaan vastauksia.

    • Siinä luultavasti käy niin että F-Secure uudelleen nimeää ja ehkä vielä siirtää sen Temp kansioon.

      • rth

        olla saastunut järjestelmänpalautus tiedosto...löytyy nimellä systemrestore/temp jos kyseessä win me tai xp...poisto/uudelleen nimeäminen onnistuu kun järjestelmänpalautus kytketään pois päältä ja kone käynnistyy uudelleen...tarkista myös f:n asetuksista että kaikkien tiedostotyyppien scannaus on päällä,muuten voi olla loputon jumppa...


      • inteloutside
        rth kirjoitti:

        olla saastunut järjestelmänpalautus tiedosto...löytyy nimellä systemrestore/temp jos kyseessä win me tai xp...poisto/uudelleen nimeäminen onnistuu kun järjestelmänpalautus kytketään pois päältä ja kone käynnistyy uudelleen...tarkista myös f:n asetuksista että kaikkien tiedostotyyppien scannaus on päällä,muuten voi olla loputon jumppa...

        Firefoxin cache sijaitsee application data -kansiossa. Siellä selaimen välimuistissa on just nuo (tässä tapauksessa)trojan downloaderit. Sitten, kun tyhjentää välimuistin, F-securekin herää ilmoittamaan örkeistä, mutta ne häviää cachen tyhjennyksessä... eikä löydy enää...


      • oikka
        inteloutside kirjoitti:

        Firefoxin cache sijaitsee application data -kansiossa. Siellä selaimen välimuistissa on just nuo (tässä tapauksessa)trojan downloaderit. Sitten, kun tyhjentää välimuistin, F-securekin herää ilmoittamaan örkeistä, mutta ne häviää cachen tyhjennyksessä... eikä löydy enää...

        välimuisti on tyhjennetty, viiruksia on edelleen. miten tyhjennetään se cache??


      • inteloutside
        oikka kirjoitti:

        välimuisti on tyhjennetty, viiruksia on edelleen. miten tyhjennetään se cache??

        Cache=välimuisti

        No joo, tarkoitus ei ollut esittää, että välimuistin tyhjentämällä pääsee eroon viruksista, vaan vastata tähän alkuperäisen kysymyksen tilanteeseen...

        Jos virustorjunta ilmoittaa viruksista, mutta ei pysty poistamaan niitä, silloin virukset saattavat olla 'system_restore' -kansioissa, jonne järjestelmänpalautus tallentaa järjestelmän varmuuskopiot. Sieltä virustorjunta ei pysty niitä pouistamaan, mutta toisaalta viruksetkaan eivät pysty toimimaan. Ottamalla järjestelmänpalautuksen pois päältä väliaikaisesti saa nämäkin virukset poistettua.

        Myös Javassa on oletuksena cache käytössä. Sen saa tyhjennettyä ohjauspaneelin Java-pluginin kautta.

        Nämä selainten ja Javan cachessa silloin tällöin ilmenevät downloaderit ovat siitä vaarattomammasta päästä. Olettaen, että palomuuri ja virustorjunta ovat kunnossa.


      • oikka
        inteloutside kirjoitti:

        Cache=välimuisti

        No joo, tarkoitus ei ollut esittää, että välimuistin tyhjentämällä pääsee eroon viruksista, vaan vastata tähän alkuperäisen kysymyksen tilanteeseen...

        Jos virustorjunta ilmoittaa viruksista, mutta ei pysty poistamaan niitä, silloin virukset saattavat olla 'system_restore' -kansioissa, jonne järjestelmänpalautus tallentaa järjestelmän varmuuskopiot. Sieltä virustorjunta ei pysty niitä pouistamaan, mutta toisaalta viruksetkaan eivät pysty toimimaan. Ottamalla järjestelmänpalautuksen pois päältä väliaikaisesti saa nämäkin virukset poistettua.

        Myös Javassa on oletuksena cache käytössä. Sen saa tyhjennettyä ohjauspaneelin Java-pluginin kautta.

        Nämä selainten ja Javan cachessa silloin tällöin ilmenevät downloaderit ovat siitä vaarattomammasta päästä. Olettaen, että palomuuri ja virustorjunta ovat kunnossa.

        kiitti tiedosta, skannasin järjestelmän ja katson miten kävi.


    • inteloutside

      Josko se häviäis sen cachen mukana...

    • Flight Simulator 2004? :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe