Rakennusliitosta eroaminen?

Ytk kutsuu

Jos irtisanoudun liitosta niin onko pakko maksaa rästissä olevat jäsenmaksut?

23

7387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole totta !!!

      Entäs onko pakko irtisanoutua liitosta?

      • Anonyymi

        Ei ole järkeä enää olla Rakennusliitossa.


    • Työtä helposti

      Ei kannata maksaa. Ja irtisanoutuminen kannattaa, niin saa kunnollisia töitä ja parempaa palkkaa. Liiton jäseniä ei palkata.

      • Ytk kutsuu

        Kalliista rakennusliitosta aattelin vaihtaa paljon halvempaan.

        Ja kysymys oli että pitääkö ne maksamatta olevat jäsenmaksut maksaa?

        Alkaako Rakennusliitto niitä karhuamaan jälkeen päin?


      • minävaan
        Ytk kutsuu kirjoitti:

        Kalliista rakennusliitosta aattelin vaihtaa paljon halvempaan.

        Ja kysymys oli että pitääkö ne maksamatta olevat jäsenmaksut maksaa?

        Alkaako Rakennusliitto niitä karhuamaan jälkeen päin?

        Eihän niitä pakko ole maksaa,mutta jos joudut työttömäksi ja yli 6 kuukauden katko jäsenmaksuissa ja töissä olet ollut et tule saamaan ansiosidonnaista.


      • Mistä näitä tulee
        Ytk kutsuu kirjoitti:

        Kalliista rakennusliitosta aattelin vaihtaa paljon halvempaan.

        Ja kysymys oli että pitääkö ne maksamatta olevat jäsenmaksut maksaa?

        Alkaako Rakennusliitto niitä karhuamaan jälkeen päin?

        Nämä samaiset eroaja öykkärit ovat aina vähän ajan kuluttua soittamassa rakennusliittoon ja kyselevät riita asioissa apua asiaansa kun Loimaankassasta sitä ei heru.Rakennusliiton on aina todettava tälläisille ääliöille että maksa itse kaikki lakimieskulusi meiltä sitä et saa.Ei kannata maksaa pääset nopeammin peruspäivärahalle kun joudut työttömäksi.


    • rajansa kaikella!

      Mitä hittoa rakennusduunari-ääliö muka YTKssa tekee??
      Mietihän uusiksi, tää lie vitsi koko juttu!

    • kumpulainen

      Miten kävi? Erositko ja pyydettiinkö rahoja takaisin?

    • Rakentaja-Rane

      Aloitushan lienee ollut vitsi...

    • eki1993

      Jouduitko maksamaan

    • maksuun

      Kyllä maksut on maksettava, eihän ne ay-pomot muuten voi viettää hyvää elämää, sitä varten liiton jäsenmaksut ovat.

      • Anonyymi

        Eihän ne YTK:n pomot voi muuten viettää makiaa elämää jos et maksa jäs/liittymismaksua. Ilman oikeudellista apua tietenkin kannattaa maksaa, jää vaikka palkkoja saamatta. YTK:lta ei apua löydy kuin rahaa vastaan, am. liitolla se sisältyy jäs.maksuun. Ammattimies haluaa kuulua liittoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ne YTK:n pomot voi muuten viettää makiaa elämää jos et maksa jäs/liittymismaksua. Ilman oikeudellista apua tietenkin kannattaa maksaa, jää vaikka palkkoja saamatta. YTK:lta ei apua löydy kuin rahaa vastaan, am. liitolla se sisältyy jäs.maksuun. Ammattimies haluaa kuulua liittoon.

        Joillakin voi jäädä palkkoja saamatta, itselläni ei jää =D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin voi jäädä palkkoja saamatta, itselläni ei jää =D

        Sama, ei todellakaan jää työnantajalta senttiäkään uupumaan. Enkä kuuluu liittoon, ei kävisi edes mielessäkään liittyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama, ei todellakaan jää työnantajalta senttiäkään uupumaan. Enkä kuuluu liittoon, ei kävisi edes mielessäkään liittyä.

        Ei varmasti, sinulta uupuu työnantaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti, sinulta uupuu työnantaja.

        Hehe, uskoakseni työnantajani tilittää kuussa "minun" veroja enemmän kuin itse tienaat bruttona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe, uskoakseni työnantajani tilittää kuussa "minun" veroja enemmän kuin itse tienaat bruttona.

        Just näin. Nämä v.tun liiton kitisijät ei ymmärrä tätä: jos hoidat työn hyvin ja aikataulussa,niin tuleeko ongelmia työnantajan kanssa: NO EI. Tekijä ÄIJÄT ei tarvii liittoja,piste


    • turva

      Jos et siirry mihinkään toiseen liittoon tai kassaan, niin ei tarvitse maksaa. Silloin sinulla ei tietenkään ole ansiosidonnaista työttömyyturvaakaan vaan työttömyyden sattuessa jäät Kelan varaan.

      Jos vaihdat liittoa/kassaa, niin katkos jäsenmaksuissa estää ansiosidonnaisen työttömyysturvan saamisen seuraavan puolen vuoden aikana. Siis ennen kuin olet kerännyt jäsenyys- ja työssäoloehdon jälleen täyteen.

    • Anonyymi

      Eipä enää kannata olla Rakennusliitossa.

    • Anonyymi

      Eipä enää kannata olla Rakennusliitossa.

    • Anonyymi

      Oon, tapaturman vuoksi saikkarilla.. Miks pitää maksaa jm.

    • Anonyymi

      Jos on Rakennusliiton Opiskelijajäsen eikä ole virallista jäsenyyttä hakenut eikä
      maksanut niin pitääkö sekin irtisanoa kirjallisesti vai voiko vaan liittyä toineen liittoon?

    • Anonyymi

      Nykypäivänä rakennusliitto ajaa työnantajien etuja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe