http://www.tv7.fi/vod/player/?program=17167
One Way : Raha ja kymmenykset 1/2
Kymmenykset palkasta on ihmisten keksimää
3
90
Vastaukset
- kuten näkyy
Kyllä ne Raamatusta löytyy!
Kirje heprealaisille 7
2. jolle Aabraham myös antoi kymmenykset kaikesta ja joka ensiksi, niinkuin hänen nimensäkin merkitsee, on "vanhurskauden kuningas"
TOINEN AIKAKIRJA 31
Kun tämä sana levisi, antoivat israelilaiset runsaat uutiset jyvistä, viinistä, öljystä ja hunajasta ja kaikesta pellon sadosta; he toivat runsaat kymmenykset kaikesta ...
Nehemian kirja 12 luku
Temppelin uhrilahjat ja kymmenykset.- @@@
Kymmenykset annettiin viljasta, karjasta, jne. EI rahana, kun taas almut ja,uhrit annettiin rahana. Aabraham antoi kymmenykset sortasaaliistaan. Kymmenyksistä,tuli nauttia myös ITSE, mutta senhän rahankerääjät ovat unohtaneet mainita.
Kymmenykset kuuluvat vanhaan liittoon. Uuteen liittoon kuuluvat edelleen almut ja uhrit, jotka ovat vapaaehtoidet. Ei pakosta(surkeillen)vaan ilolla antaen.
Uuden liiton seurakunnalle ei ole kymmenyksiä määrätty lainkaan, siinä mielessä aloittaja on ihan oikeassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271813
- 1211335
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401130- 491029
Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni571007- 131960
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v247944Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?77806Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu58799Pridekulkue kiellettävä?
Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla179780