Mitä mieltä pelien pelaamisesta?

Leeroy Jenkins

Mikä on mielipiteenne videopelien pelaamisesta? Sopiiko kyseinen touhu aikuisille? Jos ei, missä iässä se pitäisi lopettaa? Ovatko pelit yksi taidemuoto?

20

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timantinkova atm

Sopii ilman muuta kaiken ikäisille. Taidemuodoksi ehkä vähän hankala sanoa, koska yleisö voi vaikuttaa kokemuksen sisältöön niin paljon. Taide on tyypillisemmin asia, johon yleisö ei voi vaikuttaa ja siinä muodossa se edustaakin taiteilijan näkemystä puhtaimmillaan.

• mies 86

Kyllä sitä on tullut pleikkaa pelattua kavereiden kanssa viime aikoina melkein päivittäin mutta ei yleensä montaa tuntia putkeen. Nykyään videopelien pelaaminen tuntuu lähinnä jonkin sortin ajanvietteeltä, kun taas teinivuosina se muodostui toisinaan lähestulkoon elämäntavaksi jos tarpeeksi koukuttava peli osui kohdalle.

Ei kai se iästä ole kiinni mitkä pelit kiinnostaa vai kiinnostavatko mitkään.

• Jii007

Pelaaminen on mukavaa puuhaa. Sopii ihan kaikille ja lopettaa kannattaa vasta sitten jos ei enää yhtään kiinnosta. Itse en kyllä juurikaan pelaa, mutta välillä tulee jotain räiskimisiä ja änäriä kyllä hakattua.

• 14+7

Pelaaminen on ihan ok ja hauskaa puuhaa mutta en oikein tiedä mitä ajatella omasta "peliurasta" kun tuli käytettyä useita vuosia aika hc-pelaamiseen, tyyliin 5h päivässä, ennätys 14h putkeen.. tuo aika olisi ollut tärkeää käyttää sosiaalistumiseen nuorempana ym..
      kaksipiippuinen juttu.

• 7+2

Nuorempana tuli pelattua aivan liikaa. Sen jälkeen lopetin pelaamisen muutamaksi vuodeksi, aloin kuntoilemaan ja olemaan sosiaalisempi. Nykyään sitä tulee taas pelattua, mutta ei vaikuta harrastuksiini tai ystävien tapaamiseen. Iso osa peleistä tuntuu olevan geneerisiä räiskintäpelejä, mutta pitää myöntää että monia "helmiäkin" löytyy (varsinkin indie-puolelta). Tarinakerrollisesti pelit ovat kyllä menneet kovasti eteenpäin lapsuudestani.

• Paremminkin "urheilua" kuin taidetta. Jos siis pelaa netissä ja tavoitteena on voittaa keräämällä enemmän pisteitä kuin muut.

• Naisellinen nainen

Ainoa peli, jolla aikuisen miehen sopii leikkiä on pippeli.

• Suomessa yleisiä ovat myös huppeli ja tappeli.

• Näin on marjat

Eiköhän aikuinen mies, joka pelaa aktiivisesti tietokonepelejä, ole aika tyypillinen ATM.

KTM ja YTM eivät juuri pelaa, vaan urheilevat. YTM pelaa tyypillisesti lätkää ja naiset käyvät kuumana. ATM pelaa tietsikalla ja naiset pitävät nörttinä.

• Peliteoria

YTM pelaa konsolipelejä. KTM pelaa kännykkäpelejä. ATM pelaa pc-pelejä.

• Pelaajamies

Pelaaminen on ihan ok ja selvästi parempi ajanviete kuin esim. BB-paskan seuraaminen. Mutta pelit voivat myös sekoittaa pään ja sitten alkaa harrastaa cosplayta yms. muuta aiheeseen liittyvää friikkitouhua. Eli varovainen pitää olla peliharrastuksen kanssa.

Itse pelailen välillä enemmänkin, mutta nyt on taas tällainen "kuivempi" kausi menossa kun ei oikein jaksa mikään peli kiinnostaa.

• PlaystationFear

Ei yli kolmekymppisen miehen kannata ainakaan yksin pelata pleikkaa kun toiset ihmiset saattavat ajatella siitä kaikenlaista negatiivista ja kaiken maailman kusiaivot ovat siitä heti vittuilemassa.

• sinkku täti

Pelaajista tulee kouluampujia, pelit kiellettävä!

• Näin on marjat

Mutta jos kyseessä on aikuinen mies, hän ei käy enää kouluja.

• aikuinen nainen

En jaksaisi miestä joka illasta toiseen vain pelaisi. Joten minun mielipiteeni on; lapsille sopivaa hommaa ei aikuisen.

• Tosi-Make

Paljon parempi jos ryyppää illasta toiseen. Se on aikuisille sopivaa hommaa!

• aikuinen nainen
        Tosi-Make kirjoitti:

Siitä vaan jos se sinusta on hyvä vaihtoehto.

• 1 + 3
        Tosi-Make kirjoitti:

Tuo oli muuten aika hyvä pointti, alkoholistia katsellaan vuosikaupalla, mutta pelailla ei saisi. Hyvä, naiset! (varoitus, saattaa sisältää yleistyksiä).
        Mutta oikeasti, pelaamista pidetään vieläkin vähän lapsellisena, vaikka pelaajien keski-ikä on 30 vuoden tuntumassa, vieläpä korkeampi jos mobiilipelejä ei lasketa, puhelimilla pelaavat kakarat vetävät ikätilastoa alaspäin.

• banaanipäärynä

Mitä mieltä olet miehestä joka pelaa kyllä pelejä, muttei koskaan sinun nähtesi? Itse pelaan pelejä ja ei ole koskaan vaikuttanut mitenkään suhteisiini. En ole pelannut tyttöystävieni ollessa paikalla ja en ole peruuttanut menoja pelien takia. Se on enemmänkin ajan kuluttamista työn, harrastusten ja ihmisten tapaamisen välissä. Moni kuluttaa tämän saman asian Facebookia tai kirjaa lukiessa tai TV:n ääressä. Ja ei, en ole myöskään mikään läskinörtti vaan harrastan päivittäin liikuntaa ja olen hyvässä kunnossa... sporttinen nörtti ehkä :P

• ------------------
        banaanipäärynä kirjoitti:

Mitä mieltä olet miehestä joka pelaa kyllä pelejä, muttei koskaan sinun nähtesi? Itse pelaan pelejä ja ei ole koskaan vaikuttanut mitenkään suhteisiini. En ole pelannut tyttöystävieni ollessa paikalla ja en ole peruuttanut menoja pelien takia. Se on enemmänkin ajan kuluttamista työn, harrastusten ja ihmisten tapaamisen välissä. Moni kuluttaa tämän saman asian Facebookia tai kirjaa lukiessa tai TV:n ääressä. Ja ei, en ole myöskään mikään läskinörtti vaan harrastan päivittäin liikuntaa ja olen hyvässä kunnossa... sporttinen nörtti ehkä :P

Isompi turn off on varmaan tuollainen että kysellään naisten hyväksyntää omille jutuille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7786
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5310
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4822
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3517
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2035
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      1991
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1859
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1707
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      38
      1652
    10. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      138
      1502
    Aihe