Huimat avioerotilastot

Tottatosiaan

Monet miehet Suomessa tulevat huomaamaan keski-iän jommin kummin puolin että yhtäkkiä perhe hajoaa ja suunnilleen saman ikäinen vaimo on saanut tarpeekseen ja lähtee lätkimään. Tässä muutamia syitä:

-Suomalainen mies harvoin ottaa perheen pään asemaa perheessä ja tuudittautuu kuin yhdeksi perheen lapsista, että kyllä perheen äiti hoitaa ja ottaa vastuun isoimmista ja tärkeimmistä asioista

-Mies pitänyt vaimoaan vuosikaudet itsestään selvyytenä eikä tajua antaa vaimolleen sitä arvostusta ja ennen kaikkea tukea, jota vaimo kaipaisi

-Miehelle tärkeimmät ajanvietteet ovat humalahakuinen illanvietto viikonloppuisin kavereiden kanssa

-Omat harrastukset vievät suurimman osan omasta vapaa-ajasta vaikka mies on perheellinen ja jos jotain tehdään yhdessä sen täytyy olla sellaista josta mies itse pitää

-On aina kun vain tilaisuus tulee, hyötymässä vaimostaan ja odottaa naisensa järjestävän asiat ja johtavan perhettä

-Kiukuttelee ja valittaa pikkuasioista, saa muun perheen voimaan pahoin lyömällä vaimoaan ja lapsiaan lyttyyn henkisesti. (Luulee että tämä on sitä auktoriteettia jolla perheen isä johtaa ja hallitsee perhettä oikein)

-Syyttää vaimoa jos asiat eivät mene niin kuin mies on olettanut tai haluaisi, näkee vikoja kaikissa muissa paitsi itsessään

-On vihainen naiselleen jos tämä ostanut vaatteita itselleen tai lapsilleen, mutta mies mielellään hommaa ja ostattaa itselleen kaikenlaista

-Kyselee naiseltaan tämän tullessa kaupasta tullessa että paljonko tämä tänään törsäsi, mutta itse istuu kapakoissa viikonloput ja juo tarvittaessa lapsilisätkin

-Pitkä miinus jos mies ei osaa mitään tehdä itse, vaan on lähinnä uusavuton ja tarvitsee opastusta kädestä pitäen pienimmissäkin remontti-korjaus -hommissa. Hyvä on jos osaa polkupyörän kumin paikata.

-Yleinen negatiivinen asenne, ei anna omistaan tai itsestään perheensä hyväksi juuri mitään, mutta on nyhtämässä ja ottaa enemmän kuin ilomielin kaiken irti puolisostaan myös taloudellisesti



-Omien lasten kanssa asettuu samalle tasolle erimielisyyksien sattuessa, kinaa ja käyttäytyy pahemmin kuin lapset itse, eikä omaa harmainta hajua siitä kuinka isänä tulisi tilanteissa toimia.

Nim. nim. Sivusta seurannut ja eroperheitä liutanaan kohdannut

12

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on nyt näin...

      Lyhyesti ja ytimekkäästi kun 40 naisilla alkaa nämä vaihdevuodet joko tietoisesti tai tiedostamatta kun tulee näitä fyysisiä ja psyykkisiä mieliala vaihteluita ja onko se joku luonnonlaki kun ollaan ohitettu tämä ns. paras synnytysikä niin ei olla enää niin pariduhdesidonnaisia.
      Kyllä ne parisuhdejutut toimii kolmekymppisinä....

      Kyllähän näitä listoja miesten vioista saadaan tehtyä mutta kun on yleinen asennoituminen vaikka pettämiseen kun nainen pettää niin se on aina oikeutettua syillä millä tahansa mutta jos mies pettää samoilla syillä niin se on aina SIKA!

      Eroistahan 80% on naisten hakemia ja nämä yhteiskunnan tukimuodotkin lasten varjolla mahdollistaa nämä "helpot" erot jo ihan taloudellisestikkin kuin muutamia vuoskymmeniä sitten jouduttiin panostamaankin parisuhteeseen.

      • Nainennnnnnnnnnn

        Ei kaikilla toimi parisuhdejutut kolmekymppisinä. Ei naisetkaan ole viattomia, mutta tuossa kirjoituksessa on huima perä! ei täällä ketään olla syyttämässä, muutenhan nuo asiat voisi paiskoa päin naamaa miehille! Mutta se on samanlainen suhtautumistapa omalla miehellä jos edes uskaltaa sivuta asiaa tai yrittää aikuisten järkevästi keskustella niistä. HÄNESSÄ kun ei ole mitään vikaa. Ja kun NAISET ovat sellaisia kuin ovat. Miehissähän ei ole koskaa mitää korjattavaa, ja jos on niin odottavat ensin että naiset korjaavat omat vikansa. Niinhän se maailma sitten pyöriikin tosi hyvin kun odotetaan että joku muu ensin muuttuu ja sitten kun muut ovat täydellisiä - mitä ei kukaan ihminen voi saavuttaa - niin sitten vasta oltaisiin valmiita katsomaan mitä itsessä voisi kehittää, oman itsensä ja yhteisen hyvän eteen. Siksi miehet jäävät lopulta yksin.


    • näin meillä

      -Suomalainen mies harvoin ottaa perheen pään asemaa perheessä ja tuudittautuu kuin yhdeksi perheen lapsista, että kyllä perheen äiti hoitaa ja ottaa vastuun isoimmista ja tärkeimmistä asioista

      Hankin pääasiallisen elannon ja vaimo sai pitää oman palkkansa yksin. Hoidin ja kustansin ihan kaikki asiat katon korjauksesta astianpesuun.

      -Mies pitänyt vaimoaan vuosikaudet itsestään selvyytenä eikä tajua antaa vaimolleen sitä arvostusta ja ennen kaikkea tukea, jota vaimo kaipaisi

      Jumaloin vaimoani ensimmäiset 10 vuotta.

      -Miehelle tärkeimmät ajanvietteet ovat humalahakuinen illanvietto viikonloppuisin kavereiden kanssa

      Kaikki vapaa-aika vietettiin vaimon ehdoilla ja useimmiten hänen sisarensa perheen parissa. Joskus jopa äidin tai kaikkien yhdessä. Mukavia ihmisiä olivat, eikä juotu koskaan kuin korkeintaan ruokaviinit ja saunakaljat.

      -Omat harrastukset vievät suurimman osan omasta vapaa-ajasta vaikka mies on perheellinen ja jos jotain tehdään yhdessä sen täytyy olla sellaista josta mies itse pitää

      Formulat katsoin, muuten vietettiin vapaa-aika yhdessä matkaillen tms.

      -On aina kun vain tilaisuus tulee, hyötymässä vaimostaan ja odottaa naisensa järjestävän asiat ja johtavan perhettä

      Niin pientä asiaa ei ollut, että sen olisi voinut jättää vaimon vastuulle. Kerran pyysin viemään tärkeän kirjeen postiin ja unohti sen autoon.

      -Kiukuttelee ja valittaa pikkuasioista, saa muun perheen voimaan pahoin lyömällä vaimoaan ja lapsiaan lyttyyn henkisesti. (Luulee että tämä on sitä auktoriteettia jolla perheen isä johtaa ja hallitsee perhettä oikein)

      Jos joku ei onnistunut, niin syytin itseäni. Kun tekee kaiken itse, niin ei tule valittamista.

      -Syyttää vaimoa jos asiat eivät mene niin kuin mies on olettanut tai haluaisi, näkee vikoja kaikissa muissa paitsi itsessään

      Ks. edellä. Ei tapahtunut kuin sen yhden ainoan kerran kun pyysin viemään mainitsemani kirjeen.

      -On vihainen naiselleen jos tämä ostanut vaatteita itselleen tai lapsilleen, mutta mies mielellään hommaa ja ostattaa itselleen kaikenlaista

      En koskaan kysynyt mihin hän oli palkkansa käyttänyt. Minä maksoin yksin talot, autot ja jokaisen laskun minkä posti toi.

      -Kyselee naiseltaan tämän tullessa kaupasta tullessa että paljonko tämä tänään törsäsi, mutta itse istuu kapakoissa viikonloput ja juo tarvittaessa lapsilisätkin

      Ei tapahtunut ainuttakaan kertaa. Vaimo sai tietty pitää lapsilisät. Minulla on tuloja ihan riittävästi etten kaipaa pikkurahoja.

      -Pitkä miinus jos mies ei osaa mitään tehdä itse, vaan on lähinnä uusavuton ja tarvitsee opastusta kädestä pitäen pienimmissäkin remontti-korjaus -hommissa. Hyvä on jos osaa polkupyörän kumin paikata.

      Tein ihan kaiken itse. Myös talon ja muuta pientä. Onko olemassa niin pientä vikaa, että apuun ei huudeta miestä?

      -Yleinen negatiivinen asenne, ei anna omistaan tai itsestään perheensä hyväksi juuri mitään, mutta on nyhtämässä ja ottaa enemmän kuin ilomielin kaiken irti puolisostaan myös taloudellisesti

      Maksoin ihan aluksi silloin tyttöystäväni opintolainat pois, ostin hänelle paremman auton, kännykän joka tuolloin maksoi 15000mk ja maksoin tietysti myös puhelinlaskut.
      Kustansin pari, kolme ulkomaanmatkaa joka vuosi ja ostin suht. kalliita lahjoja.



      -Omien lasten kanssa asettuu samalle tasolle erimielisyyksien sattuessa, kinaa ja käyttäytyy pahemmin kuin lapset itse, eikä omaa harmainta hajua siitä kuinka isänä tulisi tilanteissa toimia.

      Lapsi halusi eron jälkeen asumaan minulle, eikä vastaa kun äiti soittaa.

      Ero tuli sen takia, että olin lopulta vain siitossonni ja pankki. Lapsen synnyttyä olin vain tiellä ja seksistä ei kannattanut enää edes haaveilla. Meni muutama vuosi tajuta, että kaikki oli ollut vain näytelmää ja minua oli vedätetty satasella.

      Naisiin ei voi aina luottaa. Vaimoni vain erehtyi haluamaan avioeron ja lapsen. Toisen hän kyllä ilomielin sai. Nyt seurustelen jo kuudetta vuotta "bikinimallin" kanssa ja hän on omaksikin yllätyksekseni erittäin fiksu, mukava ja hyvätuloinen eikä minun tarvitse maksaa kuin omat menoni ja hän ostaa minulle kalliita lahjoja. Minä tein hänelle vain huvilan ja ostin sinne veneen.

      Hyvin menee, mutta menköön.

      • Voi luoja!!!

        Alun luin, mistä tällaisia unelmamiehiä löytyy? ;) en haluaisi ihan näin kokonaisvaltaisesti arjesta määrätä ja tasapainoisemmin voisi suhde mennä. Mutta jos mies on valmis noin paljon vaimon hyväksi tekemään niin kuulostaa taivaalta! Voi kunpa oma mieheni jumaloisi minua, ulkonäköä kyllä toisinaan mutta ulottuisipa se kaikkeen henkisellä tasolla, siihen tärkeimpään, kuka minä olen. Vaimosi ei tajunnut mitä menetti. :( Toisaalta tässä vain sinun näkemyksesi, ehkä vaimolla oli muita syitä. Mutta kyllä aika paljon teit, toivottavasti osoitit sen jumaloinnin sanoin ja teoin ja nimenomaan siihen kuka vaimosi on, ei ulkoisiin seikkoihin pelkästään, vaikka sekin tärkeää on jotta suhteen fyysinen puoli toimii.


    • 19+36

      Monet naiset Suomessa tulevat huomaamaan keski-iän jommin kummin puolin että yhtäkkiä perhe hajoaa ja suunnilleen saman ikäinen mies on saanut tarpeekseen ja lähtee lätkimään. Tässä muutamia syitä:

      - Suomalainen nainen ei arvosta miestä parisuhteessa ja tempoilee omien haihatustensa perässä. Kyllä isä loppuenlopuksi hoitaa asiat loppuun.

      - Nainen on pitänyt miestään vuosikaudet itsestään selvyytenä eikä tajua antaa miehelleen sitä hellyyttä ja rakkautta jota mies kaipaisi.

      - Naiselle tärkeimmät ajanvietteet ovat omien kavereiden asioiden höösääminen ja viinin litkintä iltaisin

      - Omat harrastukset ovat niin tärkeitä ettei aikaa perheelle tahdo riittää edes yhteisen päivällisen verran viikossa.

      - Aina kun tilaisuus tulee, hyötymässä miehestään, käsi lompakossa ja odottaa miehensä taikovan rahaa ilman että se vaikuttaa perheen arkeen.

      - Kiukuttelee ja valittaa kaikesta, saa miehen voimaan pahoin henkisellä painostuksellaan. Lapset kärsivät vanhempien jatkuvasta riitatilasta.

      - Syyttää miestä jos asiat eivät ole menneet niinkuin vaimo halusi. Näkee vikoja pääasiassa miehessä. Itsessä ei laisinkaan.

      - On vihainen mihelle kun tämä on hankkinut autoon välttämättömät kesärenkaat tai uuden poranteräsetin jolla saadaan asennettua ikeakalusteet näppärästi. Itse haluaa ostella vaatteita joita käytetään ehkä kerran.

      - Tuhlaa lapsilisät omiin menoihinsa ja olettaa että mies hoitaa kaikki talouden kulut ja talouden suunnittelun pidemmällä tähtäimellä.

      - Pitkä miinus jos makuuhuoneessa ei tapahdu mitään, vaan on lähinnä haluton ja tarvitsee suostuttelua ja kynttiläillallisia pienimpäänkin eroottiseen kokemukseen. Hyvä jos kerran kuussa irtoaa.

      - Yleinen negatiivinen asenne, ei löydä hyvää mistään, vaan aina pitäisi jonkin asian olla paremmin. Ei pysty nauttimaan siitä mitä perheellä nyt on.

      - Ei osaa neuvotella asioista. "Äiti osaa ja tietää kaiken" asenne pilaa mahdollisuuden kommunikointiin ja alistaa miehen samalle tasolle lasten kanssa. Ei luota pätkääkään mieheen.

      Nimim. Naisen kanssa asunut ja pari lastakin tehnyt. Onnellisesti eronnut.

      • Nainennnnnnnnnnnnnnn

        Hyvä kirjoitus tämäkin. Tällaistakin varmaan löytyy. Itsellä kaverit ja harrastukset jääneet koska useimmiten näkeminen ja niihin pääseminen ei ole mahdollista lasten takia. Olen lasten kanssa, lähes aina. En koe uhrautuvani, itse lapset halusin. Tämä on elämänvaihe ja nautin siitä sellaisena kuin se on. Mies tuntuu turhautuneen ja alakuloiselta siitä ettei ole omaa aikaa eikä pääse kavereiden kansa useammin menemään, siis milloin itseä huvittaa, ja usein rälläämisestä (alkoholi) kyse. Itse näen paljon vikoja miehessä, itsessä näen niitä myös paljon. Itseä olen vuosien aikana pyrkinyt kehittämään ja paljon, joskus vaan tuntuu ettei toinen koe tarpeelliseksi tehdä samaa jotta kasvaisi ihmisenä ja suhde voisi paremmin. Toista on helppo syyttää. Tässäkin. Oli sitten mies tai nainen. Ottakaa ihmiset vastuu itsestänne.





        Jokainen on vastuussa omasta itsestään.


    • 13+18

      Kuuden viikon välein laimeaa seksiä, aloitteita ei koskaan. Jos pakkoselibaatin jälkeen äijä ei kykenekään, peli on pelattu ja alkaa vihreämmän ruohon etsintä.

      • näin kävi

        Sama täällä ,alkaa olla paineet kovat,"tarttis tehdä jotai tytöt". Totta eihän kaikkia naisia seksi kiinnosta ja tuli valittua tai hän suorastaan vei minut. Nyt lähti ,kai ei tykännyt koska minulla oli halut kohillaan vaikka ole aikuinen mies,en vainvoi mitään kun on aina haluttanut . En ymmärrä valtavasta mielestäni sopiva,kai hän pelkäsi ja läksi poiz.


    • Syyt kullakin

      Vain yksi kahdestatoista oikein, ja vaimo meinasi lähteä silti.

    • RealistiN

      Yleistyksiä puoli ja toisin, vikaa löytyy kummastakin sukupuolesta. Hyvin kyllä koottu yhteen. Silti jokaisella erolla tarinansa, surullinen yleensä enempi toiselle ja etenkin lapsille...

      • osaan arvostaa

        Meilläkin on tarina vaan empä kerro. Etsin kunnes löydän,,,naisen. Ei petä,osaa arvostaa kanssaihmisiä. Tai jään ilman.En vaan tiedä mistä löydän.


    • 1Vaimoke

      Tiedätkö aloittaja, tämä oli aivan erinomainen kirjoitus! Täydellinen en ole itsekään mutta uskon että monissa miehissä juuri tästä kyse. Oma mies myös samanlainen muutamaa kohtaa lukuun ottamatta. Ja on ottanut jotenkin perusoikeudekseen olla alla päin siitä että hänen elämänsä on "vaikeaa" ja sellaista kuin on, ihan kuin ei voisi itse ottaa vastuuta itsestään ja elämästään. Hän itse tekee elämästään sellaista kuin se on. Hänen pitäisi kasvaa siinä mielessä aikuiseksi oman päänsä sisällä että myöntää että elämä on tällaista ja siitä voi hyvinkin nauttia ja paljon juuri sellaisena kuin se on. Ja itse ottaa vastuun oman itsensä muuttamisesta eikä olla vaatimassa kaikenlaista muilta. Muita kun ei voi muuttaa. Ja koska vain omiin juttuihin voi vaikuttaa niin siksi kai tänne eropalstalle eksyinkin miettimään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe