Näillä neuvoilla töihin

hr-paallikko

Vielä eivät lököpetrit ole nousseet sängyistään, mutta laitan jo vinkkiä tänne odottamaan. Huomenta vaan!

Näillä eväillä pääset töihin, kun alkaa ansiosidonnaisen loppu häämöttää: http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288738109194.html

Videon voit tehdä vaikka puhelimella. Muista että älä ole liian funky!

8

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnon isä

      Ilmeni annetun linkin takaa että jos nimesi on Jose niin ei enää hätää, unohda nimestäsi s-kirjain ja tuotapikaa olet työmarkkinamielessä pelastettu, mutta päteekö tuo suurenmmoinen neuvo myös jos nimi on jokin muu kuin Jose?

      Siis jos esimerkliksi nimesi on Pekka niin jos kirjoittaa työhakemuksen nimellä Peka niin jopa alkaa tärppäämään?

      Myös Sari Mari Jari Kari voisivat esiintyä työhakemuksissaan Ari-nimellä? Ja vastaavasti jo valmiiksi Ari-nimiset pelkkinä Ai-tai Ri-nimellä?

      Sitten tarvitaan työpaikkahakemukseen vielä Kunnon kuva kertoi linkitetty ohje.

      Olisikin paikallisten työttömien yhdistysten aloitettava hellittämätön ponnistelu kaikkien seutukunnan Kunto-nimisten paikantamiseksi.

      Missä kukin Kunto piilee on nyt ratkaiseva kysymys? Ehkä voisi olla niin että Kuntouttavan työtoiminnan toimeenpanopaikoilla Kunto-nimisiä esiintyy muuta seutukuntaa todennäköisemmin ellei peräti pilvin pimein?

      Olisi täysin loogista että seudulla jonka asuijamistossa ei ollut ainoatakaan Kunto-nimistä, nyt niitä on lukuisia kun Kuntouttavaa työtoimintaa on seudulla jo yli 10 vuotta pyöritetty.

      Mistä seuraa taatusti pätevä vihje: Kun Kuntouttavaa työtoimintaa on pyöritetty reilut 10 vuotta täytyy sen seurauksena ilmaantuneet Kunto-nimisten olla noin 10 vuotiaita tai sitten iältään sitä nuorempia, joten kannattaakin ottaa yhteyttä paikallisiin ala-asteisiin ja kysyä kuinka monta Kunto-nimistä heillä siellä on opiskelemassa.

      Sitten, kunhan yksikin Kunto on löydetty hänestä on hetinmiten saatava otetuksi valokuva joka sitten lisätään työpaikkahakemukseen liitteeksi.

      Hämmästyttävää kuinka helppoa se voikaan olla joten Huraa! vallitseva yli 400 000 hengen massatyöttömyys on jo ensiviikolla pelkkää ikävä muisto ja yleinen palkkatyöteliäisyys maassa vallitsee.

    • viranomainen

      Muistaakseni ulkomaalaisten kohdalla Helsingin kaupungin työhönotossa olisi haluttu ottaa käyttöön uusi palkkaamisperuste, että työnhakijan ei tarvitsisi ilmoittaa nimeään työhakemuksessaan. Eikä varmaankaan mitään muutakaan tarvitsisi ilmoittaa, kunhan vaan peukalon kuvan työhakemukseensa muistaa liittää.

    • hr-paallikko

      Mitenkäs päivä lököpetreillä meni? Saitteko resumeet kuntoon ja videot kuvatuksi. Tähänkin voisi linkkejä laittaa videoista niin tiedä vaikka meillekin otettaisiin muutama.

      • aito HR-päällikkö

        Työnantaja voi selvittää työnhakijalta työsuhteen kannalta olennaisia seikkoja. Valokuvan vaatiminen työhakemuksen liitteenä täyttää vain poikkeustapauksissa tämän edellytyksen. Sen sijaan haastattelun yhteydessä voidaan hakijoista ottaa valokuva. Tällöin asiallisena edellytyksenä on, että työnantajan edustaja kykenee myöhemminkin kuvan perusteella erottamaan kyseisen työnhakijan muista hakijoita. Kuvan asiaton pyytäminen voi johtaa syrjintäväitteiden esittämiseen


    • ei auta ei

      Huomenta. Heräsin jo ennen klo 04 aamulla. Jos aivan rehellisiä ollaan niin en nukkunut juuri ollenkaan.

      Kokemukseni mukaan valokuvalla ei todellakaan saa töitä. Minulla on laadukkaat HD-tason kamerat ja kun olen laittanut asiallisen kuvan itsestäni, niin se ei auta lopputulosta ollenkaan eli minua ei palkata. Toisinaan on käynyt ilmi se syykin, eli oikeasti sitä työpaikkaa ei edes ole olemassa tai sitten yrityksellä ei olekaan varaa palkata ketään. Useimmiten kuitenkin valitaan suhteilla ja niitähän minulla ei ole.

      Nimeni on myös tuiki tavallinen suomalainen nimi. Tämä ei auta rekryprosesseissa mitenkään. Joissakin tapauksissa, itse asiassa aika useassakin, suomalaisuuteni ja tuiki tavallinen nimeni on enemmänkin esteenä kuin eduksi. Mielummin palkataan somali, venäläinen tai muu maahanmuuttaja ja mieluiten mahdollisimman halvalla.

    • hr-paallikko

      Huomenta lököpetrit!

      Olen jo täällä töissä mutta nyt on aika juoda kahvia ja antaa neuvoja. Valokuva ei auta, jos naama on kuin suurimman maanisäkkään synnytin eikä auta videokaan.

      Töitä kyllä on jos niitä vain haluaa tehdä. Tuo halun pitää näkyä hakemuksessa!! Jos rivien välistä paistaa pessimistinen elämänasenne ja ison lapsen ego (äää, kaikki pitää kantaa tarjottimella, olen maisterismies minua pitää palvoa ja niin edelleen), niin ei tuollaista vetkulaa uskalla palkata.

      Tässä talous tilanteessa pitää joustaa. Lököpetrinä tiedät itsekin, että peilistä sinua katsoo vätys. Tartu sitä niskasta ja soita vaikka tänään kymmenen puhelua työ kiikarissa! Lassila-Tikanoja kuulemma palkkaa. Rappusiivoojia haetaan koko ajan. Oletko kokeillut puhelinmyyntiä?

      Huomenna jo ehkä kiität neuvoista!

      • ei auta ei

        Terve. Olen ihan kehuttu nätiksi ja kauniiksi joten kysymys ei ole siitä, että olisin jotenkin kamalan petolinnun näköinen. Päinvastoin, joissakin tapauksissa minua ei ole palkattu, koska asiakas ei halua siistiä ja laitetun näköistä eli mielummin palkkaavat mahdollisimman suttuisen ja epäsiistin työntekijän.

        Töitä ei todellakaan ole, vaikka kuinka haluaisi tehdä. Itse olen ylikoulutettu ja kukaan ei minua palkkaa, ei edes siivousfirmat.

        Olen aikaisemmin käynyt LasiTikalla haastattelussa ja haastattelija oli erittäin asiaton. Kyseli, että onko poikaystävää ja miten vietän joululomani. Oli vissiin palkkaamassa itselleen seksiseuralaista tai pyörittämässä jotain paritusta?

        Puhelinmyynti ei auta laisinkaan sillä siitä ei saa palkkaa. Eli voit istua klo 08-16 joka päivä toimistolla ja tyrkytät puhelimessa jotain ylikallista ja ei-suosittua tuotetta ja kukaan ei sitä osta, eli palkka seitsemältä ja puolelta tunnilta on tasan nolla euroa plus, että pitää vielä maksaa matkakulut, eli lopputulos on miinusmerkkinen. Sitten kun vielä miettii, että tuon kaiken ajan voisi käyttää paljon hyödyllisemmin eli vaikka opiskelemalla uutta alaa.

        Minulla on positiivinen elämänasenne ja olen reipas sekä siisti. En kelpaa koska olen liian vanha, liian koulutettu ja liian laitettu sekä liian fiksu kusetettavaksi eikä minulla ole suhteita plus minua kukaan miesesimies ei voi panna. Minulla on myös 10 vuoden kokemus hanttihommista lue siis siivoomisesta enkä kelpaa. Lisäksi työtön tynhakija saa enemmän tukia nettona käteen kuin siivooja bruttona. Joten rahallisesti siivoustyön ottaminen ei kannata, päinvastoin siitä vaan velkaantuu. Työkokemusta en tarvitse siivousalalta, sillä ensinnäkin minulla on jo sitä runsaasti ja toisekseen en voi sitä kokemusta käyttää hyödyksi yhtään missään. Joten ainut kannustin on siis raha ja siivoustöissä siis palkka nettona jää alle tonnin kun työttömänä se on reilusti yli tonnin plus ei tarvitse kustantaa matkakuluja sekä sähkölaskut maksaa sossu.

        Taidatkin tekstistä päätellen olla töissä LasiTikalla, sen näkee jo ylimielisestä ja asiattomasta vastaustyylistäsi.


    • LököPetra

      Hyvää iltaa!

      Laitoin just työttömyyspäiväraha-anomuksen netissä menemään ja keittelen lisää teetä jotta saisin lentsun pois viikonlopuksi. Perjantaina autolliset kaverit tulevat hakemaan kotoa, mennään koko viikonlopun kestäviin isoihin bileisiin. Ruoista ja juomista koko viikonlopulta joutuu maksamaan vain 25 euroa per nenä, joten tällainen työtön lusmukin pääsee bilettämään ihan pikkurahalla (ja saunomaan puusaunaan, ja uimaan jos vesi ei ole vielä liian kylmää).

      Nyt voisin jatkaa nettitelkkarin katsomista. Koko päivä mennyt mukavasti sohvalla maatessa, ja katsoessa vuoron perään "Gran Hotelia" Areenalta ja "Trinny & Susannah Skandinaviassa" -sarjaa Katsomosta. On se elämä kovaa... :)

      Päivän rauhallisen rytmin rikkoi vain puhelin. Tulipa sovittua yksi työhaastattelu ensi viikoksi. Jos tässä nyt parin kuukauden lonkan vetämisen jälkeen taas menisi tienaamaan lisärahaa. Olisi tuossa keväällä tulossa yksi Aasian reissu...

      Mutta yön jatkoja kaikille, muistakaapa työssä käyvät mennä tarpeeksi ajoissa nukkumaan. :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      324
      3016
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2243
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      86
      1674
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      193
      1583
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1375
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1049
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe