Olen nyt jo toisen kerran silmätulehduksessa ja välissä oli vain muutama päivä. Olen aloittanut edellisten silmätippojen käytön ja olen alkanut miettimään että missä vaiheessa voi heittää bakteerisen ripsarin menemään? Nyt heti vaiko silmän parannuttua? Entä jos ripsari täytyy heittää tässä vaiheessa pois niin voiko aloittaa uuden käytön? Onko teillä kokemuksia tästä?
silmätulehdus ja ripsiväri
2
157
Vastaukset
- 496815
Heität heti pois ja käytät uutta vasta, kun tulehdus on ohi. Muussa tapauksessa aktivoit koko ajan bakteereja. Se on nyt joku aika vaan kyettävä olemaan ilman ripsiväriä.
- Turbosilmä
Oletko täysin varma että kyse on tulehduksesta? Kyseessä voi olla voimakas allerginen reaktio. Olet voinut herkistyä jollekin aineosalle ripsivärissä. Oireet voivat olla samat: punoitusta, rähmintää, turvotusta jne.
Minulle voi tulla joistakin ripsiväreistä n. vuorokauden viiveellä todella voimakkaat reaktiot. Silmät muurautuvat jopa umpeen. En tiedä mille aineelle olen herkistynyt, mutta useimmiten reaktion on aiheuttanut jokin pidentävä/tuuheuttava tms. ripsiväri. Jokin kuituko reaktion aiheuttaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?3423614Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4753167- 712160
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3401630Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-1961505Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1751240- 1051233
Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal751222Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks121137K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali81085