Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

mitäs nyt?

ymmällään

Elikkä mulla määräaikainen sopimus :

TYÖSUHTEEN VOIMASSAOLO JA KOEAIKA
Määräaikainen työsuhde alkaa 1.1.2014
Määräaikaisen työsuhteen ARVIOITU päättymispäivä 31.12.2014

MÄÄRÄAIKAISUUDEN PERUSTE
Määräaikaisuuden peruste Käyttäjäyrityksen tekemä määräaikainen tilaus
Työnantaja on arvioinut ja selvittänyt työntekijälle, että sillä ei ole tarjota työntekijän määräaikaisen työsuhteen päättyessä työntekijälle tämän
työsopimuksen mukaista tai vastaavaa työtä.

Mutta nyt mulle sitten ilmotettiin että asiakasyritys ei enää tarvi mua että haluavat pitää vain muutaman vuokratyöntekijän siellä. Joten mitäs nyt sitten? Onko mun vuokrafirma velvollinen tarjoamaan mulle tohon joulukuun loppuun jotain muuta töitä ja jso niitä ei löydy niin onko velvollinen korvaamaan mulle tuonne joulukuun loppuun saakka menetettyjä ansioita?

4

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtönnää

      Määräaikaisuuden peruste ontuu, oliko sinä muuta tekstiä? Tuo ei vielä kerro, miksi työ on määräaikainen. Määräaikaisuuden perusteet on
      1) projektiluontoinen työ, eli työ loppuu, kun homma on valmis. Tai työtä esim. hiihdon opettajalle on niin kauan kuin lunta on

      2) Työn sesonkiluontoisuus

      3) Sijaisuus

      Tai semmoinen vaihtoehto on kiertäen olemassa, että yrityksen taloudellinen tilanne on syöksykierteessä alaspäin, mutta sitä ennen pitäis olla tehtynä paljon muutakin, kui työsuhteesi irtisanominen

      • ymmällään

        Käyttäjäyrityksen tilauksen arvioitu kesto 1.1.2014 - 31.12.2014
        Käyttäjäyrityksen määräaikaisen tilauksen syy kysynnän ja henkilöstötarpeen vakiintumattomuus
        Syyn tarkempi yksilöinti asiakkaan toiminnan vaikea ennustettavuus


      • töitöih
        ymmällään kirjoitti:

        Käyttäjäyrityksen tilauksen arvioitu kesto 1.1.2014 - 31.12.2014
        Käyttäjäyrityksen määräaikaisen tilauksen syy kysynnän ja henkilöstötarpeen vakiintumattomuus
        Syyn tarkempi yksilöinti asiakkaan toiminnan vaikea ennustettavuus

        ei kelpaa määräaikaisuuden syyksi


    • En minäkään tiedä

      Aloittajan pääpointti on tämä:

      "Onko mun vuokrafirma velvollinen tarjoamaan mulle tohon joulukuun loppuun jotain muuta töitä ja jso niitä ei löydy niin onko velvollinen korvaamaan mulle tuonne joulukuun loppuun saakka menetettyjä ansioita?"

      Ei hän ensi sijassa kysellyt, miksi suhde purettiin, vaan pitääkö vuokrafirman korvata hänelle menetetty ansio.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe