Onko muille käynyt auton oston yhteydessä, että paperit

Helena

ovat vielä edellisen omistajan, esim. autoliikkeen nimissä, eikä autoa pääse siis rekisteröimään omille nimilleen, ennen ku aiemmat omistajat ovat tehnyt sen.
Eli auto vaihtanut omistajaa niin nopealla tahdilla, että prosessi vielä kesken.
Mulle kävi niin, yritän luottaa auton myyjään, vaikka papereiden saanti kestää.
Tällä hetkellä auto liikkeen nimillä, liike lähettäny terkkuja, et aja rauhassa heidän vakuutuksilla.
Muttamutta.. Voiko jokin silti olla pielessä?
Onko muille käyny näin?
Tykkään autosta, enkä halua viedä sitä takaisin.

13

1934

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvo

... ennenkuin paperit on kunnossa. Kyllä autokauppias varmaan sen verran joustaa jos kerran antaa ajella omilla vakuutuksillaankin.

Sinullehan auto on nyt ikäänkuin "lainassa", joten ainakin minä ajaisin kuin tuulispää hymy korvien taakse venähtäneenä... :)

• Helena

Ja ei mua se niin haittaakkaan, mut miesväki mua huolettaa. Ne kun on jo muutenki, että menit noin vain omin päin ostamaan auton!!
        Saati sit, jos ne sais tietää ettei mulla oo papereita, menisivät varmaan mailojen kans palauttaan auton, enkä haluu luopuu siitä..
        Auton myyjä on yksityinen, jolle auto tullu sieltä autoliikkeestä, jonka nimillä auto siis edelleen on.

• käteinen
        Helena kirjoitti:

Ja ei mua se niin haittaakkaan, mut miesväki mua huolettaa. Ne kun on jo muutenki, että menit noin vain omin päin ostamaan auton!!
        Saati sit, jos ne sais tietää ettei mulla oo papereita, menisivät varmaan mailojen kans palauttaan auton, enkä haluu luopuu siitä..
        Auton myyjä on yksityinen, jolle auto tullu sieltä autoliikkeestä, jonka nimillä auto siis edelleen on.

Kylläpä vedit maton jätkäin alta! Hienoa. Ei kaikki ilman muuta osta osamaksulla tai lainarahalla. Omituisi yleistämisiä nuo lainapuheet.

• luovarit?

Mikäli auto ei ole myyjän nimissä, eikä sinulla ole katkeamatonta ketjua luovutustodistuksia rekisteriotteeseen merkitystä omistajasta asti, auto on sinulla periaatteessa lainassa. Auton liikennevakuutus on ko. omistajan, mutta kaskoa sillä ei välttämättä ole.

Lain mukaan ostajan (myös liikkeen) on rekisterötävä auto viikon kuluessa, joten kovin montaa päivää ei homman pitäisi kestää.

Itselläni meinasi käydä samanlainen tilanne. Myyjä pyysi rahoja ja sanoi toimittavansa rek.otteen luovutusosan, kun saa sen liikkeeltä.

Tämä ei todellakaan käynyt minulle, vaan homma hoidettiin autoliikkeessä. Annoin rahat autoliikkeelle ja he rekisteröivät auton suoraan nimiini. Myyjä sai sitten erotuksen itselleen.

Tee pian näin, ettei myyjä hukkaa rahojasi
      1) Sovi tapaaminen ko. autoliikkeeseen/katsastuskonttorille
      2) Toivo, että myyjä ja rahat ilmestyvät paikalle
      3) Liikkeen autosihteeri kuittaa rahat rahoitusyhtiön puolesta saaduksi
      4) Saat käteesi omalla nimelläsi olevan rekisteriotteen

Koko hommaan menee korkeintaan 0.5h

Jos kohta 2) ei toteudu, voit periaatteessa lähteä perimään myyjältä rahoja oikeusteitse (toivottavasti sinulla on edes kauppakirja autosta), mutta tod.näk. ko. veijari on rahat jo silloin hukannut ja sinä maksanut kalliit oppirahat.

• Helena

Ja kuitin maksetusta kokonaissummasta.
        Mutta myyjä eri niminen, ku rek.otteessa, koska autoa ei oltu rekisteröity vielä hänen nimilleen myyntihetkellä.
        Myyjä vaikuttaa rehelliseltä, olemme useaan otteeseen olleet puhelinyhteydessä.
        Myös häntä ihmetyttää, miksi asiassa kestää.
        Autoliikkeeltä paperit on jo lähteny seuraavalle omistajalle, joka on edellinen ennen myyjää.
        Hän ei kuitenkaan ole vielä rekisteröinyt autoa nimilleen.
        Pitäsiköhän ottaa yhteyttä tähän kaveriin?
        Kysyä autoliikkeeltä, ken hän mahtaa olla?
        Typerää tietysti oli moiseen ryhtyä, mutta asia piti alunperin olla selvä jo parissa päivässä, enkä olisi myöhemmin päässyt autoa hakemaan.
        Jännitystä elämään....

• on ok!
        Helena kirjoitti:

Mutta myyjä eri niminen, ku rek.otteessa, koska autoa ei oltu rekisteröity vielä hänen nimilleen myyntihetkellä.
        Autoliikkeeltä paperit on jo lähteny seuraavalle omistajalle, joka on edellinen ennen myyjää.
        Typerää tietysti oli moiseen ryhtyä, mutta asia piti alunperin olla selvä jo parissa päivässä, enkä olisi myöhemmin päässyt autoa hakemaan.
        Jännitystä elämään....

Mikähän lie syynä, että auto on tuolla tahdilla kiertänyt? Vähän olisin skeptinen ajokin kunnon suhteen, ikävä kyllä...

• Helena
        on ok! kirjoitti:

Mikähän lie syynä, että auto on tuolla tahdilla kiertänyt? Vähän olisin skeptinen ajokin kunnon suhteen, ikävä kyllä...

Itsellä on sellainen käsitys, että auto tullut liikkeeseen vaihdossa uutta ostettaessa.
        Kaaret on ollu huonossa kunnossa.
        Liikkeestä mennyt tälle myyjälle joka entinen automaalari, joka laittanu kaaret kuntoon.
        todnäk tekee muutenki yhteistyötä liikkeen kans, eli ostelee vaihtoautot pois niiltä, laittaa kuntoon ja myy eteenpäin.
        Näin olen itseni antanut ymmärtää.
        Sitä en tiedä miksi yksi vielä välissä ennen myyjää.
        Jotenki kummasti se sen perusteli, että pitää näkyä rekisterissä, kuka auton liikkeestä on hakenut pois.
        Ehkä hän ei voi omille nimilleen autoa rekisteröidä, jos tekee näitä enemmänkin, eikä kuitenkaan "myyntitarkoituksessa".
        Mene ja tiedä.
        Otin joka tapauksessa sähköisesti nyt yhteyttä liikkeeseen, josko he ilmoittaisivat minulle joko ostajan ja hänen yhteystietonsa tai ottavat häneen itse yhteyttä ja kysyvät, mikä maksaa?

• oikein
        Helena kirjoitti:

Jännitystä elämään....

Olet siis saanut kuitin ja YHDEN luovutustodistuksen, mutta ko. luovarissa ei ole sama nimi kuin rekisteriotteessa.

Tämä ei valitettavasti riitä. Sinulla pitäisi olla MYÖS se ENSIMMÄINEN luovari auton alkuperäiseltä omistajalta.

Koska myyjällä ei ole tuota ENSIMMÄISTÄ luovaria, eikä autoa ole rekisteröity myyjälle, se on periaatteessa edelleen alkuperäisen omistajan auto.

Onneksi sinulla kuitenkin on tuo kuitti, joten pahimmassa tapauksessa käräjillä on jotain kättäpitempää.

Voihan olla että rekisteröinti on tehty postitoimipaikassa ja uuden rek.otteen lähettäminen postin kautta aihetuttaa tämän viiveen, mutta tämä ei kuitenkaa olisi este papereiden saamiselle. Kuten aikaisemmin kerroin, että JOS myyjällä on puhtaat jauhot pussissa saatte rekisteröityä auton nimiisi katsastuskonttorilla 0.5h:ssa

• edelliseen
        oikein kirjoitti:

Olet siis saanut kuitin ja YHDEN luovutustodistuksen, mutta ko. luovarissa ei ole sama nimi kuin rekisteriotteessa.

Tämä ei valitettavasti riitä. Sinulla pitäisi olla MYÖS se ENSIMMÄINEN luovari auton alkuperäiseltä omistajalta.

Koska myyjällä ei ole tuota ENSIMMÄISTÄ luovaria, eikä autoa ole rekisteröity myyjälle, se on periaatteessa edelleen alkuperäisen omistajan auto.

Onneksi sinulla kuitenkin on tuo kuitti, joten pahimmassa tapauksessa käräjillä on jotain kättäpitempää.

Voihan olla että rekisteröinti on tehty postitoimipaikassa ja uuden rek.otteen lähettäminen postin kautta aihetuttaa tämän viiveen, mutta tämä ei kuitenkaa olisi este papereiden saamiselle. Kuten aikaisemmin kerroin, että JOS myyjällä on puhtaat jauhot pussissa saatte rekisteröityä auton nimiisi katsastuskonttorilla 0.5h:ssa

Mikäli rekisteröinti on tehty postissa ja sinulla on tuolta myyjältä luovari, niin viranomaisreisterit ovat kunnossa, vaikka uutta rekisteriotetta ei ole tullutkaan. Tällöin ymmärtääksi voit itse mennä katsastuskonttoriin ja rekisteröidä auton nimiisi, eikä myyjän tarvitse olla paikalla.

• volvo_puranen

Autokauppaa kun tehdään niin muistetaan että rekisteri otteessa ja myyjällä (tarkista ajokortista tai virallisesta passista ) on sama nimi .

Ei tule tälläisia tilanteita .

Toivottavasti Helena kaikki menee hyvin

• kilroy

autoa ei voi myydä kun rekisteriotteeseen merkitty omistaja !!!! kaikki muu kaupanteko on laitonta.

• Helena

Olen ollut yhteydessä autoliikkeeseen, jonka nimillä auto on.
      Lupasivat sieltä suoraan rekisteröidä auton seuraavaksi mun nimille, kaksi omistajaa jää siis välistä.
      Eli voin olla turvallisin mielin, autoliike kertoi asioista juuri kuten myyjäkin, ei siis valehdellut, vaikka asiassa kestääkin.
      Autoliike ei pidä kiirettä, kun kyseessä halvempi auto. Jos ois yli 10 000e auto, paperit tuotas kotiovelle..
      Ajelen edelleen autoliikkeen vakuutuksilla, mitäpä mä papereilla, ku en oo myymässä.

• Helena

Auto on rekisteröity, kiitos kommenteista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe