Elääkö teistä kukaan pelkästään sossun kautta?

timantinkova atm

Kuinka helppoa se on? Saako vuokran ja laskut aina maksettua ajallaan? Ahdistaa nämä työkkärin työhönosoitukset ja muut paskat, haluan vaan olla yksin kotona odottamassa kuolemaa, ilman että kukaan häiritsee.

16

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxxxxcvvvcxxxxx

Kannattasko pyrkiä lääkärilausunnolla sairaseläkkeelle? Ite oon nuori ja sairaseläkkeel. Ei kukaan kysele.
      Sinne pääsee jos "kokeilet" muutamia eri psyykelääkkeitä ja sanot kaikista ettei toimi ja sit uhkailet itsemurhalla jollet pääse sairaseläkkeelle. Eikä tää on mikään lopun elämän tuomio. Jos löydän huippuduunin voin ottaa sen ja jättää eläkkeen 3kk - 2v "lepäämään" ja olla sit jatkamatta tai jatkaa eläkettä ilman turhia uteluita.

• Tässäpä ihan

käypä ohje keskeisimmälle palstan väelle: reilusti uhkailemalla eläkkeelle (mitäpä sossutädit voisivat tuollaisen edessä muuta kuin myöntyä) ja mahdollisuus välillä tehdä huippuduunia jos niin sattuu (saada ehkä kumpiakin tuloja yhtä aikaa), eikä kukaan kysele mitään.
        Turhan tunnolliset ja tyhmän rehelliset tehkööt vähemmän huiput eli pskaduunit ainakin vielä, koska nyt taantuman aikana kaikki eivät voi päästä eläkkeelle.
        Kilpailuyhteiskunnassa eläkkeistäkin on kilpailtava.

• timantinkova atm

Nuo lääkkeethän voi heittää roskiin, mutta sitten ei osaa kuvailla lääkärille, että millaisia vaikutuksia niillä oli ja lääkäri huomaa bluffin. En haluaisi ruveta kyllä lääkkeitä syömään. Olen myös kuullut, että itsemurhalla uhkailusta saattaa joutua pakkohoitoon.

• xxxxxxcvvvcxxxxx

Olin 2 vuotta kuntoutustuella ennen toistaiseksi voimassaolevaa eläkepäätöstä. En nyt ikinä missään katolla ole roikkunut. Olen vain sanonut että haluaisin kuolla eikä se aina edes valhe ole ollut.
        Kerran erehdyin ottamaan kaksi sipralex tms pilleriä ja juoksin aurooran sairaalan päivystykseen. Tuli sellanen narkkariolo, ei tunnistanu itseään peilistä, tärisi ja hikoili. Mutta eivät he sielläkään mitääb tehneet. Antoivat 10kpl diapameja mukaan ja käskivät mennä kotiin. Olin noin 45 minuuttia auroran psykiatrisen sairaalan päivystyksessä. Diapamit ei oo ikinä vaikuttanu muhun mitenkään joten annoin ne exälle joka niitä joskus tarvii.

• justt

"haluan vaan olla yksin kotona odottamassa kuolemaa, ilman että kukaan häiritsee"

aivan niin dazu, aivan niin...

• atm.

Tuleeks työkkäristä muka jotain työhönosoituksia. Ei minulle vaan tule. Kyllä sossun rahoilla elää jos ei osta turhia juttua, jos ei juopottele tai vedä röökiä. Itse olen 4000 euroa säästänyt sossun rahoista vuosien aikana. Pärjään hyvin, Ruoka on kallista mutta syön vähän ja teen usein makaroonilaatikkoa joka on halpaa. Kaikki pitää suunnitella tosi tarkkaan, ei voi oikein harrastaa mitään muuta kun salilla käymistä.

Baareissa ei voi käydä eikä linkalla kulkea. Pitää siis kulkea fillarilla pitkiäkin matkoja. Ainahan voi sanoa että masentaa jos tulee työhönosoituksia. Olen minä töitä hakenut mutta en halua tehdä mitään raskasta hommaa. Turha ahkeroida kun ei saa naisiakaan. olin minä joskus työharjoittelussa mutta se oli yhtä pelleilyä, ei siellä edes mitään töitä tehty. Firma sai valtiolta avustuksia kun otti työttömiä töihin. Siellä vaan istuttiin vaikka olisin halunnut tehdä jotain. Teinkin sitten valituksen työkkäriin että töitä tein vain 2 tuntia viikossa ja loput aikaa istuin. Lopetin sen homman sitten kun sen työpaikan ohjaajat oli liian tyhmiä keksimään töitä.

• "Tuleeks työkkäristä muka jotain työhönosoituksia. Ei minulle vaan tule."

Nuorille ja ei-toivottomaksi katsotuille ilmeisesti tulee, tuskin muille.

Mitä eläkkeen huijaamiseen tulee, niin vaikka se olisi mahdollista, niin en ainakaan itse jaksaisi lähteä moiseen monivuotiseen rumbaan parin lisäsatasen per kk vuoksi. Tosin yksi hyvä asia eläkkeessä tm-tukeen verrattuna on. Voi perustaa firman tai lähteä opiskelemaan minne vain ilman että eläke katkeaa. Työttömänä on ikään kuin pakotettu istumaan himassa.

• timantinkova atm

Miten muka saat rahaa sossusta? Minulle jää työttömyystuesta ja asumistuesta 800e/kk käteen. kyllähän sillä nyt pärjää, jos vuokra on vaikka jotain 400-500e.

• timantinkova atm kirjoitti:

Miten muka saat rahaa sossusta? Minulle jää työttömyystuesta ja asumistuesta 800e/kk käteen. kyllähän sillä nyt pärjää, jos vuokra on vaikka jotain 400-500e.

Lain mukaan minimitoimeentulo on noin 470€/kk vuokran, sähkön ja joidenkin muiden laskujen jälkeen.

Jos se ei täyty muiden tukien kautta, niin saat erotuksen sossusta.

• "Itse olen 4000 euroa säästänyt sossun rahoista vuosien aikana."

Olen luullut tai kuullut, että sossu tarkistaa pankkitilin. Sossulla on oikeus henkilöllisyystunnuksella tarkistaa onko hakijalla muita tilejä muissa pankeissa kuin minkä tilin hakija mainitsee. Näin ainakin kun hakee sossusta rahaa ensimmäisen kerran.

• 4+12
        outsider1 kirjoitti:

"Tuleeks työkkäristä muka jotain työhönosoituksia. Ei minulle vaan tule."

Nuorille ja ei-toivottomaksi katsotuille ilmeisesti tulee, tuskin muille.

Mitä eläkkeen huijaamiseen tulee, niin vaikka se olisi mahdollista, niin en ainakaan itse jaksaisi lähteä moiseen monivuotiseen rumbaan parin lisäsatasen per kk vuoksi. Tosin yksi hyvä asia eläkkeessä tm-tukeen verrattuna on. Voi perustaa firman tai lähteä opiskelemaan minne vain ilman että eläke katkeaa. Työttömänä on ikään kuin pakotettu istumaan himassa.

Pari lisäsatasta? Paljonko nyt sit saat, ja mitä tukea?

Itse näitä epätoivoisia "eläkkeelle alle kolmekybäsenä" ja pelkkä bruttoeläke yli 1500. En siis todellakaan ehtinyt kauaa työelämässä olemaan, ja tuon saan (en muista tarkkaa summaa). Saan ansaita vajaan tonnin (olikohan 700 tms) kk:ssa ilman, että se vaikuttaa eläkkeeseen. Ja tosiaan, voin opiskella ja muuttaa vaikka talveksi Espanjaan.

• femnerd kirjoitti:

"Itse olen 4000 euroa säästänyt sossun rahoista vuosien aikana."

Olen luullut tai kuullut, että sossu tarkistaa pankkitilin. Sossulla on oikeus henkilöllisyystunnuksella tarkistaa onko hakijalla muita tilejä muissa pankeissa kuin minkä tilin hakija mainitsee. Näin ainakin kun hakee sossusta rahaa ensimmäisen kerran.

Näin se tekee. Se ei kuitenkaan estä säästämistä käteisvaroiksi. Kalleimmillaan olen ostanut jonkun 1500€:n pelikonesetin työmarkkinatuesta ja sossutuesta säästetyin käteisvaroin. Tietysti käteisellä ostaminen tuo jotain rajoituksia, esimerkiksi ulkomaisista verkkokaupoista tilaaminen ei ilmeisesti onnistu, eikä kaikista kotimaisistakaan.

• timantinkova atm
        outsider1 kirjoitti:

Lain mukaan minimitoimeentulo on noin 470€/kk vuokran, sähkön ja joidenkin muiden laskujen jälkeen.

Jos se ei täyty muiden tukien kautta, niin saat erotuksen sossusta.

Tuohan kuitenkin edellyttää varmaan sitä, että tili on kuun lopussa aina nollilla? Pitäisi olla varmuus siitä, että sossusta tulee rahat ajallaan, että saa vuokran maksettua.

• Jii007

Työkkäri vituttaa kyllä oikein urakalla saatana. Olen hakenut töitä useamman vuoden, mutta eihän ne nuorta miestä jolla ei ole mitään kunnon työkokemusta mihinkään töihin ota. Työkkäri sitten ehdottelee kaikenmaailman työllistymiskursseja ja työkokeiluja.
      Hyi vittu, että ei nappaa palkaton työ kyllä ollenkaan kun saan melkein samat rahat kun kirjoittelen palstalle paskaa ja nukun puolillepäivin.

Olen kyllä ollut pari kertaa noissa työkokeilupaskoissa, mutta tietäähän sen, että siinä käytetään vaan hyväksi nuorta ja ilmaista työvoimaa. Sitten kun se kokeilu on ohi niin yritetään jatkaa sitä kokeilua tai näytetään ovea. Töihin ei kyllä oteta.

Nyt kun olen kieltäytynyt noista työkokeiluista ja muista orjahommista, niin ne yrittää saada takaisin kouluun. No mieluummin kyllä menen sinne kouluun kuin orjatyöhön. Vituttaa vaan kun tietää, että koulut on täynnä jännäjätkiä ja lutkia, ja niiden kutemista joutuu seuraamaan taas monta vuotta. Vittu, että ottaa nuppiin saatana.

Pitäisi varmaan vaan ruveta ryöstelemään ärriä ja siwoja.

• Nöff Nöff

minä en sossust edes rahaa sais ko on omaisuutta.........

• 55555556666666

On ollut työssäoloehto jo pari vuotta eli ainoa virallinen tulo on sossu. Eihän siinä mitään muuta saa edes tienata kun kaikki rovot vähennetään tuesta, eli en edes viitsi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      157
      4371
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1591
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1397
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      52
      814
    5. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      777
    6. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      721
    7. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      699
    8. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      687
    9. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      75
      680
    10. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      40