ÄLKÄÄ VAKUUTTAKO IF:SSÄ!

Katkerakomuka

En voi suositella IF:n vakuutuksia.... jäi vähän huonoja kokemuksia kun autooni murtauduttiin.

En nyt yksityiskohtia kerro, mutta juttu melko selvä minusta ja poliisista, muttei IF:n mielestä.

Eivät siis suostu korvaamaan mitään. On näköjään ihan turha vakuuttaa mitään kyseisessä firmassa. En viitsisi köyhänä opiskelijana lähteä oikeuteen tappelemaan ison firman lakimiehiä vastaan, niin omaksi tappioksi jää koko hoito.

Suosittelen vakavasti harkitsemaan muita vakuutusyhtiöitä! Minä ainakin vaihdan samantien...

T: Risto

18

10675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jossittelijaaaaa

miulla ollut lähivak.tapiola,pohjola
      ja nyt ifissä, kaikki toiminut hyvin.

oli autovahinko ja vesijutska, kaikki korvattiin ja nopeasti.siis todella nopeasti.

varmaan sellaista firmaa ookkaan joka korvais aina

• Loppi

...yhdyn ensimmäiseen kirjoittajaan.

Parisen kuukautta sitten vaihtui vakuutusyhtiö aika äkkiä, kun ei kotivakuutus korvannutkaan pienehköä vesivahinkoa. Yritin valittaakin, muttei auttanut mitään... itte piti koko paska maksaa. Onneksi ei ollut isompi onnettomuus.

Vaihdoin silloin IF:stä Tapiolaan... Tapiolasta kuulin joiltain tutuilta kehuja.

• LAnier

Minua ottaa päähän kun autosta vietiin stereot eikä IF korvannut mitään kun autossa ei ollut murtojälkiä ovissa, virtalukko oli tosin rikottu.

Kyllähän vanhempiin autoihin pääsee sisään työntelemällä sopivia työkaluja ikkunantiivisteen välistä...

Tuo oli viimeinen pisara. Kolme vuotta aikaisemmin varastettiin pyörä ja siihen IF (Sampoko se sillon oli?) hankki selvästi huonomman pyörän tilalle.

• jar jar

... kun autostani vietiin stereot, joisa oli uusi mp3-soitin. Oisivat ryökäleet vieneet auton ja jättäneet ne stereot..

• Toimii

Mun -88 Nissan Sunny Coupe joutui yhteenajoon keskustassa Tapiola maksoi kertakorvauksena tosi hyvät rahat ja "raato" jäi minulle. Auto oli aidatussa säilytyspihassa autohajottamon takapihalla. Parinviikon kuluttua kun en autoa saanut aikaisemmin vietyä sieltä pois siihen oli menty sisään (ei murtojälkiä) ja uusi mp3-soitin ilman kantta sekä 4-kanavainen 2-3 vuotta vanha vahvari ja 6 vuotta vanhat aluvanteet pöllittiin sekä muuta pientä tavaraa. Tapiolan kanssa ei ollut mitään ongelmia korvaukset tulivat parissa viikossa kuittien mukaisesti.

• moponen_

Tee valitus kuluttajien vakuutustoimistoon. Se on ilmaista asiakkaalle. Voit käydä lukemassa netissä ennakkopäätöksiä.

• Fundeeraaja

Jos sinulla on kotivakuutus ja siihen liitettynä oikeusturvavakuutus tms. niin otappa asiasta selvää.

Eli toi oikeusturvavakuutus takaa oikeudenkäyntikulut jos joudut lähtemään käräjöimään. Tälläiseen tilanteeseen voi joutua esim vakuutusyhtiön kanssa. Jos häviät riidan oikuesessa, niin vakuutusyhtiö maksaa viulut.

Tämmöisestä oli oikein esimerkki jonkin vakuutusyhtiön (olikohan if..) esitteessä, jossa oli tapahtunut vahinko autolle, eikä auton vakuutus korvannut. Mies riitautti asian ja vei käräjille. Oikeudessa asia ratkaistiin vakuutusyhtiön hyväksi ja miehellä määrätiin maksettavaksi oikeuskulut. Oikeus kulut maksoi vakuutusyhtiö.. Niin hullulta kuin kuullostaakin, niin näin se vaan on.

• oikeusturva

" Eli toi oikeusturvavakuutus takaa oikeudenkäyntikulut jos joudut lähtemään käräjöimään. Tälläiseen tilanteeseen voi joutua esim vakuutusyhtiön kanssa. Jos häviät riidan oikuesessa, niin vakuutusyhtiö maksaa viulut."

Mites jos autovakuutus ja kotivakuutus on samassa lafkassa? Alkavatko käymään oikeutta itseään vastaan?

• moponen_
        oikeusturva kirjoitti:

" Eli toi oikeusturvavakuutus takaa oikeudenkäyntikulut jos joudut lähtemään käräjöimään. Tälläiseen tilanteeseen voi joutua esim vakuutusyhtiön kanssa. Jos häviät riidan oikuesessa, niin vakuutusyhtiö maksaa viulut."

Mites jos autovakuutus ja kotivakuutus on samassa lafkassa? Alkavatko käymään oikeutta itseään vastaan?

Yleensä hävinnyt osapuoli maksaa myös toisen osapuolen oikeudenkäyntikulut, ja tätä osuutta ei oma vakuutusyhtiö maksa lainkaan.

• Toinen Risto

Iffihän houkuttelee kovasti asiakkaitaan liittymään "mallikkoraatiin", joka osallistuu tiettyjen epäselvien tapauksien ratkaisuun.

Tunnetusti suomalaiset ovat perikateellista kansaa, joten jokohan siellä sinunkin tapauksessasi perin katelliset "maallikkoraatilaiset" ovat antaneet vahvan mielipiteensä asian oikeudesta; ettei vain omat vakuutusmaksut nouse toisten "töppäilyjen" vuoksi.

Kyllä IFillä tuntuvat oikeasti tuntevan suomalaiset ja tietävän, mistä langoista kannattaa vedellä :D

• siis

vallan kahdella a:lla.

*sadattelee uutta hemmetin näppäimistöä*

• ese

on pers..., tekevät tiimityöskentelyä mutta jos menee työvuorot ristiin ja ei ole paikalla sitä joka osaa lukea, tulee ikäviä päätöksiä...., tuon puljun hommat ei todellakaan vakuuta....

• Alik. Kine

Vanhempien taloon tuli keväällä vesivahinko. Vakuutusyhtiö oli If, ja kaikki korvattiin kuivatuksesta lähtien. Joten en voi sanoa, että If olisi huono. Riippuu paljon siitäkin, että kuinka huolimaton on ollut. Esim. vanhempien tapauksessa lämminvesiputken vuotoa ei huomannut muusta kuin virtausmittarista. Eli vanhinko ei päässyt siihen vaiheeseen, että sen olisi huomannut kohonneesta lattiasta/kosteudesta huoneessa. Laskulle tuli hintaa melkein 4000 euroa, joten hyvä homma, että If korvasi.

• tosi on

Olen itse niin vittuuntunut kyseisen vakuutusyhtiön toimintaan että ajettelin ostaa jonku vitun ladan ja vakuutta if issä ja ajella niin monen mersun kyljet paskaks ko se vehe liikkuu ja laitan rekisterinumeron niitten ikkunaa. maksakoon korvauksia niile. Ei saatana korvaa etes lain määräämiä korvauksia. Pohjola on ykkönen!!

• pahpöh

IF nyt ei ole mikään oikea vakuutusyhtiö. Pelkkä paskapulju. Korvauksia jos pitäisi saada niin ne veivataan aina asiakkaan tappioksi. Turhaa ottaa sieltä mitään vakuutuksia.

• Pepetin

Hei,
      Ne YKSITYISKOHDAT juuri ovat ratkaisevia jos haluat täältä jotakin hyödyllistä tietoa saada. Lukemani perusteella en minäkään mitään korvauksia maksaisi.

• näin se on

katsos eikös se ollut if kun mainosti että 25% kolarikorvausta?
      jostain ne rahat on takaisin otettava?!!!
      bisines mikä bisines.
      pahoittelemma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2879
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2037
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1767
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1722
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1411
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      955
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe