Nyt tarvitsen mielipiteitä

Aupair

En tiedä haluanko jatkaa nykyisessä perheessä, vaihtaa perhettä vai mennä suoraan kotiin. Tarvitsen nyt mielipiteitä sekä aupaireilta, perheiltä tai oikeastaan keneltä tahansa.

Eli tilanne on se että olen 4kk ollut kivassa perheessä aupairina ja nyt yhtäkkiä on alkanut tuntua ettei tämä olekaan mulle hyvä perhe. Tulen tosi hyvin toimeen sekä lasten että vanhempien kanssa ja haluaisin pysyä täällä, mutta en tiedä jaksanko...

Perheen vanhemmilla on epäsäännölliset työt mikä aluksi sopi minulle hyvin. Mutta nyt alkaa harmittaa kun aina viikonloppuna on töitä ja koskaan ei voi suunnitella mitään kun ei tiedä onko 2 tuntia vai 24 tuntia töissä. Jos vanhemmat on poissa täytyy minun tehdä ruokaa mistä en yhtään pidä koska en ole kauhean kokenut siinä. Sama autolla ajon kanssa jota nyt tulevaisuudessa tulee olemaan usein koska lapset vaihtoivat koulua. Ennen koulu oli kävelymatkan päässä.

Myös kodin sijainti on alkanut ärsyttämään viime aikoina. Perheen talo on maaseudulla josta pääsee kunnon kaupunkeihin pitkän pyörämatkan ja junan avulla. Täällä ei ole muita aupaireja joten yksinäisyys vaivaa. Junat ovat kalliita joten harvoin tulee lähdettyä minnekään.

Lisäksi olen viimepäivinä tajunnut että teen ihan hirveästi töitä. Siivoan joka päivä. Joskus se on koko suuren talon imurointi ja joskus se on vessojen pesemistä. Tiskikone on melkeinpä minun vastuullani. Vapaapäivinäkin pitää siivota. Laskin myös että esimerkiksi viime viikolla vahdin lapsia 47, mikä on enemmän kuin aupaireille yleensä. Tosin ehkä eri asia kun lapset ei ole niin nuoria...

Mutta kuitenkin olen lupautunut vuodeksi tänne vaikka ei mitään sopimusta ollakaan tehty. Lentoliput on jo hankittu (jouluksi kotiin ja takaisin) ja kielikurssille ilmoittaudutte jonka he suostuvat maksamaan. Rakastan näitä lapsia mutta oikeasti tuntuu että joku vähän vanhempi ja kokeneempi olisi heille parempi.

Onko tämä vain ohimenevä vaihe joka tulee 4kk jälkeen? Vai onko niin että musta ei olekaan aupairiksi? Syytän itteäni koska tiesin että tää paikka on maaseudulla ja tiesin että työajat ei oo säännöllisiä. :(

Kellään vinkkejä tai omia kokemuksia?

5

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä voin itte sanoo sen että sulla on ihan liikaa työtä. Jos joudut kattoon lapsia noin monta tuntia viikossa ja lisäks vielä hoitaan kodin niin se on aivan liikaa. Ootko keskustellu tän perheen kanssa asiasta? koita jaksaa sinne jouluun asti ja sit pääset käymäön kotona! se on ittellä myös aupairina tavote jaksaa sinne asti ja sit se hetki kotona niin jaksaa loppuun. Tsemppiä sulle ihan sikana tulevaan! :)

    • qwe1s

      Tuo vaihe aina tulee. Itse tiesit lähtiessäsi.

    • nda1

      En oo itse ollut aupairina, mutta ei tuo siivoaminen nyt kuulosta niin pahalta. Mitäs ajattelit aupairina olon tarkoittavan? Tietty jos on liikaa tunteja niin pitää napakasti sanoa. Ja taas toisaalta jos ei oo mitään sopimuksia tehty niin... Sopimus olisi ollut tärkeä tehdä, siihen voisit vedota jos tulee liikaa töitä.

    • auppari-09

      Olin omana au pair -aikanani samanlaisessa tilanteessa ja päätökseni oli lähteä takaisin kotiin. Myöhemmin ja vielä nykyäänkin oon kuitenkin katunut päätöstäni palata Suomeen, vaikkakin oon onnellinen siitä etten enää jäänyt siihen kyseiseen perheeseen.

      Järkevämpää olisi kuitenkin ollut etsiä toinen perhe jonka luona jatkaa vuotta au pairina paremmissa merkeissä. Siksi neuvonkin sua, että jos et nykyiseen perheeseen halua jäädä niin etsi ihmeessä toinen joka sopii sulle paremmin.

      Kotiin ehdit palata myöhemminkin monta kokemusta rikkaampana! :)

    • oppeliini1

      Otappa asia vanhempien kanssa puheeksi. Voisitko ehdottaa että he maksaisivat esim. siivoamisesta. Voisitko ottaa toisenkin kielikurssin?
      Kokkaamisesta, kysy vanhemmilta voisitko tehdä ruokaa aina pariksi päiväksi aina kerrallaan. Se hyvin säilyy jääkaapissa pilaantumatta! Sitten vain mikrossa lämmität.

      Ovatko lapset koko päivän koulussa? Ei lienee liikaa vaadittu jos (talon ollessa tyhjä) käytät imuria tai teet kevyitä kotitoitä.

      Olisiko lasten koulussa opettajia tai muita nuoria joihin voisit tutustua?

      Toivottavasti tuosta ainakin hiukan apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      344
      2521
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      65
      1564
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1533
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe