Nyt tarvitsen mielipiteitä

Aupair

En tiedä haluanko jatkaa nykyisessä perheessä, vaihtaa perhettä vai mennä suoraan kotiin. Tarvitsen nyt mielipiteitä sekä aupaireilta, perheiltä tai oikeastaan keneltä tahansa.

Eli tilanne on se että olen 4kk ollut kivassa perheessä aupairina ja nyt yhtäkkiä on alkanut tuntua ettei tämä olekaan mulle hyvä perhe. Tulen tosi hyvin toimeen sekä lasten että vanhempien kanssa ja haluaisin pysyä täällä, mutta en tiedä jaksanko...

Perheen vanhemmilla on epäsäännölliset työt mikä aluksi sopi minulle hyvin. Mutta nyt alkaa harmittaa kun aina viikonloppuna on töitä ja koskaan ei voi suunnitella mitään kun ei tiedä onko 2 tuntia vai 24 tuntia töissä. Jos vanhemmat on poissa täytyy minun tehdä ruokaa mistä en yhtään pidä koska en ole kauhean kokenut siinä. Sama autolla ajon kanssa jota nyt tulevaisuudessa tulee olemaan usein koska lapset vaihtoivat koulua. Ennen koulu oli kävelymatkan päässä.

Myös kodin sijainti on alkanut ärsyttämään viime aikoina. Perheen talo on maaseudulla josta pääsee kunnon kaupunkeihin pitkän pyörämatkan ja junan avulla. Täällä ei ole muita aupaireja joten yksinäisyys vaivaa. Junat ovat kalliita joten harvoin tulee lähdettyä minnekään.

Lisäksi olen viimepäivinä tajunnut että teen ihan hirveästi töitä. Siivoan joka päivä. Joskus se on koko suuren talon imurointi ja joskus se on vessojen pesemistä. Tiskikone on melkeinpä minun vastuullani. Vapaapäivinäkin pitää siivota. Laskin myös että esimerkiksi viime viikolla vahdin lapsia 47, mikä on enemmän kuin aupaireille yleensä. Tosin ehkä eri asia kun lapset ei ole niin nuoria...

Mutta kuitenkin olen lupautunut vuodeksi tänne vaikka ei mitään sopimusta ollakaan tehty. Lentoliput on jo hankittu (jouluksi kotiin ja takaisin) ja kielikurssille ilmoittaudutte jonka he suostuvat maksamaan. Rakastan näitä lapsia mutta oikeasti tuntuu että joku vähän vanhempi ja kokeneempi olisi heille parempi.

Onko tämä vain ohimenevä vaihe joka tulee 4kk jälkeen? Vai onko niin että musta ei olekaan aupairiksi? Syytän itteäni koska tiesin että tää paikka on maaseudulla ja tiesin että työajat ei oo säännöllisiä. :(

Kellään vinkkejä tai omia kokemuksia?

5

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä voin itte sanoo sen että sulla on ihan liikaa työtä. Jos joudut kattoon lapsia noin monta tuntia viikossa ja lisäks vielä hoitaan kodin niin se on aivan liikaa. Ootko keskustellu tän perheen kanssa asiasta? koita jaksaa sinne jouluun asti ja sit pääset käymäön kotona! se on ittellä myös aupairina tavote jaksaa sinne asti ja sit se hetki kotona niin jaksaa loppuun. Tsemppiä sulle ihan sikana tulevaan! :)

• qwe1s

Tuo vaihe aina tulee. Itse tiesit lähtiessäsi.

• nda1

En oo itse ollut aupairina, mutta ei tuo siivoaminen nyt kuulosta niin pahalta. Mitäs ajattelit aupairina olon tarkoittavan? Tietty jos on liikaa tunteja niin pitää napakasti sanoa. Ja taas toisaalta jos ei oo mitään sopimuksia tehty niin... Sopimus olisi ollut tärkeä tehdä, siihen voisit vedota jos tulee liikaa töitä.

• auppari-09

Olin omana au pair -aikanani samanlaisessa tilanteessa ja päätökseni oli lähteä takaisin kotiin. Myöhemmin ja vielä nykyäänkin oon kuitenkin katunut päätöstäni palata Suomeen, vaikkakin oon onnellinen siitä etten enää jäänyt siihen kyseiseen perheeseen.

Järkevämpää olisi kuitenkin ollut etsiä toinen perhe jonka luona jatkaa vuotta au pairina paremmissa merkeissä. Siksi neuvonkin sua, että jos et nykyiseen perheeseen halua jäädä niin etsi ihmeessä toinen joka sopii sulle paremmin.

Kotiin ehdit palata myöhemminkin monta kokemusta rikkaampana! :)

• oppeliini1

Otappa asia vanhempien kanssa puheeksi. Voisitko ehdottaa että he maksaisivat esim. siivoamisesta. Voisitko ottaa toisenkin kielikurssin?
      Kokkaamisesta, kysy vanhemmilta voisitko tehdä ruokaa aina pariksi päiväksi aina kerrallaan. Se hyvin säilyy jääkaapissa pilaantumatta! Sitten vain mikrossa lämmität.

Ovatko lapset koko päivän koulussa? Ei lienee liikaa vaadittu jos (talon ollessa tyhjä) käytät imuria tai teet kevyitä kotitoitä.

Olisiko lasten koulussa opettajia tai muita nuoria joihin voisit tutustua?

Toivottavasti tuosta ainakin hiukan apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4928
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3259
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2306
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1422
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1251
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1180
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1148
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe