Eri alustojen kestävyys

kiinnostunut

Olen matkailuautoista kiinnostunut ja hankintaa suunnitellut ja sen vuoksi mielenkiinnolla seurannut keskusteluja Fiatin tekniikan kestävuudestä matkailuauton alustana. Onko muilla merkeillä (Ford,MB,ym.)vastaavia ongelmia tekniikan kestävyyden kanssa?

7

1101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MB_320s

Tästä asiasta on kirjoitettu jo kymmmeniä kertoja .
      Lue aikaisemin kirjoitettuja viestiketjuja !

• kiinnostunut

kiitos neuvosta, niinpä näkyy kirjoitetun kun kelaa taaksepäin.

• Setä "Etuteltasta"

Nimittäin tätä sivuston UUTTA hakutoimintoa. Tuo kysymyksesi on sen tyyppinen, että et sitä tekisi, jos olisit perehtynyt jo tarjolla olevaan aiheaineistoon. Siispä "Laajennettua hakua" kokeilemaan ja tervemenoa tiedon lähteelle.

• keskustelut

Aikaisemmista keskusteluista kannattaa muistaa että ne on kirjoittaneet vain muutamat henkilöt. Ovat riitaantuneet Delta-auton kanssa ja kirjoittavat tänne sitten kiukuissaan.

Sikäli kuin olen seurannut keskusteluja niin seuraavat viat löytyvät.
      -Vitosvaihteen ongelmat
      -Iskunvaimentajan tukilaakerin vaurioituminen (vaihda ajoissa uuteen ja runsaasti oikeanlaista rasvaa)
      -Katkenneita pakoputkia, alkuperäinen pakoputki muutettu asunto-osan valmistajan toimesta
      -Vaihdelaatikko-ongelmat, synkronointi(huollossa ei ole tarkastettu öljymäärää) Useista Dukaton pikkualustalla varustetuista autoista puuttuu tarkistusproppu. Öljy vaihdelaatikkoon tulee laittaa peruutusvalokytkimen kautta.

Pikku Ducato vastaa ominaisuuksiltaan vokkarin Transportteria ja MBn Vitoa. Jos Viton päälle rakennettaisiin samanlainen asuntoauto kuin löytyy Ducaton päältä. Onko MB silloin hyvä asuntoauton alustaksi?

• volsu

Pakoputkiasiaan saattaa vaikuttaa se, että olen useissa 2001/02 paketti-Ducatoissakin nähnyt katkenneita tai lähes poikkimurtuneita pakoputkiston kannatinkumeja. Niiden italialainen kumilaatu lienee Suomeen huonosti soveltuva. Yksi tai kaksi katkennutta 'donitsia' saa painavan putkiston varmasti nopeasti murtumaan.

• Rokkipatu

Vitoa vastaavalle eli Ducato 10 alustalle on rakennuttu joskus muutamia kaikkein pienimpiä asunto-autoja esim. Dethleffs Bus I, II ja III.
        Pääosin (95%) on käytetty Ducato 14 ja järeämpää 18 alustaa sekä nykyisin 15 alustaa.

• Myöskin seurannut

Fiaskon vaihteiston nyt kaikki tietävät mikä se on. Iskunvaimentimien yläpään laakereista, mitä tarkoitat ajoissa vaihtamisella ja oikeanlaisella rasvalla? Jos yläpään laakerit hajoavat 30.000km välein niin silloinhan pitää vaihtoremontti tehdä joka huollossa, olenko oikeassa? Ja rasvasta senverran että omani oli aina laakeriremontissa merkkihuollossa joten kai ne siellä tietävät mitä sinne laitetaan? Ja katkenneet pakoputket, ei ne kumirenksut sieltä katkea vaan putki itse äänenvaimentimien välistä, syy kelvoton putkimateriaali yhdistettynä huonoon suunnitteluun. omassani alkoi putki kestämään kun vaihdoin sen tarvikkeesta saatavaan Walkerin putkistoon, oli paljon laadukkaampaa kamaa kuin fiaskon oma. Vaihteiston öljymääristä, tuo väitteesi vähistä öljyistä on lapsellinen, onko esim. Hytösen Raimon laatikot olleet kaikki kuivia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      31
      3627
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      129
      1468
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1351
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1068
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      191
      1057
    6. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1041
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      977
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      951
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      930
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      895
    Aihe