Kysely työpaikka kiusaamisesta

Niinii913

Oletko töissä sosiaali- tai terveysalalla? Onko sinua koskaan kiusattu työpaikkallasi? Mistä luulet kiusaamisen johtuvan tällä alalla?
Kerro oma tarinasi :)

teemme koulussa projektia työpaikkakiusaamisesta ja käytämme tarinoitanne siinä. Kiitos etukäteen :)

14

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salakavala toiminta

      Olen ollut hoitoalalla sihteeri ja olen joutunut työpaikkakiusaamiseen 90-luvulla, olen joutunut ennen aikaiselle eläkkeelle naurettavilla papereilla. Toisin sanoen työpaikan vihamiehet valehdelleet työterveyteen millainen olen. Tilasin jokin aika sitten sairauskertomukseni kopiot luettaviksi. Papereissa on mm. maininta "tutkittavalla on suuret luulot osata tietokonella kirjoittamista ja tulostamista".

      Olin aivan äimänä millaista kieltä on puhuttu, olen näes opettanut tietokoneosaamista monelle tutulleni, jotka ovat hankkineet koneen.Sitten on myös maininta, että joka työasian olen kysyn etten osaa muutoin ja listaa pidetty työstäni.

      Oikeesti asia on niin, että jokainen työvaihe mitä tein hylättiin, että työt ruuhkautu, jokaisesta pienestäkin asiasta lyötiin takasin tehtäväksi.


      Myös sanojen päätteistä huomauteltiin, miten ne taipuu.Sanelujen purkamiset on lääkärien sanelemisia.

      Nyt en yhtään ihmettele miksi olen paikalleni jämähtänyt. Yksinkertaisen työntekiminenkin ottaa lujille aloittaminen.Minut pilattiin "työpaikkakiusaamisella"

      .Kertokaa tänne mitä voisin tehdä?

    • salakavala ala

      Sosiaali- ja terveysala on hierarkinen ja pyrograattinen, joten tämä antaa mahdollisuuden työpaikkakiusaamiselle.

    • huom vaan

      Olisi hyvä, jos projektin tekijät antaisivat enemmän tietoa itsestään ja tehtävästään sekä mitä keräämillään tarinoilla tekevät. Ei nimittäin ole tavatonta, että nimimerkin takana joku kiusaajaporukka kalastelee tietoja toivoen, että heidän terrorisoimansa henkilö sattuisi niitä kirjoittelemaan.

      • sellaistapa sellaist

        Mutta eiväthän he kiusaajia ole omasta mielestään. Ei ei ei, vaikka lakiakin rikkoen asioita tehdään. Ja kuin koira veräjästä kaikesta selviävät. On se sellaista sakkia. Onneksi ulkopuolisetkaan eivät ilmianna. Onnea vaan...

        Ja sitten kaiken pahan alku ja juuri jatkaa valehteluaan toisesta/ toisista kääntäen kaikki omat tunteensa ja tekonsa toisten niskaan ja aina riittää hölmöjä häntä uskomaan. Kerropa tuon paholaiset tempuista niin eihän niitä uskota, kun narsisti itse väittää, ettei asiat pidä paikkaansa.

        Hänen mottonsahan onkin. "Vaikka olisikin tehnyt niin ei pidä myöntää"
        (Vaikka olisikin kirjoittanut, niin ei pidä myöntää)


    • piru merrassa

      Lukekaa kirja "henkinen väkivalta työpaikoilla" kirj. Maarit Vartia-Väänänen. kirja kertoo aika selkeesti mitä työpaikkakiusaaminen on ja miten se etenee.

    • Niinii913

      Pidämme siis esitelmän työpaikka kiusaamisesta. Olemme itse terveys ja sosiaalialan opiskelijoita.

    • Uskottavuutta tuli

      Työpaikkakiusaaminen on vieläkin hävettävä asia Suomessa. Ainoa joka antoi uhreille lisäuskoa oli Hilkka Ahteen tarina lehdissä.

    • 17vaan ei 18

      Kunnan laitoksissa on alipalkattuja ja kouluttamattomia työntekijöitä, joilla usein on käytössä viidakon lait.Näitä 70luvulla ammattikoulun tai peruskoulun käyneitä n.50-55v.kivikasvoja ja mykkäkoulun ammattilaisia saamme valitettavasti sietää vielä seyraavalle vuosikymmenelle

      • epäpätevät töissä

        Olen kanssa kuullut, että monessa kunnan tai valtion töissä on suojatyöpaikkoja "herrasrouville" tai muille suosikeille. Parhain juttu minkä olen kuullut, että johtavassa asemassa terveydenhuoltoa on tarkkailukarjakko, kouluilla ei ole aina mitään sanottavaa tai osaamiskyky voi olla sitä sun tätä, niin virka löytyy, kun on mieleinen. Onko toisilla tällaisia vastaavia tietoja kuin minulla, olisi kiva kuulla.


      • jatkoa edelliseen
        epäpätevät töissä kirjoitti:

        Olen kanssa kuullut, että monessa kunnan tai valtion töissä on suojatyöpaikkoja "herrasrouville" tai muille suosikeille. Parhain juttu minkä olen kuullut, että johtavassa asemassa terveydenhuoltoa on tarkkailukarjakko, kouluilla ei ole aina mitään sanottavaa tai osaamiskyky voi olla sitä sun tätä, niin virka löytyy, kun on mieleinen. Onko toisilla tällaisia vastaavia tietoja kuin minulla, olisi kiva kuulla.

        Joo, kyllä suhteilla tai epäpätevät tuo työyhteisöön kiusaamista ja kyräilyä.


      • työppakiusa on rikos
        jatkoa edelliseen kirjoitti:

        Joo, kyllä suhteilla tai epäpätevät tuo työyhteisöön kiusaamista ja kyräilyä.

        Ne jotka tutkii työpaikkakiusaamista nyt, niin lukekaa kaikki nää ketjut ja asiaan luuluvat kirjat. Tehkää työstänne tunnettu. Ranskassa EU maissa on rangastukset aika kova työpaikkakiusaamisestat kova rahallinen sakko ja vankilatuomio. Työpaikkakiusaaminen on rikos. Tulevaisuudessa menee käräjiin..


      • Yleinen ongelma
        työppakiusa on rikos kirjoitti:

        Ne jotka tutkii työpaikkakiusaamista nyt, niin lukekaa kaikki nää ketjut ja asiaan luuluvat kirjat. Tehkää työstänne tunnettu. Ranskassa EU maissa on rangastukset aika kova työpaikkakiusaamisestat kova rahallinen sakko ja vankilatuomio. Työpaikkakiusaaminen on rikos. Tulevaisuudessa menee käräjiin..

        Valitettavasti voin sanoa, että saatte runsaasti materiaalia, kun olette siirtyneet työelämään. Etenkin kun olette tuolla alalla. Toivon parhainta jaksamista työurallanne, ehkä vältytte pahimmilta tilanteilta, ettekä joudu esim. luonnehäiriöisen esimiehen kynsiin.


      • yksi muistelo

        Tulvahtipa mieleen muistoja menneiltä ajoilta, kun 80-luvulla aloittelin työpaikan etsintää. Julkiselle puolelle piti o l e v i n a a n olla tutkinnot ja paperit. Avoimet työpaikat piti lain mukaan ilmoittaa ilmoitustauluilla ja lehdissä. Työvoimatoimistossa oli töissä herra viranhaltijan rouva, joka kysyi täysi-ikäiseltä asiakkaalta "missäs sinun vanhempasi ovat töissä?" Kummasti ne virat ja määräaikaiset- ja harjoittelupaikat vaan menivät vanhojen virkailijoiden sukulaistytöille ja pomojen kesämökkinaapurien rouville. Kun paikka oli etukäteen pedattu jollekin kouluttamattomalle, joskin kivalle tytölle, ei siitä ilmoitettu missään. Metallialan kurssin käynyt otettiin valtion virastohommiin, kun suhteet olivat kunnossa. Jos tällaista ääneen ihmetteli vastattiin, että kunnallisopisto tai kauppaopiston iltalinja kouluttaa heidät kyllä. Tähän mafiaan kuuluvat olivat ja ovat varmasti vieläkin kovia kasvoja ja juoruämmiä. Todella ikävää, jos sama meno on vieläkin vallalla.


      • muistelo
        yksi muistelo kirjoitti:

        Tulvahtipa mieleen muistoja menneiltä ajoilta, kun 80-luvulla aloittelin työpaikan etsintää. Julkiselle puolelle piti o l e v i n a a n olla tutkinnot ja paperit. Avoimet työpaikat piti lain mukaan ilmoittaa ilmoitustauluilla ja lehdissä. Työvoimatoimistossa oli töissä herra viranhaltijan rouva, joka kysyi täysi-ikäiseltä asiakkaalta "missäs sinun vanhempasi ovat töissä?" Kummasti ne virat ja määräaikaiset- ja harjoittelupaikat vaan menivät vanhojen virkailijoiden sukulaistytöille ja pomojen kesämökkinaapurien rouville. Kun paikka oli etukäteen pedattu jollekin kouluttamattomalle, joskin kivalle tytölle, ei siitä ilmoitettu missään. Metallialan kurssin käynyt otettiin valtion virastohommiin, kun suhteet olivat kunnossa. Jos tällaista ääneen ihmetteli vastattiin, että kunnallisopisto tai kauppaopiston iltalinja kouluttaa heidät kyllä. Tähän mafiaan kuuluvat olivat ja ovat varmasti vieläkin kovia kasvoja ja juoruämmiä. Todella ikävää, jos sama meno on vieläkin vallalla.

        Tuo äskeinen oli tarkoitettu "epäpätevät töissä" yhteyteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe