söin 4 vuotta sitten e-pillereitä, jätin ne kummiski pois kun erottiin miehen kanssa. e-pillereistä oli aika paljon haittaa, vaihdoin merkkiäkin pariin otteeseen.
pipo kireällä, paino nousi, yhdyntä ei meinannu onnistua kuivuudesta johtuen, eipä kyllä tehnyt mielikään...
kaikki nämä ongelmat loppu kun lopetin e:t.
nyt alotin minipillerit. lääkäri suositteli näitä, näistä ei pitäisi tulla sivuoireita niin paljon.
mutta... nyt ilmaantunut aika kiusallinen vaiva: välivuotoa on kestänyt nyt 2vk. tippa tai kaks päivässä mut on todella kiusallista. lisäksi tuntuu kokoajan samanlaista kipua vatsassa kuin kuukautisten aikana. ohjeissa lukee että näin saattaa tapahtua... mutta kuin kauan kestää?
onko kokemuksia?
cerazette ja ongelmat
7
1142
Vastaukset
- Anni
Mulla kesti Cerazeteilla tiputtelu ja kuukautiskivun tapaiset alavatsatuntemukset 4 viikkoa, kunnes seuraavat kuukautiset tuli ja vuoto ja kivut loppuivat siihen. Hermot melkein meni, mutta onneksi lopultakin "vaivat" loppui. Nyt on kaikki ollut ihan normaalia eikä em. vaivoja ole ollut.
Kärsivällisyyttä!=) - LurtzinOrja
samasta minipilsusta tulin tosi kärttyseksi ja sain raivareita kokoajan. Oli epätoivoinen ja kamala olo :( Onneksi edes puolen vuoden päästä tajusin mistä oli kyse ja vaihdoin hormoonittomaan kuparikierukkaan. Nyt on hyvä olla :) Olen oma itseni.
- näin
söin minipilsuja 3 kuukautta, koko ajan tiputusvuotoa (söin kyllä tabletit "kello kädessä" ), vatsa kipee ja alko v-ttaa.... lopulta mies veti ne vessasta alas, kun ei kestäny enää..... lääkäri sanoi silloin, et voi puolikin vuotta mennä, ennen kuin tasoittuu. me ei vaan kyllä niin kauaa jaksettu odotella
- mia
minulla cerazette pillereiden aloituksen jälkeen ensimmäiset kuukautiset kesti lähes kuukauden ( tulikin anemia). Sen jälkeen tämä ongelma vähentynyt.. nyt ihan normaalit.
- Minttu
Vaihdoin yhdistelmäpillereistä cerazetteen ja tulos oli mahtava ei menkkoja ollenkaan! Mä kärsin niistä tosi paljon ja sain ahdistuskohtauksia siks. Nyt vaik ehkäisytarve on nolla ni olo on tosi hyvä kiitos Cerazetten´.
- minä vaan
alussa tuli vähän välivuotoa mut sit se loppu ja kuukautiset tuli iahn tavallisesti. Tokat kuukautiset kesti n.2 vko ja vuoto oli vähäistä. Nyt kolmannet menossa, vähäistä vuotoa mut toivon ettei kestä yhtä kauan. Kuukautisten alussa on ollu vähän kipua (selässä ja vatsassa) mut ei pahasti. Oon kuitenkin tyytyväinen Cerazetteen koska ei aiheuta migreeniä eikä mielealanvaihteluja toisin kuin yhdistelmäpillerit mulla. Toivon et noi kuukautiset normalisoituu aikaa myöten...
Tsemppiä ja koeta kestää! - karo
Kun itse aloitin Cerazetten syömisen, kärsin ensimmäiset pari kuukautta satunnaisesta vuodosta. Menkkakipuja ei silloin ollut, mutta muuten häiritsevää vuotoa. Sitten vuodot loppuivat kokonaan puoleksi vuodeksi, ei siis ollut edes tavallisia kuukautisia. Nyt reilu viikko sitten alkoivat menkat, ja tulivat ihan normaalisti, kipujen kanssa. Mutta nyt ne vain tuntuvat jatkuvat vähäisenä tiputteluna ja alavatsan kipuna. Toivottavasti en taas joudu kärsimään seuraavaa kahta kuukautta :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064592Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293403No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 411438
- 361353
- 381206
- 141102
- 1591026
- 27998
- 6944