Kertokaa syntikasta?

liisaihmemaassa...

Okei, eli tiedän mieheni haluavan syntikkaa ja hänellä pian syntymäpäivät lähestyvät.... eli olen nyt miettinyt ostavani hänelle lahjaksi syntikan. Mutta olen itse ihan hukassa nyt, eli siis mitä eroa on syntikalla ja sähköuruilla? ja mitä sillä syntikalla tehdään, kun joissain olen nähnyt esim mikrofoneja? Mikä olisi hyvä syntikka ensimmäiseksi syntikaksi? Ei tartis todellakaan maksaa yli 400e. Ja vielä, pitääkö/kannattaako siihen ostaa lisäksi jotain?Mitä? ja entäs jotkut nuottikirjasysteemit, kannattaako niitä ostaa?Olen siis aivan hukassa :D

3

1467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosvoroope

syntikka on soittopeli, jossa on koskettimet ja siitä saa kaikenlaisia ääniä ulos. Toivottavasti tämä auttoi.

• sdsdgg

mitä eroa on syntikalla ja sähköuruilla?
      - sähköuruilla pyritään imitoimaan sähköisesti perinteisiä urkuja kun taas syntetisaattorilla saa luotua kaikenlaisia ääniä, eli hanki siis syntetisaattori.
      mitä sillä syntikalla tehdään, kun joissain olen nähnyt esim mikrofoneja?
      - silää soitetaan, toisin kun sähköuruilla tai -pianoilla siinä on siis tolkuttoman paljon eri soundeja ja niitä voi itsekin luoda. Mikrofoni ei sinänsä liity asiaan mitenkään, se on vaan sitä varten jos se soittaja laulaakin samalla.
      Mikä olisi hyvä syntikka ensimmäiseksi syntikaksi? Ei tartis todellakaan maksaa yli 400e.
      - ks. vaikka
      http://www.thomann.de/fi/cat_PG_4.html?gf=syntetisaattorit&oa=pra
      mutta sillä miehelläsi voi olla hyvä visio siitä millaisen hän haluaa joten 400 euron lahjakorttikaan ei ole huono vaihtoehto
      Ja vielä, pitääkö/kannattaako siihen ostaa lisäksi jotain?Mitä? ja entäs jotkut nuottikirjasysteemit, kannattaako niitä ostaa?
      - ehkä penkki ja teline
      Olen siis aivan hukassa :D
      - älä suotta, jos ei täällä osata niin musiikkiliikkeissä ainakin osataan auttaa

• SkittaJaKosketin

Hei,

Mee sinne soitinliikkeeseen ja kysyt siellä, saat sieltä neuvoa ja tietoa mitä nuo syntikat ovat ja minkä hintaisia ja mitä niissä on ominaisuuksia.

Ihan helpoin päätettävä tuo ei kuitenkaan ole koska näitä kosketinsoitin osaston vehkeitä on erillaisia (jaottelua mm. syntetisaattorit/syntikat, työasema koskettimet, sähköiset ja akustiset jne.). Osassa pystyy itse säätämään vaikka mitä säätöä koskien ääniä, äänien yhdistämistä ja efektejä ym. ja osassa sitten voi säätää vähemmän näitä juttuja.

Ja mikä tärkeintä nyt sun pitäisi tietää mitä ominaisuuksia pitäisi kyseisessä laitteessa olla, nittä meinaan on melkoisesti erilaisa ominaisuuksia ja juttuja noissa kuten tausta kompit (rummut, bassot jne.) eri soundit, soundien yhdistämismahdollisuudet, koskettimiston toimiminta äänikorttia tai ei, liitettävyys ylipäätään vaikkapa PC:n ja muihin laitteisiin, on ilman kovaäänisiä ja kovaäänisillä etc. eli melkoinen suo mikä vaikeuttaa valintaa.

Neuvo:
      Yritä saada selville mieheltäsi "ovelasti" tästä syntikka asiasta ja sitten esität ison nipun kysymyksiä soitinliikkeissä :D

Voin kertoa, että homma ei ole ihan helppo nakki (ainakaan minulle). Itse hankin n. 1 1/2 vuotta sitten syntetisaattorin eikä ollut suinkaan kovin helppo valinta ja mietittävä, multa kului aikaa varmaan oikeasti n. 1/2 vuotta jonka aikana vertailin, päätin ja hankin syntikan, joka muuten oli sitten hintavakin eli ei lähellekään sun budjettias eli Korg Kronos, tuosta löytyy vaikka mitä ja kaikkea voi säätää, mutta mä teenkin musiikkia itse ja olen alan vakava harrastaja ja pääsoittimena kitara.

Harmi, etten osaa auttaa tämän paremmin, ehkä se kuvastaa sitä, että ei ole hankinnoista se helpoin juttu joten onnea etsintään ;D

Lisäys: Jos miehelläsi on tehokas PC kotona ( esim. i7 prossu, muistia 8 tai enempi niin kyseeseen vois tulla sitten ihan midi keyboard ja vaikkapa Protools 11 softa, jossa on virtuaalest soittimet kuten syntikat, skitat, bassot ym. asiat valmiina ja joitan hallitaan tietokoneella ja midi-keyboardin avulla (midi-keyboard on koskettimisto kuin syntikassa mutta ohjaa midin avulla sen ohjelman toimintoja tietokoneella).

Esim. http://www.thomann.de/fi/avid_pro_tools_10.htm ohjelma
      Esim. midikiippari: http://www.thomann.de/fi/maudio_axiom_61_advanced.htm

Ja lopuksi komentti hinnasta -> budjetilla 400 on vaikea saada sitten täytettyä tuota sun toivetta :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      174
      8483
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      454
      7673
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3890
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      163
      3736
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3074
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      55
      2875
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      44
      2081
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2076
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1903
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1851
    Aihe