Kertokaa syntikasta?

liisaihmemaassa...

Okei, eli tiedän mieheni haluavan syntikkaa ja hänellä pian syntymäpäivät lähestyvät.... eli olen nyt miettinyt ostavani hänelle lahjaksi syntikan. Mutta olen itse ihan hukassa nyt, eli siis mitä eroa on syntikalla ja sähköuruilla? ja mitä sillä syntikalla tehdään, kun joissain olen nähnyt esim mikrofoneja? Mikä olisi hyvä syntikka ensimmäiseksi syntikaksi? Ei tartis todellakaan maksaa yli 400e. Ja vielä, pitääkö/kannattaako siihen ostaa lisäksi jotain?Mitä? ja entäs jotkut nuottikirjasysteemit, kannattaako niitä ostaa?Olen siis aivan hukassa :D

3

939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosvoroope

      syntikka on soittopeli, jossa on koskettimet ja siitä saa kaikenlaisia ääniä ulos. Toivottavasti tämä auttoi.

    • sdsdgg

      mitä eroa on syntikalla ja sähköuruilla?
      - sähköuruilla pyritään imitoimaan sähköisesti perinteisiä urkuja kun taas syntetisaattorilla saa luotua kaikenlaisia ääniä, eli hanki siis syntetisaattori.
      mitä sillä syntikalla tehdään, kun joissain olen nähnyt esim mikrofoneja?
      - silää soitetaan, toisin kun sähköuruilla tai -pianoilla siinä on siis tolkuttoman paljon eri soundeja ja niitä voi itsekin luoda. Mikrofoni ei sinänsä liity asiaan mitenkään, se on vaan sitä varten jos se soittaja laulaakin samalla.
      Mikä olisi hyvä syntikka ensimmäiseksi syntikaksi? Ei tartis todellakaan maksaa yli 400e.
      - ks. vaikka
      http://www.thomann.de/fi/cat_PG_4.html?gf=syntetisaattorit&oa=pra
      mutta sillä miehelläsi voi olla hyvä visio siitä millaisen hän haluaa joten 400 euron lahjakorttikaan ei ole huono vaihtoehto
      Ja vielä, pitääkö/kannattaako siihen ostaa lisäksi jotain?Mitä? ja entäs jotkut nuottikirjasysteemit, kannattaako niitä ostaa?
      - ehkä penkki ja teline
      Olen siis aivan hukassa :D
      - älä suotta, jos ei täällä osata niin musiikkiliikkeissä ainakin osataan auttaa

    • SkittaJaKosketin

      Hei,

      Mee sinne soitinliikkeeseen ja kysyt siellä, saat sieltä neuvoa ja tietoa mitä nuo syntikat ovat ja minkä hintaisia ja mitä niissä on ominaisuuksia.

      Ihan helpoin päätettävä tuo ei kuitenkaan ole koska näitä kosketinsoitin osaston vehkeitä on erillaisia (jaottelua mm. syntetisaattorit/syntikat, työasema koskettimet, sähköiset ja akustiset jne.). Osassa pystyy itse säätämään vaikka mitä säätöä koskien ääniä, äänien yhdistämistä ja efektejä ym. ja osassa sitten voi säätää vähemmän näitä juttuja.


      Ja mikä tärkeintä nyt sun pitäisi tietää mitä ominaisuuksia pitäisi kyseisessä laitteessa olla, nittä meinaan on melkoisesti erilaisa ominaisuuksia ja juttuja noissa kuten tausta kompit (rummut, bassot jne.) eri soundit, soundien yhdistämismahdollisuudet, koskettimiston toimiminta äänikorttia tai ei, liitettävyys ylipäätään vaikkapa PC:n ja muihin laitteisiin, on ilman kovaäänisiä ja kovaäänisillä etc. eli melkoinen suo mikä vaikeuttaa valintaa.

      Neuvo:
      Yritä saada selville mieheltäsi "ovelasti" tästä syntikka asiasta ja sitten esität ison nipun kysymyksiä soitinliikkeissä :D

      Voin kertoa, että homma ei ole ihan helppo nakki (ainakaan minulle). Itse hankin n. 1 1/2 vuotta sitten syntetisaattorin eikä ollut suinkaan kovin helppo valinta ja mietittävä, multa kului aikaa varmaan oikeasti n. 1/2 vuotta jonka aikana vertailin, päätin ja hankin syntikan, joka muuten oli sitten hintavakin eli ei lähellekään sun budjettias eli Korg Kronos, tuosta löytyy vaikka mitä ja kaikkea voi säätää, mutta mä teenkin musiikkia itse ja olen alan vakava harrastaja ja pääsoittimena kitara.

      Harmi, etten osaa auttaa tämän paremmin, ehkä se kuvastaa sitä, että ei ole hankinnoista se helpoin juttu joten onnea etsintään ;D



      Lisäys: Jos miehelläsi on tehokas PC kotona ( esim. i7 prossu, muistia 8 tai enempi niin kyseeseen vois tulla sitten ihan midi keyboard ja vaikkapa Protools 11 softa, jossa on virtuaalest soittimet kuten syntikat, skitat, bassot ym. asiat valmiina ja joitan hallitaan tietokoneella ja midi-keyboardin avulla (midi-keyboard on koskettimisto kuin syntikassa mutta ohjaa midin avulla sen ohjelman toimintoja tietokoneella).

      Esim. http://www.thomann.de/fi/avid_pro_tools_10.htm ohjelma
      Esim. midikiippari: http://www.thomann.de/fi/maudio_axiom_61_advanced.htm

      Ja lopuksi komentti hinnasta -> budjetilla 400 on vaikea saada sitten täytettyä tuota sun toivetta :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      38
      771
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe