Mun vanhemmat tuo aina meille tullessaan jotain esim. ruokaa ym pientä.
Lahjaksi saadaan rahaa.
Appivanhemmat taas eivät koskaan tuo mitään tullessaan vaikka olin raskaana ja lääkäri kielsi rasittamasta ja tekemästä mitään.
Jos mulla tai vauvalla on juhlat niin mun äiti auttaa järjestelyissä tai hoitaa ne jopa kokonaan.
Anoppi ei paljoa apuansa tarjoa.
Mutta hänen omalle tyttärelleen ja tämän lapselle kyllä ostellaan kaikenlaista ja tehdään kaikki valmiiksi.
Aina häntä puolustetaan ja selitellään vaikken ikinä häntä mistään syytäkkään.
Tämä mieheni sisko on asunut 18 vuotiaasta asti yksin ja on 35.
Me vasta muutaman vuoden ja ollaan 32 ja 30v.
Poikamme on 1kk.
Tiedän kyllä että olemme anopille ihan yhtä tärkeitä, mutta kuitenkin.
En ole ahne tai materialisti,mutta vähän harmittaa kun mun vanhemmat tukee meitä enemmän.
mitä mieltä??
12
1986
Vastaukset
- äiti59
älä ota anopistas stressiä, jokaisella on ne omat suosikkinsa. mulla on 16 vuoden kokemus, mummilla on niin paljon muuta puuhaa ettei muistanut edes tyttäreni 16-v päiviä millään tavoin. eipä muuten appiukkokaan, lasteni ainoa pappa ole paljon heitä huomioinu. mun äitini yleensä muistaa sekä nimi- että synttäripäivät,vaikka hänellä on enemmän lastenlapsia kuin appivanhemmilla.
nykyajan isovanhemmat on mun mielestä niin paljon itsekkäämpiä kuin esimerkiks mun isovanhemmat oli, että niillä on niin paljon omia menoja, ettei ei he välitä lapsistaan/lapsenlapsististaan niin paljoo.
Onhan niitä poikkeuksiakin joille lapsenlapset on tosi tärkeitä. - mää
Kolmekymppinen ihminen itkee tuommoisia. Olisko sun aika ostaa oma elämä?
- rita
Mitäs varten nämä palstat sitten täällä on jos ei saa valittaa tai kysyä muiden kokemuksia??
Tollasia ihmisiä varten kuin sinä,joilla ei ole muuta tekemistä kuin aukoa päätä ilman mitään varsinaista sanottavaa???
Hanki vaan itsellesi elämä. - anoppi jo
Eihän anoppien muuta tarvitse kuin lukea näitä juttuja täällä niin ymmärtää, ettei kannata puuttua miniöiden elämään ollenkaan. Uskon, että olette yhtä tärkeitä hänelle, mutta se kuilu miniän-anopin välissä on ollut aina ja tulee kai pysymäänkin. Odota kun lapsesi kasvaa, niin hän hurmaa kyllä heidät kokonaan. Itse olen joutunut ottamaan etäisyyttä miniän käytöksen vuoksi mutta lapsia en ole unohtanut, ja siihen mahtuu miniän lapset edellisestä liitosta. Olen se tyhmä sukkaa kutova mummi, mutta kaikille pojan perheen lapsille kudon samallalailla, sekä muistan syntymäpäivinä heitä pieneillä lahjoilla. Vaikeinta onkin nyt vastata 3 vuotiaan kysymyksiin, esimerkiksi "mikki mummi et käy kokkaan meillä, tulitit jokkus käymään". Silloin on mummilla itku silmässä, sillä en osaa muuta kuin kierrellä, ettei mummi ole jaksanut, joka on valetta. En tiedä, kysyykö äidiltään, joka on kieltänyt mummin vierailut, ja mitä äiti vastaakaan. Olen surullinen tilanteesta, mutta en tuppaa kun ei tykätä.
- MMM
Mun appivanhemmat tukee miehen siskon perhettä monin tavoin, meitä ei. Äidilleni ne oli kerran sanoneet että tyttöjä pitää auttaa ja pojat pärjää omillaan. Jotain ihme vanhanaikasta ajattelutapaa, mutta jos ei kerta halua auttaa niin ei sitten...
- kysymystä
Itse olen alle kolmekymppinen ja pari pientä lasta, enkä todella odota, että sukulaiseni tulisivat vierailulle ruokakassin tai rahan kanssa, itse pystyn kyllä järjestämään omat juhlani ja joskus minä vien heille lämpimäisiä tai laatikoita. He ovat työssä, minä hoitovapaalla. Toivon, että siellä ei lasketa montako pullaa vein anoppilaan/vanhemmilleni ja kirjoiteta nettiin, että suosin jompaa kumpaa. Vietkö aina itse jotain tuliaisia molempiin paikkoihin.
- rita
Ei tänne suomi 24 palstoille näköjään mitään kannata kirjoitella.
Tarkoitin lähinnä sitä että mun vanhemmat tuo aina jotain tullessaan vaikka ei tarvitsisikaan.
Miehen vanhemmat taas miehen siskolle muttei meille ,edes silloin kun olin juuri päässyt sairaalasta tai kielto etten saanut tehdä mitään.
Kyllä mäkin omat juhlani järjestän,mutta minkäs voi jos mun vanhemmat haluaa auttaa.
Miehen siskolle kyllä viedään täytekakut ym .
Meille ei edes pullapussia.
Anoppi on joskus sanonut ettei halua tuppautua ja näköjään ei tosiaan tuppaudu.
Ääh,turha teille on mitään selitellä. - joo niin
rita kirjoitti:
Ei tänne suomi 24 palstoille näköjään mitään kannata kirjoitella.
Tarkoitin lähinnä sitä että mun vanhemmat tuo aina jotain tullessaan vaikka ei tarvitsisikaan.
Miehen vanhemmat taas miehen siskolle muttei meille ,edes silloin kun olin juuri päässyt sairaalasta tai kielto etten saanut tehdä mitään.
Kyllä mäkin omat juhlani järjestän,mutta minkäs voi jos mun vanhemmat haluaa auttaa.
Miehen siskolle kyllä viedään täytekakut ym .
Meille ei edes pullapussia.
Anoppi on joskus sanonut ettei halua tuppautua ja näköjään ei tosiaan tuppaudu.
Ääh,turha teille on mitään selitellä.Et kyllä vastannut ed. nimim. kysymykseen, mitä itse viet, kun vierailet anoppilassa/vanhempiesi luona? Siitä vaan laskemaan pullapusseja ja taas on yksi katkera ihminen yhteiskunnassamme. Sanoisin samoin, kun joku jo aikaisemmin, hanki oma elämä=ota oma elämä hallintaasi. Jos pullapussit ovat ongelma, ajattele, jos tulee jotain vaikeaa, miten selviät. Näitä voi olla, uskottomuus, sairaus, työttömyys, väkivaltaisuus, alkoholismi, auto-onnettomuudet, koulukiusattu lapsi, työuupumus, miten selviät niistä, jos otat pulttia, kuka tuo tai vie mihinkin mitä, tuolla iällä pitäisi jo olla aikuinen.
- yks vaan
joo niin kirjoitti:
Et kyllä vastannut ed. nimim. kysymykseen, mitä itse viet, kun vierailet anoppilassa/vanhempiesi luona? Siitä vaan laskemaan pullapusseja ja taas on yksi katkera ihminen yhteiskunnassamme. Sanoisin samoin, kun joku jo aikaisemmin, hanki oma elämä=ota oma elämä hallintaasi. Jos pullapussit ovat ongelma, ajattele, jos tulee jotain vaikeaa, miten selviät. Näitä voi olla, uskottomuus, sairaus, työttömyys, väkivaltaisuus, alkoholismi, auto-onnettomuudet, koulukiusattu lapsi, työuupumus, miten selviät niistä, jos otat pulttia, kuka tuo tai vie mihinkin mitä, tuolla iällä pitäisi jo olla aikuinen.
Mitäs tälläsillä palstoilla sitten tekee jos täällä ei saa vähäpätöisempiäkin asioita miettiä?
Kuin suuri ongelma pitää olla että tänne saa kirjoitella? - rita
joo niin kirjoitti:
Et kyllä vastannut ed. nimim. kysymykseen, mitä itse viet, kun vierailet anoppilassa/vanhempiesi luona? Siitä vaan laskemaan pullapusseja ja taas on yksi katkera ihminen yhteiskunnassamme. Sanoisin samoin, kun joku jo aikaisemmin, hanki oma elämä=ota oma elämä hallintaasi. Jos pullapussit ovat ongelma, ajattele, jos tulee jotain vaikeaa, miten selviät. Näitä voi olla, uskottomuus, sairaus, työttömyys, väkivaltaisuus, alkoholismi, auto-onnettomuudet, koulukiusattu lapsi, työuupumus, miten selviät niistä, jos otat pulttia, kuka tuo tai vie mihinkin mitä, tuolla iällä pitäisi jo olla aikuinen.
Tää taitaa nyt olla sulle isompi ongelma kuin mulle.
En mä niin murheissani tästä anoppi asiasta ole kun sä luulet,kunhan kyselin muiden kokemuksia ja mielipiteitä.
Mut mä en enää jaksa selitellä sulle kun et näytä ymmärtävän.
Niin ja hanki sä hyvä ihminen oma elämä.
- mieli
Itselläni on myös appivanhemmat jotka eivät osallistu millään tavoin meidän eikä neljän lapsen elämään. Nuorimmaiseni kysyikin tässä kerran että kuka hänen mumminsa on. Appivanhemmat tekivät selväksi silloin kun ensimmäisemme syntyi että heille sitten riittää yksi lapsenlapsi, eli mieheni siskon lapsi. Hän on kyllä sitten saanutkin kaiken haluamansa huomion ja myös rahallisen avun, samoin mieheni sisko.
Omat vanhempani ovat kuolleet jo vuosia sitten joten en voi sanoa että kyllä minuakin kismittää tämä asetelma. Olisin halunnut lapsilleni edes jonkinlaiset isovanhemmat jossa he olisivat joskus voineet olla tai että mummi olisi joskus soittanut edes ja kysynyt mitä kuuluu. Mutta minkäs teet kun itse ovat sanoneet että yksi riittää. Vaikka olenkin jo tämän ikäinen niin kyllä se lasten puolesta ottaa päähän kun kaverit kertovat mitä olivat mummilassa tehneet jne. jne.
Syntymäpäiviä eivät edes muista vaikka me käymme vielä heidän nimi ja syntymäpäivillään.
Näin voi ihmisten ajatusmaailma olla erilainen. - Miniä
Minusta Ritan viesti nyt käsitetään väärin täällä. On se ihan ymmärrettävää, että hänellä on tilanteesta paha mieli.
Ei siinä ole kysymys siitä pullapussista (niin kuin hän itsekin sanoo) vaan siitä viestistä, mikä appivanhemmilta huomiotta jättämisen ohella tulee. Kyllä viisaat isovanhemmat pyrkivät tasapuolisuuteen juuri tuosta syystä.
Meilläkin on sama tilanne. Appivanhempien sympatiat ovat selvästi oman tyttären puolella kun lapsia syntyy, on raskasta jotenkin tai vastoinkäymisiä ja murheita. Sen sijaan pojan (mieheni) perhettä ei koskaan muisteta mitenkään. Vaikka on ollut oikeasti koviakin aikoja, ne sivuutetaan hymähdyksellä tai täydellisellä hiljaisuudella. Sen sijaan tyttären perheen ihan vastaavia, tai vähäisempiäkin vastoinkäymisiä hehkutellaan kaikkialla, säälitään ja kysellään, josko kukaan voisi auttaa (sukulaistytöt kiiruusti lapsia hoitamaan jotta äiti saa levätä ym.)
Tulee sellainen olo, että arjen haasteista selviäminen katsotaan naisen tehtäväksi. Miniä pärjätköön miten parhaaksi näkee, mutta omaa tytärtä käy niin sääliksi, että on riennettävä apuun.
Meidänkin tapauksessamme tämä suhtautuminen on vaikuttanut väleihin, olemme muodollisen kohteliaasti tekemisissä vain välttämättömimmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv92259Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441865- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938