Olen vuosia työskennellyt yrityksessä x täysipäiväisesti.
19v minulle tuli paha ihottuma minkä johdosta armeija jäi sillä hetkellä väliin ja siirryin C luokkaan koska ihottuma oli ns parantumaton. Työnantajalle kerroin että en mene armeijaan ( olin siis jo ollut muutaman vuoden yhtiön palveluksessa,ennen tämän kertomista) 
muutamavuosi myöhemmin kuitenkin ihottuma parani ja hain kutsuntalautakunnalta muutoksen c luokasta  takaisin a luokkaan ja sen sainkin ( erinomaisessa kunnossa) papereilla. Kerroin työnantajalle että lähden suorittamaan varusmiespalvelusta mihin tuli hiukan nuiva vastaus, rivien välistä luin että eivät olleet tyytyväisiä tähän että lähden ns vapaaehtoisesti 24v armeijaan. 
Siitä sitten aikaa kului ja töihin paluu alkoi häämöttää.
Olin yhteydessä useamman kerran yritykseen mutta vastauksia sähköpostiin ei kuulunut 3 viikkoon  vaikka olin useampaan henkilöön yhteydessä ja tänä aikana tuli 2  työpaikkaa avoimeks ja etsittiin tekiöitä siihen työhön mihin olin palaamassa koska sopimukseni oli vakituinen. Lopulta sain yhteyden työn antajaan mutta siellä taas kerrottiin että  henkilöstöpäälikkö on väärä henkilö tähän vaan ole tähän henkilöön yhtessä ja häneen olikin. Lopulta erinäköisiä hidasteluja sattui paljon ja viellä noin 2 viikkoa palveluksen jälkeen oli epäselvää että milloin voin palata ym ehdot. 
Sitten tuli suuri yllätys. 
sain tiedon että voin normaalisti palata töihin mutta koska  olemme palkanneet uutta henkilöstö ja sinun työsopimuksessa oli maininta mm 8h viikossa niin pääset harjoittelemaan uuden työntekiän kanssa ja se kumpa on parempi saa lisää tunteja. Mutta alkuunsa olet vain sen 8h viikossa töissä  ja maksimissaan 6h päivässä töissä
Olin ennen ollut kuitenkin täysipäiväinen myyjä  isossa yrityksessä ja siinä hommassa todistetusti erittäin hyvä. 
Tulee kyllä hyvin kaltoin kohdeltu olo tälläisestä toiminnasta, missä selvästi rankaistaan sitä että suoritin asepalveluksen mikä on kuitenkin jokaisen suomalaisen miehen velvollisuus.
Tämä työnantaja on yksi suomen suurimpia yrityksiä
Mitä mieltä olette tälläisestä?  Ymmärsin että työntekiän on oikeus palata armeijasta takaisin vastaaviin töihin mutta onko se laillista että yllättäen viikkotuntimäärää tiputetaan yli 30h
Joskus oli oikeustaistelu ollut missä työnantaja pienensi ns luvatta palkkoja paljon  (sopimus mahdollisti tämän) mutta oikeus katsoi että yhtiö rikkoi räikeästi ns vakiintunutta ja todistettua tapaa vastaan
Onko laitonta.
3333
1
190
Vastaukset
- erthyJos sinun työsopimuksessa on sovittu, että viikkotyöaika on 8 h tai vähemmän, niin ei ole laitonta. Tarkista työsopimuksesi. Jos olet liittynyt ammattiliittoon, soita sinne. Jos et ole, kysy neuvoa aluehallintoviraston työsuojeluviranomaisilta. Puhelinnumero löytyy osoitteesta www.tyosuojelu.fi 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset8410241
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1328287
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906037
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään604188
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut484075
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi804040
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503699
- Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntäKriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi653123
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133090
- Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliinja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73087