Tuli tuossa mieleen, kun täällä kirjoitetaan aina, että kukaan ei tule kotoa hakemaan. Tosiasiassa minulle on vanhoina hyvinä aikoina niin käynyt, puskaradio on toiminut ja kotoa on pyydetty töihin, vaikka työnantajaa en ole tuntenut. Hauskin tapaus oli, kun täysin outo työnantaja pyysi kesätöihin, tiesi vain nimen ja että opiskelen alaa, ei edes nähnyt vaan soitti ja pyysi että tuletko huomenna. Menin ja oli hyvä paikka. Onkos muita haettu kotoa töihin?
Siksi tämä tuntuukin oudolta, että se on nykyään vaikeaa hurjasta hakemisesta huolimatta koska joskus on tuollaisetkin ajat olleet.
Onko haettu kotoa töihin?
4
724
Vastaukset
- tomppeli
Tuohon tapaukseen lisään vielä, että en ollut onnistunut saamaan oman alan kesätöitä ja olin menossa ihan toiseen. Onneksi työnantaja oli ymmärtäväinen ja suostui sopimuksen purkuun.
- *Mikko*
On haettu, mutta elämäntilanne kaipasi tuolloin kaikkea muuta kuin työtä ja työnantaja ei perinteisesti uskonut ensimmäisiä kieltäytymisiä vaikka rautalangasta olisi asian vääntänyt.
- meikä vaa
Mutta molemmilla kerroilla työnantaja oli jo entuudestaan tuttu ja olin hoitanut aikaisemmat hommani hyvin.
- -tietäjä-
eikä työkkäri saa antaa työnantajalle tietoja työttömästä joka esim. sopii tämän tarpeisiin. Vaan kaiken on mentävä byrokraattisen kankeasti, eli mahdollisimman hitaasti ja varmasti. Joten yleensä sitten työnantaja saa vähintään sata hekmusta ja niistä sitten YRITTÄÄ valita "parhaan".
Ennenvanhaan minullekin soitettiin ja kysyttiin työhön, mutta ei enään. Kiitos tällaisen "paskan" lain. Toisaalta ihan hyväkin laki, mutta tässä tapauksessa ÄLYTTÖMÄN HUONO !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931