Miksi miehet pääsevät erosta niin nopeasti yli?

20+15

Olen huomannut, että monet miehet hyppäävät heti uuteen suhteeseen erottuaan eikä näytä olevansa mitenkään rikki naisesta. Myös tutkimuksienkin mukaan miehet pääsevät nopeammin yli kuin naiset? Mistä tämä johtuu? Rakastaako mies saman verran naista kuin nainen miestä? Kokemuksia ja mielipiteitä?

52

4168

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+2

      MIEHET PÄÄSEVÄT EROISTA YLI SEN TAKIA ETTÄ HYVÄKSIKÄYTTÄVÄT NAISIA KUIN UUSIA KENKIÄ. KUN VANHAAN KENKÄÄN TULEE JOTAIN VIKAA PITÄÄHÄN SE VAIHTAA LÄHES VÄLITTÖMÄSTI UUTEEN. MIEHET ITSE EIVÄT NÄE ITSESSÄÄN MITÄÄN KORJATTAVAA/VIKAA.

      • Näin se menee

      • 4+12
        Näin se menee kirjoitti:

        Siinä sullekin faktaa: http://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2014100218705547_se.shtml

        Heh:) Mielipiteet naisilta loppu heti kun tuli oikeaa fakta tietoa pöytään. No kuten tiedämme palsta on femakoiden ja miesvihaajien hallussa joten kaikki positiivinen miehiin liittyvä teilataan tai miinustetaan jos se mahdollisuus vielä olisi:) Jos mennään sanattomaksi vaietaan:)


    • 18+9

      mielestäni miehet hyppäävät juuri siksi suhteisiin niin nopeasti koska eivät kestä sitä että joutuvat tekemään kaiken yksin. Naisilla taas parin löytäminen itselle (kumppani) on huomattavasti vaikeampaa kuin miehille.

      • miehen naisen erot

        Mies ajattelee alapäällään ja on hakemassa oitis seksiä. Siksi pääsee nopeammin ja helpommin erosta. Muutaman tositapauksen nähnyt lähipiirissä ja ihmetellyt, jopa kauhistellut.
        Mutta varjopuolena tulee useita lyhyitä suhteita eikä pysyvyyttä ja tasapainoa. Aina uutta kehiin ja heti. Naiset hakevat pysyvämpää. Lyhyet suhteet kuluttavat paljon. Minkään varaan ei voi luottaa, eikä suunnitella mitään. Miehillä on putkiajatteluamalli, naisilla korvasieniaivot ja nainen kokee ja työstää asioita eri tavalla..Toki poikkeuksia on puoleen ja toiseen.


    • dddddd12

      olisi kiinnostava tietää miesten ajatukset tästä asiasta..!

    • Lurjukset

      Ajattelen, että tuskin pääsevät yli, mutta kun mies tarvitsee piian sekä sen muun tarpeen vuoksi naisen, sillä tuskin on väliä kunhan nyt jonkun saa.
      Nääs ruuanlaitto ja jo ostamien, pyykinpesu, siivoaminen, ei eivät oikein monelta mieheltä onnistu kovinkaan hyvin, joku osa ontuu aina.

      No heilläkin on katsottuna jo salasuhteella uusi, kun entinen on loppuun poltettu noilla itsekkyyden tavoilla ja se seksi ei enää oikein luista, kas kun se on miehelle kaiken ensimmäisenä. Uusi piika tarvitaan, vaikka yrittääkin muuta esittää, takana on aina saada etuja.

    • naisetkin osaa

      Minä en mene rikki yhdestäkään erosta enää. Ne ajat ovat takana, nyt vain saman tien eteen päin, kun edellinen suhde päättyy. Elämä on liian lyhyt, että viitsisi taakse jääneitä aikoja märehtiä murehtien.

    • 8+7

      Minäkin olin miehelle oikein elämän rakkaus. Joopa joo. Erosta selvisi viikonlopussa ja uusi suhde alkoi kahdessa viikossa. Minä olin rikki vielä 4kk jälkeenkin. Ja mistä hitossa se nainenkin löyty niin nopeasti? Ties kuinka pitkään ollut virityksiä jo ennen eroa. Siitäkin syyllisti minut.

      • mek

        Se helpottaa kun harastaa seksiä eron jälkeen uudent ai uusien naisten kanssa mutta ei heti mitään vakavampaa. Itse olin poikamiehnä -80 luvun lopulla ja ajattelin että ei ennen seurustelua kun sata naista on sänkyyn saatu mutta kun oli vaihtiin päässyt ja puolenvuoden jälkeen löyty hyvä naisen ja sen kanssa jo 25v oltu kimpassa ja se niistä sinkkuaijoita mutta mitään en kadu.


    • Eikä pääse

      Eivät pääse helpommalla vaan yrittävät oikaista kivun ja tuskan ohi. Miehen kipukynnys on heikompi siksi on mahdollisimman pian saatava uusi pakka kasaan. Jos mies ei löydä uutta naista nopeasti mies juo itsensä hengiltä tai syrjäytyy ja näitäkin on olemassa pilvin pimein. Miehellä on myös taipumus hakea lohdutusta uudesta naisesta koska pieniä poikia on usein äiti lohduttanut silloin kun on tullut pipi. Jos ei naista ole niin viina myös lohduttaa. Mies ei osaa käsitellä tunteitaan sampoin kuin nainen mutta se ei tarkoita etteikö mies tuntisi.

      • miehet eivät lapsia

        On väärin väittää, että mies on heikko raukka ja vaatii "äidin huolenpitoa" (nuoren naisen) heti. Miltä kuule luulet että jätetyistä tai yksinelävistä naisista tuntuu. Miehet ovat itsekkäitä ja pelkureita vai? Ei se naisillekaan ole helppoa käsitellä asioita. Yksilöitä kaikki, eikä vain sukupuolia, että miehellä on muka oikeus loukata, hylätä ja ottaa uusi nainen heti... Hohhoijaa. Aika kasvaa aikuiseksi miesten ja opetella pärjäämään ilman naisen hyysäystä. Mikä mies sellainen on?! Olen joutunut elämään yksin 36 vuotta naisena ja mies ei muka pärjää edes kahta viikkoa, hieno juttu! Naisten kannattaa miettiä kannattaako miestä ottaa ollenkaan, kun siirtyvät naisesta seuraavaan, eikä uskalla olla yksin koskaan... Naurettavaa touhua. Ei varmaan oikeat ihmiset koskaan kohtaakaan, kun ei uskalla etsiä rauhassa. Soittakoon mies äidille tai isälle jos pelottaa, mutta seksihän se vie varmaan. Yök.


      • BEM

        Olen aika pitkälti samaa mieltä.

        Ei mies välttämättä toivu sen nopeammin, mutta ottaa kipulääkkeeksi uuden naisen.

        Kaipa joku on kuullut miesflunssasta, eli mies on kärsivinään paljon enemmän kuin nainen ja kaipaa huolenpitoa ja passaamista ihan eri tavalla.

        Onhan miehet muutenkin herkempiä irtosuhteisiin ja pettämiseen kuin naiset.

        Lisäksi jos menet kuuntelemaan miesten tai naisten saunailtaa, arvaa, kummassa vatvotaan enemmän ihmissuhteita?


      • Kuka väitti niin?
        miehet eivät lapsia kirjoitti:

        On väärin väittää, että mies on heikko raukka ja vaatii "äidin huolenpitoa" (nuoren naisen) heti. Miltä kuule luulet että jätetyistä tai yksinelävistä naisista tuntuu. Miehet ovat itsekkäitä ja pelkureita vai? Ei se naisillekaan ole helppoa käsitellä asioita. Yksilöitä kaikki, eikä vain sukupuolia, että miehellä on muka oikeus loukata, hylätä ja ottaa uusi nainen heti... Hohhoijaa. Aika kasvaa aikuiseksi miesten ja opetella pärjäämään ilman naisen hyysäystä. Mikä mies sellainen on?! Olen joutunut elämään yksin 36 vuotta naisena ja mies ei muka pärjää edes kahta viikkoa, hieno juttu! Naisten kannattaa miettiä kannattaako miestä ottaa ollenkaan, kun siirtyvät naisesta seuraavaan, eikä uskalla olla yksin koskaan... Naurettavaa touhua. Ei varmaan oikeat ihmiset koskaan kohtaakaan, kun ei uskalla etsiä rauhassa. Soittakoon mies äidille tai isälle jos pelottaa, mutta seksihän se vie varmaan. Yök.

        Miten niin väärin jos suurin osa miehistä sitä on? En sanonut raukaksi vaan että kipukynnys onheikompi ja taipumus oikaista kipeiden asioiden vierestä alta tai sivusta kunhan niitä ei tarvitsisi kohdata. Tiedän mitä jäteyistä naisista tuntuu kun olen itsekkin yksi heistä. On helpompaa mielestäni ajatella miestä kyvyttömäksi kestää kipua kuin sitä että mies ei edes välittänyt ja siksi niin nopeasti pystyi ottamaan uuden naisen? Olen jutellut monien miesten kanssa asioista myös nykyiseni joka on aikanaan eronnut. Miehelle on sata kertaa vaikeampaa jäädä yksin päänsä kanssa eron jälkeen kuin naiselle. Minulle ei todellakaan ollut helppoa yksin olo mutta se oli läpi käytävä ennen kuin pystyin edes uuteen suhteeseen. Ikävä, katkeruus, suru, viha ja sen jälkeen pystyi tulemaan taas ilo. Mies haluaa oikaista nuo ensin mainut pois päiväjärjestyksestä. Ei miehellä mitään oikeutta ole sen enempää kuin naisellakaan ottaa uutta kumppania lennossa mutta ei kai se kiellettyäkään ole? Monihan tekee niin? Ihan sama mitä sinä sanot jos mies kuitenkin hoitaa asiat omalla tavallaan ja hakee sitä lohdutusta uudesta naisesta. Aika olisi kasvaa ja oppia käsittelemään tunteitaan mutta so jos niin ei tehdä minkä voit? Näitä miehiä on paljon ja niitä tässä nyt ihmetellään. On olemassa miehiä jotka lähtevät eron jälkeen vuodeksi maailmalle vaeltelemaan vaikka savanneja jolla tavoin käsittelevät mutta on olemassa niitä jotka etsivät heti uuden perheen. Toki varmasti nämä yksin eron läpi käyvät tulevat olemaan seuraavassa suhteessa viisaampia kuin nämä jotka oikaisevat. Kaikille on kuitenkin yksi asia sata varmana sama ja se on se että ero on aina pettymys. Kukaan ei ole lähtenyt suhteeseen erotakseen. Se meneekö mies yksin metsään vai uuteen suhteeseen ei välttämättä kerro siitä mitä se edellinen merkitsi ja pääseekö helpommalla vai ei. Uskon että ei pääse vaikka siinä olisi kolme naista lohduttamassa se vain siirtyy eteenpäin ja päivänä jonakin peiliin on katsottava ja se kipu tulee.


      • moopm
        miehet eivät lapsia kirjoitti:

        On väärin väittää, että mies on heikko raukka ja vaatii "äidin huolenpitoa" (nuoren naisen) heti. Miltä kuule luulet että jätetyistä tai yksinelävistä naisista tuntuu. Miehet ovat itsekkäitä ja pelkureita vai? Ei se naisillekaan ole helppoa käsitellä asioita. Yksilöitä kaikki, eikä vain sukupuolia, että miehellä on muka oikeus loukata, hylätä ja ottaa uusi nainen heti... Hohhoijaa. Aika kasvaa aikuiseksi miesten ja opetella pärjäämään ilman naisen hyysäystä. Mikä mies sellainen on?! Olen joutunut elämään yksin 36 vuotta naisena ja mies ei muka pärjää edes kahta viikkoa, hieno juttu! Naisten kannattaa miettiä kannattaako miestä ottaa ollenkaan, kun siirtyvät naisesta seuraavaan, eikä uskalla olla yksin koskaan... Naurettavaa touhua. Ei varmaan oikeat ihmiset koskaan kohtaakaan, kun ei uskalla etsiä rauhassa. Soittakoon mies äidille tai isälle jos pelottaa, mutta seksihän se vie varmaan. Yök.

        En sanois, että naisellakaan olis helppoa. Naiset saavat tukea ystävistään kun mies ei avaudu asioistaan kavereillensa vaan todellakin pitää kaiken sisällään ja ratkeaa ryyppäämmään. Johan se on päiväkodin hiekkalaatikolla opetettu, etteivät miehet saa näyttää tunteitansa vaan ne pidetään visusti sisässä. Heikompi(tunteensa näyttävä) saa kuorma-autosta ja lapiosta päähän. Montako halaavaa miestä olet nähnyt jotka eivät ole homoja? Joskus kun mennään elämässä pohjamutia myöten niin halauskin riittäis oli se sitten mieheltä tai naiselta, mutta koska se on homoa eikä kuulu tähän miehiseen stereotypiaan. Nainen saa halauksen aina kun tapaa jonkun tuttunsa. Mies ei edes kättele kaveriansa tavatessa. Esim. montako koulusurmaajaa tiedät joka ois nainen? Ei ollut kovinkaan kauaa kun julkastiin jossain lehdessä kuinka nuoret pojat olivat soittaneet MLL.n tuki puhelimeen kuinka nykymieheltä vaaditaan paljon ja mitään et saa näyttää ulospäin. Miehenä eläminen on oikeasti ihan perseestä tunnetasolla. Itsekkin harrastan itkemistä kotona salaa muilta välillä ja jos joku kysyy miten menee niin intistä opittu lause "meillä menee aina hyvin" vaikka todellisuudessa menee päin persettä.


      • moopm
        moopm kirjoitti:

        En sanois, että naisellakaan olis helppoa. Naiset saavat tukea ystävistään kun mies ei avaudu asioistaan kavereillensa vaan todellakin pitää kaiken sisällään ja ratkeaa ryyppäämmään. Johan se on päiväkodin hiekkalaatikolla opetettu, etteivät miehet saa näyttää tunteitansa vaan ne pidetään visusti sisässä. Heikompi(tunteensa näyttävä) saa kuorma-autosta ja lapiosta päähän. Montako halaavaa miestä olet nähnyt jotka eivät ole homoja? Joskus kun mennään elämässä pohjamutia myöten niin halauskin riittäis oli se sitten mieheltä tai naiselta, mutta koska se on homoa eikä kuulu tähän miehiseen stereotypiaan. Nainen saa halauksen aina kun tapaa jonkun tuttunsa. Mies ei edes kättele kaveriansa tavatessa. Esim. montako koulusurmaajaa tiedät joka ois nainen? Ei ollut kovinkaan kauaa kun julkastiin jossain lehdessä kuinka nuoret pojat olivat soittaneet MLL.n tuki puhelimeen kuinka nykymieheltä vaaditaan paljon ja mitään et saa näyttää ulospäin. Miehenä eläminen on oikeasti ihan perseestä tunnetasolla. Itsekkin harrastan itkemistä kotona salaa muilta välillä ja jos joku kysyy miten menee niin intistä opittu lause "meillä menee aina hyvin" vaikka todellisuudessa menee päin persettä.

        http://yle.fi/uutiset/suomalaisen_miehen_rooli_hukassa/5886288


    • Myönnä virheet

      Naisiltakin kuitenkin toivoisin pitkää pinnaa erossa, naiselle jäävät useimmiten lapset ja he tarvitsisivat ihan kaiken turvan ja suojan, mikään ja kukaan mies ei saisi tulla siihen saumaan.

      Vaikka kuinka tekisi mieli kostaa, tai olisi pula seksistä siltikin olkaa lastenne tukena ja turvana ja ilman uusia virityksiä.

      Varmasti tulette aikanaan siitä suuren kiitoksen saamaan, ehditte vielä saada sen uuden miehenkin jos on osaksenne sattuva. Olette myös vähän järkevämpiä näkemään toisen ihmisen, liian usein se lennossa vaihdettu on vieläkin pahempi kuin entinen, sitä ei ole helppo myöntää ja siksi moni rimpuilee vieläkin surkeammassa kuin oli ennen ja lisäksi taloudellisissa vaikeuksissa.

      Ei ole häpeä myöntää ja erota toistamiseen, pikemminkin se se on kunniakasta toimintaa.

    • piparminttuli

      Ei ne pääse sen nopeammin siitä ohi tai vähemmällä kuin naisetkaan. Miesten vain on helpompi aloittaa niin sanottu lohtusuhde kuin naisten. Sama kuin miesten vain on helpompi käyttää yhden illan suhteita kuin naisten.

    • 14+12

      Hassua, omasta kokemuksesta se on aina ne naiset jotka eivät kestä viikkoa olla omillaan. Eka tyttöni vaihtoi saumattomasti neljän vuoden jälkeen toiseen olematta päivääkään yksin, toinen vannoi olevansa sinkku pitkään ja otti uuden viikon päästä erosta. Itselläni on sellainen noin puolenvuoden "suruaika" kun nuolen haavojani.

      • ihmeellistä juu

        Olen aina ihmetellyt, kun joku vannoo olevansa pitkään sinkku ja heti on uusi. Miksi sitten sanoa niin?! Missä aivosolut. Tai ei aio harrastaa seksiä ja kuluu kaksi päivää, on uusi. Mulla nuo sanat kyllä pitää, tosiaan olen sinkku jne. Sun puolenvuoden suruaika ei ole kovin pitkä. Joillakin se pahin aika voi olla 3-4 vuotta ja kokonaisaika 11-20 vuotta. Tai loppuelämä jos saa traumat.


    • Jutun mukaan sukupuolten välinen ero oli 20-30%. Minä en lähtisi noin pienestä erosta vetämään otsikon mukaisia johtopäätöksia. Sitä paitsi uskon, että jätetyllä kestää erosta yli pääseminen pidempään. Jättäjähän on jo prosessoinut asiaa mielessään ja naisethan jutun mukaan jättävät useammin.

    • Hänellä on ollut varatyttöystävä tai -viä.

      Juttu menee niin, että kiinnostunut nainen sanoo: "soita, jos eroat". Mies laittaa numeron talteen ja soittelee ehkä silloin tällöin ja etenkin jos ero alkaa omasta tai ykköskumppanin aloitteesta näyttää todennäköiseltä.

      Näin homma on toiminut siitä lähtien kun aloin 15-vuotiaana kulkemaan tyttöjen kanssa. Sen jälkeen olen ollut lähes aina varattu. Merkittävin poikkeus oli intin aikoihin, kun liikuin pelimieskaverini kanssa.

      Suhdeverkkojen ylläpitäminen on pakollista ammatillisista syistä ja samalla syntyy myös henkilökohtaisia kohtaamisia. Raja pettämiseen pysyy kaukana, mutta uusi suhde on kenties puhelinsoiton päässä.

      Naiset ovat tässä vähintään yhtä hyviä. Kannattaa siis pitää huolta parisuhteestaan.

      • totta!

        Olen samaa mieltä. Varmaan monilla on varanaisia/varamiehiä ja yhteystietoja. Fb, some, puhelintiedot, piirit missä liikkuu jne. Tai kiinnostunut nainen voi ottaa, vaikkei mies pidä yhteyttä. Itse en ottaisi sellaista miestä mielellään. -Suhdeverkot, aika kiero tapa joillakin naisilla ja miehillä. Heti uusi... Itseäni puistattaa että liian varman päälle jotkut vetävät, aivan liian. Ainakin laskelmoivilla ihmisillä se on kylmiä väreitä aiheuttavaa. Ei ole niin kauheaa olla sinkkuna, mitä voidaan ajatella. Ja löytää vaikka mitä uutta elämään, muutakin kuin ihmissuhteissa, kun uskaltaa. Itse en ota toista siksi että on vaan JOKU, siitä tulisi ero.


      • 13+19
        totta! kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Varmaan monilla on varanaisia/varamiehiä ja yhteystietoja. Fb, some, puhelintiedot, piirit missä liikkuu jne. Tai kiinnostunut nainen voi ottaa, vaikkei mies pidä yhteyttä. Itse en ottaisi sellaista miestä mielellään. -Suhdeverkot, aika kiero tapa joillakin naisilla ja miehillä. Heti uusi... Itseäni puistattaa että liian varman päälle jotkut vetävät, aivan liian. Ainakin laskelmoivilla ihmisillä se on kylmiä väreitä aiheuttavaa. Ei ole niin kauheaa olla sinkkuna, mitä voidaan ajatella. Ja löytää vaikka mitä uutta elämään, muutakin kuin ihmissuhteissa, kun uskaltaa. Itse en ota toista siksi että on vaan JOKU, siitä tulisi ero.

        Onhan niitä" soita kun eroat" kavereita itselläkin, mutta en mä niistä nyt mitään suhdetta. Seksiä ehkä, mutta kyllä ihmissuhdetta pitää hetki miettiä. Ellei sitten oo tällainen tapaus jonka kanssa pettäis puolisoaan heti kun tilanne sallii ilman mitään omantunnontuskia. Siinä pitää olla kemiaa enemmänkin.


    • Dr.Alban

      Pääsevätkö? Vai esittävätkö päässeensä. Miksi nopeasti alkaneet uudet suhteet päättyvät lähes 100%

      Näkisin asian näin. Miehelle on hyvin tärkeää oman miehisyytensä vuoksi näyttää itselleen ja ympäristölleen että kelpaa vielä. Samalla se on viesti ex:lle että minkä virheen hän on tehnyt "hylätessään" tällaisen valioyksilön.
      Suhteiden loppumisen syyt voivat olla, että mies vie uusiin suhteisiinsa liikaa muistoja,tapoja, tottumuksia, vaatimuksia entisistä suhteista. Nainen vaistoaa tämän herkästi.

      Arvioisin että em. kertovat, että todellisuudessa miehet eivät ole käsitelleet eroaan riittävästi niin, että olisivat valmiita uuteen, tasavertaiseen ja toimivaan parisuhteeseen.

      Dr.Alban

    • näin se on

      Mies joka ei näytä olevan yhtään rikki naisesta, on tunneköyhä. Mies joka ei näytä olevan yhtään rikki naisesta, ryhtyy kuitenkin heti uuteen suhteeseen, koska ei pysty olemaan yksin ja tarvitsee naisen helpottamaan surua tai yksinoloon kykenemättömyyttä. He vaan eivät sano ääneen että tuosta on kyse ja naiset luulevat että mies ei ole rikki kun pystyy heti uuteen suhteeseen. Naiset luulevat sellaisten miestenkin kyenneen rakastamaan, kun he naisina itse rakastivat noita miehiä. Osa on varmaan rakastanutkin, mutta tunneköyhyyden takia eivät osaa olla suhteessa eivätkä kestä yksinäisyyttä eron jälkeen, joten uusi suhde heti!

    • Miäsmasto

      Katkeria naisia nillittämässä. Totuus on että miehiä on erinlaisia, niinkuin naisiakin. Toiset pääsee suhteista yli nopeammin kuin toiset. Monet ystäväni ovat kärsineet pitkäänkin eroista, jopa vuosia ovat olleet täydellisen lyötyjä. Tämä taas varmaankin riippuu täysin suhteen pituudesta, lyhyestä suhteesta pääsee helpommin yli kun ei ole hankittu yhteistä taloa, kolmea kersaa ja kultastanoutajaa. Itse olen mies ja pääsen nopeasti yli suhteista. Entisen naisen unohtaa parhaiten uudella suhteella tai edes kunnon panolla, se taas ei tarkoita sitä ettenkö olis entisiä naisystäviäni rakastanut. Se vaan on minun tapa siirtyä eteenpäin, eikä se ole yhtään sen enempää väärä tapa kuin muutkaan.

    • Säkkipullotus

      Koska palleja pakottaa ja sitten löytyy kuusi kolo johon purkaa lastit ja kaikki on taas Ok!

    • näin se on

      "Entisen naisen unohtaa parhaiten uudella suhteella tai edes kunnon panolla"

      Exää oikeasti ikävöivä mies tuskin unohtaa exäänsä useankaan hyvän seksikokemuksen jälkeen, jos sitä tarjonneet naiset eivät ole ryhtymässä uuteen suhteeseen. Vahvat turhat kuvitelmat yhden yön suhteista poikivista uusista oikeista parisuhteista voivat tosin saada exän muistamisen vähäksi aikaa taka-alalle, kunnes karu totuus iskee jonain päivänä. Tunneköyhempi voi unohtaakin. Ainakin luulee unohtaneensa, kun ei ymmärrä omia tunteitaan.

    • ehkäpä

      joko ne ei oikeasti välitä tai ne piilottaa tunteensa

    • Miäs-80

      Ai nopeasti ja hah!!! Kyllä omassa elämässäni olen nähnyt ja todennut että naiset ne vasta yli nopeasti pääsevätkin. Heti kun on erottu on jo seuraavalla viikolla uusi kainalossa jota esitellään kavereille ja tämä on lähes poikkeuksetta aina sama kaava.
      Naiselle kumppanin tai lohdukkeenkin löytäminen on helppoa sillä jo biologisestikin nainen on se jota kaikki haluaa ja nainen saa valita. Miehelle itseni mukaanlukien ero on raskasta pelkästään tunteiden takia toista kohtaan ja jo siitäkin syystä että uuden kumppanin metsästys, treffailu, mielistely ja kukertelu on niin rankkaa työtä kun olla ja voi ja useinmiten edessä on vielä pakit jotka koettelee itsetuntoa kahta kauheammin.
      Naiselle lohtu seksin saaminen on omasta tahdosta kiinni ja ottajia on tarvittaessa sadasta miehestä yhdeksänviis kun miehellä tuo otanta olisi päinvastoin.
      Itse olen ainakin huomannut että naiset eivät rakastu tunteella vaan sillä että tiedostavat kuinka haluttavia he ovatkaan ja aina voi valkata sen paremman. Siksi myös naiset jättävät helpommin. Mies usein tyytyy edes johonkin jonka saa.
      Itse erosin kaksi vuotta sitten tai minut jätettiin suhteesta naiseen jota rakastin enemmän kuin ketään koskaan. Vaikka olen ollut naimisissakin ei ex vaimonikaan aiheuttanut hänen kaltaista tuntemusta. Hän oli elämäni rakkaus. Pari vuotta sitten maailmani romahti ja tiemme erkani. Suhteita ja yhdenillan juttuja minulla on tuon jälkeen ollut noin kymmenkunta mutta edelleen joka päivä kaipaan häntä enkä ole päässyt yli. Yksikään nainen ei ole sen jälkeen täyttänyt sitä aukkoa jonka hän jätti joten se siitä ylitse pääsemisestä.

      • Naiset ne määrää...

        Oma eukko kehuskelee vähän väliä kuinka hänellä olis kysyntää ja minua ei ole kukaan koskaan koittanut iskeä. Muijan kun unohtaa baarissa johonkin niin heti ois ottajaa. Riittää, että käy vessassa ja hän jää odottamaan vessan eteen ja menee ehkä se 2min. Eikä edes ole mitenkään ihmeellisen näkönen vaan ihan perus kaunis nainen.


    • zxcasda

      Kyse on siitä, että nainen valitsee itseään tasokkaamman puolison. Eron jälkeen miehen on helpompi löytää seuraa ja luottaa itseensä, koska suhteisiin päätyvät miehet ovat tasokkaampia kuin suhteisiin pääsevä naiset. Suhteeseen päätynyt mies voi olla luottavainen eronkin jälkeen. Parisuhteissa on heikkotasoisiakin naisia, mutta ei heikkotasoisia miehiä.

      • Määrittelyongelma

        Tämä mielipide kaipaisi minusta vvähän avaamista.
        Miten tuo taso määritellään? Esimerkiksi minun olemukseni kiinnostaa miehiä, mutta olen monessa asiassa täysi tampio, esim.rutiinien ylläpidossa kuten siivoamisessa. Kumpi on määräävämpi tekijä tässä tason määrittely kysymyksessä? Mihin asioihin tulee siis kiinnittää huomiota antaessani kouluarvosanoja ihmisille, joiden moniuloitteisuus yltää yli kiiinteiden pakaralihasten ja opintosuoritusten. Vai tulisiko keskittyä vaan viimeksi mainittuihin asioihin?


    • 5+0

      Minä olen sitä mieltä että aika onnettomia ne miehet on eron jälkeen, etsivät kyllä ,mutta eivät pysty kunnolliseen suhteeseen. Kaipaavat sitä exsää ja puhuvat usein existään. Että ei se helpolta näytä näin sen uuden naisen näkökulmasta.
      Joillain ei edes seiso ja seksi ei kiinnosta eron jälkeen.
      Lyhyitä suhteita siis tulee ja menee ja miehen exästä saattaakin meno näyttää villiltä, mutta todellisuus on ihan muuta.
      Näin sinkkunaisena en enää sekaannu näihin vasta eronneisiin miehiin .

      • 4+8

        Johtuu siitä että mies rakastuu naiseen. Nainen ei rakastu mieheen vaan ulkonäköön, statukseen ja materiaan mitä miehellä on. Siksi nainen pääsee kivutta erotuskista. Itse taas en rakastu vasta eronneisiin naisiin koska se on merkki että ei osata olla yksin vaan aina on oltava näytiks joku kierroksessa.


    • näkisin aisian näin

      Mies vetää niin kovat kännit ettei muistakkaan seurustelleensakkaan. Mutta oon lukenut, että ero on psyykkisesti kovempi mihelle kuin naisille ja todellakin ratketaan ryyppäämään ja tekemään itsareita. Joten näkisin, että äkkiä uutta matoa koukkuun taktiikalla pääsee ajatuksissa pois ja unohdettua entisen kun se exä on kuitenkin menetetty joka tapauksessa.

    • Viestintuoja
      • tästä johtuu

        Alkuperäisessä viestissä oli kyse siitä että miksi miehet etsivät nopeammin uutta kumppania. Tuo johtuu seksivietistä ja miehen heikommista mahdollisuuksista saada uusi kumppani nopeasti, joten ainoastaan nopea etsiminen auttaa tilannetta.

        Mutta mitä tulee muuten erosta selviämiseen niin tunnepuolella asia voi naiselle olla suurempi mutta miehelle tilanne on muuten vaikeampi. Mies voi kuten jutustakin huomaa, niin joutua lähinnä maksajan rooliin. Myös miehen ongelmana voi olla uuden kumppanin löytäminen, joka on vaikeampaa kuin naisille.


    • tästä johtuu

      Tuo johtuu lähes yksinomaan seksivietistä, joka on miehillä paljon suurempi kuin naisilla. Nainen pystyy olemaan ilman seksikontaktia viikoista kuukausiin ja vuosiin. Miehelle se on vaikeampaa.

      Mies myös tiedostaa tilanteensa eli mitä pidempään on ilman, niin sitä vaikeampaa on saada uusi nainen. Sen takia hakeminen alkaa suunnilleen heti tai hyvin pian jos entinen suhde loppuu.

      Naisella ei ole mitään kiirettä koska seuraa löytyisi ongelmitta vaikka seuraavana päivänä. Miehen kohdalla seuran saamiseen voi mennä pahimmillaan vuosia.

    • Mikä ihme tuo

      Yleensä lapset jää äidille eli on melko selvää että se jolla on enemmän aikaa etsiä uutta suhdetta löytää sen myös nopeammin.

    • Miten missäkin

      Kohdalleni sattunut päinvastoin mies, joka ei tunnu pääsevän existään eroon koskaan. Roikkuu heissä kiinni ja luulen, että jos mahdollisuus tulisi aloittaa uudelleen, ei enää tietäisi kenen kanssa tahtoisi olla. Ilmeisesti ei ole osannut työstää 15 vuotta sitten tapahtunutta eroaan lainkaan! Exät jonkinlaisena vara- ja turvarenkaana koko ajan mukana enemmän tai vähemmän. Ilmeisesti tuovat turvallisuuden tunnetta siitä, ettei tarvitse olla yksin. OH-HOH-HOIJAA... Eikä ole miehen iästä kiinni.. kypsyystasosta ehkä paremminkin.

      • 5ja16

        Miten missäkin kiteytti näiden narsististen miesten "ongelman". Omalla ex-narskullani oli ainakin kaksi exää, joissa hän oli omalla erikoisella tavallaan kiinni. Toiselle hän lainasi/antoi rahaa ja lainasi autoa, toisen yrityksessä kävi työasioiden puolesta.

        En tiedä kummalle on ero vaikeampi, mutta itse olen huomannut, että itse ryven tuskassani reilun kuukauden, jonka jälkeen otan itseäni niskasta kiinni. Tulee aikoja, jollain muistelen elettyä elämääni ja syitä miksi on tullut erottua. Tässäkin aika kultaa muistot.

        Toivoisin itselleni parisuhteen, joka on sitten se viimeinen parisuhde. Erot eivät koskaan ole helppoja, ne ovat vain erillaisia.


      • näitä kannattaa

        vältellä, opin kantapään kautta. katkeruus äänessä puhuessa ex:stä niin saa mut jatkossa suuntaamaan toisaalle - heti! kyllä vanhat suhteet ja niiden jälkipyykit kertoo jo ihmisestä paljon, varsinkin jos syyllinen on vain ex:ssä ollut ei pysty myöntämään että itsessä on ollut virheitä... argh.


      • 15+12
        näitä kannattaa kirjoitti:

        vältellä, opin kantapään kautta. katkeruus äänessä puhuessa ex:stä niin saa mut jatkossa suuntaamaan toisaalle - heti! kyllä vanhat suhteet ja niiden jälkipyykit kertoo jo ihmisestä paljon, varsinkin jos syyllinen on vain ex:ssä ollut ei pysty myöntämään että itsessä on ollut virheitä... argh.

        Nimenomaan. Hyvin moni eronnut nainen tai yh puhuu niin katkeraan sävyyn exästään että huomaa hyvin äkkiä tunteita vielä olevan. Vaikka kuinka monen tällaisen naisen antanut mennä murehtimaan menneitään.


    • Anonyymi

      Jos vaimo tekee huorin useita vuosia. Valehtelee, kiristää, pettää, syyllistää, halveksii, uhkailee...
      ...lähtee toisen matkaan. Pyysin exältä että, olisi edes lapsille rehellinen. Suuttu.

      Miksi ihmeessä miehen pitäisi kun se piina vihdoin loppuu, pitäisi lisää kärsiä?

      Toive paremmasta, ei ole kohtuuton.
      Itselläni kävi valtava tuuri. Joka päivä ihmettelen sitä. Miten minulle voi käydä näin?
      Anteeksi että selvisin ja tulin onnelliseksi.

    • Anonyymi

      Se on se pieni mielenkiintoinen ero, joka erottaa naisen ja miehen
      ajatusmaailman toisistaan. On toki sellaisiakin miehiä olemassa, jotka
      takertuvat mielikuviinsa minkälainen toisen pitäisi olla. Miehet eivät
      kiinny ja takerru toiseen ihmiseen yleensä samallatavalla kuin naiset,
      joitakin poikkeuksia lukuunottamatta joita löytyy molemmista.

    • Anonyymi

      Itse kesän lopulla olleesta erosta kohtuullisen rikki miehenä vieläkin, noh ex:llä ei tainnut mennä kovin kauaa löytää uutta seuraa.

    • Anonyymi

      Pääsinpä mokomasta eroon, nyt olen vapaa ja valmis uusiin seikkailuihin.

    • Anonyymi

      Mitä se toipuminen on, kun mies laittaa treffipyynnön
      s24 senssipalstan kautta,
      mies istuu parhaillaan hotellihuoneessa
      ...ero tuli.

      Siis mitä? Nainen heitti ulos, mies lähti.... ja
      heti pitää saada laastaria ja lämmikettä.
      Vastasin - ei kiitos ja sain JÄRKYT haukut.

      Toinen mies, näppäili treffipyyntöä samalla kun edellinen nainen kuulemma kantoi parhaillaan tavaroitaan ulos yhteisestä kodista.
      Vastasin - ei kiitos ja sain JÄRKYT haukut.

      Kolmas kyykki kaikesta päätellen jossain rannassa
      paatissa, vaimo kotona, näkyi kuulemma olevan hereillä ja valot päällä.
      Mies kyseli panoksi paattiin.
      Vastasin - ei kiitos ja sain JÄRKYT haukut.

      Tässä miesten parhaimmistoa.
      Odotukset eivät olleet korkeat ja pelisääntöjen ollessa nämä, en tuntenut tarvetta koko hässäkälle.

      Mitä tarkoitat toipumisella?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      687
      5235
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3327
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2563
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe