Monet neuvovat, että pitäisi tehdä aina yhtä lihasryhmää kohden useita liikkeitä, mutta onko näin? Olen treenannut kotitiloissa ja tehnyt yhdelle lihasryhmälle yleensä vain yhtä liikettä. Selkäliikkeeksi olen´ottanut leuanvedon, rintaliikkeeksi penkkipunnerruksen, ojentaliikkeeksi dippipunnerruksen, hauisliikkeeksi hauisliikkeen kulmatangolla jne. Eikö tämän pitäisi periaatteessa riittää, kun tulokset näissä liikkeissä nousevat? Nyt esim. teen penkissä 95kg:llä kuuden toiston sarjan ja leuanvedossa 14 toistoa. Kiitos asiantietävistä vadtauksista!
Yksi liike per lihas
4
815
Vastaukset
- poika 19
tähän vois antaa taas täysin ympäripyöreän vastauksen, koska kysymys on sitä luokkaa... Mihin ajattelit sen riittävän? Veikkaampa, että ammattikehonrakentajaa susta ei tolla systeemillä tuu, mut voi hyvin riittää omiisi tarpeisiisi. Paha sanoa kun ei niitä tiedä : )
Yleensäkin monet ohjelmat tehdään sitävarten, et tulis paras tulos, vaik tulishan sitä tulosta varmaan monella tapaa ainakin aluksi...
Mut ei mielestäni sunkaan olisi pahaksi koittaa vähän eri systeemejä, esim kaks liikettä per lihas ja jakaa kroppaa kahteen osaan treenattavaksi... vaihteluhan on aina hyväksi.- näin on
yks liike riittää per lihasryhmä jos sen tekee kunnolla. silläkin kehittyy. vai pitäisikö sanoa että nimenomaan sillä kehittyy. lihas tarvii harjoitusta tarpeeksi, ei liikaa. ammattikehonrakentajaa ei tule kenestäkään ilman hormoneja.
- poika 19
näin on kirjoitti:
yks liike riittää per lihasryhmä jos sen tekee kunnolla. silläkin kehittyy. vai pitäisikö sanoa että nimenomaan sillä kehittyy. lihas tarvii harjoitusta tarpeeksi, ei liikaa. ammattikehonrakentajaa ei tule kenestäkään ilman hormoneja.
Kehittyy kehittyy... oot oikeessa, mut kun tähdätään maksimaaliseen kehitykseen... No todellisuudessa lihas ei laske toistoja ja sarjoja, vaan lihakseen kohdistuvan rasituksen määrää.
- Jeppe
Monipuolinen harjoittelu on tehokkaampaa, koska lihaksisto 'tottuu'. On melko vanha tieto, että harjoitteita on vaihdeltava parhaan tuloksen saamiseksi, siis tarjottava lihaksille ärsykkeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117