Vaimo petti

Janne 45

20 vuotta naimisissa, vaimo petti, minä ollut uskollinen koko ajan. Tekis mieli antaa potut pottuina. Löytyykö vastaavassa tilanteessa olevaa naista.

63

5134

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti tarkkaan.....

      Kostaminen ei helpota tilannetta. Mieti jatkaako yhdessä vai ei.
      Mikä oli syy pettämiseen. Huomionhaku tai mikä syy sitten lieneekin.

    • Jonna 49

      Kannattaako vajota samalle alhaiselle tasolle vaimosi kanssa?

      • mykän nainut

        Jonna 49:n kanssa samaa mieltä, samalle tasolle ei kannata vajota. Ei koskaan.

        On raskasta 20 avioliittovuoden jälkeen tajuta, että toinen petti.
        Niin surullista kuin se on, niin koskaan ette tämän jälkeen toisillenne ole ne ihmiset, jotka olitte ennen pettämistä, vanha uskollinen liitto liattiin toisen toimesta. Mutta mikä ikävintä, et enää itse ole koskaan se sama ihminen, joka olit tähän asti, uskottomuus muuttaa totaalisesti. Pettäjä voi poskuttaa yhtä dorkana kuin aiemmin, mutta petetty ei koskaan. Lohdullista vaiko sittenkin lohdutonta on se, että pettäjä toistaa elämässään sitä samaa ongelmaansa parisuhde parisuhteelta, mutta aina joku siihen halpaan menee, ettei minua koskaan kukaan petä. Pettäjä ei kestä arjen painetta, puolisonsa sairastamista, lasten sairastamista, stressiä yms. ja kuvittelee hakevansa siihen helpotusta vieraasta sylistä. Karvas kokemus on se, ettei apu sieltä löydy, vaan omasta itsestä.
        Janne 45 kuuntele sydäntäsi ihan rauhassa ja tee päätös vasta, kun olet tasapainossa, ja rauhassa pystyt pohtimaan tilannetta. Se voi viedä aikaa, mutta hätiköidä ei kannata. Toivon, että puolisosi kykenee asiasta keskustelemaan kanssasi. Näin voisi olettaa, onhan kyseessä nainen.


    • Nainen45

      Minulla mies petti pari vuotta sitten. Paluuta entiseen ei ole, vaikka mies katuu tekoaan ja vannoo ikuista rakkautta minuun, nyt kun minun tunteeni häntä kohtaan eivät ole enää samat kuin aiemmin. Syvä rakkaus, sielunkumppanuus... onko niitä oikeasti olemassa ... en enää tiedä. Yhdessä ollaan, mutta en voi unohtaa.

      • Nainen45

        Kostamaan ei kannata ruveta. En antaisi kenenkään kajota kehooni, vain sitä varten että kostaisin jollekin toiselle. Sen verran täytyy kuitenkin omaa kehoaan kunnioittaa, että vain omasta halusta sitä käyttää seksiin tai rakasteluun ...


      • ystävä hädässä

        Tiedätkö, pettikö miehesi sinua kerran vai oliko hänellä pidempi suhde? Onko sillä merkitystä siihen, miten voi antaa anteeksi ja rakentaa luottamusta uudelleen?


      • Nainen45
        ystävä hädässä kirjoitti:

        Tiedätkö, pettikö miehesi sinua kerran vai oliko hänellä pidempi suhde? Onko sillä merkitystä siihen, miten voi antaa anteeksi ja rakentaa luottamusta uudelleen?

        Miehelläni oli parin kuukauden suhde, aluksi henkinen ja sitten fyysinen. En osaa sanoa onko merkitystä pettikö kerran vai monta kertaa ... suhde ei enää ole sama kuin ennen vaikka kuinka yrittäisi ja toinen katuisi. Säröä ei korjaa mikään.


    • Kumma kyllä

      Kait siihen jokin syy oli että vaimosi petti?
      Onko pettäminen vain fyysisellä tasolla ja sängyssä?
      Sinä sanoit että olit uskollinen, mutta vaimosi on täytynyt olla pettynyt sinuun jollakin lailla aika rankasti.
      Olet itse pettänyt vaimosi esim. odotukset? Oletko pettänyt hänet siinä mitä sinun olisi tullut aviomiehenä olla? Petitkö hänet siinä että aloit pitää häntä itsestäänselvyytenä? Missä asioissa hän pettyi sinuun? Etkö antanut naisellesi sitä arvoa ja huomiota jonka hän olisi ansainnut?
      20 vuotta liitossa miehen kanssa joka ei huomioi joka pitää naistaan itsestään selvyytenä, on itsekäs ja keskittyy enemmän esim. kavereihin ja ryyppyiltoihin ja omii juttuihin enemmän kuin vaimoonsa/perheeseensä, on pitkä aika kenelle tahansa vaimolle odotella kuivassa ja nuivassa liitossa. Tällainen mies on ollut ITSE PETTÄJÄ jo ennen kuin vaimo löytää itsensä vieraasta sängystä. Sori vaan, aina syytellään sitä joka "pettää sängyssä" mutta usein se onkin vain äärimmilleen yksinäisyyteen ja jalkamattona kohdellun vaimon hätähuuto, ja tietoinen päätös siitä että omalta kohdalta liitto on ollut ohitse jo kauan sitten. Vasta tässä vaiheessa mies herää horroksestaan, näkemättä omaa osuuttaan siitä mihin vaimo on ajautunut ja syyttää vaimoaan yksipuolisesti kamalaksi "pettäjäksi"

      • seliseliseliseliseli

        Voi luoja mitä soopaa .......


      • nainen olen
        seliseliseliseliseli kirjoitti:

        Voi luoja mitä soopaa .......

        Huomaa taas tässäkin ketjussa, että kun nainen pettää, vika on aina omassa miehessä. Ja kun mies pettää, vika on edelleen miehessä, mies on sika.

        Vaikka parisuhde olisi mitenkä per--seestä, niin siinä on aina kaksi jotka sen tekee. Siltikään pettämiselle ei ole mikään puolustus, selitys eikä hyväksyttävä syy parisuhteen tila. Vika on pelkästään pettäjän omassa päässä. Pakenee todellisuutta ja omaa vastuutaan vieraisiin. Ja sitten selittää, että en mä muuten mutta kun sä sitä ja tätä. Säälittävää.


      • asioissakaksipuolta

        Olen samaa mieltä...
        olen nainen ja koen mieheni pettäneen minut aviomiehenä...
        hän on aina ajatellut omaa etua, omia menoja yms
        huomiointi oli lähinnä arvostelua ja haukkumista...

        lopulta päädyin hakemaan eroa ja mies syyttääkin nyt minua lupausten ja liiton pettämisestä...
        ei nyt varsinaisesti liity ap.n aloitukseen, mutta tuli vaan mielee


      • Reality 3

        Vittu mitä paskaa! Miesvihaaja lesbo!!!


      • Wanha uggomies

        Nainen siis pettää koska mies ei huomioi, pitää naistaan itsestään selvyytenä, on itsekäs ja keskittyy enemmän esim. kavereihin ja ryyppyiltoihin ja omii juttuihin enemmän kuin vaimoonsa/perheeseensä.

        Ja mies pettää koska..?


      • onneks ei meillä

        taidat olla juuri tommonen pettäjävaimo joka jonkun sairauden takia pettäiis. pettämiseeen ei tarvita kuin pääkoppa vähän pois nomraalista eli vaihtelunhalua ja alkoholia


      • Anonyymi

        Toivottavasti olet kiikussa, nainen ja mies ei tar itsekin ryypyn nii heti rupeaa kutiaan eli hormoonit hyrrää


      • Anonyymi

        Mene selilttelyiia kiikkuun


      • Anonyymi
        nainen olen kirjoitti:

        Huomaa taas tässäkin ketjussa, että kun nainen pettää, vika on aina omassa miehessä. Ja kun mies pettää, vika on edelleen miehessä, mies on sika.

        Vaikka parisuhde olisi mitenkä per--seestä, niin siinä on aina kaksi jotka sen tekee. Siltikään pettämiselle ei ole mikään puolustus, selitys eikä hyväksyttävä syy parisuhteen tila. Vika on pelkästään pettäjän omassa päässä. Pakenee todellisuutta ja omaa vastuutaan vieraisiin. Ja sitten selittää, että en mä muuten mutta kun sä sitä ja tätä. Säälittävää.

        Ja huora


    • PiiaPiia

      no kuulostatpa todella lapselliselta mieheltä notta ollut peräti 20 vuotta naimisissa. Jos vaimo pettää luulisi pääkopassa jotakin alkavan raksuttaa sinullakin.

      Se että mietit kostoa vaimollesi, kertoo sinusta paljon. Olet itsekäs ja näet asian vain omalta kannaltasi. Miksi että koston sijaan miettisi sitä, mikä ajoi vaimosi tähän tilanteeseen. Onko vaimosi todellakin niin itsekäs ja pirullinen että teki sen tahallaan sinua satuttaakseen pitkän avioliiton kariutumisen uhalla? Enpä kuule usko.

      Sinä haluat kostaa, se tarkottaa sitä että et ajattele tätäkään asiaa vaimosi kannalta, vaan itsesi kannalta ja toden näköisesti hän petti juuri siksi että sattui saamaan huomiota MIEHELTÄ joka näki hänen sellaisena kuin hän ansaitsee tulla nähdyksi ja kohdelluksi. Koitappas ruikuttaja joskus laittaa vaimosi ajatusmaailmassasi etusijalle ja nähdä mitä ihmeitä sillä saat aikaiseksi vaimossasi, jos sinulla sellaista enää on, tai tulee edes olemaan

      • seliseliseli

        seliseliseli uusi länkytys


      • nainen olen

        Et oo tosissas? Ap saa olla vaikka minkälainen sika mutta ei todellakaan ole hänen syytään, että vaimo petti. Tämä palsta on erittäin huvittavaa luettavaa. Naiset ei uskalla myöntää pettäneensä, koska ovat niin huonoja, etteivät osaa puhua parisuhteen ongelmista niin että puolisokin sen ymmärtäisi. Helppoahan se on itsensä saada uskomaan, että en mä olisi pettänyt jos oma mies olisi sitä ja tätä. Naurettavaa selittelyä.

        Jokainen tekee itse päätöksen pettää. Se ei ole kenenkään vika, eikä seuraus mistään. Menkää naiset itseenne lopultakin ja myöntäkää, että omasta halusta petitte. Annoitte omille haluillenne periksi. Seksiä teki mieli myös muiden kuin oman miehen kanssa. Ja ettei tilanne ollut yht'äkkiä päällä vaan olitte haaveilleet vieraista miehistä ennenkin. Kuinka moni uskaltaa ottaa vastuun omasta pettämisestään ilman selittelyä?

        Mä lienen ainoa. Yhtään en syyttänyt miestäni siitä, että vieraat alkoi houkuttaa. Ja etenkin seksi vieraiden kanssa. Se on mun päässä se vika. Haluta jotain muutakin kuin omaa miestä. Vaikka liitossa oli runsaasti huonoja aikoja, niin mulla se halu oli silloinkin, kun hyvin meni. Erohan siitä loppujen lopuksi tuli. Ja taatusti en ollut koko suhteen aikana mikään mallivaimo. Ja se ei suinkaan ollut eks-mieheni vika.

        Älkää syytelkö miestänne vaan miettikää, mikä omassa itsessä mättää. Sieltä se vastaus löytyy.


    • niin niin

      Usein naiset jäävät kituuttamaan kuihtuneisiin avioliittoihinsa vain lastensa vuoksi. He uhraavat ja tuntevat itsensä yksinäisiksi vuoksikausiksi ja tiedä miten huonosti monia kohdellaankaan. Ehkä he eivät vain osaakaan lähteä, kun ovat niin lyttyyn lyötyjä henkisesti tai jopa fyysisesti, kuka tietää.
      Pettämiset eivät aina ole niin yksioikoisia juttuja kuin luullaan ja tuomitaan suoralta kädeltä. Avioliiton solmii kaksi ihmistä. Jos toinen on onneton, yleensä syypäitä tähän on kaksi.

      • eräskin rouva

        Juuri näin.
        Hyviä vastauksia täällä tullut.
        On niin paljon helpompaa nähdä vika toisessa kuin itsessä.
        Minäkin toivon ja odotan saavani huomiota mieheltäni !20v yhdessä.
        Paljon olen yrittänyt ja toivonut. Ollut liian kiltti ja sinisilmäinen.


      • seliselise
        eräskin rouva kirjoitti:

        Juuri näin.
        Hyviä vastauksia täällä tullut.
        On niin paljon helpompaa nähdä vika toisessa kuin itsessä.
        Minäkin toivon ja odotan saavani huomiota mieheltäni !20v yhdessä.
        Paljon olen yrittänyt ja toivonut. Ollut liian kiltti ja sinisilmäinen.

        niin niin. uusi vastaus itsellesi. seliseli


    • Katsopas ap peiliin

      pettämisellä ja pettämisellä on eroa. On aviopuolisoja jotka elävät itsekkäästi ja itselleen välittämättä parisuhteestaan ja lentävät kukasta kukkaan. Sitten on näitä aviopuolisoja jotka ovat uskollisia siten että eivät lennä kukasta kukkaan sängystä toiseen, MUTTA, laiminlyövät puolisoaan kaikella mahdollisella muulla tavoin, ja siten ITSE AJAVAT puolisonsa kauas, ja kehtaavat tämän jälkee itkeä ruikuttavaa kun puoliso petti monen vuoden "avioliiton" jälkeen ja hehkutetaan sitä omaa uskollisuutta, ja erinomaisuutta viattomana puolisona, vaikka oikeasti onkin ollut tälle "pettäjälle" aivan paska puoliso laiminlyöden toista vuosikaudet.
      Onko oikein laiminlyödä ja kohdella toista huonosti vuosikaudet ja sitten syyllistää toista joka "lankeaa" vuosikymmeniä kestäneen erämaavaelluksen jälkeen nähdessään edessään vesikeitaan. Mietitäänpäs sitä.

      • niin NIIN niin

        seliseliseSELi seli


      • Tämä on totuus

        Onpa täällä paljon pihalle potkittuja katkeria pettäjä-ämmiä sellittelemässä kuviteltuja syitään!!


      • musta pois
        Tämä on totuus kirjoitti:

        Onpa täällä paljon pihalle potkittuja katkeria pettäjä-ämmiä sellittelemässä kuviteltuja syitään!!

        Niin onkin! Se on totuus! ja miksi selittävät? miksi tarvitsee selittää?

        ei tarvitsisi jos uskaltaisi vilkaista sinne peiliin siellä se osasyyllinen luuraa ei uusikko miehen kainalossa.


      • näinhän se mene
        musta pois kirjoitti:

        Niin onkin! Se on totuus! ja miksi selittävät? miksi tarvitsee selittää?

        ei tarvitsisi jos uskaltaisi vilkaista sinne peiliin siellä se osasyyllinen luuraa ei uusikko miehen kainalossa.

        aivan. nähty iltasanomissa että tuo ja tuo petti ja kokeiltu onko vihreämpää toisella puolen. ihan kun tuttukin sano että oli ihana kokeilla kun kerran täällä eletään...


    • rakkauttako?

      Ollaan ollut 26v yhdessä. Epäilin olin sinisilmäinen ja totuus tuli viiveellä, Mies petti ja noin ½vuotta. Elämä romahti ja nyt melko pari vuotta mennyt kuin jäitä polttelis. Asiaa käytiin läpi ja kovin oli allapäin ja anteeksipyytelyä. Jotenkin hän muuttui ja tuli tarkeäksi arvot ja hengellistä kirjallisuuttakin luki, hänessä oli muutos hyvin positiiviseen suuntaan. Ei kiroillut enää eikä älytöntä esillä oloa ja tyhjänjauhamista.. Yhdessä sovittiin rahallisestikkin kaikki säännöt mitä noudatetaan. Elämä näytti hyvältä ja oli yhteistä aikaa.Mutta iloa ja rauhaa kesti noin pari kuukautta.Nyt välit kireät ja luottamus on tipotiessään, hän voi tehdä mitä vaan. Pettämien muuten tapahtui, meidän yhteinen ystävä joka oli toinen osapuoli. Ja vielä huora tuli tyttäremme rippijuhliin. Ja miehen piti erota sen jälkeen ja muuttaa hänen luo.Uskomaton , kirkkain silmin valehteli ja paljon paljon muuta... Nyt ero vireillä ja todennäköisesti haen kakkos vaihetta.
      Hyvin surullista,liitto piti olla ikuinen, siihen ei todennäköisesti päästä.

      • Rikkinäinen

        Aina parisuhteessa on kaksi osapuolta, mutta pettäjä aina tekee tietoisen valinnan pettämällä.
        Jos tuntee, että parisuhteessa on alueita, jotka luovat tyytymättömyyttä, niistä pitää keskustella puolison kanssa, ei ratkoa niitä pettämällä.
        Minun tuleva ex oli kahdeksan vuotta salasuhteessa, se oli järjetön isku liitollemme, joka kesti 30 vuotta ja itse sen kuvittelin koko elämän kestäväksi. Mieskin ilmeisesti kuvitteli, kun ei halunnut kuitenkaan erota, vaan piti vain toista naista vuosia siinä sivussa.
        Nyt aloittelen omaa elämää tässä, kova on toipumisen tie. Liittoa en olisi voinut enää jatkaa, kyllä siinä meni pohja niin paljolta. Suuri osa historiaammekin menetti merkityksensä, kun mietin, että mitä on mukavaa tapahtunutkin, on niinäkin aikoina toinen nainen ollut kuvioissa ja mies valehdellen ollut arjessamme.
        Rikkinäistä ei saa ehjäksi, liittoa ei voi korjata enää tuossa. Olen surullinen tapahtuneesta, pakko jaksaa eteenpäin.


      • Rikottu myös
        Rikkinäinen kirjoitti:

        Aina parisuhteessa on kaksi osapuolta, mutta pettäjä aina tekee tietoisen valinnan pettämällä.
        Jos tuntee, että parisuhteessa on alueita, jotka luovat tyytymättömyyttä, niistä pitää keskustella puolison kanssa, ei ratkoa niitä pettämällä.
        Minun tuleva ex oli kahdeksan vuotta salasuhteessa, se oli järjetön isku liitollemme, joka kesti 30 vuotta ja itse sen kuvittelin koko elämän kestäväksi. Mieskin ilmeisesti kuvitteli, kun ei halunnut kuitenkaan erota, vaan piti vain toista naista vuosia siinä sivussa.
        Nyt aloittelen omaa elämää tässä, kova on toipumisen tie. Liittoa en olisi voinut enää jatkaa, kyllä siinä meni pohja niin paljolta. Suuri osa historiaammekin menetti merkityksensä, kun mietin, että mitä on mukavaa tapahtunutkin, on niinäkin aikoina toinen nainen ollut kuvioissa ja mies valehdellen ollut arjessamme.
        Rikkinäistä ei saa ehjäksi, liittoa ei voi korjata enää tuossa. Olen surullinen tapahtuneesta, pakko jaksaa eteenpäin.

        Onpa surllista lukea. Omalla exälläni oli vuoden salasude takana ja useita samantyyppisiä pettämisiä. Uusi kertoi hyväksyvänsä mieheni menneisyyden.


    • Perustelut kullakin

      Teille Rakkauttako ja Kummakyylä.
      Olet itse pettänyt miehesi esim. odotukset? Oletko pettänyt hänet siinä mitä sinun olisi tullut aviovaimona olla? Petitkö hänet siinä että aloit pitää häntä itsestäänselvyytenä? Missä asioissa hän pettyi sinuun? Etkö antanut miehellesi sitä arvoa ja huomiota jonka hän olisi ansainnut?
      26 vuotta liitossa naisen kanssa joka ei huomioi joka pitää miestään itsestään selvyytenä, on itsekäs ja keskittyy enemmän esim. shoppailuun ja omii juttuihin enemmän kuin mieheensä, on pitkä aika kenelle tahansa miehelle odotella kuivassa ja nuivassa liitossa. Tällainen nainen on ollut ITSE PETTÄJÄ jo ennen kuin mies löytää itsensä vieraasta sängystä. Sori vaan, aina syytellään sitä joka "pettää sängyssä" mutta usein se onkin vain äärimmilleen yksinäisyyteen ja jalkamattona kohdellun miehen hätähuuto, ja tietoinen päätös siitä että omalta kohdalta liitto on ollut ohitse jo kauan sitten. Vasta tässä vaiheessa vaimo herää horroksestaan, näkemättä omaa osuuttaan siitä mihin mies on ajautunut ja syyttää miestään yksipuolisesti kamalaksi "pettäjäksi"
      No miltäs kuulostaa näinpäin???

      • Nainen45

        Hyvä näkökulma pettämiseen Perustelut kullakin! Yleensä vikaa on siinä petetyssäkin. Jos kaikki olisi kotona hyvin muutenkin kuin kulissina ulospäin, moni ei edes miettisi pettämistä. Moni mies ja nainenkin pysyisi kotona puolisonsa luona eikä ikinä katsoisi vieraita, jos kotona saisi puolisoltaan hellyyttä ja rakkautta riittävässä määrässä. Ettei tarvitsisi elää puutteessa. Toki on niitäkin joille ei mikään ole tarpeeksi ...


      • Eri mieltä
        Nainen45 kirjoitti:

        Hyvä näkökulma pettämiseen Perustelut kullakin! Yleensä vikaa on siinä petetyssäkin. Jos kaikki olisi kotona hyvin muutenkin kuin kulissina ulospäin, moni ei edes miettisi pettämistä. Moni mies ja nainenkin pysyisi kotona puolisonsa luona eikä ikinä katsoisi vieraita, jos kotona saisi puolisoltaan hellyyttä ja rakkautta riittävässä määrässä. Ettei tarvitsisi elää puutteessa. Toki on niitäkin joille ei mikään ole tarpeeksi ...

        Olen kyllä eri mieltä siinä, että pettämistilanteessa petetyssä olisi vikaa. Jos avioliitossa on ongelmia, ne ovat tietenkin kummankin asia, mutta kumpikin puoliso on ihan itse vastuussa siitä, miten valitsee toimia.

        Jos pettäjä on sitä mieltä, että hän ei saa liitostaan tarvitsemaansa, niin kyllähän silloin ratkaisun pitäisi olla se, että ensin selvittää, voisiko liittoa korjata, ja jos se ei ole mahdollista, sitten erota ennen kuin hyppii muihin sänkyihin.


      • Läheisyyttä
        Eri mieltä kirjoitti:

        Olen kyllä eri mieltä siinä, että pettämistilanteessa petetyssä olisi vikaa. Jos avioliitossa on ongelmia, ne ovat tietenkin kummankin asia, mutta kumpikin puoliso on ihan itse vastuussa siitä, miten valitsee toimia.

        Jos pettäjä on sitä mieltä, että hän ei saa liitostaan tarvitsemaansa, niin kyllähän silloin ratkaisun pitäisi olla se, että ensin selvittää, voisiko liittoa korjata, ja jos se ei ole mahdollista, sitten erota ennen kuin hyppii muihin sänkyihin.

        Kyllä petetyssäkin on vikaa, tai molemmissa. Parisuhteen ongelmat johtuvat usein kommunikoinnin puutteesta, ei yritetä edes ratkoa. Moni valitettavasti menee mistä aita on matalin, eli etsii itselleen sivusuhteen. Varsinkin jos perheessä on lapsia, eritoten isät kokevat suurta velvollisuutta perhettään kohtaan.

        Ilman hellyyttä ja läheisyyttä ihminen ei voi hyvin. Vastuun toki kantaa jokainen ratkaisuistaan itse. Uskon, että moni pettäjä luulee ettei jää kiinni, näin ainakin ensi alkuun. Kun tunteet sitten syvenevätkin ja pettäminen jatkuu, riski jäädä kiinni kasvaa.

        Mitä mahtaa ajatella pettäjä, joka monta vuotta elää kaksoiselämää?


      • Eri mieltä
        Läheisyyttä kirjoitti:

        Kyllä petetyssäkin on vikaa, tai molemmissa. Parisuhteen ongelmat johtuvat usein kommunikoinnin puutteesta, ei yritetä edes ratkoa. Moni valitettavasti menee mistä aita on matalin, eli etsii itselleen sivusuhteen. Varsinkin jos perheessä on lapsia, eritoten isät kokevat suurta velvollisuutta perhettään kohtaan.

        Ilman hellyyttä ja läheisyyttä ihminen ei voi hyvin. Vastuun toki kantaa jokainen ratkaisuistaan itse. Uskon, että moni pettäjä luulee ettei jää kiinni, näin ainakin ensi alkuun. Kun tunteet sitten syvenevätkin ja pettäminen jatkuu, riski jäädä kiinni kasvaa.

        Mitä mahtaa ajatella pettäjä, joka monta vuotta elää kaksoiselämää?

        Siis, että pettäjä ei eroa, vaan hankkii sivusuhteen, koska kokee suurta velvollisuutta perhettään kohtaan? Oletko tosissasi?

        Edelleenkin: parisuhteen osapuolet ovat molemmat yhtälailla vastuussa parisuhteen ongelmista ja niiden selvittämisestä tai selvittämättä jättämisestä, mutta jos yksi valitsee uskottomuuden, se ei ole sen toisen vika. Ei milloinkaan.


      • Läheisyyttä
        Eri mieltä kirjoitti:

        Siis, että pettäjä ei eroa, vaan hankkii sivusuhteen, koska kokee suurta velvollisuutta perhettään kohtaan? Oletko tosissasi?

        Edelleenkin: parisuhteen osapuolet ovat molemmat yhtälailla vastuussa parisuhteen ongelmista ja niiden selvittämisestä tai selvittämättä jättämisestä, mutta jos yksi valitsee uskottomuuden, se ei ole sen toisen vika. Ei milloinkaan.

        Kyllä näin on. Sivusuhde ja perhe, näin voi jaksaa. Eli ei haluta rikkoa perhettä, lasten kotia. Tiedän muutamia tällaisia tilanteita.


      • Eri mieltä
        Läheisyyttä kirjoitti:

        Kyllä näin on. Sivusuhde ja perhe, näin voi jaksaa. Eli ei haluta rikkoa perhettä, lasten kotia. Tiedän muutamia tällaisia tilanteita.

        Kyllä minäkin näitä tilanteita tiedän, varmaan suurin osa ihmisistä tietää. Kovin montaa niin tyhmää ihmistä en kuitenkaan tunne, joka uskoisi selittelyt velvollisuudesta tai vastuuntunnosta.

        Tosiasiassa kyse on nimittäin pelkästään itsekkyydestä, selkärangattomuudesta ja saamattomuudesta. Olisi aivan liian vaivalloista elää rehellisesti ja muita loukkaamatta, helpommalla pääsee, kun luikkii salalsuhteensa kanssa varjoissa ja loukkaa kaikkia osapuolia.


      • opetelkaakeskustelem
        Eri mieltä kirjoitti:

        Olen kyllä eri mieltä siinä, että pettämistilanteessa petetyssä olisi vikaa. Jos avioliitossa on ongelmia, ne ovat tietenkin kummankin asia, mutta kumpikin puoliso on ihan itse vastuussa siitä, miten valitsee toimia.

        Jos pettäjä on sitä mieltä, että hän ei saa liitostaan tarvitsemaansa, niin kyllähän silloin ratkaisun pitäisi olla se, että ensin selvittää, voisiko liittoa korjata, ja jos se ei ole mahdollista, sitten erota ennen kuin hyppii muihin sänkyihin.

        Näinhän se on. Jos olisi keskusteltu tarpeista parisuhteessa aiemmin ei olisi ollut koko pettämistouhua. Tässä tapauksessa pettäjä chattaili useiden naisten kanssa ja tuijotteli antaumuksella pornoa päivittäin petetyltä salaa. Alkoi sitten haluta samanlaista mitä kuuli ja näki toimiessaan toisen selän takana. Tätä sai salasuhdenaisiltaan, pervoilivat kunnolla. Harmi vain, ettei älynnyt sitä petetylle kertoa, mielihaluistaan, vaan jätti petetyn täysin ulkopuolelle torjuen petetyn lähentymisyrityksekset samalla. Tuppisuuna ja keskustelutaidottomana petetylle, mutta puheliaana suhteilleen.

        Kyse oli ikäkriisistä, joka helpotti aikanaan. Kirjoitin tämän naiselle 45, jotta hän saa näkökulmaa siihen, että joskus vaan mikään ei riitä. Syyllisiäkin on vaikea kaivella, kun on kyse ikäkriisistä, joka on vain läpikäytävä. Jälkikäteen ajateltuna ei ollut muuta vikaa kuin se, että olisi vain keskustellut haluistaan ja tarpeistaan ajoissa niin omassa parisuhteessa olisi toteutettu sitä yhdessä. Kun yksin tirkistelee salaa, niin eihän se koskaan voi mihinkään hyvään johtaa.

        Eri mieltä kertoo hyvän ratkaisun eli parisuhteessa hän, joka ei saa liitostaan tarvitsemaansa avaa sen samaisen suunsa ennen kuin toista vierasta pussailee. Jos omat taidot ei keskusteluun riitä, niin käsittääkseni siihenkin saa apua jo ennakoivasti erilaisten ryhmittymien parisuhdeterapeuteilta. Näin asian pysyy myös vain parisuhteessa olevien välisenä, eikä leviä minne tahansa chattipalstoille.


      • Minä tunnen
        Eri mieltä kirjoitti:

        Kyllä minäkin näitä tilanteita tiedän, varmaan suurin osa ihmisistä tietää. Kovin montaa niin tyhmää ihmistä en kuitenkaan tunne, joka uskoisi selittelyt velvollisuudesta tai vastuuntunnosta.

        Tosiasiassa kyse on nimittäin pelkästään itsekkyydestä, selkärangattomuudesta ja saamattomuudesta. Olisi aivan liian vaivalloista elää rehellisesti ja muita loukkaamatta, helpommalla pääsee, kun luikkii salalsuhteensa kanssa varjoissa ja loukkaa kaikkia osapuolia.

        Minä tunnen muutaman, joka uskoo selittelyt. Heillä on keskenään paljon yhteistä: he ovat kaikki toisia naisia.


      • Eri mieltä
        opetelkaakeskustelem kirjoitti:

        Näinhän se on. Jos olisi keskusteltu tarpeista parisuhteessa aiemmin ei olisi ollut koko pettämistouhua. Tässä tapauksessa pettäjä chattaili useiden naisten kanssa ja tuijotteli antaumuksella pornoa päivittäin petetyltä salaa. Alkoi sitten haluta samanlaista mitä kuuli ja näki toimiessaan toisen selän takana. Tätä sai salasuhdenaisiltaan, pervoilivat kunnolla. Harmi vain, ettei älynnyt sitä petetylle kertoa, mielihaluistaan, vaan jätti petetyn täysin ulkopuolelle torjuen petetyn lähentymisyrityksekset samalla. Tuppisuuna ja keskustelutaidottomana petetylle, mutta puheliaana suhteilleen.

        Kyse oli ikäkriisistä, joka helpotti aikanaan. Kirjoitin tämän naiselle 45, jotta hän saa näkökulmaa siihen, että joskus vaan mikään ei riitä. Syyllisiäkin on vaikea kaivella, kun on kyse ikäkriisistä, joka on vain läpikäytävä. Jälkikäteen ajateltuna ei ollut muuta vikaa kuin se, että olisi vain keskustellut haluistaan ja tarpeistaan ajoissa niin omassa parisuhteessa olisi toteutettu sitä yhdessä. Kun yksin tirkistelee salaa, niin eihän se koskaan voi mihinkään hyvään johtaa.

        Eri mieltä kertoo hyvän ratkaisun eli parisuhteessa hän, joka ei saa liitostaan tarvitsemaansa avaa sen samaisen suunsa ennen kuin toista vierasta pussailee. Jos omat taidot ei keskusteluun riitä, niin käsittääkseni siihenkin saa apua jo ennakoivasti erilaisten ryhmittymien parisuhdeterapeuteilta. Näin asian pysyy myös vain parisuhteessa olevien välisenä, eikä leviä minne tahansa chattipalstoille.

        Minusta aika hyvä oman moraalin omien tekojen oikeutukseksi kerrottujen selitysten mittari on, että kuvittelee omat lapsensa siihen tilanteeseen, missä itse on. Mies esimerkiksi kuvittelee, että hänellä on poika, jonka avioliitossa on samanlainen tilanne kuin itsellä. Miten hän toivoisi poikansa toimivan? Sitten hän kuvittelee, että hänellä olisi tytär, jonka avioliitto on samassa pisteessä, miten hän silloin toivoisi tyttären miehen toimivan?

        Samalla tavalla nainen miettisi, mitä hän toivoisi vastaavassa tilanteessa oman tyttärensä tekevän ja toisaalta, miten hän toivoisi vastaavassa tilanteessa poikansa vaimon toimivan.

        Aika harva varmaan ajattelee, että on ok, että tyttären miehellä on sivusuhde, kun hän kuitenkin on velvollisuudentuntoinen eikä hajota perhettä. Tai että pojan vaimolla on täysi oikeus nalkuttaa joka asiasta ja mikään, mitä tämä yrittää, ei kelpaa.


      • Läheisyyttä
        Eri mieltä kirjoitti:

        Kyllä minäkin näitä tilanteita tiedän, varmaan suurin osa ihmisistä tietää. Kovin montaa niin tyhmää ihmistä en kuitenkaan tunne, joka uskoisi selittelyt velvollisuudesta tai vastuuntunnosta.

        Tosiasiassa kyse on nimittäin pelkästään itsekkyydestä, selkärangattomuudesta ja saamattomuudesta. Olisi aivan liian vaivalloista elää rehellisesti ja muita loukkaamatta, helpommalla pääsee, kun luikkii salalsuhteensa kanssa varjoissa ja loukkaa kaikkia osapuolia.

        Samaa mieltä, totesinkin että mennään sieltä missä aita on matalin. En sanonut, rttä se on paras ratkaisu, kenenkään kannalta. Pettäjässä ilman muuta on myös itsekkyyttä. Ehkä petetty näissä tapauksissa, ainakin pettäjän mielestä, arvostaa myös kulisseja. Näissä tapauksissa ei taida olla kyseessä rakkausavioliitto muutoinkaan.


      • Eri mieltä
        Läheisyyttä kirjoitti:

        Samaa mieltä, totesinkin että mennään sieltä missä aita on matalin. En sanonut, rttä se on paras ratkaisu, kenenkään kannalta. Pettäjässä ilman muuta on myös itsekkyyttä. Ehkä petetty näissä tapauksissa, ainakin pettäjän mielestä, arvostaa myös kulisseja. Näissä tapauksissa ei taida olla kyseessä rakkausavioliitto muutoinkaan.

        Puhuit kuitenkin velvollisuudentunteesta, ja se on minusta hevonkukkua. Siinä ei ole kyse velvollisuudentunteesta, vaan selittelystä. Yritetään oikeuttaa omat teot itselle ja muille, suomeksi sanottuna valehdellaan itselle ja muille, ja yritetään sillä välttää vastuu omista valinnoista.


      • Anonyymi

        Älkää selitelko


    • petetty 15v sitten..

      Mieheni koki huonoa omaatuntoa ja sitä helpottaakseen "paljasti" vuosia sitten pettäneensä minua useamman kuukauden...
      ei meidän avioliitto koskaan mitään ruusuilla tanssimista ollut mutta kyllä se pysäytti

      ja nyt on aika tyhjä olo...

      Olisin ollut paljon tyytväisempi ilman tota tietoa...en ajatellut kuitenkaan kostaa vaan pitää nyt miettiä koko elämä uudelleen...

    • tyhjä mieli

      Kaks viikkoa sitten selvisi, että vaimo petti minua. Myönnän, että olin omalla käytökselläni työntänyt häntä pois tässä viimeisen puolen vuoden aikana. En huomioinut häntä tarpeeksi ja murehdin omia työhuoliani ja en halunnut vaivata häntä niillä ja siksi olin aika vaisu. Hän kertoi kokeneensa että saa lohtua ja huomiota toisaalta ja antoi luvan ihastua työpaikallaan olevaan mieheen. Pikku hiljaa aloin huomaamaan merkkejä, mitkä myöhemmin aukenivat keskusteluissamme, että hän on harrastanut seksiä kyseisen miehen kanssa työpaikallaan.

      Nyt kun shokkivaihe on ohi ja keskustelut käyty, olemme löytäneet kateissa olevan rakkauden uudestaan ja yhteinen aikamme on äärimmäisen ihanaa. Kuitenkin pari päivää sitten selvisi, että vaimo on ollut yhteydessä taas kyseiseen mieheen ja halunnut lopettaa suhteen sivistyneesti, ettei jää huono fiilis kenellekään. Tämän hän teki salaa ja vahingossa, usean tunnin keskustelun lopussa, myönsi olleensa yhteydessä häneen.

      Kyseinen mies käy satunnaisesti vaimoni työpaikalla ja sille ei voi jatkossakaan mitään.

      Vaikka vaimoni vakuuttelee rakkauttaan minuun ja nyt meillä menee yhtä ihanasti kuin 10 vuotta sitten suhteemme alussa, olo aika tyhjä. Itse rakastan häntä suunnattomasti ja olen antanut pettämisen anteeksi. On vaan niin pirun vaikeeta unohtaa ja pyyhkiä ne oksettavat mielikuvat pois mielestä.

      • tiukka linja pitää

        "Kyseinen mies käy satunnaisesti vaimoni työpaikalla ja sille ei voi jatkossakaan mitään. "

        Ei voi, tai siis ei halua voida?

        Jos olisin jossain kummalisessa mielenhäiriössä antanut pettämisen anteeksi, enkä siis heittänyt vaimoa niska-pers-otteella etuovesta pihalle, niin aivan ehdottomasti vähin mitä vaatisin olisi välitön irtisanoutuminen töistä ja uuden työpaikan etsiminen.

        Jos ei kävisi, vetäisin takataskusta vaimon allekirjoitusta vaille täytetyt eropaperit.


    • Nainen45

      Hyvä tyhjä mieli. Samalla lailla kävi minulla. Mieheni on edelleen työnsä vuoksi tekemisissä naiseen, jonka kanssa minua petti. Pettämisestä pari vuotta. Aika tekee tehtävänsä ja mieli tasoittuu. En enää mieti heidän suhdettaan vaan katsotaan eteenpäin yhdessä.

      Unohtamaan ei voi. Et pysty pyyhkimään tätä säröä muistisi sopukoista. Vaikka olet antanut anteeksi. Pakko on vain luottaa, vaikka aina se ei niin helppoa ole

    • tyhjä mieli

      Kiitos Nainen45. Vaikka rakastan vaimoani ja hän vakuuttaa rakkauttansa minuun, niin yön minuutit valveilla on pitkiä ja ehtii miettimään kaikkea. Kostaminen ei ole tullut pieneen mieleenkän, vaikka luulis sen olevan aika helppoa, kun en oo ihan seinästä revityn näköinen ja omasta mielestä kohtelias ja miellyttävä tyyppi.

      Ihmetyttää vaan et siinä vaiheessa kun lähtee pettämään, niin mikäbtarve silloin on enää roikkua huonossa suhteessa ja vaan lähte uuden onnen matkaan. No, hyvä ettei lähtenyt. Toivottavasti aika tekee tehtävänsä mahd. pian.

      Täällä tuntuu olevan kohtalotovereita ai paljon. Tsemppiä kaikille.

    • Nainen72it

      Aina löytyy joku parempi, joka pitää parempaa huolta naisestasi, älä huoli.

      Naisesi todennäköisesti hakeutuu parempaa seuraan, ihastuu, rakastuu, pettää ja tulee takaisin.

      Ei se niin vakavaa ole.

      Ps. Älä ryve itsesäälissä.

      • Vai näitä naisia

        Nainen72, asenteesi on ilkkuva ja pilkkaava, joten tuskin tuolla asenteella itse löydät miestä, joka haluaa pitää sinusta parempaa huolta, paitsi makuuhuoneessa.


      • Vai niitä miehiä
        Vai näitä naisia kirjoitti:

        Nainen72, asenteesi on ilkkuva ja pilkkaava, joten tuskin tuolla asenteella itse löydät miestä, joka haluaa pitää sinusta parempaa huolta, paitsi makuuhuoneessa.

        Sä et löydä naista muualta kuin pornolehdestä ja joudut tyytymään runkuttamiseen.


    • muutakinkokenut

      Anna anteeksi! Jos puolisosi mokasi pahasti ja pystyy vakuuttamaan sut että kyseessä oli typerä hairahdus, ja tajusi itsekin sen myötä sun arvon. Näin voi käydä kenelle tahansa, ei kannata yhden ikävän jutun takia heittää pitkää suhdetta menemään. Ehkä teillä on mennyt huonosti ja nyt on tilaisuus korjata homma. Moni aloittaa alusta uuden kanssa, mutta miksi et voisi aloittaa alusta oman puolison kanssa? Sehän on helpompaa kun toisen tuntee jo ennestään ja tavaratkin on jo valmiiksi omilla paikoillaan. Mut petettiin kauan sitten, annoin anteeksi ja meillä nykyään vahva liitto. Anteeksiantaminen, anteeksipyytäminen, katuminen, sopiminen. Voitte löytää toisenne uudelleen koska todellinen anteeksiantaminen toiselle on jotain niin uskomatonta että sen suurempaa lahjaa ei voi saada.

    • No petäpä vain. Vaimollasi on sen jälkeen paljon helpompi olla, koska sen jälkeen sä itsekin olet ihan yhtä luotettava. Et enää sen jälkeen voi nillittää sun vaimolle siitä. Mutta onko siinä mitään järkeä enää. Ihan sama kuin vaimosi ajaisi yhteisellä autolla pikku kolarin. Tuntuisiko susta paremmalta, jos sinäkin ryttäisit sitä autoa? Tuskinpa.
      Luulisi, että jos toisen pettämisen jälkeen on vaikeaa olla yhdessä, niin on helpompaa erota. Onhan sitä elämää senkin jälkeen. Vai onko uuden naisen hankkiminen sulle niin vaikeata, että sun pitäisi roikkua vaimossasi?
      Elämä on valintoja. Mielummin uusi parisuhde puhtaalta pöydältä, kuin vanha suhde, jossa saa olla koko ajan epäileväinen, että jääkö toisen pettäminen vain siihen yhteen kertaan.

      • Petetty mies

        Joillakin on jo lapsia silloin, kun menevät naimisiin. En roiku vaimossa, mutta lapsissa ja talossa roikun.


      • ihmetyttää.....

        En ymmärrä tuota ihmeellistä logiikkaa.

        Jos toinen ei pidä sopimusta, niin miksi toisen täytyisi pitää?

        Jatketaan tuolla typerien vertausten linjalla:
        Jos yhteisesti sovitaan että nyt säästetään uuteen asuntoon, niin kun vaimo menee säästötilin rahoilla sitten ostamaan itsleleen hienon ja ylikalliin hatun, niin miehen pitäisi vaan jatkaa säästämistä, ei hankkia niitä himoitsemiansa stereoita? Hankkii ne stereot niin ovat tasoissa, pitää säästää ehkä kk pidempään mutta so what?

        Ja jos aikoo erota niin islloinhan sitä vasta voikin maksaa potut pottuina.


      • heikki sompinen
        ihmetyttää..... kirjoitti:

        En ymmärrä tuota ihmeellistä logiikkaa.

        Jos toinen ei pidä sopimusta, niin miksi toisen täytyisi pitää?

        Jatketaan tuolla typerien vertausten linjalla:
        Jos yhteisesti sovitaan että nyt säästetään uuteen asuntoon, niin kun vaimo menee säästötilin rahoilla sitten ostamaan itsleleen hienon ja ylikalliin hatun, niin miehen pitäisi vaan jatkaa säästämistä, ei hankkia niitä himoitsemiansa stereoita? Hankkii ne stereot niin ovat tasoissa, pitää säästää ehkä kk pidempään mutta so what?

        Ja jos aikoo erota niin islloinhan sitä vasta voikin maksaa potut pottuina.

        Kaikki naiset ovat huoria


      • minäkinkö
        heikki sompinen kirjoitti:

        Kaikki naiset ovat huoria

        Sun äitiskin ja tyttäresikin?


      • häntäheikki
        minäkinkö kirjoitti:

        Sun äitiskin ja tyttäresikin?

        Jos seksi ei pelaa silloin mennään vieraisiin.


      • huolferg
        häntäheikki kirjoitti:

        Jos seksi ei pelaa silloin mennään vieraisiin.

        Vaimo pettänyt varmaan kymmenen kertaa. Itse kolme kertaa. Kaikki tapahtunut humalassa. En välitä asiasta. Naurettavaa nostaa asiasta meteli.


    • Mies on Pohjoisen pallonpuoliskon paras panomies, ja minun kanssa naimisissa. Mutta , vain Panomies. Ja kaikki muu, mitä tarvitsísin, puuttuu. On puhuttu. Minussa on kuulemma vika. Kun muualla toinen mies silittää, kehuu, ihailee, haluaa-ja sanoo sen ääneen--- se kyllä himottaa enemmän. Eikä ole silloin naimistaidoilla tekemistä, kun edes en tiedä, mitä toinen voisi tarjotakkaan. En ole pettänyt--- mutta taivaanpilvet -himottanut on. Jos vieras mies saa minut märäksi silittämällä selkää, kasvoja ja juttelee---- en tiedä. En jätä, en petä, en eroa. Mutta---- miten vähällä oma mies voisi saada minusta MegaHuoransa? Ja arkena meillä olisi olisikin hoidettavana asuntolaina ja pentulauma.... sen kestäis--- ja hyvin!

    • Anonyymi

      Minulla oli toinen vaimo nuorempi vähän, alkoi kulkemaan ravintolassa kuulema tuulettumassa. Menin ravintolaan vaimo oli vauhdissa minun entisten kaverien kanssa ei mennyt pitkään kun lähtivät tiesin mökin johon varmaan menevät.
      Meni aikaa otin taksin ja ajoin mökin lähelle kävelin terassille sisällä oli jo menot päällä vaimo huusi jossakin huoneessa kun sai kyrpää ja sitä kesti kun oli kolme miestä.
      Asko tuli terasiile, mitä Asko otettiin olutta vaimo ilmestyi kumma kyllä vaatteet päällä kerkis sanoa pitää lähteä kun näki minut.
      Sanoi miehille pieksäkää tuo mies, Asko sanoi kaikille Kätelkää Askoa käteltiin kiva nähdä Asko sanoi vaimolleni taksi tulee, kun taksilähti Asko kysyi tunnetko sanoin se oli vaimoni ei enää epäilin tätä miehet sanoi ei tietty sanoin antaa olla ja jatkettiin saunomista.
      Kun menin kotiin oli lappu kiitos vitusti, se lappu on vieläkin seinällä raameissa.

    • Anonyymi

      Hahaha😍🤗🏆

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      62
      1160
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      45
      798
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      749
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      730
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      91
      720
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      70
      664
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      651
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      605
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      591
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      584
    Aihe