Varoitus avioeron partaalla olevalle miehelle

Älkää erotko

Haluan kertoa oman tuntemukseni miehenä joka jätettiin kylmästi. Se hetki kun olet aivan ekaa kertaa asunnossa yksin niin ettei ympäriltä kuuluu rakkaiden lasten ääniä ja yleensä elämän ääniä on shokki! Sitä kauheaa tunnetta en voi unohtaa koskaan, olin yksin asunnossa jossa oli vielä lasteni sängyt ja muutamia leikkikaluja yms istuin hiljaisuudessa jätettynä miehenä yksin ilman minkäänlaista tukiverkostoa ympärilläni, tunsin että elämäni on loppu ja tunsin että en selviä mitenkään, itkin kun muistelin kohtaamisia rakkaiden lasten kanssa viimeksi ja mitä teimme ja puhuimme, seiniltä katselin kivoja piirrustuksia elämäniloisilta lapsilta...itkin ja itkin olin yksin jätettynä ja petettynä. Elämäni oli murskattu hetkessä ja kaikki yhteiset ajatukset tulevaisuudesta oli ohi....

Haluan tällä rakkaat ystävät kertoa että jos teillä vain on minkäänlaisia mahdollisuuksia jatkaa avioliittoa niin tehkää se teidän rakkaiden lastenne vuoksi.....Ajatelkaa asiaa heidän kannaltaa ja unohtakaa itsenne, lapset ovat vain lainaa ja pian he lentävät kodista kuitenkin pois.

Jos tämä minun kirjoitus pelastaa yhdenkin lapsiperheen erolta niin olen onnellinen mies.

75

3667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kova hinta

      Samalla pitää muistaa sekin, kuinka paljon tuli laiminlyödyksi sen puolison kanssa yhteiselämää ja yleensä kotona oloa.
      Tarpeeksi kun alistaa toista ja hyppää harrastuksissa, sen palkka on ero.

      Se toinen on ollut yksin siinä huushollissa odottamassa lukemattomia kertoja ja lisäksi lapsetkaan eivät ole isäänsä silloin tavanneet, tuliko oletettua että miehelle kuuluu vapaus, tehdä ja mennä ka kotona odotetaan ikuisuuteen.

      Jos olisit hieronut vaikkapa päivän päätteeksi hartioita, olisi tilanne saattanut mennä toisin, unohdit että sinulla on velvollisuuksia ja kavereille ja muille menoille sanotaan jyrkkä ei.

      Ymmärrän, että nyt sattuu ja kovasti, sillä se yksinäisyys on kovaa kenelle hyvänsä. Olen tämän kokenut niin omakohtaisesti, kuinka mies ei muista olla puoliso, eikä isäkään ja kaikesta riittää aina sanomista.
      Perheelle ei jää kuin rippeet elämästä.

      • mies ei vain uros

        No, miksi täällä ensimmäiseksi alettiin syyllistämään aloittajaa, joka kertoi yksin jäämisen karuista tuntemuksistaan avoimesti? Miksi syyllistetään tietämättä lainkaan eron syitä, joita ei kirjoituksessa edes pohdittu vaan sitä yksin jäämisen kongreettista kokemusta. Naiset kai kuvittelevat olevansa avioliitossa tai muutenkin perheessä se miehensä eniten rakastama asia ja sillä selvä . Itse uusperheen isänä olen huomannut kuinka mustasukkainen vaimoni on ollut joskus minun lapsista.
        Suomessa todella naiset kuvittelevat, että lapset ovat heidän omaisuuttaan ja osa heidän omaa imagoaan .Miesten tunteista naiset viis veisaavat, jos ne tunteet eivät liity heihin itseensä.


      • Anonyymi
        mies ei vain uros kirjoitti:

        No, miksi täällä ensimmäiseksi alettiin syyllistämään aloittajaa, joka kertoi yksin jäämisen karuista tuntemuksistaan avoimesti? Miksi syyllistetään tietämättä lainkaan eron syitä, joita ei kirjoituksessa edes pohdittu vaan sitä yksin jäämisen kongreettista kokemusta. Naiset kai kuvittelevat olevansa avioliitossa tai muutenkin perheessä se miehensä eniten rakastama asia ja sillä selvä . Itse uusperheen isänä olen huomannut kuinka mustasukkainen vaimoni on ollut joskus minun lapsista.
        Suomessa todella naiset kuvittelevat, että lapset ovat heidän omaisuuttaan ja osa heidän omaa imagoaan .Miesten tunteista naiset viis veisaavat, jos ne tunteet eivät liity heihin itseensä.

        Tästä puhutaan aivan liian vähän. 💙


      • Anonyymi

        Mikä on elämän tärkeysjärjestys kenelläkin


      • Anonyymi
        mies ei vain uros kirjoitti:

        No, miksi täällä ensimmäiseksi alettiin syyllistämään aloittajaa, joka kertoi yksin jäämisen karuista tuntemuksistaan avoimesti? Miksi syyllistetään tietämättä lainkaan eron syitä, joita ei kirjoituksessa edes pohdittu vaan sitä yksin jäämisen kongreettista kokemusta. Naiset kai kuvittelevat olevansa avioliitossa tai muutenkin perheessä se miehensä eniten rakastama asia ja sillä selvä . Itse uusperheen isänä olen huomannut kuinka mustasukkainen vaimoni on ollut joskus minun lapsista.
        Suomessa todella naiset kuvittelevat, että lapset ovat heidän omaisuuttaan ja osa heidän omaa imagoaan .Miesten tunteista naiset viis veisaavat, jos ne tunteet eivät liity heihin itseensä.

        Ny kaiketi on kyse eri näkökulmista ei syyllistämisestä suoraan kyseistä aloittajaa kohtaan huomioidessasi omia lapsiasi unohdatoko vaimosi lapset tämän aiemmasta liitosta täysin huomioitko hän lapsiaan lainkaan huomioiko hänkään sinun lapsiasi jos ette osaa huomioida toistenne lapsiakin miksi olette yhdessä


    • sitäsaa,mitä tilaa

      Ja kaiken päälle on sellaisiakin miehiä, joilla rakastajatar ja salaavat tietenkin, valehtelevat vaimolle ja toiselle naiselle,minä jätin tälläisen miehen ja mulle riitti,kiitti,kiitti.

      • Anonyymi

        On noita naisissakin


      • Anonyymi

        Yksi mies 6 lasta nai samassa kaupungissa toista 2 lasta oikeasti ei tota ja arjessa kestää hoitaa pentuja kotia ruokaa siivoo pesee pyykkiä ukko panee kylällä muita paksuksi. Sitten sekin jättää kun saa tietää että on perhe ollut jo.


    • Lapset vai vaimo?

      Kanis kijoitus aloittajalta, mutta..... Ei riitä että avioliitosta kaipaa lapsia. Parisuhde on naisen ja miehen välinen liitto. Jos ei kaipaa vaimoaan, ei avioliittoa ole edes aidosti ollut. Onnellisen perheen ja avioliiton kivijalka on onnellinen nainen. Tässä onnellisuuden kokemuksessa miehellä on keskeinen rooli. Eli jos haluaa pitää perheensä, tulee huomioida vaimoa.

      • onneksi saa

        Varmasti aloittaja ajattelee myös vaimoaan.Ero on niin tavallista ,kuin maitopurkin kaupaupasta hakisi. Onnihan tassä kuitenkin on,vaikka on jätetty, Nämä eronneet naiset on jolta helposti lohkee. Välillä naurattaa(hävettää) nämä monen lapsen äidit pukeutuukuin katuhuorat.Niin kireissä farkuissa ,että. Eipä se rakkaus kukoista kuin hetken.Harva hauska mies ottaa ristiksi lapslaumaa. Hädissään kierretää kapakoita ,jos joku huolii. Halutaan olla niin itsekkäitä,omillaan pärjääviä.Keltäs yh saa kun näiltä itsekkäiltä,kiitos heille.


      • Abba:
        onneksi saa kirjoitti:

        Varmasti aloittaja ajattelee myös vaimoaan.Ero on niin tavallista ,kuin maitopurkin kaupaupasta hakisi. Onnihan tassä kuitenkin on,vaikka on jätetty, Nämä eronneet naiset on jolta helposti lohkee. Välillä naurattaa(hävettää) nämä monen lapsen äidit pukeutuukuin katuhuorat.Niin kireissä farkuissa ,että. Eipä se rakkaus kukoista kuin hetken.Harva hauska mies ottaa ristiksi lapslaumaa. Hädissään kierretää kapakoita ,jos joku huolii. Halutaan olla niin itsekkäitä,omillaan pärjääviä.Keltäs yh saa kun näiltä itsekkäiltä,kiitos heille.

        Walking trouch an empty house...


      • OikeusOnneen!!?
        onneksi saa kirjoitti:

        Varmasti aloittaja ajattelee myös vaimoaan.Ero on niin tavallista ,kuin maitopurkin kaupaupasta hakisi. Onnihan tassä kuitenkin on,vaikka on jätetty, Nämä eronneet naiset on jolta helposti lohkee. Välillä naurattaa(hävettää) nämä monen lapsen äidit pukeutuukuin katuhuorat.Niin kireissä farkuissa ,että. Eipä se rakkaus kukoista kuin hetken.Harva hauska mies ottaa ristiksi lapslaumaa. Hädissään kierretää kapakoita ,jos joku huolii. Halutaan olla niin itsekkäitä,omillaan pärjääviä.Keltäs yh saa kun näiltä itsekkäiltä,kiitos heille.

        Ja ihan sama toisin päin, hukassa olevia miehiä, joilla ei muita keinoa ratkaista eroahdistusta ja kriisiä, kuin uusi nainen, suhde, perhe mahdollisimman pian. Uudella suhteellahan ne elämänkriisit ratkeaa ja uusi, onnellinen rakkaudentäytteinen elämä alkaa taas! Vai miten se meni...ja eikun uutta suoleen kun vanha "kuolee". Mitä tuota jauhamaan...


      • Farkkublondi-äiti
        Abba: kirjoitti:

        Walking trouch an empty house...

        Voi luoja! " Välillä naurattaa(hävettää) nämä monen lapsen äidit pukeutuukuin katuhuorat.Niin kireissä farkuissa ,että."

        Eiks tämä ole makuasia?? :D

        Olen useamman lapsen äiti ja kuljen kireissä farkuissa. En ole eronnut. En hae muilta miehiltä huomiota.

        Mä ainakin kuljen kireissä farkuissa koska pidän niistä ja siitä miltä näytän ne päällä. Mieskin tykkää ja sen takia osittain kuljen niissä. Ei mies halua mitään tanttaa vaimoksi.


      • Anonyymi
        onneksi saa kirjoitti:

        Varmasti aloittaja ajattelee myös vaimoaan.Ero on niin tavallista ,kuin maitopurkin kaupaupasta hakisi. Onnihan tassä kuitenkin on,vaikka on jätetty, Nämä eronneet naiset on jolta helposti lohkee. Välillä naurattaa(hävettää) nämä monen lapsen äidit pukeutuukuin katuhuorat.Niin kireissä farkuissa ,että. Eipä se rakkaus kukoista kuin hetken.Harva hauska mies ottaa ristiksi lapslaumaa. Hädissään kierretää kapakoita ,jos joku huolii. Halutaan olla niin itsekkäitä,omillaan pärjääviä.Keltäs yh saa kun näiltä itsekkäiltä,kiitos heille.

        Hyväksikäyttäjiä on monenlaisia tunnetko itsesi mieheksi kun osaat naista käyttää hyväksesi


      • Anonyymi
        Farkkublondi-äiti kirjoitti:

        Voi luoja! " Välillä naurattaa(hävettää) nämä monen lapsen äidit pukeutuukuin katuhuorat.Niin kireissä farkuissa ,että."

        Eiks tämä ole makuasia?? :D

        Olen useamman lapsen äiti ja kuljen kireissä farkuissa. En ole eronnut. En hae muilta miehiltä huomiota.

        Mä ainakin kuljen kireissä farkuissa koska pidän niistä ja siitä miltä näytän ne päällä. Mieskin tykkää ja sen takia osittain kuljen niissä. Ei mies halua mitään tanttaa vaimoksi.

        Farkut on ihan ykkönen viileällä ilmalla ja Suomen maastossa autoillessa pyörällä ajaessa ja työssäkin. Farkut on parhaat housut kestää pitkään ja on nopeat pestä ja pukea päälle suojaa hyvin tuulelta.Kertakaikkiaan jos naiset kyttäisi joka minuutti jonkun ukon housuja persettä mulkkua mitä tästä elämästä tulisi ! Hyi helvetti miten alhaiset ajatukset voi olla toisten vaatteista! Lökäpöksy möhömaha ruma ukko.


    • en ole katkera mutta

      Kauniisti kirjoitettu ...ja varmasti totta!
      Ei se ero koskaan ole helppo ratkaisu...itse olen se "julma" jättäjä...nainen joka kyllästyi olemaan kynnysmattona
      Sydäntä raastaa kuulla miehen tuska siitä miten paljon tekemistä on ja miten hän kaipaa rinnalle ihmistä jonka kanssa vanheta yhdessä jne jne
      mutta ...miksi mies ei voinut avioliiton aikana kertoa tunteistaan??
      Ei, vaimo oli vain nalkuttava, välttämätön paha joka huolehti että arki pyörii ja mies saa keskittyä töihin...
      Mutta menneiden vuosien "laiminlyöntiä" ja loukkauksia ei niin vaan unohda eikä aina se liiton jatkaminen ole paras ratkaisu... joskus on vaan pakko tehdä niinkuin kokee itselle parhaaksi (ja oma liitto kesti yli 20v...eli ei mikään harkitsematon ero)
      kuka viitsii katsella katkeraa elämäänsä kyllästynyttä vaimoa ?

      • gaertgeatgetg

        Just just. Kyllä pettäjä on pettäjä ja selittelijä kaiken päälle.

        Itse olen se julmasti jätetty nainen. Mies ei kertonut koskaan tunteistaan, nalkutin siitä ehkä joskus, pyöritin arjen ja mies keskittyi töihin. Minua laiminlyötiin vuosia. Lopuksi petettiin ja lähdettiin toisen matkaan.

        Niin. Pettäjällä on tapana syyttää puolisoa niin monin eri tavoin.


      • pahayh-i

        Et ole katkera,mutta,,,mitä teit liittosi eteen? Osallistuitko mihinkään muuhun ,kuin moittimiseen puhelimessa muita? Aina muissa vika. Näinö luot elämää eteenpäin. Käy ensin peilisi edessä.Mistä löydät edes ystävän vieläpä kumppanin? Muistaa pitää myös lapsista.Hekin toimivat samoin,ei ole kavereita.Et huomaa,olen vain näiden murheiden kanssa yksin.


      • Anonyymi
        gaertgeatgetg kirjoitti:

        Just just. Kyllä pettäjä on pettäjä ja selittelijä kaiken päälle.

        Itse olen se julmasti jätetty nainen. Mies ei kertonut koskaan tunteistaan, nalkutin siitä ehkä joskus, pyöritin arjen ja mies keskittyi töihin. Minua laiminlyötiin vuosia. Lopuksi petettiin ja lähdettiin toisen matkaan.

        Niin. Pettäjällä on tapana syyttää puolisoa niin monin eri tavoin.

        Taidat olla tää ätmimies, joka kerrot ittestäs, kirjoitustyylistä huomaa!


      • Anonyymi

        Kun se katkera elämään kyllästyny vaimo on monelle se kodinkone äiti jolta saa seksiä eikä tarvi omia jälkiään siivota


      • Anonyymi
        gaertgeatgetg kirjoitti:

        Just just. Kyllä pettäjä on pettäjä ja selittelijä kaiken päälle.

        Itse olen se julmasti jätetty nainen. Mies ei kertonut koskaan tunteistaan, nalkutin siitä ehkä joskus, pyöritin arjen ja mies keskittyi töihin. Minua laiminlyötiin vuosia. Lopuksi petettiin ja lähdettiin toisen matkaan.

        Niin. Pettäjällä on tapana syyttää puolisoa niin monin eri tavoin.

        Tapoja on yhtä monia kun on tekijöitäkin moni vai tykkää kopioida kun niin pääsee helpommalla mulle on tosin jo ala-asteelta asti opetettu että kopioimalla ei opi kun kopioimaan


      • Anonyymi
        gaertgeatgetg kirjoitti:

        Just just. Kyllä pettäjä on pettäjä ja selittelijä kaiken päälle.

        Itse olen se julmasti jätetty nainen. Mies ei kertonut koskaan tunteistaan, nalkutin siitä ehkä joskus, pyöritin arjen ja mies keskittyi töihin. Minua laiminlyötiin vuosia. Lopuksi petettiin ja lähdettiin toisen matkaan.

        Niin. Pettäjällä on tapana syyttää puolisoa niin monin eri tavoin.

        Niin itsesääliin ei kannata jäädä ei jätetty ei jättäjä. Aikuiset elää eteenpäin elämää käy työssä hoitaa lapset aikuiseksi ja etsii uudet kumppanit kenen kanssa jutella tehdä juttuja yhdessä harrastaa. Ei yhtään tarvi porata kuinka on kurjaa saattaa olla että kurjaa oli ennenkin.


    • palapeli rikki

      Olen samaa mieltä. Tässä on yksi mies joka heräsi liian myöhään, eikä varmasti voi syyttää kuin itseään. Onhan se sitten helppo kerätä säälipisteitä kun jää yksin ja julma ex-vaimo vei lapset mennessään ja oli vielä niin ilkeäkin että petti.

      Tosiasiassa kukaan nainen ei lähde avioliitosta kepein syin varsinkaan jos on lapsia. Usein nämä naiset ovat vain yksinkertaisesti saaneet niin paljon tarpeekseen miehestään, että katsovat että heidän on helpompi olla lasten kanssa yksin ilman tätä miestä ja samalla lasten isää.

      Isät ja aviomiehet eivät aina ja yksiselitteisesti ole se perheen tuki ja turva johon muu perhe saa nojata ja turvata. Kuka nainen lähtee lastensa kanssa pois avioliitosta jos heillä on hyvä aviomies ja lapsilla hyvä isä? Koittakaahan miehet heräillä ajoissa ennen kuin on liian myöhäistä. Yleensä siinä vaiheessa kun nainen lähtee, mitään ei ole enää tehtävissä. Vaimo ei lähde pienten lasten kanssa ihan pienestä hakemaan avioeroa.

      • ghfj

        Kyllähän sinä juttelet hauskoja.Vaimo lähti yksinilman lapsia.Eikä tuosta tiedä lapsetkaan. Vieläpä minä.Arvaillaan vaan mitä on tapahtunut.


      • ihme syyttäjät

        Älä syyllistä aloittajaa omasta syyllisyydestäsi. Ihme purkaus, vaikket tied' aloittajasta mitään. On mahdollisuus käyttää vaikka asumuseroa kovana pakotteena omaan parempaan kohteluunsa, mutta taisit käyttää sen muutoin, kuten ystävien kanssa bailaten. Itse voit tehdä elämästäsi paremman monin eri keinoin vaikka puolisosi olisi tupajumi. Uskompa, että sinäkin kuulut naisiin jotka ovat pettäneet ja tahtovat lisää sitä samaa. Luojankiitos että tässä edes joku oikeus tapahtuu. Ei se eronneena ole enää niin mukavaa, mutta sääli lapsiasi. Jos niitä ei kuitenkaan ole, niin paras niin.


      • asiat tiedetään

        Jos vaimo petti, niin ei todellakaan säälipisteitä vaimolle. Pettäminen on luonnevika. Osallistumalla pettämiseen tuhoaa myös muiden perhesuhteita.

        Toiset naiset eroavat todellakin kevytkenkäisesti. Ihanko todella kaikki naiset luulevat, että selitykset huonosta suhteesta menevät läpi jos itse on se pettäjä? Hah hah. Sen verran juorut liikkuvat naisten kesken, että todellinen syy tiedetään.


      • aamuapea
        ghfj kirjoitti:

        Kyllähän sinä juttelet hauskoja.Vaimo lähti yksinilman lapsia.Eikä tuosta tiedä lapsetkaan. Vieläpä minä.Arvaillaan vaan mitä on tapahtunut.

        Voimia sinulle. Omassakin tuttavapiirissä on tapaus, jossa nainen jätti perheensä jonkun neekerin takia. Minulle se on aivan riittävä syy kertomaan elämysten hausta. Toiminta ei ole mitenkään terveeltä pohjalta, mutta kun pettämistä ei pidetä missään olosuhteissa epäterveenä toimintana, vaikka se sellaista olisi.


      • Niin tuttua!

        Itse annoin miehelle vuoden aikaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Siltikin muka lähdin yllättäen..! Näin olen kuullut miehen ystäviltä ja sukulaisilta, jotka moittivat minua lähtöni jälkeen. Tosin tulivat muihin ajatuksiin kun kysyin mieheltä parin sukulaisen aikana (jotka tiesivät eron mahdollisuudesta), että kuinkas ne asiat menivätkään.
        Lapset otin mukaani, koska ainoa suhteemme ongelma oli peliriippuvuus. Miestä ei huolettanut laittaa viimeisiä maitorahoja peleihin joten ajattelin, että itse huolehdin lapsista paremmin eikä siitä edes neuvotella. Tämä kyllä sopi miehellekin.

        Kertaakaan en miestäni pettänyt suhteemme (lähes 10 v) aikana.
        Aloin melko pian suhteeseen eroni jälkeen ja yllättäen minusta olikin tullut "pettäjä" ex-mieheni puheissa sekä uudesta miesystävästäni hyvän (!!) avioliiton rikkoja.

        Ainakin meidän tapauksessamme liitto olisi jatkunut jos minä ja lapsemme olisimme olleet pelejä tärkeämpiä. Vuoden aikana ehti tulla roimasti lisää pelivelkoja, joista tietysti sain puolet läksiäislahjaksi.


      • Anonyymi
        ghfj kirjoitti:

        Kyllähän sinä juttelet hauskoja.Vaimo lähti yksinilman lapsia.Eikä tuosta tiedä lapsetkaan. Vieläpä minä.Arvaillaan vaan mitä on tapahtunut.

        Juoskaa narsisti psykopaattia pakoon, ei mitään tunteita, kiduttaa hengiltä! Mistä sais turvaa?


      • Anonyymi
        ihme syyttäjät kirjoitti:

        Älä syyllistä aloittajaa omasta syyllisyydestäsi. Ihme purkaus, vaikket tied' aloittajasta mitään. On mahdollisuus käyttää vaikka asumuseroa kovana pakotteena omaan parempaan kohteluunsa, mutta taisit käyttää sen muutoin, kuten ystävien kanssa bailaten. Itse voit tehdä elämästäsi paremman monin eri keinoin vaikka puolisosi olisi tupajumi. Uskompa, että sinäkin kuulut naisiin jotka ovat pettäneet ja tahtovat lisää sitä samaa. Luojankiitos että tässä edes joku oikeus tapahtuu. Ei se eronneena ole enää niin mukavaa, mutta sääli lapsiasi. Jos niitä ei kuitenkaan ole, niin paras niin.

        Et selvästikään lukenu kirjoitusta ajatuksella lieneekö ongelmana se että et osaa ajatella


      • Anonyymi
        ghfj kirjoitti:

        Kyllähän sinä juttelet hauskoja.Vaimo lähti yksinilman lapsia.Eikä tuosta tiedä lapsetkaan. Vieläpä minä.Arvaillaan vaan mitä on tapahtunut.

        Toivotaan ettet tehnyt pahaa eikä kukaan muukaan


    • Miessakit ry
      • Voi mirs raasua

        Nainen lähtee,jos kotona on nyrkin ja hellan välissä. Mies pitää vaimoaan piikana. Ei koskaan kiitosta saa palkakseen. Seksielämä rajoittuu 3 minuutin sessioon kahden viikon välein.
        Mies on niin kiireinen,että ei ehdi kotona olemaan.
        Puhtaat vaatteet kaapissa,jääkaappi ruokaa täynnä,siivottu asunto.
        Näitä mies pitää itsestään selvänä.
        Kun talouskone,vaimo, poistuu mies on ymmällä.
        Mitä tein väärin? Olin aina työssä ja raadoin perheeni eteen. Miksi vaimo kehtaa olla tyytymätön?
        No,ei hätää. Äiti pesee pyykit seuraavaksi. Ja kait se sihteeri,mitä olen jo monta vuotta tapaillut,jatkaa vaimon roolia.


    • uskomatonta(ko)

      miten näihin vedetään aina se omakohtainen kokemus kommenttien perusteeksi, kun ei todellakaan tiedetä mitä on tapahtunut ennen tuota tilannetta, oletetaan että on pettäjä ja jättäjä, piti toista itsestään selvänä jotta toinen lähti..

      olin jotakuinkin samassa tilanteessa vuosi sitten, tosin ei ollut lapsia ikävä, niitä kun ei yhteisiä ollut - oli vain sitä tuppisuuta ikävä. hän kun ei "muistanut" kertoa että on jonkin verran tyytymätön meidän suhteeseen. siinä tyytymättömyyden tilassa hän etsiskeli toista nettideiteistä ja kun se löytyi voi sitä onnen ja ihanuuden tilaa - minä kiertoon ja uusi kuvioon. kunnes pari kuukautta myöhemmin meidän suhde ei sitten ollut ollutkaan niin "hirveä", siis minä, vaan vanha suola alkoi janottamaan mutta vanha suola oli jos vetäissyt herneen nenään ja päätynyt lopputulokseen että paremi yksikseen kun ihmisen kanssa joka ei osaa / uskalla / viitsi puhua niistä suhteiden vaikeista asioista, selvittää asiat ennekuin hutkii toisaalla...

      • perein askelin

        Vai vaimo ei lähde kepein perustein avioliitosta.Mielestäni lähtee. Itsekkin sanoi ihan hyvä liitto ja nopealla tahdilla.Mutts ei vienyt lapsia mukanaan. Äiti lähtee jättää kodin ei ota lapsia viikonloppuna kylään,koska halvaa olla rauhassa ja nukkua. Ruokaa hän ei laita lapsille ,koska ei kerkiä,edes viikon loppuosinkaan. Minulla yrittäjänä pitää miettiä seuraava päivä. Tastatkoon tähän ken pystyy!


      • Anonyymi
        perein askelin kirjoitti:

        Vai vaimo ei lähde kepein perustein avioliitosta.Mielestäni lähtee. Itsekkin sanoi ihan hyvä liitto ja nopealla tahdilla.Mutts ei vienyt lapsia mukanaan. Äiti lähtee jättää kodin ei ota lapsia viikonloppuna kylään,koska halvaa olla rauhassa ja nukkua. Ruokaa hän ei laita lapsille ,koska ei kerkiä,edes viikon loppuosinkaan. Minulla yrittäjänä pitää miettiä seuraava päivä. Tastatkoon tähän ken pystyy!

        Yksi kokemus niitäkin on monia jokainen meistä kokee asiat tavallaan


    • jkghkc

      Perheen tärkein suhde on parisuhde. Puhuit vuolaasti lapsista, jotka ovat tärkeitä, tietenkin. Mutta lapset eivät ole parisuhde. Sanotaanhan myös, että äidin tehtävä on rakastaa lapsia, ja miehen tehtävä on rakastaa äitiä. Näin homma skulaa. Ei yksikään arvonsa tunteva äiti halua olla liitossa miehen kanssa, joka ei rakasta äitiä, vaan on yhdessä pelkästään lasten (siivouspalveluiden?) vuoksi.

      • eikä juttele kasvatukses

        Tässä tapauksessa vaimo ei rakastanut miestä ,lähti yksin ilman lapsia. Ei osallistu lasten ruuan laittoon.Eikä he saa yöpyä viikonloppuna äidin luona. Varmaan sekin on miehen vika kun äiti ei huoli lapsia viikonlopuksi. Mitäs teet.en viitsi sossuun ottaa yhteyttä.Vikä voi myös olla vaimolla nupissa ja sitä en osaa korjata.Vääristyneen kuvan lapset saa ihmisuhteista .Enkä mitään voi.Ainoa että lapset luottaa minuun auttaa jatkamaan.


      • Mahdoton mies
        eikä juttele kasvatukses kirjoitti:

        Tässä tapauksessa vaimo ei rakastanut miestä ,lähti yksin ilman lapsia. Ei osallistu lasten ruuan laittoon.Eikä he saa yöpyä viikonloppuna äidin luona. Varmaan sekin on miehen vika kun äiti ei huoli lapsia viikonlopuksi. Mitäs teet.en viitsi sossuun ottaa yhteyttä.Vikä voi myös olla vaimolla nupissa ja sitä en osaa korjata.Vääristyneen kuvan lapset saa ihmisuhteista .Enkä mitään voi.Ainoa että lapset luottaa minuun auttaa jatkamaan.

        Samanlaista lapsista ja perheestä vieraantumista on ollut meilläkin viimeiset vuodet. Mutta ei näille mitään mahda. Hyvä kun elatus toimii ja ruokot tulee ajallaan, yhteishuoltajuus on kirosana. Turha sossun kanssa on neuvotella lasten viikonlopuista, sanovat vaan että yli 12-vuotias päättää itse.

        Paljon on puhuttu lähivanhempien taipumuksesta vieraannuttaa ex-puoliso lapsistaan. Entäpä jos etävanhempi vieraannuttaakin lapset itsestään. Vapaa, laulaa Kaija Koo...


      • -------------
        eikä juttele kasvatukses kirjoitti:

        Tässä tapauksessa vaimo ei rakastanut miestä ,lähti yksin ilman lapsia. Ei osallistu lasten ruuan laittoon.Eikä he saa yöpyä viikonloppuna äidin luona. Varmaan sekin on miehen vika kun äiti ei huoli lapsia viikonlopuksi. Mitäs teet.en viitsi sossuun ottaa yhteyttä.Vikä voi myös olla vaimolla nupissa ja sitä en osaa korjata.Vääristyneen kuvan lapset saa ihmisuhteista .Enkä mitään voi.Ainoa että lapset luottaa minuun auttaa jatkamaan.

        Tuossa noin päin. Hyvin harvinaista. Toisinpäin - mies lähtee, ja jättää vaimonsa ja lapsensa keskenään, tapahtuu hyvin usein. Molempi pahempi, mutta jälkimmäisessä lapset säästyvät suuremmilta traumoilta, etenkin jos ovat pieniä. Tietysti pitää muistaa, että ainakin yhden vanhan Suomen vähemmistöryhmän kulttuuriin ja perinteisiin kuuluu, että lapset jäävät valtaosin isän ja isän suvun huomaan, vaikka äitiään joskus tapaisivatkin. Ei heistäkään välttämättä kaistapäisiä tule... Kaihoisaa silti.


      • Anonyymi
        eikä juttele kasvatukses kirjoitti:

        Tässä tapauksessa vaimo ei rakastanut miestä ,lähti yksin ilman lapsia. Ei osallistu lasten ruuan laittoon.Eikä he saa yöpyä viikonloppuna äidin luona. Varmaan sekin on miehen vika kun äiti ei huoli lapsia viikonlopuksi. Mitäs teet.en viitsi sossuun ottaa yhteyttä.Vikä voi myös olla vaimolla nupissa ja sitä en osaa korjata.Vääristyneen kuvan lapset saa ihmisuhteista .Enkä mitään voi.Ainoa että lapset luottaa minuun auttaa jatkamaan.

        Sinuna hoitaisin asian soskun kanssa lasten äiti palaa viimeistään si kuvioihin kun satut kohtaamaan jonkun naisen joka kiinnostuu susta ja hyväksyy myös sun lapsetkin näin varmistat että sulla on mahdollisuus onneesi jopa mahdollisesti ennen kuin lapsesi ovat täysi-ikäisiä


      • Anonyymi
        Mahdoton mies kirjoitti:

        Samanlaista lapsista ja perheestä vieraantumista on ollut meilläkin viimeiset vuodet. Mutta ei näille mitään mahda. Hyvä kun elatus toimii ja ruokot tulee ajallaan, yhteishuoltajuus on kirosana. Turha sossun kanssa on neuvotella lasten viikonlopuista, sanovat vaan että yli 12-vuotias päättää itse.

        Paljon on puhuttu lähivanhempien taipumuksesta vieraannuttaa ex-puoliso lapsistaan. Entäpä jos etävanhempi vieraannuttaakin lapset itsestään. Vapaa, laulaa Kaija Koo...

        Se on etävanhemman valinta josta tämä ei voi syyttää kuin itseään mu lastakaan ei mielestäni voi pakottaa tapaamaan vanhempaansa jos ei tämä halua mu se ei ole mielestäni hyväksyttävää että vanhemmat kilpaa haukkuu toisiaan lapselleen lapsilleen laoset oppii jo varhain tuntemaan tietämään vanhempansa silloi kun kumpikin haukkuu toinen toistaan lapsille kilpaa lapsi ei vain enää tiedä keneen voisi luottaa


    • Älkää erotko

      Kaunis kirjoitus tuo aloitus

      Itse en toivoisi eroa kenellekään enkä varsinkaan omalle kohdalle. Se satuttaa ihan kaikkia. Parempi yrittää yhdessä, mutta tosiaan yrittää ja ottaa huomioon kummallekin tärkeät asiat ja oikeasti muuttaa niitä, ennen kuin on liian myöhäistä.

      "Kuka nainen lähtee lastensa kanssa pois avioliitosta jos heillä on hyvä aviomies ja lapsilla hyvä isä? Koittakaahan miehet heräillä ajoissa ennen kuin on liian myöhäistä. "

      Tämäkin on totuus ja varmaan monen eron taustalla, oli kyse sitten naisesta tai miehestä.

      Avioliittoa ei arvosteta nykyään tarpeeksi. Maailmassa on niin paljon ihmisiä, liikkuminen helppoa ja kaupungit niin isoja että ihmiset kai ajattelevat että kyllä sieltä joukosta uusi löytyy.

      Ennen oli toisin. Pienessä kylässä kaikki tunsivat toisensa ja kun rakastuttiin se oli sitten sama kumppani loppu ikäksi. Kaunista. Siinä molemmat ehkä yrittivät enemmän, hyväksyivät toiselta enemmän virheitä ja puutteita (mitä oikeasti pitäisikin tehdä, kukaan ei ole täydellinen, hyväksyy toisen sellaisena kuin tämä on ja keskittyy ihmisen hyviin puoliin), koska kylillä ei ollut todennäköisesti yhtä sopivaa vaihtoehtoa puolisoksi ja muutenkin pienessä paikassa sitä olisi katsottu todella karsaasti, nykyään on helppo muuttaa tai muuten sekoittua suuren kaupungin ihmisvilinään.

      Näin itse ajattelen ja aika nuori olen. Eri ajat, mutta myös ihmisestä itsestään lähtöisin tajuta että silti voi satsata ja panostaa ja silti sitä uutta kumppania tuskin löytyy helposti, ja vaikka löytyisi joku eri tavoin sopiva, niin samat ongelmat uudessa suhteessa pohjimmiltaan on kuin vanhassakin. Miksei siis korjaisi sitä nykyistä?

      • susan@

        "Itse en toivoisi eroa kenellekään enkä varsinkaan omalle kohdalle. Se satuttaa ihan kaikkia."

        Älä hyvä ihminen näin kuvittele! Ero ei ole satuttanut minua pätkääkään, mutta liitto exän kanssa on. Ikävä kyllä ex satutti myös lapsiaan. Nyt he käyvät terapiassa. Olisi pitänyt aikaisemmin erota. Tosin siitä olisi tullut oikeusjuttu, huoltajuusriita. On se kumma miten erossa vanhemmat ovat tasavertaisia, vaikka liiton aikana toinen ei ole tikkua ristiin muiden hyväksi laittanut.


      • Niin tuttua!

        "...samat ongelmat uudessa suhteessa pohjimmiltaan on kuin vanhassakin. Miksei siis korjaisi sitä nykyistä?"

        Höpö, höpö. Kirjoittelin jo tuonne aiemmin liitosta ja erosta exän kanssa (samalla nikillä).
        Vähän on vaikea ongelmia korjailla yksikseen...

        Nykyiseen liittooni ei ole vielä ongelmia kertynyt ja yhdessä olemme olleet yli 20v.


    • susan@

      Minäkin jätin ex-mieheni "kylmästi" (kuka jättää "lämpimästi"?). Monen vuoden pohdinnan jälkeen. Ex ei olisi halunnut erota. Ymmärrän sen. Ex ei ottanut mitenkään osaa mihinkään perheen tai kodin toimiin, joten pääsi ns. helpolla. Miten siinä eroa voisikaan haluta? Minä kuitenkin halusin.

    • Tampereen mies

      Samanlainen tarina kun aloittajalla. Takana yli 24 vuoden liitto ja pari lasta, jotka nyt omillaan. Samassa tahdissa kun lapsit lähtivät nosti vaimokin kytkintä. Vaimo oli aloittanut sivusuhteen kuukautta ennen eroilmoitusta, mutta ilmeisesti eroasiaa oli jo pidempään miettinyt. Olin kuvitellut eläneeni hyvässä liitossa, arki jaettiin ja lomat oltiin yhdessä, mutta se ei vaan riittänyt " rakkaus oli loppunut " tunneside katkennut jne. Tämä kolmosen olemassa olo tuli hieman tapaturmaisesti esiiin, mutta aika täräys se oli kun asia selvisi. Kyseessä oli nk. laastarisuhde, joka vauhditti vaimon eroajatuksia ja käsittääkseni on ollut jo ohi hyvän aikaa. Kovasti yritin keskustella mikä suhteen kaatoi, mutta mitään yksittäistä syytä ei osannut nimetä, muuta kautta sain kuulla että vaimo ei ollut koskaan oikein meikäläistä rakastanutkaan eli heikolla pohjallahan tämä liitto oli sitten koko ajan tietämättäni ollut. Lapsille ero oli kova paikka ja tietysti myös itselle. Kyllä siinä itsetunto romahti kerralla, kun on mielestään kaiken yrittänyt tehdä niin että liitto kestää. Keskustelua suhteen ongelmista ei koskaan aikuisten tasolla käyty kunnolla läpi avioliiton aikana. Varmasti on tyytymättömyyttä ollut, mutta reilua olisi ollut asioista keskustella eikä ratkaista tilannetta sivusuhteella ja eroilmoituksella suoraan puuntakaa.

      Ensimmäiset 7 kk. oli yhtä sontaa meikäläisen elämässä, kyllä pettäminen ja ero julmetun koville otti, pohjamutiin mentiin niin että pää kolisi. Mikä mielen on nostanut ? Kyllä se on se uusi nainen. Netin kautta on tavattu ja tapaillaan ei seurustella. Kaunis, varakas ja hyvin koulutettu, on talot, autot ja mökit. Lapsetkin jo isoja, Aika näyttää tuleeko tästä suhteesta kaverisuhdetta syvempi, mutta en nyt ota siitä paineita. Kuitenkin on ollut mukava nähdä, että tällainen 50. kymppinenkin vielä kelpaa hyvin parisuhdemarkkinoilla.

      Mitä mieltä eroista ? Suuriosa täysin turhia, jos ei ole nk. perinteisiä syitä mm. alkoholi, väkivalta tms, niin kyllä ne asiat olisi paras saada korjatuksi jo avioliiton aikana tai jos ero tulee niin sitten parisuhdeterapiaan tai sinne mielummin jo ennen eroilmoitusta. Suurimmat kärsijät ovat tietenkin lapset ja jätetty puoliso, mutta kyllä se jättäjäkin kärsii siitä olen varma. Exäni asuu nyt yksin ja kaipaa rinnalle kumppania, minulla jätetyllä ja rikotulla kumppani ehdokkaista ei ole ollut pulaan eli näinkin nämä asiat voivat mennä. En tiedä mikä tämänpäivän naisia vaivaa, some kulttuuri, liialliset odotukset parisuhteilta, seikkailunhalu tms. 7- lehtien erojutut ja uudet hienot puolisot.. Jotain on mennyt pieleen tässä yhteiskunnassa ja niin avioerohakemuksista 80 % on naisten jättämiä.

      • -----------

        Jos toisen mielestä rakkaus on loppu, tunnesidettä puolisoon ei ole, niin en missään tapauksessa sanoisi eroa turhaksi. Ani harvoin myös keskustelusta on mitään apua. Kun tunnetta ei ole, niin sitä ei tule, vaikka kuinka puhuisi.


      • Etaeisae

        Mukavasti kirjoitettu. /peukku


      • kaipaaja

        Totta. >Suurin osa täysin turhia, jos ei ole nk. perinteisiä syitä mm. alkoholi, väkivalta tms>

        Vasta jälkikäteen ymmärtää mitä kaikkea menettää. Myöhäistä silloin. Toisaalta osa ihmisistä on sellaisia, etteivät koskaan sisimmässään ole arvostaneet perhettään. Surullista, että ollut elämänsä parhaat vuodet "muualla" olleen kanssa.


    • nainenvm-64

      "Jotain on mennyt pieleen tässä yhteiskunnassa ja niin avioerohakemuksista 80 % on naisten jättämiä. "

      Olisiko miehet menneet pieleen ;)?

      Naisten 4. suurinta syytä eroon:

      1. uskottomuus
      2. rakkauden puute
      3. fyysinen väkivalta
      4. päihteiden liiallinen käyttö

      Miehillä 1. ja 2. olivat samoja, mutta naisten varsin järeitä syitä 3. ja 4. ei näkynyt miesten listalla.

      • -------

        Ikävän yleisiä miehillä nuo kohdat 3. ja 4. Hullujahan naiset olisivat, ellei etenkin niiden vuoksi hakisi eroa...


      • -ukkone1222-

        Mistä moine lista, hatustako? Kuulostaa epäilyttävältä että väkivalta olisi muka yleisempää kuin liiallinen päihteiden käyttö.

        Miesten listalla ei varmaan näy sitä että puoliso on väkivaltainen. Sillä ei saa mitään muuta kuin nyhverön maineen ja toisaalta väkivaltainen nainen, niin kauan kun ei tartu kättä pidempään, ei ole miehelle välttämättä kovinkaan vaarallinen jos ei nyrkkeilysäkiksi ala. Senkus lyö takaisin niin kyllä se lopppuu siihen, vaimo lähtee ovet paukkue ja ruksaa miehen väkivaltaiseksi ;-)


    • ----------

      "jos teillä vain on minkäänlaisia mahdollisuuksia jatkaa avioliittoa niin tehkää se teidän rakkaiden lastenne vuoksi"

      Eikä. Vaan miesten pitäisi ihan alusta lähtien, jo ennen lasten "ilmaantumista" olla mies vaimolleen, nimenomaan vaimon tähden. Kunnioittaa, arvostaa ja palvella vaimoaan. Niin myötä kuin vastoinkäymisissä. Näin myös lasten syntymän jälkeen. Miesten olisi nyt kerta kaikkiaan painettava mieleen, että nainen haluaa olla naimisissa vain, jos mies haluaa jakaa arkensa vaimonsa kanssa, arvostaa parisuhdetta. Lasten kanssa ei naimisissa olla.

      • Tampereen mies

        Mutta sekään ei aina riitä. Kyllä mimä palvelin ja jaoin arkea vaimon kanssa, mutta siitä huolimatta hän lähti. Vaimoni oli flirttailevaa tyyppiä joskus viina päissään ja kerran vuosia sitten näin hänen suutelevan toista miestä juhlissa.. Kyllä hänellä tämä houkutus vieraan perään on ollut jo aiemmin veressä. Voisi sanoa, että meikäläisellä kävi huono tuuri parisuhde arpajaisissa alunperinkin.


      • anja*
        Tampereen mies kirjoitti:

        Mutta sekään ei aina riitä. Kyllä mimä palvelin ja jaoin arkea vaimon kanssa, mutta siitä huolimatta hän lähti. Vaimoni oli flirttailevaa tyyppiä joskus viina päissään ja kerran vuosia sitten näin hänen suutelevan toista miestä juhlissa.. Kyllä hänellä tämä houkutus vieraan perään on ollut jo aiemmin veressä. Voisi sanoa, että meikäläisellä kävi huono tuuri parisuhde arpajaisissa alunperinkin.

        Aina ei voi voittaa... Koskaan ei myöskään tiedä mitä tulevaisuus tuo. Itse tein kaiken, ja lähdin. Ei ole järkeä olla suhteessa, jossa ei ole mitään muuta yhteistä kuin osoite ja lapset. Vielä kun lapsetkin oli kaikki teinejä ja ihan kannustivat minua eroamaan isästään.

        "kerran vuosia sitten näin hänen suutelevan toista miestä juhlissa.."

        Tuosta olisin kyllä vetänyt herneen pahasti nenääni. Vähintä mitä puolisolta voi odottaa, on asianmukainen käytös, etenkin suutelun yms. suhteen, kumppanin läsnä ollessa.


      • hetkessä
        anja* kirjoitti:

        Aina ei voi voittaa... Koskaan ei myöskään tiedä mitä tulevaisuus tuo. Itse tein kaiken, ja lähdin. Ei ole järkeä olla suhteessa, jossa ei ole mitään muuta yhteistä kuin osoite ja lapset. Vielä kun lapsetkin oli kaikki teinejä ja ihan kannustivat minua eroamaan isästään.

        "kerran vuosia sitten näin hänen suutelevan toista miestä juhlissa.."

        Tuosta olisin kyllä vetänyt herneen pahasti nenääni. Vähintä mitä puolisolta voi odottaa, on asianmukainen käytös, etenkin suutelun yms. suhteen, kumppanin läsnä ollessa.

        Kuin nopeesti rakkaus loppuu ?


      • Tampereen mies
        hetkessä kirjoitti:

        Kuin nopeesti rakkaus loppuu ?

        Toi on oikeasti hyvä kysymys, kuinka nopeasti rakkaus ja kiintymys loppuu ? Itse jätettynä roikuin henkisesti vaimossani kiinni melko pitkään niin kauan kunnes laastari suhde löytyi, tiedä sitten jatkuuko se enää miten kauan, mutta tämän uuden suhteen kautta unohtui vaimo alle kuukaudessa. Kiintymyksen tunteet voivat siis kadota hetkessä, kun uusi kiinnostava tulee eteen, se vain vaatii sen henkisen varauksen.


      • tiukkapipo123
        hetkessä kirjoitti:

        Kuin nopeesti rakkaus loppuu ?

        Ainakin itselläni rakkaus alkaisi väkisin hiipua, jos kumppani mokaisi tarpeeksi pahasti, tai sanoisi jotain todella loukkaavaa.


      • tiukkapipo123
        Tampereen mies kirjoitti:

        Toi on oikeasti hyvä kysymys, kuinka nopeasti rakkaus ja kiintymys loppuu ? Itse jätettynä roikuin henkisesti vaimossani kiinni melko pitkään niin kauan kunnes laastari suhde löytyi, tiedä sitten jatkuuko se enää miten kauan, mutta tämän uuden suhteen kautta unohtui vaimo alle kuukaudessa. Kiintymyksen tunteet voivat siis kadota hetkessä, kun uusi kiinnostava tulee eteen, se vain vaatii sen henkisen varauksen.

        Tuo pätee varmasti muuhunkin kiinnostavaan, ei vaan uuteen suhteeseen. Toisaalta voihan rakkaus ja kiintymys loppua jo liiton aikana, monta vuotta ennen eroa.


      • vielä 'terve'
        Tampereen mies kirjoitti:

        Toi on oikeasti hyvä kysymys, kuinka nopeasti rakkaus ja kiintymys loppuu ? Itse jätettynä roikuin henkisesti vaimossani kiinni melko pitkään niin kauan kunnes laastari suhde löytyi, tiedä sitten jatkuuko se enää miten kauan, mutta tämän uuden suhteen kautta unohtui vaimo alle kuukaudessa. Kiintymyksen tunteet voivat siis kadota hetkessä, kun uusi kiinnostava tulee eteen, se vain vaatii sen henkisen varauksen.

        Tampereen mies kirjoittaa asiaa.Aikapitkälle samanlaista meikäläisellä. Osallistuin todellakin kotona,ruoka oli vastuullani täysin. Miksi se rakkaus loppuu ja niin nopeasti,pitkäliitto muutama 2viikkoa,lähti.Henkinen tasapaino,mielenterveys,alkoholi. On helppo ohjata hädässä olevaa ihmistä ja käyttää hyväksi. Luultavasti näin on käynyt minun kumppanille. Harva äiti lähtee hyvästä liitosta yksin "salamana". Viina ja yöreissut,eiköhän se siinä ole.


      • Etaeisae

        Kohtuudella kaikkea ja molemminpuolisesti. Aito kunnioitus toista kohtaan, kuuntelemisen taito, nöyryys, anteeksi pyytäminen ja antaminen. Jos lasten kanssa ollaan yhdessä, niin silloin se täytyy tehdä yhdessä ja sopia pelissäännöistä. Jos liitosta puuttuu siihen kuuluvat mausteet, niin silloin se on lapsille haitallista.


    • Anonyymi

      Muistan tuon tunteen vieläkin hyvin, ensimmäinen joulu yksin oli aika musertava.
      Meidän tarinassa kuvittelin oikeasti kaiken olevan hienosti, kunnes exäni ilmoitti haluavansa erota, kuten teimmekin. Kukaan ystävistämme, tai meidän kummankaan suvusta ei ymmärtänyt miksi erosimme, ja ei yhtään auttanut asiaa, että exäni oli löytänyt uuden miehen, eli minähän olin se jota oli väärin kohdeltu. Omassa kuplassani en antanut mahdollisuutta meidän paluulle yhteen, vaikka se olisi voinut tapahtuakin, sen verran olin loukattu.
      Myöhemmin tajusin kuinka pahoin olin unohtanut suhteen tärkeimmän asian, eli parisuhteen vaalimisen. Siihen aikaan olin kova urheilemaan, ja olin todella paljon pois kotoa, jätin kaiken exän harteille, vieläpä kun lapsemme oli pieni.
      Parisuhteessa jokaisen pitää olla se tärkein toiselle, siitä se lähtee.
      Meillä onneksi on asialliset välit vieläkin, ja olemme menneet eteenpäin lapsemme hyvinvoinnin ehdoilla, mutta meidän tarinassa minä olen se, joka rikkoi suhteen.

    • Anonyymi

      Todella noloa ja heikkoa jos ihminen ei ole opetellut olemaan myös yksinään. Tollaset säälittävät reppanat on vaan pelkkiä riesoja.

      • Anonyymi

        Voi, että tätä ihmisten empatiakykyä. Alottajahan kertoi tuntemuksistaan. Kaikki ihmiset ei tykkää olla ihan yksin, jos ei oo mitään tukiverkkoa, ei läheisiä eikä ystäviä. Osa jopa viihtyy yksin.


    • Anonyymi

      Sinulla on hyvä sydän. Toivon sinulle kaikkea hyvää 💛

    • Anonyymi

      Aloittajalle ja miksei muillekin: miten miestä voisi motivoida muuttamaan tilanteen ennen kuin on oikeasti liian myöhäistä? Olen jo muutaman vuoden ilmaissut tyytymättömyyttäni liittoon ja toivonut ja ehdottanut miten asioita voisi muuttaa. Ei vaikutusta, minua pidetään itsestään selvyytenä että roikun tässä.
      Miten ihmeessä saan kokoajan valittamatta viestin perille että NYT pitää muuttua asiat tai ei koskaan?

    • Anonyymi

      "Jos teillä vain on minkäänlaisia mahdollisuuksia jatkaa avioliittoa niin tehkää se teidän rakkaiden lastenne vuoksi".
      Ei tuossa ole mielestäni mitään järkeä.
      Meillä kaikilla on vain tämä yksi elämä, miksi se pitäisi tuhlata roikkumalla toimimattomassa ja onnettomassa parisuhteessa? Lapset kyllä sopeutuvat vanhempien eroon ja saavat todennäköisesti enemmän huomiota omilla tahoillaan onnellisilta vanhemmilta, kuin niiltä jotka hammasta purren yrittävät vuositolkulla sinnitellä huonossa suhteessa.
      Eihän se rakkaus omia lapsia kohtaan mihinkään katoa?
      Kyllä ne sinkkumarkkinatkin taitaa olla sitten aika heikot loppuunpalaneella 50-60 vuotiaalla, jos aikoo vielä myöhemmin sen onnellisen parisuhteen löytää.
      Kumppani vaihtoon jos ei homma toimi.

      t: Eronnut onnellinen isä.

    • Anonyymi

      Itse eroan juuri lasten vuoksi. Ehdotin eroa itse., eikä ole kolmatta osapuolta. Äitinsä, vaikka varmasti rakastaa lapsiaan, on myrkyllistä seuraa heille ja yritän tarjota edesä jotain järjellistä elämää heille. T. Erä toinen mies-

    • Anonyymi

      Eli tarkoitat siis että lastenkin pitäisi kärsiä sitä samaa helvettiä mitä vanhemmat käyvät keskenään läpi kun eivät tule keskenään toimeen mä lähtisin ite tollasesta suhteesta käveleen jo pelkästään siksi että ajattelisin lapsen lasten parasta lapsi kun on syytön olemassa oloonsa ei lapsen tarvitse kärsiä siksi että vanhemmat ei tule keskenään toimeen koska viimeistään lapsen teini-iässä sosku puuttuu jo asiaan kun lapsi alkaa oireilemaan sen takia millaiset kotiolot lapsella on

    • Anonyymi

      Semmoista on olla mies. Olet etuoikeutettu ja patriarkaatin jäsen, sekä syypää kaikkeen mikä maailmassa on pielessä. Sun vikas kun nainen lähti ja vei lapset.

      Miksi vitussa kukaan haluaisi ryhtyä suhteeseen modernin voimaantuneen naisen kanssa?

      • Anonyymi

        Miksi kukaan haluaisi alkaa parisuhteeseen modernin tuntikausia pleikkaria hakkaavan miehen kanssa?

        Ei mikään ihme että sinkkujen osuus väestöstä kasvaa kasvamistaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Naiselle on vaihtoehtoja ja kun seksirobotit todella tulevat - ei nykynaista halua kukaan.
      Ei kukaan halua vankkuria vetäväksi aasiksi.

      • Anonyymi

        Tuhkamunat ei sukuaan voi jatkaakaan jot pist pannen robottias.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe