Matkailu/pakettiauto kustannukset ympäri vuoden..

matkailuauto...

Moikka.
Mulla pieni pakettiauto nykyisin tavaratila 150cm pitkä, Peugeot partner jossa vanha dieselvero 65 e vuosi, ja kuluttaa 6l 100km.
Mulla oma harrastus aina kuskattavaa siksi pikku paku, ni aatellu oisi ostanut matkailuauton siihen voisi pientä tavaraa mahtua enemmän ja oisi kiva kun on pitkät välimatkat ni voi yöpyä miltein missä haluaa mutta hirvittää nuo jutut matkailuauton kustannuksista.

Ajan vuodessa paljon n. 20tkm. ni aattelin ostas matkailuauton jolla ajelis ympärivuoden. Oon laskenu näin matkailuauton verot ja vakuutukset n. 300e enemmän kuin nykyisessä autossa edellyttää otan pelkän liikennevakuutuksen ja hirvi,palo,varkaus.

Polttoaineessa isompi ero jos matkailuauto vie 12l 100km. ni tulee maksamaan arviolta polttoaineet yl i1000e vuodessa enemmän kuin partner.

Mietin myös tuleeko sit oikeesti yövyttyä tien päällä jos on matkailuauto,uskon että n. 10 yötä voisi tulla yövyttyä. maksaaha sekin jos hotellissa yövyn nuo yöt.
Ono mitään osviittaa vinkkiä miten kuluja asuntoautosta voi laskea ennen kuin ostaa? Tokihan korjauksia ja remppoja ei voi etukäteen tietää.
Ja haluan oikeesti tietää toivon asiallisiä vastauksia.

2

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantsii...

      Laskin noilla tiedoilla, verot maksaa 200e vuodessa enemmän,vakuutus muutaman kympin.
      Matkailuauto kulkee 10l 100km, jos ajaa vain 80km. Eli 4l 100km menee enemmä eli 20tkm jos ajat 800 litraa vuodessa eli 1100e vuodessa maksaa polttoaineet.
      Eli kaikkiaan vajaa 1500e vuodessa kalliimpaa.
      Monta yötä oot hotellissa 1500e???

    • tuli vaan mieleen

      1. Jos yöpymisiä on hyvin vähän , niin voisi ajatella vähän isompaa pakua, mihin mahtuu takatilaan vaikka laverisänky harrastuskamat. Kulut ei tuosta paljoa nouse eikä polttonesteenkulutuskaan.
      2. Voit jatkaa Partnerilla , jolloin matkailuautoa vastaava yöpyminen olisi vaikka mökki leirintäalueella, mikä ei ole kallis vaihtoehto sekään.
      3. Jos päädyt matkailu/retkeilyautoon, niin sellainen peltikuorinen pakun näköinen olisi varmaan ihan riittävä tilapäiseen yöpymiseen. Se olisi lisäksi melko huoleton ympärivuotisena ainoana autona. HIntaa vaan on sen verran enemmän, että pitäisi lisäksi keksiä muutakin matkailua harrastuksen lisäksi, että se kannattaisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe