Matkailu/pakettiauto kustannukset ympäri vuoden..

matkailuauto...

Moikka.
Mulla pieni pakettiauto nykyisin tavaratila 150cm pitkä, Peugeot partner jossa vanha dieselvero 65 e vuosi, ja kuluttaa 6l 100km.
Mulla oma harrastus aina kuskattavaa siksi pikku paku, ni aatellu oisi ostanut matkailuauton siihen voisi pientä tavaraa mahtua enemmän ja oisi kiva kun on pitkät välimatkat ni voi yöpyä miltein missä haluaa mutta hirvittää nuo jutut matkailuauton kustannuksista.

Ajan vuodessa paljon n. 20tkm. ni aattelin ostas matkailuauton jolla ajelis ympärivuoden. Oon laskenu näin matkailuauton verot ja vakuutukset n. 300e enemmän kuin nykyisessä autossa edellyttää otan pelkän liikennevakuutuksen ja hirvi,palo,varkaus.

Polttoaineessa isompi ero jos matkailuauto vie 12l 100km. ni tulee maksamaan arviolta polttoaineet yl i1000e vuodessa enemmän kuin partner.

Mietin myös tuleeko sit oikeesti yövyttyä tien päällä jos on matkailuauto,uskon että n. 10 yötä voisi tulla yövyttyä. maksaaha sekin jos hotellissa yövyn nuo yöt.
Ono mitään osviittaa vinkkiä miten kuluja asuntoautosta voi laskea ennen kuin ostaa? Tokihan korjauksia ja remppoja ei voi etukäteen tietää.
Ja haluan oikeesti tietää toivon asiallisiä vastauksia.

2

419

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantsii...

Laskin noilla tiedoilla, verot maksaa 200e vuodessa enemmän,vakuutus muutaman kympin.
      Matkailuauto kulkee 10l 100km, jos ajaa vain 80km. Eli 4l 100km menee enemmä eli 20tkm jos ajat 800 litraa vuodessa eli 1100e vuodessa maksaa polttoaineet.
      Eli kaikkiaan vajaa 1500e vuodessa kalliimpaa.
      Monta yötä oot hotellissa 1500e???

• tuli vaan mieleen

1. Jos yöpymisiä on hyvin vähän , niin voisi ajatella vähän isompaa pakua, mihin mahtuu takatilaan vaikka laverisänky harrastuskamat. Kulut ei tuosta paljoa nouse eikä polttonesteenkulutuskaan.
      2. Voit jatkaa Partnerilla , jolloin matkailuautoa vastaava yöpyminen olisi vaikka mökki leirintäalueella, mikä ei ole kallis vaihtoehto sekään.
      3. Jos päädyt matkailu/retkeilyautoon, niin sellainen peltikuorinen pakun näköinen olisi varmaan ihan riittävä tilapäiseen yöpymiseen. Se olisi lisäksi melko huoleton ympärivuotisena ainoana autona. HIntaa vaan on sen verran enemmän, että pitäisi lisäksi keksiä muutakin matkailua harrastuksen lisäksi, että se kannattaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      108
      2227
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      843
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      47
      818
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      786
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      521
      734
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      66
      648
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe