tauolleko?

janita

Olen seurustellut poikakaverini kanssa jo 5 vuotta ja meillä on aikasuuret ikäerot( hän 3-kymppinen,minä päälle kahdenkympin).Eli mies on saanut elää sinkkuna ja kokeilla suhteita muidenkin kanssa, kun taas minä olen seurustellut hänen kanssaan teinistä saakka ja hän on ollut ensimmäiseni. Rakastan kyllä miestäni valtavasti ja minusta tuntuu että hän on se oikea, mutta nyt on alkanut menojalkaa vipattamaan. Ystäväni ovat kokoajan menossa ja minusta tuntuu että jään jostain paitsi kun en ole kokemassa yhdenyönjuttuja yms. Mies ei muutenkaan pidä baareissaravaamisesta, hän on sen vaiheen jo kokenut, ja motkottaa jos minä lähden omien kavereiden kanssa ulos.
Nyt on alkanut tuntua että pieni breikki voisi olla paikallaan, jottei sitten vanhempana ala kaduttamaan että on mennyt nuoruus hukkaan.En vain tiedä voinko mennä ehdottamaan miehelleni tälläistä, miten hän mahtaa suhtautua.. Kaiken lisäksi asumme vielä yhdessä, joten joutuisin siis vielä muuttamaan pois(miehen asunto),mikä on opiskelijabudjetilla vaikeaa. (tiedän,turha valittaa rahasta,mutta kuitenkin..)Olisi kuitenkin ihana muuttaa yksin asumaan, saisi sisustaa itse ja ostaa omat kipponsa, muutinhan suoraa kotoa miehen asuntoon,jossa kaikki oli valmiina.

Tuntuu että ellen saa kokeilla muitakin niin tulen jossain pisteessä pettämään.
onko kellään kokemuksia tauonpitämisestä, miten päädyitte siihen ja kannattiko?Miten asia kannattaa ottaa puheeksi?

7

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninni

Lopeta suhde ennen pettämistä. Anna palaa nyt nuorena! Taidatte olla todella vähän eri elämäntilanteessa.

• Juma

Taukoa ei tunneta tällaisissa tapauksissa. Joko olet miehesi kanssa tai sitten et. Jos kuvittelet, että voit ottaa muutamaksi vuodeksi virkavapaata suhteesta, erehdyt pahasti. Sanoit, että nykyinen on "se oikea". Varo vaan ettei käy niin, että joutuisit katumaan lähtemistäsi etkä lähtemättömyyttäsi. Aina kuvitellaan, että toisilla on asiat paremmin... luultavasti kaverisikin kadehtivat sinun tilannettasi. Ja vielä "pääsisit kokemaan yhden yön juttuja"... taidat olla pieni tyhmä tyttö.

• mira

Olin seurustellut lukioikäisestä samalta paikkakunnalta kotoisin olevan pojan kanssa. Vähän päälle kaksikymppisenä alkoi olla sellainen olo, että ei enää jaksa katsella, ja aloin ihastua muihin. Erosimme, ja seurustelimme molemmat eri ihmisten kanssa, mutta ystävinä säilyen viimeiset viisi vuotta. Löysimme toisemme uudestaan kesällä ja olemme nyt muuttamassa yhteen.

Jollei eroa olisi aikanaan tullut, niin olisimme nyt varmaan tosi tulehtuneessa tilanteessa. Eihän sitä silloin voinut ihan varmaksi sanoa, että nykyinen olisi se oikea, mutta sellaiseksi se on eron ja yhteenpaluun jälkeen osoittautunut. Ei nämä jutut ole ollenkaan niin yksioikeoisia kuin naistenlehdet antavat ymmärtää.

• Juma
        mira kirjoitti:

Olin seurustellut lukioikäisestä samalta paikkakunnalta kotoisin olevan pojan kanssa. Vähän päälle kaksikymppisenä alkoi olla sellainen olo, että ei enää jaksa katsella, ja aloin ihastua muihin. Erosimme, ja seurustelimme molemmat eri ihmisten kanssa, mutta ystävinä säilyen viimeiset viisi vuotta. Löysimme toisemme uudestaan kesällä ja olemme nyt muuttamassa yhteen.

Jollei eroa olisi aikanaan tullut, niin olisimme nyt varmaan tosi tulehtuneessa tilanteessa. Eihän sitä silloin voinut ihan varmaksi sanoa, että nykyinen olisi se oikea, mutta sellaiseksi se on eron ja yhteenpaluun jälkeen osoittautunut. Ei nämä jutut ole ollenkaan niin yksioikeoisia kuin naistenlehdet antavat ymmärtää.

Onnea vain sinulle... yleensä parisuhteissa ei vain käy noin. Toinen katkeroituu, kun toinen lähtee... löytyy uusia ihmisiä jne. Tietysti, jos rakkaus on loppu, niin ei sitä väkisin kannata nyhjöttää.

• Art

Pitää ottaa pieni tauko??!! Et sä voi tossa seurustelun lomassa voi juosta?? Kuulostaa siltä että sinulla on rakkaus jo ohi miestäsi kohtaan jos kerta olet pitämässä taukoa ja käyt vähän muita munia nuohoomassa ja sit tulisit takaisin himaan ja mies olisi tyytyväinen ja toteasi et on se mukava kun sinäkin olet vähän kokenut elämää.

• Ilon filosofi

Itse olin muutama vuosi sitten tismalleen samassa tilanteessa. Mies oli ensimmäinen oikea suhteeni, jotain vipinää oli ollut aiemminkin, mutta silti... Mies oli minua huomattavasti vanhempi eikä ymmärtänyt oikein tarvettani vielä mennä ja melskata. Päätin sitten lähteä litomaan. Muutin, sain uusia kavereita, biletin ja tein kaikkea muutakin. Tapailin miehiä paljon ja tein muutenkin mitä tahdoin.

Tajusin selvästi, että ei minulla ja sillä exällä se rakkaus sitten riittänyt. Hän löysi itsensä ikäisen naisen ja perustelevat parhaillaan perhettä. Myös minä asun nykyään avoliitossa sellaisen ihmisen kanssa, joka sopii minulle huomattavasti häntä paremmin. Eli siis kaikki kääntyi hyvin. Jälkeen päin ei ole kaduttanut lainkaan, vaikka alussa ero oli myös minulle todella vaikea. Nyt jos saisin valita, olisin eronnut edelleen. Elämäntilanteemme olivat liian erilaiset, olimme liian erilaisia. Nykyisen kanssa olemme puolestaan aivan samanlaisia.

• Jaana*

n.10 vuoden ikäero on aika iso juttu kun toinen on parikymppinen ja toinen kolmekymppinen. Sinä et ole koskaan saanut vielä elää menovaihetta, mies on jo vakiintumassa ja perheellistymässäkin ehkä.

Puntaroi asioita. Millä linjalla suhteenne muilta osin on? Haluaako mies erilaisia asioita kuin sinä? Oletko onnellinen? Jos onni on enää kaukainen termi, kannattaa harkita eroa. Sitten voi mennä ja viipottaa aivan vapaasti, ja löytää Herra Oikea. Jos suhde on kuin unelma, älä eroa. Mutta unohda myös pettämishaaveet.

Parisuhde ei tunne sellaista käsitettä kuin "tauko" - mietippä sitä että miehesi voi tauon aikana jyystää ketä haluaa, ei tunnu hyvältä sellainen ajatus.

Sun bailaamisesta on tulossa suuren luokan ongelma teidän suhteessa. Lyön oikean käteni vetoa, että jos menette breikille, te kuitenkin eroatte. Jos petät, te eroatte. Jos kidutat itseäsi kahlitsevassa suhteessa - TE EROATTE.

Ero on nyt järkevin ratkaisu ellet voi sivuuttaa pettämisfiiliksiä. Muussa tapauksessa ero on ainoa ratkaisu.

ps. ensi rakkaus on aina Ensi Rakkaus. Se pitää kokea, niin sitten on valmiimpi muihin suhteisiin. Ei kannata elää siinä harhaluulossa että ensirakkaus kestää ikuisesti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      9
      2259
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1865
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe