Syöpäsairas sanottiin irti Yt-neuvotteluissa

Sosad

Otsikko kertookin kaiken. Vuosikausia firmaa palvellut ahkera työntekijä sai irtisanomislapun käteensä sairaslomallaan. Olivat vielä sanoneet, että sinusta on kuluja kun joudumme maksamaan sinusta ja sijaisestasi.
Nyt varmaan moni sanoo, että tottakai firma ajattelee niin. Minusta on vain väärin, että ihminen potkitaan pois SAIRAUDEN takia. (vaikka virallisesti syy on taloudelliset ja tuotannolliset syyt)
Toki irtisanominen on rankkaa kaikille, mutta työpaikka oli se, joka piti kuitenkin toivetta yllä, että pääsisi vielä ns.normaalielämään rankan sairastamisen ja toivottavasti paranemisen jälkeen. Juuri koskaan hän ei ole ollut tätä sairautta ennen sairaslomilla yli 15v kestäneen työsuhteen aikana ja aina ollut valmis ylitöihin yms. mitä pomot ovat pyytäneet. Tämä on kiitos.
Olen läheiseni puolesta todella surullinen.

6

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LöytyyköKykyä

Tämä on nyky-Suomessa enemmän kuin tavallista. Tästä voi kiittää fantastista-jengiä, joiden johtohahmo käyttää sairaaloiseen treenaamiseen kaiken liikenevän aikansa. Pääasia, että ihminen on fyysisesti hyvässä kunnossa.

Tätä lisää moni toivoo ja äänestää kykypuoluetta. Toivottavasti eivät sairastu koskaan itse.

• ojöi

> Olivat vielä sanoneet, että sinusta on kuluja kun joudumme maksamaan sinusta ja sijaisestasi.

No siinä tekivät pahan virheen. Toivottavasti keskustelu on tallessa.

> vaikka virallisesti syy on taloudelliset ja tuotannolliset syyt

Mutta jos ovat sanoneet muuta, niin mitä väliä virallisella selityksellä?

• tasaaja

eikö tämä juuri ole sitä teidän AY-liittolaisten haluamaa tasa-arvoisuutta : kaikkia kohdellaan yhdenvertaisesti, mies, nainen...sairas, terve... hetero, homo jne ..

• Hulluja firmoja

Oliko kyseessä Fujitsu?
      Kaveri sai sieltä myös kenkää kun sairastui vakavasti.

• Kenkää kaikille

Vakava tai vähemmän vakava sairastuminen voi tietysti olla irtisanomisperuste, jos sairauden seurauksena työntekijä on pysyvästi kykenemätön tekemään työtä. Jos esimerkiksi rakennusmies joutuisi tapaturmaan ja sen aiheuttaman neliraajahalvauksen seurauksena pyörätuoliin, rakennusmiehen työtehtävien hoitaminen saattaisi hyvinkin olla mahdotonta.
      Syöpäsairaus ei useimmiten kuitenkaan ole sellainen, joka vie työkyvyn pysyvästi.

• Jalostusta

CGI on myös suorittanut samanlaista puhdistusta. IT talolla kun on analytiikka osaamista voivat tehdä ennakoivaakin tulevien ongelmatapausten pois potkimista. Tuotannollistaloudellisin perustein luonnollisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe