Raamatuhan on oikea huumorkikirja.

satan

Jos ette usko, etsikää itse!!! :D

2 Abraham sanoi nyt palvelijalleen, taloutensa vanhimmalle, joka huolehti hänen koko omaisuudestaan: "Kosketa minua nivusiin [1. Moos. 15:2]

hah hah haa...

Hes. 4:12

Syö leipäsi ohuina kakkuina, jotka paistat heidän nähtensä ihmislannalla."

ha haa haaa....

Luuk. 10:34

Hän meni miehen luo, valeli tämän haavoihin öljyä ja viiniä ja sitoi ne. Sitten hän nosti miehen juhtansa selkään, vei hänet majataloon ja piti hänestä huolta.

No tuon käsittelyn jälkeen ainakin hänestä pitää pitää huolta. ha haa..

4. Moos. 22:30

Aasi sanoi Bileamille: "Minähän olen sinun aasisi, jolla olet ratsastanut iät ja ajat. Olenko minä koskaan ennen vikuroinut?" Bileam vastasi: "Et ole."

Liikaa viiniä ehkä?

1. Moos. 24-30 -- Raamattu ilmoittaa Jumalan painineen Jaakobin kanssa päivän koittoon saakka, voittamatta. Jumala voittaa painiottelun vasta lyömällä Jaakobia niin, että Jaakobin lonkka nyrjähtää.
1. Moos. 32:28 "Silloin hän (Jumala) sanoi: Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut."

miehistä meinikiä..

31 Jeesuksen äiti ja veljet olivat saapuneet paikalle. He jäivät ulos seisomaan ja lähettivät hakemaan häntä. [Matt. 12:46-50; Luuk. 8:19-21 : Mark. 6:3]
32 Hänen ympärillään istui paljon ihmisiä, ja hänelle tuotiin sana: "Äitisi ja veljesi ovat tuolla ulkona ja kysyvät sinua."
33 Mutta Jeesus vastasi heille: "Kuka on äitini? Ketkä ovat veljiäni?"
34 Hän katsoi ihmisiin, joita istui joka puolella hänen ympärillään, ja sanoi: "Tässä ovat minun äitini ja veljeni.

Jeesus ei siis kunnioittanut vanhempansa ja sukua niinkuin vanha testamentti käskee. No ihmimisiltä sai paremmat almut kun omilta sukulaisilta.

25

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>>Raamatuhan on oikea huumorikirja.

• Ei ole semmoisia kristittyjä jotka ovat lukeneet raamatun läpi, he vain niin sanovat koska heidän pitäisi mutta todellisesti lukevat vain tiettyjä raamatunlauseita jotka tukevat heidän ajatusmaailmaansa, ei mitään muuta.

Sitten ovat täysin yllättyneitä kun jokin pappi puhuu tuonelasta ja tuomioista eivätkä he itse usko että kaikki se mitä raamatussa sanotaan on edes totta.

• satan kirjoitti:

Ei ole semmoisia kristittyjä jotka ovat lukeneet raamatun läpi, he vain niin sanovat koska heidän pitäisi mutta todellisesti lukevat vain tiettyjä raamatunlauseita jotka tukevat heidän ajatusmaailmaansa, ei mitään muuta.

Sitten ovat täysin yllättyneitä kun jokin pappi puhuu tuonelasta ja tuomioista eivätkä he itse usko että kaikki se mitä raamatussa sanotaan on edes totta.

Raamattu on kuin seisova pöytä eli sieltä löytyy liberaalille kaiken hyväksyvää rakkautta ja konservatiiville vaikkapa hel'vetti, jolla voi lopasta muita päähän.

Raamattuun uskovista osa odottaa foliohattu päässä maailmanloppua, toiset puskee pentua pennun jälkeen maailmaan kun raamattu niin käskee ja osa on keskittynyt vihaamaan homoja.
        Noita raamattupohjaisia lahkoja, uskontoja ja herätysliikkeitä onkin vaikka muille jakaa.

Raamattu ei olekaan mikään vähäinen kirja, koska siitä ei löydy vain yhtä totuutta yhden uskonnon pohjaksi, vaan siitä löytyy niitä satoja.

• qwertyilija kirjoitti:

Raamattu on kuin seisova pöytä eli sieltä löytyy liberaalille kaiken hyväksyvää rakkautta ja konservatiiville vaikkapa hel'vetti, jolla voi lopasta muita päähän.

Raamattuun uskovista osa odottaa foliohattu päässä maailmanloppua, toiset puskee pentua pennun jälkeen maailmaan kun raamattu niin käskee ja osa on keskittynyt vihaamaan homoja.
        Noita raamattupohjaisia lahkoja, uskontoja ja herätysliikkeitä onkin vaikka muille jakaa.

Raamattu ei olekaan mikään vähäinen kirja, koska siitä ei löydy vain yhtä totuutta yhden uskonnon pohjaksi, vaan siitä löytyy niitä satoja.

Samaa mieltä, mutta ei saa unohtaa että valtaväestö nykypäivän kristityistä ovat lähempänä ateisteja kuin kristinuskoa.

Suurin osa kristityistä itse pitävät raamatun tarinoita pelkkinä tarinoina ja "kuvannollisina" sillä ne ovat liikaa jo heillekkin,

Evoluutionkin ovat jo tunnustaneet.

• satan kirjoitti:

Samaa mieltä, mutta ei saa unohtaa että valtaväestö nykypäivän kristityistä ovat lähempänä ateisteja kuin kristinuskoa.

Suurin osa kristityistä itse pitävät raamatun tarinoita pelkkinä tarinoina ja "kuvannollisina" sillä ne ovat liikaa jo heillekkin,

Evoluutionkin ovat jo tunnustaneet.

Tosi kuin vesi. Kun vain joka neljäs tästä kansasta uskoo kristinuskon Jumalaan ja kuitenkin kolme neljästä kuuluu kirkkoon, niin korkeintaan joka kolmas suomalainen kirkon jäsen uskoo kirkkonsa Jumalaan.

Kuten aiemmin olen kirjoittanut otsikolla:

"Millainen on tyypillinen suomalainen kristitty?
        Tyypillistä kristittyä ei kiinnosta kirkon vaalit, seurakuntien yhdistämiset, valittavat piispat tai papit, eikä heidän liberaaliutensa tai konservatiivisuutensa.

Kristittymme mielestä kirkkomme sanoma on niin mielenkiinnoton, ettei hän vaivaudu kirkkoon, ellei siellä ole tuttujen häät, hautajaiset tai puhujana vaikkapa Jari Tervo...."

• satan kirjoitti:

Ei ole semmoisia kristittyjä jotka ovat lukeneet raamatun läpi, he vain niin sanovat koska heidän pitäisi mutta todellisesti lukevat vain tiettyjä raamatunlauseita jotka tukevat heidän ajatusmaailmaansa, ei mitään muuta.

On niitäkin. Itsekin kristittynä ollessani luin kahteen kertaan Raamatun niin, että tankkasin jopa loputtoman tuntuiset sukuluettelot, mikä oli yhtä antoisaa kuin puhelinluettelon lukeminen. Mutta perfektionisti on perfektionisti.
        Suurimman osan Raamattua olen lukenut varmaan kymmeniä kertoja ja ehkä juuri siksi olinkin "toisinajattelija". Tiukan linjan opit kun eivät läheskään aina perustuneet Raamattuun.

• agnoskepo kirjoitti:

On niitäkin. Itsekin kristittynä ollessani luin kahteen kertaan Raamatun niin, että tankkasin jopa loputtoman tuntuiset sukuluettelot, mikä oli yhtä antoisaa kuin puhelinluettelon lukeminen. Mutta perfektionisti on perfektionisti.
        Suurimman osan Raamattua olen lukenut varmaan kymmeniä kertoja ja ehkä juuri siksi olinkin "toisinajattelija". Tiukan linjan opit kun eivät läheskään aina perustuneet Raamattuun.

Äskeinen vastauksena satanin: "Ei ole semmoisia kristittyjä jotka ovat lukeneet raamatun läpi,"
        Olisi pitänyt heti lainata, mutta en huomannut, miten alas vastaukseni putoaa.

• sdfdgd
        satan kirjoitti:

Ensinnäkin, Raamattu ei ole kirja. Se on kirjakokoelma.

Toiseksi, mistä v|tusta olet saanut tiedon, että kristityt eivät lue Raamattua läpi. Suurin osa esimerkiksi helluntailaisista lukee sen läpi, useat monta, jopa kymmeniä kertoja.

Sinä saat pitää sitä kirjana ja huumorisellaisena, mutta älä s.aatana tule höpisemään asioista, joista sinulla ei näköjään ole v|tunkaan vertaa tietoa.

Ja vaihda jo, jum.alauta, tuo idioottimainen raamatullinen nimimerkkisi.

• sdfdgd kirjoitti:

Ensinnäkin, Raamattu ei ole kirja. Se on kirjakokoelma.

Toiseksi, mistä v|tusta olet saanut tiedon, että kristityt eivät lue Raamattua läpi. Suurin osa esimerkiksi helluntailaisista lukee sen läpi, useat monta, jopa kymmeniä kertoja.

Sinä saat pitää sitä kirjana ja huumorisellaisena, mutta älä s.aatana tule höpisemään asioista, joista sinulla ei näköjään ole v|tunkaan vertaa tietoa.

Ja vaihda jo, jum.alauta, tuo idioottimainen raamatullinen nimimerkkisi.

"Toiseksi, mistä v|tusta olet saanut tiedon, että kristityt eivät lue Raamattua läpi. Suurin osa esimerkiksi helluntailaisista lukee sen läpi, useat monta, jopa kymmeniä kertoja."

Kyllä se tulee esille siitä miten hunosti suurin osa kristityistä raamatun tuntee, helluntalaiset eivät taas suostu edes keskustelemaan raamatusta.

"Sinä saat pitää sitä kirjana ja huumorisellaisena, mutta älä s.aatana tule höpisemään asioista, joista sinulla ei näköjään ole v|tunkaan vertaa tietoa."

Miksi olet noin herkkänä? johtuisko se siitä että olen oikeassa vai oletko viihteellä kun vastausaikasi on noin myöhäinen tai aikainen`?

"Ja vaihda jo, jum.alauta, tuo idioottimainen raamatullinen nimimerkkisi. "

Miksi? minulla on vapaus valita oma nimimerkkini juuri silleen kun haluan.

• satan kirjoitti:

Minun ex-vaimo on erittäin kova uskova, ja kun olin eron jälkeen lukenut Raamattua oikein urakalla, ja sitten exälleni esittelin Raamatun ihmeellisiä juttuja, niin ei hän uskonut Raamatussa sellaista olevan.

Mutta kun näytin ne paikat, niin olihan se uskottava. Mutta kovan uskovan ilme oli tosi hämmästynyt. Eli Raamattu oli hänelle aika outo teos.

• Ohikulkija oolla

"Syö leipäsi ohuina kakkuina, jotka paistat heidän nähtensä ihmislannalla."

Lanta on hyvä polttoaine, ja ihmislannalla ei kannata ravita ruokakasveja (tai jos antaa ensin lannan kompostoitua kunnolla)
      Hmmm... Kakku on hyvää, ja ohuena on siis vähähiilihydraattisena. Ok!

• jessus ku hupaisaa

Ennen vanhaan hyvään puutteen ja kurjuuden aikaan ei ollut vielä keksitty romaaneja ja vitsikirjoja, joten ne kaikki tiivistettiin yhteen teokseen. Seuraava naurattaa minua kovasti, lainaus hupiteoksesta: "Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: Onko Jumala todella sanonut: Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta?"

Haahaahhaa! Jos käärme alkaa jutella minulle, menen heti hakemaan apua. Harmi, ettei Eevalla ollut paikkaa hakeutua hoitoon.

• söin hänet

Entä miten kärmes liikkui e n n e n kuin Jumala tuomitsi sen matelemaan mahallaan?

• jessus mikä vauhti
        söin hänet kirjoitti:

Entä miten kärmes liikkui e n n e n kuin Jumala tuomitsi sen matelemaan mahallaan?

"Entä miten kärmes liikkui e n n e n kuin Jumala tuomitsi sen matelemaan mahallaan?"

Se ajeli Ferrarilla. Ilmeisesti kaahailut ylinopeudella olivat syynä rangaistukseen.

• Yksi lempparibändeistäni, the Residents teki levyn Wormwood.

Siinä ovat ottaneet hassuja tarinoita raamatusta ja tehneet niisät biisejä. Hupaisia ovat nekin.

• Kalju Pitkätukka

Jep, Raamatusta löytyy paljon kohtia, jotka ovat hullunkurisia.

Makaaberia ironiaa voi nähdä myös nkyisen uskonnonopetuksen ja vastaavien raamatunkohtien välillä.
      Vaikkapa, lapset piirtämässä Nooan arkkeja eläimineen, sateenkaari on taivaalla merkkinä Jumalan rakkaudesta.
      SItten lauletaan laulu, "Valmista on Nooa, Nooa, valmista on, koko arkki valmis on..."

Mitä sanoisikaan opettaja, jos joku oppilaista piirtäisi hukkuvia ihmisiä ja vedessä kelluvia ruumiita kuvan täyteen?

Huumorin, mustan sellaisen, helmi on kuitenkin Jobin kirja.

Jotkut raamatuntutkijat ovat esittäneet, että se on sellaiseksi tarkoitettukin,
      irvailemaan jyrkimpiä juutalaisuuden näkemyksiä kärsimyksestä.

• "1. Moos. 24-30 -- Raamattu ilmoittaa Jumalan painineen Jaakobin kanssa päivän koittoon saakka, voittamatta. Jumala voittaa painiottelun vasta lyömällä Jaakobia niin, että Jaakobin lonkka nyrjähtää.
        1. Moos. 32:28 "Silloin hän (Jumala) sanoi: Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut.""

Löysin hassusti vielä yhden toisen käännöksen missä Jumala lyö Jaakobia nivusiin niin että lonkka nyrjähti.

On muuten ollut aika kova lyönti, veikkaan että Jumala nimesi Jaakobin uudelleen Israeliksi koska semmoisen lyönin jälkeen Jaakob ei kykene sanomaan nimeänsä enään ikinä mutta voi kyllä sössöttää että "Isrl...."

• ajatuspuntari
        satan kirjoitti:

"1. Moos. 24-30 -- Raamattu ilmoittaa Jumalan painineen Jaakobin kanssa päivän koittoon saakka, voittamatta. Jumala voittaa painiottelun vasta lyömällä Jaakobia niin, että Jaakobin lonkka nyrjähtää.
        1. Moos. 32:28 "Silloin hän (Jumala) sanoi: Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut.""

Löysin hassusti vielä yhden toisen käännöksen missä Jumala lyö Jaakobia nivusiin niin että lonkka nyrjähti.

On muuten ollut aika kova lyönti, veikkaan että Jumala nimesi Jaakobin uudelleen Israeliksi koska semmoisen lyönin jälkeen Jaakob ei kykene sanomaan nimeänsä enään ikinä mutta voi kyllä sössöttää että "Isrl...."

Jumalan voi voittaa vain tälle häviämällä.

• 1213

"Jeesus ei siis kunnioittanut vanhempansa ja sukua niinkuin vanha testamentti käskee."

Minun mielestäni Jeesus ei toiminut epäkunnioittavasti. Totuuden puhuminen ei ole epäkunnioitusta.

• "Minun mielestäni Jeesus ei toiminut epäkunnioittavasti. Totuuden puhuminen ei ole epäkunnioitusta. "

Moi multis.

Jos kunnioittaa vanhempiansa niin ei pistä tuntemattomaa kuuntelijaporukkaa tärkeämmäksi kuin omat vanhempansa.

Rikkoi toisinsaoen vanhan testamenti sääntöjä.

• ``````````
        satan kirjoitti:

"Minun mielestäni Jeesus ei toiminut epäkunnioittavasti. Totuuden puhuminen ei ole epäkunnioitusta. "

Moi multis.

Jos kunnioittaa vanhempiansa niin ei pistä tuntemattomaa kuuntelijaporukkaa tärkeämmäksi kuin omat vanhempansa.

Jesaja (kohtaa en muista,enkä sanantarkasti) Siionin tyttäret kulkevat
        kenokauloina,silmillään vilkuillen kävellä sipsuttavat nilkkarenkaitaan
        helisyttäen.
        Mutta herra kostaa Siionin tyttärille,herra tekee Siionin tyttärien päälaet
        rupisiksi ja paljastaa Siionin tyttärien hävyt.

Hesekiel kertoo suuri jäsenisistä Egyptiläisistä jotka syksevät kuin
        orhit.Alapää on kiehtonut luulevaisia aina.

• `````````` kirjoitti:

Jesaja (kohtaa en muista,enkä sanantarkasti) Siionin tyttäret kulkevat
        kenokauloina,silmillään vilkuillen kävellä sipsuttavat nilkkarenkaitaan
        helisyttäen.
        Mutta herra kostaa Siionin tyttärille,herra tekee Siionin tyttärien päälaet
        rupisiksi ja paljastaa Siionin tyttärien hävyt.

Hesekiel kertoo suuri jäsenisistä Egyptiläisistä jotka syksevät kuin
        orhit.Alapää on kiehtonut luulevaisia aina.

Kiva olla sitten Siionin tyttäriä.

• 1213
        satan kirjoitti:

"Minun mielestäni Jeesus ei toiminut epäkunnioittavasti. Totuuden puhuminen ei ole epäkunnioitusta. "

Moi multis.

"Jos kunnioittaa vanhempiansa niin ei pistä tuntemattomaa kuuntelijaporukkaa tärkeämmäksi kuin omat vanhempansa."

Jos on oikeamielinen, ei pidä jotain ihmistä tärkeämpänä kuin toista vain siksi että on "äiti" tai muu sukulainen.

• 1234..
        1213 kirjoitti:

"Jos kunnioittaa vanhempiansa niin ei pistä tuntemattomaa kuuntelijaporukkaa tärkeämmäksi kuin omat vanhempansa."

Jos on oikeamielinen, ei pidä jotain ihmistä tärkeämpänä kuin toista vain siksi että on "äiti" tai muu sukulainen.

Äidit luulevat olevansa kuningattaria, vaikka he olisivat täysiä hulluja narsisteja ja psykopaatteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      167
      2116
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2022
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1439
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1413
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      457
      1254
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      70
      1002
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      891
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      223
      780
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      354
      769
    Aihe