Sivujen tärkein viesti tuntuu olevan se, että älä vaan pyri henkilökohtaiseen kontaktiin kanssamme, vastaamme vaan laatimiemme lomakkeiden kautta. Numeroita asiakaspalvelijoille ei löydy kissojen ja koirienkaan kanssa hakemalla, saatikka, että saisi yhteyttä edes ajan tilaamiseksi asiakaspalvelijalle asiassa, mitä ei netin kautta VOI hoitaa!
TE-palvelut
17
304
Vastaukset
- ihmisiä
Törmäsin työvoimaneuvojaan jonka kanssa puhuttiin ihan muustakin, kuin vain työttömyydestäni.
Sitä en erehdy tekemään toistakertaa.
Sieläkin kun on ihmisiä, kaiken sorttisia.
Jotkut tuovat heti ilmi, että tässä on nyt valtiovirkamies ja virkani puolesta..plää plää....
Toiset taas..... alkaa kyykyttämään,,,,,,,,,,,,,,myöhemmin. - elämä helppoako
Juupa juu.
Niin on sossutätejäkin. Toisilla on kiire esitellä työkaverilleen: Tässä on minun uusi asiakkaani.Kun ei osannut tietokonettaan käyttää.
Siksi mitä vähemmän tarvii näitä ns. valtion virkamiesnaisia, sen helpompaa on omanelän eläminen, eikä tarvi pelätä kyykyttämistä tms. - Helppo elämä
Kaiken voi nykyään hoitaa netin kautta.
- samuli77
Tuo asiakaspalvelu kai riippuu paljon kunnasta missä asuu. Omassa kotikaupungissa saa palvelua hyvin, johtuu kai siitä että palvelua on siirretty nettiin ja puhelinaikoihin. Ei ole enää sitä perinnettä että pakko käydä jonottamassa virkailijalle kun se työnhaun uusimispäivä on jne.
Sähköpostiviestin lähetys onnistuu mutta ne osoitteet piilotettu kyllä, olikos se että kirjaamon kautta piti postitusta lähettää, en ole kyllä kokeillut.
En tiedä miten aloittajan te-toimistossa asia hoidetaan mutta kyllä virkailijan juttusille pitäisi päästä samaan tapaan kuin KELA:ssa jne. Kaikkia asioita ei voi hoitaa netin kautta ja toisaalta on paljon porukkaa joiden atk taidot sitä sun tätä niin sitä perinteistä tiski palvelua pitää olla.- TE-toimisto ottaa yh
"--olikos se että kirjaamon kautta piti postitusta lähettää, en ole kyllä kokeillut."
Kyllä. Paikallisen TE-toimiston kirjaamoon sp-viesti ja sieltä tulee vastausviesti, että lähettämäsi viesti on siirretty edelleen käsittelijöille. Paras keino todentaa yhteydenottosi TE-toimistoon. Itse en soittele, ellei ole aivan pakko. Eihän TE-toimistostakaan soiteta, vaikka luvataan. :)
- Eikö Muonio vastaa
Monta asiaa pystyy hoitaan myös valtakunnallisen puhelinpalvelun kautta. Ainoo ongelma on, että puhelinnumero on monta kertaa niin varattu, että ei meinaa päästä läpi millään. Ainakin oman kokemuksen mukaan puolen päivän kieppeissä ei kannata pahemmin soitella.
- kirjaamoon
Hyvä vinkki tuo että lähettää sähköpostin kirjaamoon. Sieltä se menee jatkojohtoa pitkin jonnekin käsittelyyn, joku reagoi.
- sendlähetänappi
Joskus vähän viiveellä? No, tärkeintä on liike.
- halppista
Ihalaisen virkanilkit pyrkii nyt eroon työttömien massoista siirtämällä kuntien/kaupunkien kyykytys TYPeryys orjuutus palvelukeskuksiin ja sieltä vielä esim. sika Sirkka-Liisan ym. maatiloille halppiksiksi pakkotyöpestein.
- Eetu55
Miksi ihmeessä pitäs soittaa tai lähettää sähköpostia TE toimistoon.
Kaikki asiat voi hoitaa omien sivujen kautta paljon helpommin.- TE-toimisto ottaa yh
Et voi hoitaa omien sivujesi (sähköinen asiointi?) kautta esimerkiksi ilmoitusta TE-toimistolle siitä, että olet:
a) ottanut käskyn mukaan yhteyttä työnantajaan, kun olet saanut "työtarjouksen"
b) hakenut käskyn mukaan "tarjottua" työpaikkaa
c) et voi hakea, vaikka on käsketty, "tarjottua" työpaikkaa
A- ja b-kohdat voit hoitaa sähköpostitse kirjaamon kautta, MUTTA c-kohta vaatii jo puhelinsoiton ja perustelut "työtarjouksessa" merkitylle virkailijalle.
Ellei sähköistä asiointisivua olisi, en olisi saanut koskaan tietää, että luvattu soitto siirtyy puoli vuotta eteenpäin. Lisäksi työttömäksi ilmoittautuminen oli vaivatonta. Muuta hyötyä sivuista ei ole minulle ollut.
Jostain syystä sivua ei päivitetä eli minulla roikkuu siellä edelleen tieto "tekemättömästä tehtävästä", että 22.9.2014 mennessä pitää ilmoittaa, kuinka "tarjotun työpaikan" hakuprosessissa kävi. Siitä huolimatta, että olen hoitanut asian sähköpostitse kaksi kertaa ennen määräaikaa. - ybybyb
TE-toimisto ottaa yh kirjoitti:
Et voi hoitaa omien sivujesi (sähköinen asiointi?) kautta esimerkiksi ilmoitusta TE-toimistolle siitä, että olet:
A- ja b-kohdat voit hoitaa sähköpostitse kirjaamon kautta, MUTTA c-kohta vaatii jo puhelinsoiton ja perustelut "työtarjouksessa" merkitylle virkailijalle.
Ellei sähköistä asiointisivua olisi, en olisi saanut koskaan tietää, että luvattu soitto siirtyy puoli vuotta eteenpäin. Lisäksi työttömäksi ilmoittautuminen oli vaivatonta. Muuta hyötyä sivuista ei ole minulle ollut.
Jostain syystä sivua ei päivitetä eli minulla roikkuu siellä edelleen tieto "tekemättömästä tehtävästä", että 22.9.2014 mennessä pitää ilmoittaa, kuinka "tarjotun työpaikan" hakuprosessissa kävi. Siitä huolimatta, että olen hoitanut asian sähköpostitse kaksi kertaa ennen määräaikaa.Pääseehän sieltä lomakkeeseen, jolla yhteydenotosta voi ilmoittaa. Just tänään sitä viimeksi katsoin. Tutkipa tarkemmin! :)
- TE-toimisto ottaa yh
ybybyb kirjoitti:
Pääseehän sieltä lomakkeeseen, jolla yhteydenotosta voi ilmoittaa. Just tänään sitä viimeksi katsoin. Tutkipa tarkemmin! :)
Kyse ei ole heidän yhteydenotostaan minuun, vaan minun velvollisuudestani ilmoittaa em. asiat heille. Hyvä, jos siellä on mahdollisuus lähettää mainitsemani ilmoitukset heille päin. Itse luulin, että siinä voi vain muuttaa TE-keskuksen tekemän yhteydenoton aikaa ja muotoa. Täytyy ottaa silmä käteen ja lukea tarkemmin :)
Jatkossakin aion itse käyttää sp-viestiä kirjaamoon, koska sähköpostiani ei TE-toimisto pääse sotkemaan tai "unohtamaan" asioiden päivitystä. Jos tietoni ovat sähköisen asioinnin sivuilla päin pers****, millä voin todentaa, että asiat on hoidettu eikä kyse ole jonkun virkailijan huolimattomuusvirheestä? - Tutkijaa
Kyse ei ole heidän yhteydenotostaan minuun, vaan minun velvollisuudestani ilmoittaa em. asiat heille. Hyvä, jos siellä on mahdollisuus lähettää mainitsemani ilmoitukset heille päin. Itse luulin, että siinä voi vain muuttaa TE-keskuksen tekemän yhteydenoton aikaa ja muotoa. Täytyy ottaa silmä käteen ja lukea tarkemmin :)
Jatkossakin aion itse käyttää sp-viestiä kirjaamoon, koska sähköpostiani ei TE-toimisto pääse sotkemaan tai "unohtamaan" asioiden päivitystä. Jos tietoni ovat sähköisen asioinnin sivuilla päin pers****, millä voin todentaa, että asiat on hoidettu eikä kyse ole jonkun virkailijan huolimattomuusvirheestä?Pahus, sivuja on vähän hankala lukea, mutta siellä on lomakkeita vähän joka tarkoitukseen ja yhteydenottopyyntölomake.
Täytyy suurentaa tekstiä näytöllä, muuten ei oikein näy enää meikäläiselle. - Se Aito Sorbus
Jostain syystä sivua ei päivitetä eli minulla roikkuu siellä edelleen tieto "tekemättömästä tehtävästä", että 22.9.2014 mennessä pitää ilmoittaa, kuinka "tarjotun työpaikan" hakuprosessissa kävi. Siitä huolimatta, että olen hoitanut asian sähköpostitse kaksi kertaa ennen määräaikaa.Minulle lähetettiin 2 viikkoa sitten työtarjous. Hain heti samana päivänä,mutta hakuaika oli mennyt umpeen edellisenä päivänä. Jätin avoimen hakemuksen.
Lähetin sitten mol.fi sivujen kautta palautetta Te-toimistolle,että lähettävät vainsellaisia työtarjouksia joita voi hakea. Vielä ei ole tullut vastausta.
Karenssin kalastelua varmaan. - TE-toimisto ottaa yh
Se Aito Sorbus kirjoitti:
Minulle lähetettiin 2 viikkoa sitten työtarjous. Hain heti samana päivänä,mutta hakuaika oli mennyt umpeen edellisenä päivänä. Jätin avoimen hakemuksen.
Lähetin sitten mol.fi sivujen kautta palautetta Te-toimistolle,että lähettävät vainsellaisia työtarjouksia joita voi hakea. Vielä ei ole tullut vastausta.
Karenssin kalastelua varmaan.Mulla on kohta kulunut kolme viikkoa siitä, kun lähettämäni tieto "tarjotun" työpaikan hakuprosessin lopputuloksesta on kuitattu vastaanotetuksi ja edelleen käsiteltäväksi lähetetyksi. Mitään vastausta ei ole "käsittelijältä" tullut ja asia roikkuu edelleen sähköisen asioinnin sivuillani tekemättömän tehtävänä (statuksella määräaika umpeutunut).
Onneksi minulla on tallella sähköpostit, joilla voin todentaa ottaneeni yhteyttä työnantajaan, hakeneeni "tarjottua" työpaikkaa sekä jääneeni ilman haastattelukutsua ja työpaikkaa.
- Prinsessa Armaada
Ne ei taida kestää työttömiä ihmisiä siellä te-toimistossa, kun niillä ei ole sellaista koulutusta. Niillä ei ole alan yhtenäistä koulutusta. Joskus taisi joku kurssi olla sillekin alalle, mutta ei ole enää. Siellä ollaan nyt niin ekonomisteja ja muita kaupallista väkeä. Jotenkin henkisesti sellaista väkeä, joka ei osaa asiakaspalvelua silloin, kun asiakkaalla on ongelmatilanne, joka työttömyys on.
Ei kai siinä sitten ole voinut muuta tehdä heidän psyykkeensä ja onnensa suojelemiseksi kuin eristää heidät asiakkaistaan. Niillä on puhelinaika, kun olet tarkkana.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122