Sinkut: Oletteko "Ikäisiänne"?

Nuorekas mies

Kävin baarissa nopeasti pyörähtämässä ja täytyy ny sanoa että tuli hieman omituinen olo.
Siitä nimittäin että eräässä baarissa tunsin itseni "yläikäiseksi" ja toisessa nuoreksi.

Ekassa tuntui että porukka oli juuri saanut luvan päästä sisään nautiskelemaan alkoholia ja toisessa taas oli keski-ikäistä tai kolmekymppistä porukkaa.

Kun selailen oman ikäryhmäni naisten profiileja eli noin 32-36 vuotta niin naiset tuntuvat jo kuvien perusteella todella vanhoilta itseeni verrattuna.
Minua ja myös ystävääni luullaan aina juuri ja juuri 30-vuotiaiksi eikä vanhemmiksi. Moni on yllättynyt iästämme.
Työpaikalla minua on pidetty "ikäisenäni" johtuen käytöksestäni joka on siellä "virallisempaa".
Olen alkanut pohtia että minkä ikäisiä naisia sitä tulisi sitten tavata koska oman ikäluokan naisilla elämä tuntuu olevan jo uomissaan ja tuntuvat minua ainakin 5, osa jopa 10 vuotta vanhemmilta. Parikymppiset opiskelijanaiset tuntuvat liian nuorilta.

Onkohan passeli ikä sitten joku 26-30 vuotias nainen?
Olen alkanut miettimään tätä ikäasiaa vasta nyt johtuen siitä että omassa ikäluokassa naisilla on jo lapsia ja mulla ei ole halua hankkia perhettä juuri nyt eli en tahdo olla lasten kanssa tekemisissä.

Mites teillä?

(jos nyt jätetään ne epäkypsyys ja henkinen ikä ad hominemit sitten sivuun...)

72

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies1985_

Toisaalta ihmiset haluavat olla kohteliaita ja aliarvioida ikää.

Eipä tuolla varmaan live-elämässä ole niin suurta merkitystä. Harvalle miehelle tullaan mitään tyrkyttämään. Jos joku tulee, niin kannattaa tarttua antimiin, kunhan suojaikäraja on ylitetty. Ikäjuttuja voi miettiä sitten nettiprofiileja selaillessa. Mies jää varmasti yksin jos miettii ikävaatimuksia liikaa live-elämässä.

Teoriassa mielenkiintoista miettiä toki.

• Nuorekas mies

Et ole miettinyt asiaa siis kohdallasi?

Ainakin minulle iällä on paljon väliä koska jos sen naisen naamasta näkee että se on lähempänä 40 vuotias kuin 30 vuotias niin tuskin meillä ihan synkkaa.
        Lisäks en tahdo alkaa keski-ikäiseksi ennen aikojani.

Mieluummin yksin kuin itseensä nähden kanssa ikälopun kanssa suhteessa tai huijaamassa toista osapuolta ettei hänen iällä tai elämän tilanteella ole väliä.

• Mies1985 _
        Nuorekas mies kirjoitti:

Et ole miettinyt asiaa siis kohdallasi?

Ainakin minulle iällä on paljon väliä koska jos sen naisen naamasta näkee että se on lähempänä 40 vuotias kuin 30 vuotias niin tuskin meillä ihan synkkaa.
        Lisäks en tahdo alkaa keski-ikäiseksi ennen aikojani.

Mieluummin yksin kuin itseensä nähden kanssa ikälopun kanssa suhteessa tai huijaamassa toista osapuolta ettei hänen iällä tai elämän tilanteella ole väliä.

Ihosta sen oikean iän näkee kuitenkin parin vuoden tarkkuudella, jos on asiantuntija tutkimassa. Tuollainen juttu ehkä paljastuu paremmin intiimissä kanssakäymisessä. Baarin hämärä valaistus saa kaikki näyttämään nuoremmilta.

Oman nuorekkuuden korostaminen on mielestäni vähän säälittävää kaikilla ihmisillä. Parempi vain olla semmoinen kuin on ja pitää huolta itsestään; jokainen ihminen näyttää juuri sen ikäiseltä kuin itse siinä vaiheessa on. Kahta ihmistä ei voi suoraan vertailla erilaisten piirteiden takia, ellei ole kyse identtisistä kaksosista.

• Nuorekas mies
        Mies1985 _ kirjoitti:

Ihosta sen oikean iän näkee kuitenkin parin vuoden tarkkuudella, jos on asiantuntija tutkimassa. Tuollainen juttu ehkä paljastuu paremmin intiimissä kanssakäymisessä. Baarin hämärä valaistus saa kaikki näyttämään nuoremmilta.

Oman nuorekkuuden korostaminen on mielestäni vähän säälittävää kaikilla ihmisillä. Parempi vain olla semmoinen kuin on ja pitää huolta itsestään; jokainen ihminen näyttää juuri sen ikäiseltä kuin itse siinä vaiheessa on. Kahta ihmistä ei voi suoraan vertailla erilaisten piirteiden takia, ellei ole kyse identtisistä kaksosista.

Saitko jotenkin käsityksen että puhun tässä vain ulkonäöstä?

Kuulostaa siltä että sinua kutkuttaa tämä aihe jotenkin. Vaikutatkö ikäistäsi vanhemmalta ja se ärsyttää sinua vai mistä moinen passiivisaggressiivinen suhtautuminen ja vihjailu (baarien hämäryydestä jne.)

Olen itseäni nuoremman näköinen ja myös hieman oloinen tyyppi. En mahda sille mitään. Ehkä sinä näytät minun ikäiseltä vaikka olet nuorempia ja et mahda sille mitään.

Sinä vaikutat aika säälittävältä vänkääjältä.

• Mies1985_
        Nuorekas mies kirjoitti:

Saitko jotenkin käsityksen että puhun tässä vain ulkonäöstä?

Kuulostaa siltä että sinua kutkuttaa tämä aihe jotenkin. Vaikutatkö ikäistäsi vanhemmalta ja se ärsyttää sinua vai mistä moinen passiivisaggressiivinen suhtautuminen ja vihjailu (baarien hämäryydestä jne.)

Olen itseäni nuoremman näköinen ja myös hieman oloinen tyyppi. En mahda sille mitään. Ehkä sinä näytät minun ikäiseltä vaikka olet nuorempia ja et mahda sille mitään.

Sinä vaikutat aika säälittävältä vänkääjältä.

Ei tuossa tietääkseni mitään passiivisaggressivista ollut. Minäkin olen muiden mielestä ikäistäni nuoremman näköinen, mutta itselläni ei ole siihen mitään kantaa. Tuskin näytän samalta kuin näytin vaikka viisi vuotta sitten, joten en näytä enää esim.22-vuotiaalta itseltäni.

Jos 36-vuotias nainen on sinun kanssasi samaa ikäluokkaa, niin ei se neljääkymppiä lähestyvä nainen pitäisi olla sinulle mitään ongelma, koska et itsekään ole juurikaan sen nuorempi; samalla tavalla niillekin sinun mielestäsi vanhannäköisille naisille kerrotaan kohteliaisuuksia ja ihminen ei muutenkaan näe itseään objektiivisesti, joten oma nuorekkuus on usein osaksi toiveajattelua. Etkä sanonut tarvitsevasi lapsia, joten ei ole pakko keskittyä nuoriin naisiin sen toivossa. Eihän niitä kaikki vanhemmatkaan halua.

Asiantuntijoiden mukaan yli 35-vuotiaan miehen ei joka tapauksessa kannata ylikorostaa nuorekkuuttaan tai varsinkaan esittää nuorta miestä nuoren naisen toivossa vaan vanhemman miehen vetovoima perustuu muihin asioihin, kuten kokemukseen, viisauteen ja tasapainoisuuteen, sikäli kun niitä on; kaikki ihmiset eivät valitettavasti kehity ikinä vaan vain vanhenevat. Itsestään kannattaa toki pitää huolta eikä jäädä suremaan ajan kulumista.

• Nuorekas mies
        Mies1985_ kirjoitti:

Ei tuossa tietääkseni mitään passiivisaggressivista ollut. Minäkin olen muiden mielestä ikäistäni nuoremman näköinen, mutta itselläni ei ole siihen mitään kantaa. Tuskin näytän samalta kuin näytin vaikka viisi vuotta sitten, joten en näytä enää esim.22-vuotiaalta itseltäni.

Jos 36-vuotias nainen on sinun kanssasi samaa ikäluokkaa, niin ei se neljääkymppiä lähestyvä nainen pitäisi olla sinulle mitään ongelma, koska et itsekään ole juurikaan sen nuorempi; samalla tavalla niillekin sinun mielestäsi vanhannäköisille naisille kerrotaan kohteliaisuuksia ja ihminen ei muutenkaan näe itseään objektiivisesti, joten oma nuorekkuus on usein osaksi toiveajattelua. Etkä sanonut tarvitsevasi lapsia, joten ei ole pakko keskittyä nuoriin naisiin sen toivossa. Eihän niitä kaikki vanhemmatkaan halua.

Asiantuntijoiden mukaan yli 35-vuotiaan miehen ei joka tapauksessa kannata ylikorostaa nuorekkuuttaan tai varsinkaan esittää nuorta miestä nuoren naisen toivossa vaan vanhemman miehen vetovoima perustuu muihin asioihin, kuten kokemukseen, viisauteen ja tasapainoisuuteen, sikäli kun niitä on; kaikki ihmiset eivät valitettavasti kehity ikinä vaan vain vanhenevat. Itsestään kannattaa toki pitää huolta eikä jäädä suremaan ajan kulumista.

Kyllä sinulla joku omituinen suhtautuminen asiaan on koska en nyt näe sitä että vaikuttaa nuoremmalta miehen näkökulmasta pelkästään hyvänä asiana.

"Jos 36-vuotias nainen on sinun kanssasi samaa ikäluokkaa, niin ei se neljääkymppiä lähestyvä nainen pitäisi olla sinulle mitään ongelma, koska et itsekään ole juurikaan sen nuorempi; "

"Pitäisi" kenenkä mielestä? Minulle se todella on ongelma.

"Etkä sanonut tarvitsevasi lapsia, joten ei ole pakko keskittyä nuoriin naisiin sen toivossa. Eihän niitä kaikki vanhemmatkaan halua. "

Aika moni haluaa varsinkin jos ovat nuorempana jääneet ilman.

"sen nuorempi; samalla tavalla niillekin sinun mielestäsi vanhannäköisille naisille kerrotaan kohteliaisuuksia ja ihminen ei muutenkaan näe itseään objektiivisesti, joten oma nuorekkuus on usein osaksi toiveajattelua. "

Ja oletat näin olevan minun tapauksessani jostain ihmeellisestä syystä?

"kaikki ihmiset eivät valitettavasti kehity ikinä vaan vain vanhenevat. Itsestään kannattaa toki pitää huolta eikä jäädä suremaan ajan kulumista. "

Sinä vaikutat kieltämättä ainakin hieman tuon päättelykyvyn suhteen kehittymättömältä ja aika pahasti.

Ketjussa oli kysymys miten kukin ihminen kokee oman ikänsä, suhteutuu muiden ikään muidenkin asioiden kautta kuin ulkonäön ja miten se vaikuttaa parinvalintaan.

Minulla se vaikuttaa siten että naiselle ikäkatto on 35-vuotta ja selkeästi se voisi olla alempikin koska tunnen olevani suorastaan eri maailmasta kuin kolmekymppiset paikoilleen asettujat.

• Nuorekas mies kirjoitti:

Kyllä sinulla joku omituinen suhtautuminen asiaan on koska en nyt näe sitä että vaikuttaa nuoremmalta miehen näkökulmasta pelkästään hyvänä asiana.

"Jos 36-vuotias nainen on sinun kanssasi samaa ikäluokkaa, niin ei se neljääkymppiä lähestyvä nainen pitäisi olla sinulle mitään ongelma, koska et itsekään ole juurikaan sen nuorempi; "

"Pitäisi" kenenkä mielestä? Minulle se todella on ongelma.

"Etkä sanonut tarvitsevasi lapsia, joten ei ole pakko keskittyä nuoriin naisiin sen toivossa. Eihän niitä kaikki vanhemmatkaan halua. "

Aika moni haluaa varsinkin jos ovat nuorempana jääneet ilman.

"sen nuorempi; samalla tavalla niillekin sinun mielestäsi vanhannäköisille naisille kerrotaan kohteliaisuuksia ja ihminen ei muutenkaan näe itseään objektiivisesti, joten oma nuorekkuus on usein osaksi toiveajattelua. "

Ja oletat näin olevan minun tapauksessani jostain ihmeellisestä syystä?

"kaikki ihmiset eivät valitettavasti kehity ikinä vaan vain vanhenevat. Itsestään kannattaa toki pitää huolta eikä jäädä suremaan ajan kulumista. "

Sinä vaikutat kieltämättä ainakin hieman tuon päättelykyvyn suhteen kehittymättömältä ja aika pahasti.

Ketjussa oli kysymys miten kukin ihminen kokee oman ikänsä, suhteutuu muiden ikään muidenkin asioiden kautta kuin ulkonäön ja miten se vaikuttaa parinvalintaan.

Minulla se vaikuttaa siten että naiselle ikäkatto on 35-vuotta ja selkeästi se voisi olla alempikin koska tunnen olevani suorastaan eri maailmasta kuin kolmekymppiset paikoilleen asettujat.

"Ketjussa oli kysymys miten kukin ihminen kokee oman ikänsä, suhteutuu muiden ikään muidenkin asioiden kautta kuin ulkonäön ja miten se vaikuttaa parinvalintaan."

Painotus tuossa erityisesti kohtaan "suhteutuu muiden ikään muidenkin asioiden kautta kuin ulkonäön"

Sanot kuitenkin itse tuolla aiemmin "jos sen naisen naamasta näkee että se on lähempänä 40 vuotias kuin 30 vuotias niin tuskin meillä ihan synkkaa"

Ensinnäkin osaat siis pelkän naaman perusteella tietää ihmisen iän vai koskeeko tuo taito vain naisia?
        Miten tuossa suhtaudut itse "muiden ikään muidenkin asioiden kautta kuin ulkonäön"?

"omassa ikäluokassa naisilla on jo lapsia ja mulla ei ole halua hankkia perhettä juuri nyt eli en tahdo olla lasten kanssa tekemisissä"

Näetkö naamasta senkin onko naisella lapsia vai ei vai oletatko vaan automaattisesti, että sinun mielestäsi 40-vuotiaan näköisellä on lapsia.

Kun jotkut ihmiset näyttävät nuoremmilta kuin iän perusteella luulisi, vaikka tuohonkaan ei ole mitään universaalia määritystä, niin jotkut ihmiset näyttävät taas vanhemmilta kuin ikäisensä. Mistä siis tiesit, että nainen oli lähempänä 40-vuotias kuin 30-vuotias? Jos itse olet 36-vuotias, niin olet itsekin lähempänä 40 vuotta kuin 30:ntä.

Enkä itse näytä 50-vuotiaalta vaan minua usein luullaan 10 vuotta nuoremmaksi ja jopa itseäni nuoremmat ihmiset - silloin kun olen värjännyt tukastani harmaat hiukset joita minulle alkoi tulla iäkkäässä 22 vuoden iässä.

• Nuorekas mies
        femnerd kirjoitti:

"Ketjussa oli kysymys miten kukin ihminen kokee oman ikänsä, suhteutuu muiden ikään muidenkin asioiden kautta kuin ulkonäön ja miten se vaikuttaa parinvalintaan."

Painotus tuossa erityisesti kohtaan "suhteutuu muiden ikään muidenkin asioiden kautta kuin ulkonäön"

Sanot kuitenkin itse tuolla aiemmin "jos sen naisen naamasta näkee että se on lähempänä 40 vuotias kuin 30 vuotias niin tuskin meillä ihan synkkaa"

Ensinnäkin osaat siis pelkän naaman perusteella tietää ihmisen iän vai koskeeko tuo taito vain naisia?
        Miten tuossa suhtaudut itse "muiden ikään muidenkin asioiden kautta kuin ulkonäön"?

"omassa ikäluokassa naisilla on jo lapsia ja mulla ei ole halua hankkia perhettä juuri nyt eli en tahdo olla lasten kanssa tekemisissä"

Näetkö naamasta senkin onko naisella lapsia vai ei vai oletatko vaan automaattisesti, että sinun mielestäsi 40-vuotiaan näköisellä on lapsia.

Kun jotkut ihmiset näyttävät nuoremmilta kuin iän perusteella luulisi, vaikka tuohonkaan ei ole mitään universaalia määritystä, niin jotkut ihmiset näyttävät taas vanhemmilta kuin ikäisensä. Mistä siis tiesit, että nainen oli lähempänä 40-vuotias kuin 30-vuotias? Jos itse olet 36-vuotias, niin olet itsekin lähempänä 40 vuotta kuin 30:ntä.

Enkä itse näytä 50-vuotiaalta vaan minua usein luullaan 10 vuotta nuoremmaksi ja jopa itseäni nuoremmat ihmiset - silloin kun olen värjännyt tukastani harmaat hiukset joita minulle alkoi tulla iäkkäässä 22 vuoden iässä.

Vastauksesi on sellainen sillisalaatti sieltä täältä poimittuja otoksia etten ole varma osaanko vastata siten ettei keskustelu lähde täysin sivuraiteille. Mutta yritetään ja yritä sinä olla lukematta juttujani kuin piru raamattu tai tulkitsematta kaikkea ihan miten haluat.

"Ensinnäkin osaat siis pelkän naaman perusteella tietää ihmisen iän vai koskeeko tuo taito vain naisia?"

Suurin piirtein. Olen aika perehtynyt ihmisten naamoihin. Minua vain aina hätkähdyttää mennä katsomaan niitä naamoja nettitreffeiltä ja todeta että oman ikäluokkani naiset näyttävän jo vanhoilta ja minä en.

"Miten tuossa suhtaudut itse "muiden ikään muidenkin asioiden kautta kuin ulkonäön"?"

Jos nainen näyttää 40-vuotiaalta niin hänellä ei synkkaa kanssani ihan ulkonäön puolesta. Anteeksi siitä. Ulkonäöllä on minulle merkitystä.
        Samoin ei synkkaa 30-vuotiaalta näyttävän naisen kanssa josta paljastuu myös muita asioita jotka saavat hänet vaikuttamaan vanhalta.

"Näetkö naamasta senkin onko naisella lapsia vai ei vai oletatko vaan automaattisesti, että sinun mielestäsi 40-vuotiaan näköisellä on lapsia."

Eikös se ole aika yleistä että ikäryhmässäni olevilla naisilla on lapsia. Ei siihen sen henkilön naama mitenkään liity, kaiketi?

"Kun jotkut ihmiset näyttävät nuoremmilta kuin iän perusteella luulisi, vaikka tuohonkaan ei ole mitään universaalia määritystä, niin jotkut ihmiset näyttävät taas vanhemmilta kuin ikäisensä. Mistä siis tiesit, että nainen oli lähempänä 40-vuotias kuin 30-vuotias? Jos itse olet 36-vuotias, niin olet itsekin lähempänä 40 vuotta kuin 30:ntä."

Entä sitten? Ei minua kiinnosta keski-ikäiseltä näyttävät naiset?

"Enkä itse näytä 50-vuotiaalta vaan minua usein luullaan 10 vuotta nuoremmaksi ja jopa itseäni nuoremmat ihmiset - silloin kun olen värjännyt tukastani harmaat hiukset joita minulle alkoi tulla iäkkäässä 22 vuoden iässä. "

Sitten et soveltuisi minulle. Et ulkonäkösi etkä ikäsikään perustella muutenkaan.

Jos olen itse nuorekas ulkonäöltäni ja muilta asioiltani sekä elämäntilanteeltani niin eikös ole luontevaa ja järkevää etsiä kaltaistaan kumppania joka omaa samat ominaisuudet?

• Nuorekas mies kirjoitti:

Vastauksesi on sellainen sillisalaatti sieltä täältä poimittuja otoksia etten ole varma osaanko vastata siten ettei keskustelu lähde täysin sivuraiteille. Mutta yritetään ja yritä sinä olla lukematta juttujani kuin piru raamattu tai tulkitsematta kaikkea ihan miten haluat.

"Ensinnäkin osaat siis pelkän naaman perusteella tietää ihmisen iän vai koskeeko tuo taito vain naisia?"

Suurin piirtein. Olen aika perehtynyt ihmisten naamoihin. Minua vain aina hätkähdyttää mennä katsomaan niitä naamoja nettitreffeiltä ja todeta että oman ikäluokkani naiset näyttävän jo vanhoilta ja minä en.

"Miten tuossa suhtaudut itse "muiden ikään muidenkin asioiden kautta kuin ulkonäön"?"

Jos nainen näyttää 40-vuotiaalta niin hänellä ei synkkaa kanssani ihan ulkonäön puolesta. Anteeksi siitä. Ulkonäöllä on minulle merkitystä.
        Samoin ei synkkaa 30-vuotiaalta näyttävän naisen kanssa josta paljastuu myös muita asioita jotka saavat hänet vaikuttamaan vanhalta.

"Näetkö naamasta senkin onko naisella lapsia vai ei vai oletatko vaan automaattisesti, että sinun mielestäsi 40-vuotiaan näköisellä on lapsia."

Eikös se ole aika yleistä että ikäryhmässäni olevilla naisilla on lapsia. Ei siihen sen henkilön naama mitenkään liity, kaiketi?

"Kun jotkut ihmiset näyttävät nuoremmilta kuin iän perusteella luulisi, vaikka tuohonkaan ei ole mitään universaalia määritystä, niin jotkut ihmiset näyttävät taas vanhemmilta kuin ikäisensä. Mistä siis tiesit, että nainen oli lähempänä 40-vuotias kuin 30-vuotias? Jos itse olet 36-vuotias, niin olet itsekin lähempänä 40 vuotta kuin 30:ntä."

Entä sitten? Ei minua kiinnosta keski-ikäiseltä näyttävät naiset?

"Enkä itse näytä 50-vuotiaalta vaan minua usein luullaan 10 vuotta nuoremmaksi ja jopa itseäni nuoremmat ihmiset - silloin kun olen värjännyt tukastani harmaat hiukset joita minulle alkoi tulla iäkkäässä 22 vuoden iässä. "

Sitten et soveltuisi minulle. Et ulkonäkösi etkä ikäsikään perustella muutenkaan.

Jos olen itse nuorekas ulkonäöltäni ja muilta asioiltani sekä elämäntilanteeltani niin eikös ole luontevaa ja järkevää etsiä kaltaistaan kumppania joka omaa samat ominaisuudet?

"Sitten et soveltuisi minulle. Et ulkonäkösi etkä ikäsikään perustella muutenkaan."

En tiennytkään, että olin "tarjoutumassa"?

Tarkoitin sillä, etten näytä ikäiseltäni sitä että en vastannut siksi, että olisin ottanut itseeni koska näyttäisin ikäistäni vanhemmalta. Olen ollut palstalla sen verran kauan, että olen oppinut sen, että täällä on paras turvata selustansa. Tämä sitten koskee vain naisia.

En tiedä, ehkä sorruinkin vastauksessani tuohon samaan?

• Nuorekas mies
        femnerd kirjoitti:

"Sitten et soveltuisi minulle. Et ulkonäkösi etkä ikäsikään perustella muutenkaan."

En tiennytkään, että olin "tarjoutumassa"?

Tarkoitin sillä, etten näytä ikäiseltäni sitä että en vastannut siksi, että olisin ottanut itseeni koska näyttäisin ikäistäni vanhemmalta. Olen ollut palstalla sen verran kauan, että olen oppinut sen, että täällä on paras turvata selustansa. Tämä sitten koskee vain naisia.

En tiedä, ehkä sorruinkin vastauksessani tuohon samaan?

Ei sitä henkilökohtaisesti tarvitse ottaa.
        Ennen nyt uskonukkaan että olisit tarjoamassa itseäsi minulle.

Ei tämä mikään kilpailu ole kuka on nuorin tai kuka on kypsin. En minä sellaisesta välitä.

Kysehän on yhteensopivuudesta ja kerroin millainen nainen varmaan soveltuisi minulle.
        Sellainen jonka kanssa tunnen olevani "samalla ikätasolla"?

En tiedä ymmärrätkö sinä asiaa, mutta osa tässä ketjussa on kuvitellut että jotenkin kehuskelen "nuorekkuudella". Yleensä sellainen on keski-ikäisten hommaa jotka haluavat tuntevansa edelleen olevan nuoria. En minä halua olla nuori, mutta kun oman ikäiset kuten sanoin tuntuvat ja näyttävät 5-10 vuotta vanhemmilta. Se on minullekkin dilemma eikä mitenkään erityinen hyvä asia jolla kehuskelisin.

Varmaan monelle naiselle en esimerkiksi saata näyttää tarpeeksi kokeneelta tai tiedättehän äijältä koska näytän hieman nuoremmalta kuin olen.

• beibi face

ei ole kovin kiva tauti sinulla äijä on melkein 40v mutta näyttää 12v ja mieli on 11v ehkä joku vammaistuki yhdistys voi auttaa yleensä 30v näyttää30 veeltä ja 50v 50veeltä mutta sinä olet poikkeava yksilö joku vammaisuus aste tuokin on lääketiede haluaa sinut tutkittavakseen olet luonnon oikku vai oletko horse face

• Nuorekas mies

(jos nyt jätetään ne epäkypsyys ja henkinen ikä ad hominemit sitten sivuun...)

Jos sinulla on beibi face niin sinä varmaan menet siitä 10-vuotiasta.
        Minua yleensä luullaan noin 28 vuotiaaksi.

• Parasta ennen 20v

Minkä tahansa ikäisen miehen kannattaa aina tavata (ja panna) alle 20-vuotiaita naisia. Yli-ikäisellä kurpalla ei tee mitään.

• trollolloo

Totta, montako alle 20v oletkin pannut?

• 9+9

En tiedä kun en käy koskaan baareissa.

• ätmi

Musta kanssa tuntuu, että 29-vuotiaat naiset näyttävät selvästi itseäni vanhemmilta, kun taas noin 23-vuotiaat näyttävät enemmän omalta ikäryhmältä.

• vanhat kurpat

höpö höpö, välillä on todella vaikeata sanoa ikää....ja nuorilla hirveä tarve meikata niin ikään helposti tulee 5v...18v näyttää jo vähentään se 25

• Gammaromeo

Näytän varmaankin 5-10 vuotta itseäni nuoremmalle. Yksittäisestä henkilöstä on toisinaan vaikea sanoa, että minkä ikäinen hän on, vaikka oikean iän arvaamisesta olisi luvassa sitä suurempi rahapalkkio, mitä lähemmäksi osuu.

Sen sijaan esim. 5 hengen ryhmästä kun kaikki ovat samanikäisiä on jo paljon helpompi osua lähelle totuutta, kun on vihjeitä enemmän tarjolla etsiä ns. keskimääräistä todennäköistä ikää. Käytännössä usein tilanne ja ympäristökin reaalimaailmasssa tarjoaa näitä vihjeitä: "kolmekymppisten paikka" tai "nelikymppisten paikka".

• Nuorekas mies

Noo siis tässä jälkimmäisessä baarissa oli selkeästi keski-ikäisempää porukkaa ja istahdin sitten paikkojen puutteessa kaverini kanssa erääseen pöytään. Kaverini on ihan fyysisesti minua nuorempi ja pöydän ihmiset ajattelivat minun olevan häntä vanhempi mutta heitä itseään nuorempi.

He olivat ikäisiäni kuitenkin ja kaikilla oli perhe jne. ja vaikuttivat selkeästi minua vanhemmilta.

• Mirella__

Sinä olet ilmeisesti niitä 40v. miehiä, jotka kuvittelevat olevansa nuorempi mitä on, kun joku sinulle kännipäissään ja juomaa halutessaan niin on sanonut. Tuskin näytät ikäistäsi ainakaan nuin paljon nuoremmalta tai et näytäkään. Ehkä pikemmin se 35v. vuotias on uskottavampi jos olet nuorehkon näköiinen. Mutta pappa mikä pappa on 40v. mies. Hyi. Itse en sellaista ällötystä 20v. haluiaisin.

• Nuorekas mies

Ei vaan olen kolmenkympin päälle oleva mies jolle toiset kertovat minun olevan nuorempi.

• kestoteini

En välttämättä ymmärrä tässä humalatatilassa topikin tarkoitusta, mutta koitetaan. En varmaankaan ole ikäiseni, sillä fyysinen ikä on 28 vuotta, mutta näytän kuulemma paljon ikäistäni nuoremmalta ja käyttäydyn kuin 16-vuotias teini. Asetelma sopii ihan hyvin, vaikka se aiheuttaa välillä onghelmia. On jotenkin ristiriitaista, että ihmiset olettavat mun käyttäytyvän kuin aikuinen kun kuitenkin pitävät mua 16-vuotiaan tasolla.

• 6+4

onpas kyllä sulla juttuja....yhdes baaris liian nuoria eli 20v ja toisessa liian vanhoja eli 30v.....ja luulet vielä olevasikin joku nuorekas...jos luulaan sua 28v....eli vanha hyödytön kyrppä, loppujen lopuksi

• ikäloppu kurppa

" vanha hyödytön kyrppä"

Kyrppä :D. Onko tuo miespuolinen kurppa?

• 6+4
        ikäloppu kurppa kirjoitti:

" vanha hyödytön kyrppä"

juu, sopii hyvin :D

• ikäloppu kurppa kirjoitti:

" vanha hyödytön kyrppä"

Suosin itse sanaa lerppa miespuolisesesta kurpasta :-D

• ikäloppu kurppa
        femnerd kirjoitti:

Suosin itse sanaa lerppa miespuolisesesta kurpasta :-D

Tuota lerppa-sanaahan täällä muuten aikoinaan käytettiinkin ikääntyneestä miehestä ja se onkin kyllä parempi kuin kyrppä :). Kyrppä-sana antaa vääristyneen vaikutelman, että mies olisi viriili :P

• Oikein viriili

Tuota lerppa-sanaahan täällä muuten aikoinaan käytettiinkin ikääntyneestä miehestä ja se onkin kyllä parempi kuin kyrppä :). Kyrppä-sana antaa vääristyneen vaikutelman, että mies olisi viriili :P

Mut eikös se miehen "lerppa" johdu vain siitä että on kurppien kanssa tekemisissä. ;D

Nuorempi liha saa miehen sitten nopeasti "kyrpäksi".

• Oikein viriili kirjoitti:

Mut eikös se miehen "lerppa" johdu vain siitä että on kurppien kanssa tekemisissä. ;D

Nuorempi liha saa miehen sitten nopeasti "kyrpäksi".

Eihän se lerppa johdu kurpan seurasta vaan ihan niinkuin kurppa kuvaa "vanhaa" naista, eli palstafaktan mukaan ainakin yli 25-vuotiasta naista, niin lerppakin kuvaa "vanhaa" miestä, mikä jälleen palstafaktan mukaan on ainakin 30-vuotias.

Nuorempi liha saa naisenkin nopeasti, ööö, "pimppeksi".

• ikäloppu kurppa

Tulin juuri baarista..keikkaa katsomasta. Tunsin itseni vähän vanhaksi siellä ja muutenkin jotenkin tuntui, että en kuulunut joukkoon kun tyypit tuntuivat olevan jotain hipstereitä. Ilmeisesti bändi on hipstereiden suosiossa. But I don't give a shit, keikki oli ihan sairrraan hyvä..ja mä oon vähän rakastunut siihen laulajaan. Joo, en vaikuta ikäiseltäni nyt vaan on vähän teinifiilis. Hävettää.

• Just oikea asenne! :-) Sinun pitäisi kyllä vaihtaa tuo nikkisi.

Sitä on juuri tasan sen ikäinen miltä itsestä tuntuu. Tunnen itseni välillä 3-vuotiaaksi ja välillä jopa miljoona-vuotiaaksi (ne krempat) :-D

• ikäloppu kurppa
        femnerd kirjoitti:

Just oikea asenne! :-) Sinun pitäisi kyllä vaihtaa tuo nikkisi.

Sitä on juuri tasan sen ikäinen miltä itsestä tuntuu. Tunnen itseni välillä 3-vuotiaaksi ja välillä jopa miljoona-vuotiaaksi (ne krempat) :-D

No joo. Onhan tuo mun nykyinen nimimerkkini vähän halveksuntaa itseäni kohtaan koska enpä usko, että kukaan mua livenä sanoisi ikälopuksi. Toisaalta se on myös ironiaa..vähän kuin pimppalooran nimimerkki.

Olisinkos mä sitten "teiniintynyt kurppa" tai "kurppaantunut teini" :D Tai sitten voisi keksiä jonkun ihan kunnon nimimerkin...

Kohta muuten alkaa Teemalta se Queen Of The Stone Agen keikka :)..ei siis pääse ajoissa tänäänkään nukkumaan koska se loppuu vasta yli puolen yön.

• ikäloppu kurppa kirjoitti:

No joo. Onhan tuo mun nykyinen nimimerkkini vähän halveksuntaa itseäni kohtaan koska enpä usko, että kukaan mua livenä sanoisi ikälopuksi. Toisaalta se on myös ironiaa..vähän kuin pimppalooran nimimerkki.

Olisinkos mä sitten "teiniintynyt kurppa" tai "kurppaantunut teini" :D Tai sitten voisi keksiä jonkun ihan kunnon nimimerkin...

Kohta muuten alkaa Teemalta se Queen Of The Stone Agen keikka :)..ei siis pääse ajoissa tänäänkään nukkumaan koska se loppuu vasta yli puolen yön.

Toki käytä sitä nimeä mitä haluat. Itseironiset nimet on hauskoja omalla tavallaan mutta jotenkin myös surullisia. Ikäloppu kurppa, pimppaloora, outsider, kaveriton nu▪simaton, ikisinkku, atm...

Mites olis "nainen parhaassa iässä"? :-)

• parhaan ikäineN
        femnerd kirjoitti:

Toki käytä sitä nimeä mitä haluat. Itseironiset nimet on hauskoja omalla tavallaan mutta jotenkin myös surullisia. Ikäloppu kurppa, pimppaloora, outsider, kaveriton nu▪simaton, ikisinkku, atm...

Mites olis "nainen parhaassa iässä"? :-)

Tuo ei taida mahtua nimimerkkikenttään mutta kokeilempa jotain muuta :)

• parhaan ikäineN kirjoitti:

Tuo ei taida mahtua nimimerkkikenttään mutta kokeilempa jotain muuta :)

:-)

• N38

Omasta mielestäni näytän vähän vanhemmalta kuin olen, vaikka jotkut kohteliaisuudesta väittääkin luulleensa nuoremmaksi. Mieli taas on nuorempi, eli ehkä jotkut sitten ovat arvioineet sen perusteella. En ole oikein osannut "aikuistua" tietyssä mielessä. Ikäiseni ja vanhemmat miehet on jo niin elämään kyllästyneitä että hirvittää. Joko aikamiespoikia, jotka ovat menettäneet toivonsa tai sitten eronneita ja karanneita jonka myötä katkeroituneita, eikä ne vehkeetkään toimi kuten nuoremmilla.

Taidan jäädä sinkuksi koska ikäistään vanhemman oloisetkin ikäiseni miehet haluaa sen piukean parikymppisen tai mieleltään toisen muuten vaan yhtä jämähtäneen kuin itse ovat.

• Nuorekas mies

Tässä oli hyvä vastaus. Tollaisia fiiliksiä itselläni on. Se nyt täytyy kuitenkin lisätä että mieleltään virkeä on minulle ykkösjuttu, tosin on sillä kehon piukeudellakin oma merkityksensä vielä kolmenkympin jälkeenkin.

• On totta, että tyylillä tekee ihmeitä ja se on ihan kokeiltu käytännössä ja toimii.
      Tennarit jalkaan ja hiukset ponnarille, niin baarin hämärässä menee helposti alle 3-kymppisestä.
      Yleensä mua veikataan 30-33 haarukkaan ja olen siis 38.

• Nuorekas mies

Pukeutumisella voi vaikuttaa paljon samoin kuin mies esimerkiksi parralla.

• Henkisesti 20v

Olen 31-vuotias, mutta en tunne itseäni sellaiseksi. Johtuu ehkä siitä että en ole ikinä seurustellut ja sosiaalisia suhteita ei ole. On ikäänkuin jämähtänyt jonnekkin parikymppisen tasolle. Kun tapaan työssäni omanikäisiäni, ne kaikki vaikuttaa niin vanhoilta. Niillä on perhe, asuntolainat, pukeutuvat aikuismaisesti jne..

Itse vain olen kotona, pukeudun H&M:n vaatteisiin, en suunnittele tulevaisuutta, ei ole lainoja...

• Nuorekas mies

Olen miettinyt että johtuuko tuo siitä että ei ole perhettä ja asuntolainoja sekä niitä perherutiineja.
        Tosin olen ulkonäöltänikin hieman nuoremman näköinen kaiketi jos keskiverto kolmekymppistä katsoo.

Tulee vain omituinen fiilis kun käy baarissa ja katsoo treffiprofiileja sekä muka sitä omaa ikäluokkaa jonka tulisi joidenkin mielestä olla kohderyhmä esimerkiksi naisen löytääkseen ja kun se ryhmä ei matsaa yhtään minun kanssani.

Ehkä se on vain pakko tyytyä nuorempiin naisiin... ;)

• Nuorekas mies

Olisi pitänyt varmaan jättää toi "nuorekas" pois tuosta nimimerkistä niin joillakin ei olisi mennyt pikkarit ristiin ja tämä "sä luulet vain ja ne on vain kohteliaita" pelleily ei olisi alkanut.

• marianne89...

Myös minua luullaan usein ikäistäni nuoremmaksi, mutta toisinaan syynä on myös ääneni (kimeä ja muutenkin sellainen, joka kuulostaa korkeintaan esiteini-ikäisen ääneltä) vaikka olen myös kuullut, että kasvotkin toisivat mieleen 16-vuotiaan. Ja yleisin veikkaus on siis tosiaan se 16-18-vuotias, puhelimessa puhuttaessa on luultu sitten jopa alle 15-vuotiaaksi. Eräässä kuvassa jossa olin tuolloin 17 minua vastaavasti luultiin 14-vuotiaaksi.

Se kieltämättä jo ärsyttää, jos 14-vuotiaaksi luullaan, 16-vuotias on siinä ja siinä, mutta 18-vuotiaan näköinen sitä olisikin jo ihan mielellään.

Itse myös tunnen aina välillä itseni ikäistäni nuorekkaammaksi, varmaan osittain siksikin koska multa tavallaan silloin alle 18-vuotiaana jäi vielä "nuoruus kokonaan elämättä" (ekan kerran olin mm. hiprakassa vasta 18-vuotiaana ja eka seksikerta oli paria kuukautta vaille 21-vuotiaana, myöskään mitään nuoruuden "viattomampia" seurusteluja ei koskaan ollut).

• ätmi

Vaadimme ääninäytteen!

• vvvvva

Miksi olisit mielellään 18-vuotiaan näköinen? Eikö nainen olekaan parhaimmillaan 40-vuotiaana? Nyt olet itse asiassa tutkimusten mukaan kaikista haluttavimmillasi, eli 25-vuotias. Nuoremmat miehet eivät ajattele liian vanhaksi, eivätkä vanhemmat liian nuoreksi.

• Oma ikä 37v. Luullaan kolmekymppiseksi ja henkinen ikä 25v.

• Smiling Rapist

Olen 37v ja minua luullaa monesti 10 vuotta nuoremmaksi.

• Säilynyt mies

Sama tunnelma minullakin. Sanoisin että ikäluokasta 25-28 löytyy minulle se oikea ja sellainen jolle myös minä olen oikea. Omaikäiseni, 35, näyttävät liian vanhoilta silmääni. Naiset varmaan hormonaalisista syistä vanhenevat 30 jälkeen paljon nopeammin kuin miehet joilla vanheneminen on tasaisempaa.

• Nuorekas mies

Samaa mieltä.

Häiritsee myös se naisten tuleminen niin aikuismaisiksi ja virallisiksi kolmen kympin jälkeen. Lapsenmielisyyttä riittää vain lasten kanssa, mutta muuten ollaan kuin oltaisiin jotain "yli-ihmisiä" ja mallikansalaisia.

EN käsitä miksi se keski-ikäiseksi tuleminen pitää aloittaa niin nuorena.

• joooopa
        Nuorekas mies kirjoitti:

Samaa mieltä.

Häiritsee myös se naisten tuleminen niin aikuismaisiksi ja virallisiksi kolmen kympin jälkeen. Lapsenmielisyyttä riittää vain lasten kanssa, mutta muuten ollaan kuin oltaisiin jotain "yli-ihmisiä" ja mallikansalaisia.

EN käsitä miksi se keski-ikäiseksi tuleminen pitää aloittaa niin nuorena.

Muistan aina nuorena 20-vuotiaana opiskelijatyttönä ihmetelleeni, kun moni 30 v mies kehuskeli olevansa niin nuorekas ja leveili, kuinka kaikki kehuvat häntä nuoren näköiseksi ja siksi hän hakee nuorempaa eikä ikäistään naisseuraa. Minusta taas he eivät olleet yhtään nuoren näköisiä, vaan huomasin heissä selvästi heidän ikänsä. Silti he itse uskoivat omaan nuorekkuuteensa eivätkä voineet ymmärtää, etteivät he minun silmissäni olleet kovinkaan nuoren näköisiä. Ihminen voi pettää itseään niin monella tapaa.

• vanhat ukot hyh
        joooopa kirjoitti:

Muistan aina nuorena 20-vuotiaana opiskelijatyttönä ihmetelleeni, kun moni 30 v mies kehuskeli olevansa niin nuorekas ja leveili, kuinka kaikki kehuvat häntä nuoren näköiseksi ja siksi hän hakee nuorempaa eikä ikäistään naisseuraa. Minusta taas he eivät olleet yhtään nuoren näköisiä, vaan huomasin heissä selvästi heidän ikänsä. Silti he itse uskoivat omaan nuorekkuuteensa eivätkä voineet ymmärtää, etteivät he minun silmissäni olleet kovinkaan nuoren näköisiä. Ihminen voi pettää itseään niin monella tapaa.

Tuttu ilmiö ;D

• Nuorekas mies
        joooopa kirjoitti:

Ihan perustrollailua joltakin vanhalta akalta.

• ikäloppu kurppa
        Nuorekas mies kirjoitti:

Ihan perustrollailua joltakin vanhalta akalta.

Me "vanhat akatkin" ollaan joskus oltu nuoria, että tiedetään kyllä mistä puhutaan.

• 19+11
        joooopa kirjoitti:

Joo, tuttu tilanne. Kaljuuntuvat ja/tai pömppömahaiset, itsensä lösähtämään ja plösähtämään päästäneet miehet kehuvat itseään nuorekkaaksi kun tulevat iskemään...HAH mitä itsepetosta! Miten kaikki tuntevat jotenkin olevansa ikäistänsä nuorempia? Kantakaa ikänne arvokkaasti, miehet, ja hyväksykää ikääntymisenne niin ette ole naisten naurun aihe!

• Nuorekas mies

Me "vanhat akatkin" ollaan joskus oltu nuoria, että tiedetään kyllä mistä puhutaan.

Niin, mutta tuskin tiedätte enää mistä puhutte.

Aivonne ovat pikkulasten tasolla trollauksessa kun joku mies sattuu sanomaan että tykkääkin teitä nuoremmista.

Ikävä juttu teidän kannalta että se mitä sanon tässä ketjussa ei ole mitään oletusta vaan totta.

• Nuorekas mies
        19+11 kirjoitti:

Joo, tuttu tilanne. Kaljuuntuvat ja/tai pömppömahaiset, itsensä lösähtämään ja plösähtämään päästäneet miehet kehuvat itseään nuorekkaaksi kun tulevat iskemään...HAH mitä itsepetosta! Miten kaikki tuntevat jotenkin olevansa ikäistänsä nuorempia? Kantakaa ikänne arvokkaasti, miehet, ja hyväksykää ikääntymisenne niin ette ole naisten naurun aihe!

Ehkä se johtuu siitä että miehet tuntevat ja olevat itseään nuorempia ja te ikäloput akat tunnette aina itsenne ja olette ikäisiänne vanhempia?

Teillehän tässä pitäisi nauraa, mutta ehkä se on enemmän tällaista sääliä sisältävää hymyilyä.

• parhaan ikäineN :)
        Nuorekas mies kirjoitti:

Niin, mutta tuskin tiedätte enää mistä puhutte.

Aivonne ovat pikkulasten tasolla trollauksessa kun joku mies sattuu sanomaan että tykkääkin teitä nuoremmista.

Ikävä juttu teidän kannalta että se mitä sanon tässä ketjussa ei ole mitään oletusta vaan totta.

Kyllä mä muistan kun olin 25 v. niin eräs 38 v. naimisissa oleva mies olisi halunnut aloittaa kanssani salaisen suhteen. Tai hetken se kesti mutta sitten lopetin sen koska halusin ikäistäni seuraa..ja sainkin..tai itseasiassa mulla on ollut aina vähän nuorempia miehiä.

Ei se ole multa pois jos joku sanoo tykkäävänsä nuoremmista..Mutta se, että jotkut ihan oikeasti luulee olevansa nuorekkaita vaikka eivät ole niin se on itsepetosta.

• Nuorekas mies
        parhaan ikäineN :) kirjoitti:

Kyllä mä muistan kun olin 25 v. niin eräs 38 v. naimisissa oleva mies olisi halunnut aloittaa kanssani salaisen suhteen. Tai hetken se kesti mutta sitten lopetin sen koska halusin ikäistäni seuraa..ja sainkin..tai itseasiassa mulla on ollut aina vähän nuorempia miehiä.

Ei se ole multa pois jos joku sanoo tykkäävänsä nuoremmista..Mutta se, että jotkut ihan oikeasti luulee olevansa nuorekkaita vaikka eivät ole niin se on itsepetosta.

Minulle on sanottu että olen "nuorekas". En tiedä ihan oikeasti itse tahtoisinko olla "nuorekas".

Mutta minkäs itse tekisit jos huomaat että vähänkään vanhemmat tai oman ikäluokan ihmiset tuntuvat "vanhoilta"?

Puhun nyt keskimäärin. Sopiihan joukkoon poikkeuksia.

• "Olen alkanut pohtia että minkä ikäisiä naisia sitä tulisi sitten tavata"

Ehdotan, että tapailet sellaisia naisia, jotka herättävät mielenkiintosi, ja selvität vasta tutustumisen myötä heidän ikänsä. Miksi se etukäteen pitäisi lukkoon lyödä?

• Nuorekas mies

Varmaan niin kannattaa tehdä. Tuo on hyvä ohje.

Minä en tehnyt tätä ketjua itseäni varten. Kysyin teiltä muilta onko vastaavia kokemuksia miten tunnutte kuuluvanne ikäluokkanne osaksi.

• Koen itseni henkisesti 76-vuotiaaksi.

• timantinkova atm

Henkinen ikäni on varmaan jotain 20, näytän nuoremmalta kuin olen (menin 24-vuotiaana yläastelaisesta), mutta tunnen itseni 69-vuotiaaksi.

• Nuoren näköne

Olen 37 ja minua luullaan yleensä 36-vuotiaaksi.

• atmatm

Ukko on perus ATM, joka haikailee nuorta naista. Juna meni jo

• Nuorekas mies

En ole raha-automaatti.
        Tuolla "juna meni jo" asenteella jäät ikuisesti asemalle.

En tarvitse junia kun löytyy oma menopeli.

• intj87

Olen 27 ja jämähtänyt noin 16-18-vuotiaan näköiseksi. Mutta olen aina viihtynyt ikäisiäni kypsemmässä seurassa. En ole kuitenkaan seurustellut tai harrastanut seksiä koskaan. Yritä tässä sitten löytää seuraa. Usein kuulee, että olisit tyytyväinen kun näytät nuorelta, mutta kyllä tässä on jo kyllästynyt näkemään hämmästyneitä katseita ja selittelemään väärinkäsityksiä. Koskahan tästä babyfacesta alkaa oleen jotain etua?

• Olin 24-vuotias kun yläasteella olevat pojat luulivat minun olevan lukiossa.

• YksiMielipide

AP:n nuorekkuus näkyy siten, että hän on henkisessä ulosannissaan jäänyt kiukkuisen myöhäisteinin tai max.parikymppisen tasolle. Iän mukana pitäisi kehittyä henkisesti.

• Nuorekas mies

Harmi ettet sinä koskaan kehittynyt ja jäit sinne alakoulun trollitasolle.

• SekaSikiö

Usein en koe olevani "ikäiseni" näköinen/oloinen.
      Ulkonäön puolesta usein erehdytään luulemaan nuoremmaksi kuin olen.
      Riippuu paljon pukeutumistyylistä minkä ikäiseksi luullaan. Jos en ole meikannut ja vaatteet ovat arkisemmat, niin luullaan nuoremmaksi.
      Mutta kun vaatteet ovat naisellisemmat "aikuisemmat", niin ikä arvellaan oikein tai jopa korkeammaksi.

Käyttäytymiseni ja periaatteeni taas saavat minut tuntemaan oloni usein vanhemmaksi kuin mitä olen. Välillä kuuleekin siitä, että pitäisi viettää "railakkaampaa nuoruutta".
      Joskus uudet tuttavuudet veikkaavatkin ikäni korkeammaksi käyttäytymiseni perusteella.

Mutta eipä tuo nuoremmaksi luuleminen ole enää aikuisiässä haitannut. Nuorempana kouluiässä se oli kiusallisempaa, muutenkin heikon itsetunnon vuoksi.

Ei minusta tarvitse etsiä tietyn ikäistä seuraa sen mukaan minkä ikäiseltä itse näyttää. Lopulta se parisuhde alkaa toimimaan ihan jostain muusta syystä kuin ikävuosien läheisyydestä.

• _Rose_

Mä olen 23v. Mielestäni olen ikäiseni näköinen, mutta ulkonäön perusteella mua luullaan lähes aina nuoremmaksi. Käyttäytymiseni puolesta taidan sitten vaikuttaa vanhemmalta ja saan jatkuvasti kuulla, että olisin ikäistäni kypsempi. Omasta mielestäni olen kuitenkin melko lapsenmielinen. Ehkä rauhallinen ja tyyni perusolemus sitten vaikuttaa muiden mielipiteisiin.

Mulla on ollut tasaisesti se ongelma, että muhun on aina ihastunut pääasiassa 30-35 vuotiaat miehet. Näin on ollut 18-vuotiaasta asti.

• __________

Olen parikymppinen ja mielestäni vaikutan ihan ikäiseltäni. Muiden mielipiteistä en niin tiedä, koska ikääni ei ole koskaan sen kummemmin kommentoitu.

Mielestäni ihmisten ikää on välillä verrattain vaikeaa arvioida ulkonäön perusteella. Jotkut tosi nuoret saattavat näyttää paljon vanhemmilta, jos esim kasvojen piirteet ovat vanhahtavat (en tarkoita ryppyjä vaan esim kasvojen mallia). Sitten toiset saattavat näyttää ihan lapsilta todella pitkään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      239
      4613
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3055
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1703
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      79
      1451
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe