Olen 16 vuotias tyttö. Minulla on ihana perhe ja suku, mutta en osaa/uskalla puhua kenellekään mitään. Ujostelen niin paljon. Ujostelen jopa vanhempiani. Tai oikeastaan osaan puhua äidilleni mutta isälle en jotenkin uskalla puhua. En tiedä miksi minusta on tullut tällainen mutta jännitän hirveästi sanoa mitään. Asia vaivaa minua paljon koska haluaisin puhua enemmän. En ollenkaan tiedä mistä se johtuu. :(
Ihana suku, mutta ujostelen
1
279
Vastaukset
- Herra_funtsija
2 vuotta myöhässä tää vastaus, mutta toivottavasti vieläkin ajankohtainen.
Ongelmasi on samaistuttava ja yleinen vaiva. Teinit ovat dramaattisia ja kärsivät huonosta itsetunnosta. Olen itse 23v täyttävä poika joka on jokseenkin voittanut tämän ja voin sanoa että ujous on vain hakattava pois itsestään. Yksi tapa tämän tekemiseen on harkita asioita paljon ja tulla tiettyyn mielentilaan joka voimistaa itseään.
Esimerkkinä lakkasin ottamasta asioita liian vakavasti ja pidän elämää hieman pienenä vitsinä. Osaan olla vakava ja syvällinen ihminen mutta liian monesti annamme toisten mielipiteiden ohjata käyttäytymistämme, mikä itsessään on abstrakti käsite. Ihmiset ovat sosiaalisia eläimiä ja toisten ihmisten ajatukset ohjautuvat käytökseesi koska et halua antaa "vääriä vaikutelmia" itsestäsi. Janoat muitten hyväksyntää koska vaistosi tarvitsevat sitä ilman että ise huomaat.
Kun päätät vain haistattaa tälle kaikelle isot veet ja mennä ihmisten ilmoille puhumaan asioista hitaasti ja selvästi, huomaat tulevasi ulos kuorestasi ja olevasi onnellisempi. Tämä prosessi on hidas, pelottava ja kivulias. Mutta kunhan esittelet itsesi ja jatkat puhumista luontevasti ja rennosti huomaat ujoutesi katoavasi.
Älä esitä tai yritä mitään ja anna asioiden tulla luonnollisesti niin kaikki on ookoo. Toivottavasti kirjoittamani on relevanttia elämällesi ja että tästä kommentista on jotain apua. Ota päivä kerrallaan ja tsemppiä!
Teevee, herra funtsija
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305517
- 1702029
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1601611Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141344Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike281288Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan581214- 941165
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701164viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2121088Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus8946