Olen 16 vuotias tyttö. Minulla on ihana perhe ja suku, mutta en osaa/uskalla puhua kenellekään mitään. Ujostelen niin paljon. Ujostelen jopa vanhempiani. Tai oikeastaan osaan puhua äidilleni mutta isälle en jotenkin uskalla puhua. En tiedä miksi minusta on tullut tällainen mutta jännitän hirveästi sanoa mitään. Asia vaivaa minua paljon koska haluaisin puhua enemmän. En ollenkaan tiedä mistä se johtuu. :(
Ihana suku, mutta ujostelen
1
257
Vastaukset
- Herra_funtsija
2 vuotta myöhässä tää vastaus, mutta toivottavasti vieläkin ajankohtainen.
Ongelmasi on samaistuttava ja yleinen vaiva. Teinit ovat dramaattisia ja kärsivät huonosta itsetunnosta. Olen itse 23v täyttävä poika joka on jokseenkin voittanut tämän ja voin sanoa että ujous on vain hakattava pois itsestään. Yksi tapa tämän tekemiseen on harkita asioita paljon ja tulla tiettyyn mielentilaan joka voimistaa itseään.
Esimerkkinä lakkasin ottamasta asioita liian vakavasti ja pidän elämää hieman pienenä vitsinä. Osaan olla vakava ja syvällinen ihminen mutta liian monesti annamme toisten mielipiteiden ohjata käyttäytymistämme, mikä itsessään on abstrakti käsite. Ihmiset ovat sosiaalisia eläimiä ja toisten ihmisten ajatukset ohjautuvat käytökseesi koska et halua antaa "vääriä vaikutelmia" itsestäsi. Janoat muitten hyväksyntää koska vaistosi tarvitsevat sitä ilman että ise huomaat.
Kun päätät vain haistattaa tälle kaikelle isot veet ja mennä ihmisten ilmoille puhumaan asioista hitaasti ja selvästi, huomaat tulevasi ulos kuorestasi ja olevasi onnellisempi. Tämä prosessi on hidas, pelottava ja kivulias. Mutta kunhan esittelet itsesi ja jatkat puhumista luontevasti ja rennosti huomaat ujoutesi katoavasi.
Älä esitä tai yritä mitään ja anna asioiden tulla luonnollisesti niin kaikki on ookoo. Toivottavasti kirjoittamani on relevanttia elämällesi ja että tästä kommentista on jotain apua. Ota päivä kerrallaan ja tsemppiä!
Teevee, herra funtsija
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426