Ei kommunikoi, koitin jutella, seuraavaksi kuulemma menee auton takapenkille. En saa itse unta jos olemme riidoissa ja hän tietää sen. Ei kuulemma ole mikään.
mies meni sohvalle nukkumaan
29
3332
Vastaukset
- Ei kai vaan?
Ettet vaan olisi exäni kanssa? Tiedätkö, mitä hän teki meille ja miten? Toivottavasti et ole hänen kumppani lapsiesi kanssa. Tuli heti mieleen tuollaisesta käytöksestä. No, tuskin olet. Mutta riitoja/selvittämättömiä asioita purkamaan tarvitaan kaksi. Tiedät varmaan sen...puhumattomuus tuhoaa kaiken. Jos toinen ei halua puhua ja selvittää. Mulla on vuosien kokemus asiasta takana.
- avovaimo
Enpä taida olla, lapsia ei ainakaan tässä suhteessa ole. Ikävä kuulla, että tälläistä on muillakin, tosin helpottavaa ettei ole ihan yksin asian kanssa.. "joojoo" ja"ei mikään" on näköjään nyt tätä. Ahdistaa ja en saa unta, mutta en uskalla mennä sanomaan mitään..
Niin tuttua :( joskus erillään nukkuminen helpoittaa mutta juuri tämmöinen kun ei tiedä mikä toisella on ku ei suostu avamaan suutaan on rasittavaa :( Onko teidän suhde jumahtanut paikalleen? Teettekö asioita paljon omissa oloissanne? Onko mahdollista että hänellä on joku toinen?
- avovaimo
Tehtiin asioita koko ajan yhdessä, ehkä jopa liikaa. Olemme käyneet keskusteluja omasta tilasta ja olen sanonut useasti, että sitä saa jos avaa suunsa ja sanoo, ei tarvitsis kiukuta. Sanoin aamulla lähtiessä että olet tärkeä, hän nauroi sille väheksyen, siitä voi kuulemma olla montaa mieltä. Vasta vähän aikaa sitten hän syytti minua kaiken intohimon taposta, mutta mielestäni sekin asia keskusteltiin. Ilmeisesti ei. Hän ei enää jaksa selvittää ainakaan. Sanoin, että voidaan unohtaa, mutta sit pitää kans käyttäytyy normaalisti.
Tälläistä on tapahtunut aiemmin, 2 tai 3 kertaa. Viime kerran jälkeen hän lupasi, ettei mene enää tuollaiseksi välinpitämättömäksi. Eilen illalla ennen tuota tilannetta kaikki oli normaalisti, tänä aamuna pyysin tuleen vähän vastaan mut ei.. avovaimo kirjoitti:
Tehtiin asioita koko ajan yhdessä, ehkä jopa liikaa. Olemme käyneet keskusteluja omasta tilasta ja olen sanonut useasti, että sitä saa jos avaa suunsa ja sanoo, ei tarvitsis kiukuta. Sanoin aamulla lähtiessä että olet tärkeä, hän nauroi sille väheksyen, siitä voi kuulemma olla montaa mieltä. Vasta vähän aikaa sitten hän syytti minua kaiken intohimon taposta, mutta mielestäni sekin asia keskusteltiin. Ilmeisesti ei. Hän ei enää jaksa selvittää ainakaan. Sanoin, että voidaan unohtaa, mutta sit pitää kans käyttäytyy normaalisti.
Tälläistä on tapahtunut aiemmin, 2 tai 3 kertaa. Viime kerran jälkeen hän lupasi, ettei mene enää tuollaiseksi välinpitämättömäksi. Eilen illalla ennen tuota tilannetta kaikki oli normaalisti, tänä aamuna pyysin tuleen vähän vastaan mut ei..Se että mies käyttäytyy nuinkin väliinpitämättämästi on lapsellista. Aikuinen ihminen pystyy keskustelemaan asiasta kuin asiasta. Jos keskustelua takkua ja toista inthottaa toisen läsnäolo on parempi antaa miehen tutkia omia tuntemuksiaa rauhassa ja kysyä haluatko olla vielä yhdessä. Jos haluaa sillon pitää tulla vastaan jollainlailla. Muuten saat pakata kamat ja antaa hänen olla omissa oloissaan maailman tappiin asti. Toista ei voi pakottaa rakastamaan. Se tulee sydämmestä
- avovaimo
lispetti_87 kirjoitti:
Se että mies käyttäytyy nuinkin väliinpitämättämästi on lapsellista. Aikuinen ihminen pystyy keskustelemaan asiasta kuin asiasta. Jos keskustelua takkua ja toista inthottaa toisen läsnäolo on parempi antaa miehen tutkia omia tuntemuksiaa rauhassa ja kysyä haluatko olla vielä yhdessä. Jos haluaa sillon pitää tulla vastaan jollainlailla. Muuten saat pakata kamat ja antaa hänen olla omissa oloissaan maailman tappiin asti. Toista ei voi pakottaa rakastamaan. Se tulee sydämmestä
Näinhän se on, että pitäs jättää omaan arvoonsa. Tyttökaverit kans sanoneet tässä että annat sen vaan olla, mut pelkään aivan liikaa, meen epätoivoiseksi. En uskalla nyt mennä kotiin koska pelkään että alan kerjätä tai maanitella sitä puhumaan. En kestä enää yhtään yötä yksin sängyssä et se on sohvalla. En vaan kestä! Sydän ja pää halkeaa enkä tiedä mitä ajatella.
avovaimo kirjoitti:
Näinhän se on, että pitäs jättää omaan arvoonsa. Tyttökaverit kans sanoneet tässä että annat sen vaan olla, mut pelkään aivan liikaa, meen epätoivoiseksi. En uskalla nyt mennä kotiin koska pelkään että alan kerjätä tai maanitella sitä puhumaan. En kestä enää yhtään yötä yksin sängyssä et se on sohvalla. En vaan kestä! Sydän ja pää halkeaa enkä tiedä mitä ajatella.
Koita pitää pintas
- avovaimo
lispetti_87 kirjoitti:
Koita pitää pintas
Kiitos paljon sinulle kannustuksesta!
- Käsittämätöntä!
avovaimo kirjoitti:
Mitä hittoa pelkäät!? Mieshän käyttää hyväkseen tunnetilojasi ja manipuloi. Helppoa sivusta on sanoa jätä ym mutta miksi ihmiset on niin helvetin kovapäisiä ja antaa kohdella itseään huonosti? Kuinka monet kerrat olet halunnut ja yrittänyt avata keskustelua ja ei tule vastaan? Kauanko aiot jatkaa,loppu elämäsikö?
- aikuisiakin löytyy
Sulla on sitten aikuisen miehen kokoinen uhmaikäinen. Onneksi olkoot.
Jos se tuohon ikäänikään ei ole vaipoista kasvanut, pahoin aavistelenettei käsva koskaan.
Mutta jos tykkäät hemmoteltua oikuttelevaa räkänokkaa hoivailla ja paapoa, siinä sulla on tahtomasi.- avovaimo
Oli tai ei, haluan vain tietää miten tämän tilan saisi pois, että hän olisi minun kanssa taas normaalisti. Nimenomaan en halua anella tai paapoa. Olen yrittänyt olla neutraali ystävällinen ja vastaanottavainen jos hänellä on asiaa, mutta tilanne on niin lukossa. Haluaisin vain, että hän halaisi minua taas. Hän kylmä tietää kuinka paljon minua sattuu, olemmehan käsitelleet tätä aiemminkin.
- Jussijussijussijussi
avovaimo kirjoitti:
Oli tai ei, haluan vain tietää miten tämän tilan saisi pois, että hän olisi minun kanssa taas normaalisti. Nimenomaan en halua anella tai paapoa. Olen yrittänyt olla neutraali ystävällinen ja vastaanottavainen jos hänellä on asiaa, mutta tilanne on niin lukossa. Haluaisin vain, että hän halaisi minua taas. Hän kylmä tietää kuinka paljon minua sattuu, olemmehan käsitelleet tätä aiemminkin.
Et pysty muuttamaan häntä, ellei hän itse halua. Aikuiselle ihmiselle voi yrittää puhua, ja yrittää, jos hän keskustelisi. Jos ei keskustelua synny, on vaikea tehdä asialle yhtään mitään. Tai oikeastaan voit miettiä, että haluatko asua tuon uhmaikäisen aikuisen kanssa, vai mitä elämältäsi toivot? Jos hänellä on niin paljon hyviä puolia, niin silloin pitää miettiä, että painavatko ne enemmän vaakakupissa.
Heippa
Tsemppiä täältäkin.
Kommunikointi on parisuhteessa kaikkein vaikeinta, niin varmaan nyt siellä. Ja siihen ei voi toista pakottaa, eikä mihinkään muuhunkaan. Ei voi tietää, mitä toisella on menossa, ellei hän sitä itse halua kertoa. Ajattelen, että joskus pitää vain sietää epävarmuutta, sitä, että asiat on vaiheessaan. Siis joskus on vain odotettava, että toinen haluaa puhua.
Mutta haluaisin kysyä, miksi yksin sänkyyn jääminen on pelottavaa? Mikä ahdistaa erityisesti? Hylkääminen? Onko sulla ketään, jonka kanssa voit jutella luottamuksella?
Tsemppiä. Toivon, että jossain kohdassa saatte tämän asian keskusteltua.
Terv Päivi–pappi Hämeestä- 20+2
"Vastailee yksinkertaisilla sanoilla tai joskus lauseilla. Koskettamista hän väittelee viimeisen asti, mikä sattuu hirmuisesti koska olemme normaalisti hyvin läheisiä. En millään tajua mistä tämä johtuu ja miten tämän saa pois."
"Sanoin aamulla lähtiessä että olet tärkeä, hän nauroi sille väheksyen, siitä voi kuulemma olla montaa mieltä. Vasta vähän aikaa sitten hän syytti minua kaiken intohimon taposta, mutta mielestäni sekin asia keskusteltiin. Ilmeisesti ei."
Arvaus:
Miehen ajatukset toisessa naisessa johon on rakastunut ja miettii jatkaakko nykyisessä suhteessa vai oottaako riskin uuteen suhteeseen. Ja miettii samalla kuinka sen voisi sinulle kertoa. - Mielikuvituslaukkaa
Voisiko olla sellaisistakin asioista kyse, että miehesi on masentunut;sairas?
Tai olisiko hänelläkin ne vaihdevuodet?
Ei tuo kovin normaalilta tunnu.
Jos hän on pettänyt sua? Tai tappanut jonkun.....hups.
Jotain salaista meneillään. Huumeet tai muu rikollisuus.
A-pu-va. - just drama
Draamakuningattaren olet sitten löytänyt :D ei käy kateeks.
- avovaimo
Taas tilanne päällä, mykkäkoulu siis.. Tällä kertaa ihan aiheesta. Sanoin hänelle todella pahasti, mutta pyysin anteeksi ja osoitin selvästi katumusta. Kun huomasin hänen mykkäkoulunsa alun, vetosin että myös hän on joskus sanonut pahasti ja täytyy ymmärtää että olin väsynyt jne. Silti mykkäkoulu on jatkunut nyt toista päivää. Luin myös tuota mykkäkoulukeskustelua, siitä löytyi paljon samankaltaisia kokemuksia. Ero ei ole ratkaisu, tuntuu että tämä on niin pienestä asiasta iso juttu. Vanhoista kerroista oppineena en ole nyt jatkuvasti anellut ja itkenyt. Aamulla vain tunnustelin mikä tilanne - huono!
- jounikas65
luin tämän ja mieleen tuli yksi kysymys: kuinka kauan olette oleet yhdessä? ehkä miehelläsi on liikaa asioita painamssa kerralla??
- jhssjj
Hei. Koitan arvata. On olemassa jokin perustavaalaatua oleva kysymys jossa olette täysin eri mieltä. Olette yrittäneet keskustella asiasta ja sinä koet että asia on puitu loppuun, mutta miehesi ei. Törmäätte asiaan aika ajoin uudestaan ja uudestaan ja kumpikaan ei anna periksi. Hän ei jaksa enää keskustella asiasta vaan käpertyy mielummin vaikka sinne auton takapenkille. Tämä on miehesi puolustuskeino eli yritä "arvata" ensin tuo selvittämätön asia välillänne ja tehkää kompromissi asiassa. Toiset ovat herkempiä kin toiset. Kyllä se siitä -tsemppiä!
- avovaimo
Olemme olleet reilun vuoden yhdessä.
Olen ymmärtänyt nyt kun nämä "kohtaukset" ovat toistuneet, että kyse on siitä että kohtelen häntä huonosti. Tämä on mielestäni outoa, koska hän on töppöillyt muutaman kerran pahasti. Viime kerralla hän viittasi selkeästi sanoissaan, että minusta on helpoin päästä eroon, että elämän laatu paranisi. Vielä viikko sitä ennen hän oli täysin rakastunut eikä mitään merkkejä tästä myrskystä. Hän siis aloittaa tämän koskemattomuus puhumattomuus rumban minulle aina tyhjästä, yleensä jos olen pyytänyt läheisyyttä. - Eioleaikuinen
Hassua. Itse nukun sitä paremmin mitä kauempana mies on. "Riidat" loppuvat pika-pikaa kun lakkaat välittämästä mössötyksestä. Lakkaa riutumasta turhan takia, aikuiselle lapselle ei mahda mitään kukaan muu ja jollei hän itse huomaa ja kasva, niin jatka elämää ja näytä ettei mökötys häiritse ja mene, jatka eteenpäin.
- avovaimo
Yritän tosiaan olla välittämättä. Välillä se on vaikeaa ja tarvitsisin tukea. Toisaalta pitäisi varmasti osata olla enemmän erillään. Se ei silti meinaa, että pitäisi tuollaisia mykkäkohtauksia aloittaa! En ehkä itsekään osaa keskustella mitenkään ERITYISEN mallikkaasti, mutta ainakin aina yritän... Kovaa ahdistusta koen tästä. Eikö ole vertaisapua?
- Itsenäisty
Mistään sellaisesta, mille ei itse mahda mitään, ei kannata ahdistua. Sinä et voi muuttaa miestäsi, mutta itseäsi voit, joten jatka välittämättä jättämisyrityksiä ja omaa elämääsi.
Itse sanoin aikoinaan miehelle, että saat mössöttää vaikka hamaan hautaasi jos et muuta osaa enkä antanut aiheen vaikuttaa mitenkään omiin juttuihini. Varsin tuloksellinen tokaisu ja toimintamalli.
- avovaimo
Ihana että muilla on toiminut. Itse olen niin herkkä, etten voi vain olla välittämättä. Tuntuu silloin, että olen ilmaa, etten kelpaa. Tänä iltana se tuli taas. En halua sua viereen. Meni sohvalle itse olen sitten kovalla lattialla. En oikeasti kestä näitä tilanteita. Välillä huudan ja raivoan ja itken että huomaa minut. Välillä yyritän olla viileä, mutta sekös tuntuu hänelle sopivan = en kestä sitä kauaa ja koitan jutella normaalisti = ei onnistu ja taas turhautumista
- Eijunalauta
"Herkkä"? Tyhmä, sanoisin, sori. Jos tuntuu siltä ettei kelpaa, niin hae sellainen, että ei tunnu kelpaamattomalta ilmalta. Mitä hittoa iniset miehen huonoista tavoista, jos et saa aikaiseksi niihin minkään laista vastinetta!
- voijessussentää
Sori mutta kuulostat pahemman laatuiselta marttyyriltä. Mitä sä lattialla makaat, meet sänkyyn ja anna ukon nukkua niskansa kipeeksi sohvalla niin kauan kuin sielu sietää!
- avovaimo
Minkälaista vastinetta minun pitäisi hänelle antaa? Nyt täällä mennään taas, kertokaa nyt. Olen lohduton. Päivällä kaikki oli niin hyvin, sitten yhden poikkipuoleisen kommentin heitin kun väsytti näin, pyysin HETI anteeksi, mutta sen sijaan saan taas tätä.
- jussijussijussijussi
En osaa auttaa, miten saat toisen muutettua, koska mielestäni se ei ole mahdollista. Toinen muuttuu vain, jos itse sitä haluaa, ja ilmeisesti hän ei halua. Kuten yllä on, pystyt muuttamaan ainoastaan itseäsi, mutta voi sekin olla joskus vaikeaa. Esimerkiksi mykkäkoulun hyväksyminen olisi minulle ihan mahdotionta, tiedän sen.
Kaikki itkusi, anelusi, raivoamisesi, puhumisyrityksesi vain aiheuttaa hänelle mielihyvää. "Hähää kun tuo nainen kärsii, pistän sen kärsimään vielä enemmän!" Se on mykkäkoulun tarkoitus, aiheuttaa toiselle pahaa oloa niin paljon kuin mahdollista. Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa, se ei ole rakkautta. Siis lue uudelleen, väkivaltaa.
Miten kauan aiot sietää tuota? Loppuelämäsikö? Oletko onnellinen, tai oletko edes riittävän onnellinen elämääsi hänen kanssaan? Joudutko varomaan jatkuvasti sanojasi kun pelkäät, että taas se tapahtuu? Minä en sietäisi tuollaista kumppania, en varmasti. Välitätkö sinä itsestäsi? Itse sinun pitää päättää, miten elämäsi elät.
- Möksöttää
Minullakin on kokemus vastaavasta.Aina riidoissa minä olen syypää ja minua kohdellaan kuin haluttaisiin päästä eroon. aluksi itkin ja anelin. Nyt en välitä. jos haluaa mököttää antaa mennä. olen iloinen kun saan omaa aikaa. aikansa mökötettyään haluaa puhua ja huomaan ,että en ollut kaikkeen syy vaan löytää vikaa itsestäänkin. Tai on ollut joku huoli josta ei pysty puhumaan. eroa ei ole tullut vaikka monta kertaa on tehnyt mieli heittää rukkaset kehään. Enää en riitoja sovittele kun ne ei ratkea painostamalla vaan odottamalla ,että toinen saa itsensä koottua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882