Miksi vaimoni natisee kaikesta? Jos olen joskus poikien kanssa viihteellä, niin aamulla on vaimon naama väärällään?
On kuulema liikaa töitä, liian vaikeat kuukautiset, liian kiire, liian väsynyt...aina jokin syy kitistä ja naukua.
Onko vaimoni hankkimassa itselleen marttyyrinkruunua vai mikä häntä vinguttaa?
Vaimoni on marttyyri
9
1751
Vastaukset
- poikamies elämään
Sunhan pitäs olla kotona tyydyttämässä vaimoos, eikä niitä poikia.
Vai mitä varten sen vaimon oot ottanu? - annu
niinpä...
Klassinen kysymys: paljonko vaimo pääsee ulkoilemaan? Ainakin omaa päätä kiristää, jos en ole päässyt harrastamaan tms. (siis ei pelkkää illanviettoa). Muttamutta...
Omasta mielestä osaa meistä naisista vaivaa ainainen natisemisen tarve. Ehkäpä osalla on siitä jo niin hyvä malli lapsuudesta, että ei osaa muulla tavalla käyttäytyäkään.
TAI Onhan sekin tapa saada huomiota tai ainakin koettaa saada jonkinlaisa myönnytyksiä ja helpotuksia, kun muistaa kertoa, miten paljon onkaan tullut tehdyksi ja kuinka kovan työn takana ne saavutukset ovatkaan olleet. Täytyy myöntää, että välillä syö rotan lailla, kun on hoitanut kotona lapsia (olen siis kotiäitinä), siivonnut, kuunnellut lasten kiukuttelut, laittanut ruokaa, pyykännyt jnejne, eikä kiitoksen sanaa heru millään. Ja kun ainoa päivän aikuiskontakti saapuu työstään väsyneenä ja rosahtaa sohvalle sanaakaan sanomatta...
Mitä jos seuraavan naukumisen alkaessa tekisit itse jotain täysin erilaista toimintamallia, kuin tähän asti??? Luulen, että et ole vielä ottanut vaimoa syliin ja pussannut sitä aina, kun koettaa natista jostain... Tai kirjoita muutaman päivän ajalta kitinät paperille. Jonain iltana avaa pullo viiniä ja käykää keskustelu, että tämä, mitä olen kirjoittanut tähän paperille tuntuu minusta pahalta... Eiköhän keinoja löydy, jos itsellä on halua oikeasti muuttaa tilannetta.
Oma mies ainakin katkaisee martyyrinelkeeni tuomalla aika usein kukkia, istumalla minun kanssa välillä iltaa kotona hyvän ruuan ja juoman kanssa ja vastaamalla kitinääni pilke silmäkulmassa, hyvin toimii!!! - myöskin äiti
se on vittumaisen rasittavaa!
joidenkin naisten peritty tauti!
en sairastu - jm64
Oma vaimoni oli helvetin pahalla tuulella aina, kun hän kävi vielä töissä. Työ oli liian raasaavaa, hänelle tuli siitä mieletön stressi ja lopulta burnout. Ja sitten hän sanoi tuntevansa jatkuvaa syyllisyyttä siitä kun lapset piti laittaa hänen työntekonsa vuoksi päivähoitoon jo vuoden vanhoina.
No, nyt hän jättäytyi pois töistä burnoutin takia. Onko nyt paremmin? No ei. Nyt vaimoni on helvetin pahalla tuulella aina, koska työttömänä olo stressaa niin paljon. Ja lapset kuulemma hyörii päivät kokoajan kotona kimpussa, vaikka käyvätkin jo sentään koulua suurimman osan päivää.
Ehkä jotkut ei sitten koskaan osaa olla tyytyväisiä.- kysähtävä
yhteiskunta asettaa nykyään niin suuria paineita elämälle. Pitää olla koulutettu, pitää olla arvostetussa ammatissa, pitää olla työt tehtynä siihen ja siihen mennessä, pitää laatia raportti, pitää olla kokouksessa, pitää käydä kaupassa, pitää siivota kämppä, pitää tehdä ruokaa, pitää hakee lapset tarhasta, pitää viedä "Lasse" kiekkoharkkoihin, pitää viedä "Linda" luisteluharkkoihin, pitää myydä lasten harrastusten hyväksi kalentereita, pitää käyttää koira pissillä, pitää hakee lapset harjoituksista, pitää laittaa lapsille ja ukolle iltapalaa, pitää pistaa lapset nukkumaan, pitäis itekki mennä nukkumaan, kun väsyttää, mut pitää vielä tiskata astiat, pitää ripustaa pyykit narulle, pitää tehdä eväät valmiiksi seuravaksi päiväksi, pitää pestä hampaat, ainiin, piti viedä roskatkin, ja nyt ne haisee tuolla keittiössä... ja huoh.... Lista on loputon, kaikkea pitää, mut missä on se oma aika? Onko ihme, että väsyttää. Onneks itellä ei ole lapsia. Verenpainetta sitten sitäkin enemmän. Toiset sietää painetta paremmin kuin toiset. Ja miksi sitten nainen narisee? Ihan samalla tavalla ne miehetkin narisee. Itseasiassa, kun naapureitani olen tässä viimeiset pari kuukautta kuunnellu, niin miehen karjunta sieltä pääsääntöisesti kuuluu. Taitaa ne naiset narista hiljempaa. Ihmettelen, miten äitini on jaksanu hoitaa meidät neljä tenavaa ja kodin. Itse en jaksaisi edes yksin siihen.
- tant Monika
1) Stressi, epätoivo, tekemisen paljous
2) Migreeni. Ei ole tekosyy etenkään seksiin liittyen :) Mutta se kellä migu on, tietää mistä puhun. Silloin saattaa valittaa siitäkin että toinen syö liian äänekkäästi.
3) Toisen huomioimatta jättäminen.
En tarkoita että koko aika pitää huomioida, mutta on kivaa halata, jutella yms edes hiukan aikaa ennen kuin äijä rojahtaa sängylle ja nukkuu iltakaheksaan, jonka jälkeen se syö, menee paskalle, kattoo telkkua lasittunein silmin ja nukahtaa sohvalle. Se on kummaa...vaikka oisin kuinka väsyny töitten/koulun jälkeen, harvoin mulla on tarvetta nukkua päikkäreitä tai eristäytyä omaan "loosiin" jossa toista ei ole olemassa.
4) Yleinen vitutus. Natina ja purkaus on terapiaa, miehen pitää oppia oikea suhtautumistapa jotta natina loppuu. Pitää vastata jotain muuta ku joojoo tai valivali.
5) PMS. Kirosana naiselle. Älkää ikinä ikinä tehkö sitä mitä mieheni, että aina kun suututtaa ni kysytte kimeällä äänellä: " Onko siulla PEE ÄM ÄS?" Siitä tehään vitsi.. Mut hormonaaliset syyt oikeesti voi vaikuttaa, etenkin itkunpurkaukset yms..
6) ja tohon kännäysjuttuun: Itse natisen vain jos mieheni ei ole tullut yöksi kotiin (eikä ilmoittanut) ja jos on kulunut sellaiset rapiat parisataa viikonloppureissuun. Sitten natisen ja paljon. ja mies syö loppuviikon elovenaa.
Kyllä me naiset ollaan kauheita mutta nii ootte tekin... :) - mä tiiän
sussa ei oo tarpeeks munaa sun vaimolle. Tiiääkkönää ees mitä se meinaa ihan oikeesti? ;)
- Nussi1
Vaikuttaa siltä, että tänne kirjoittavat epätoivoiset ihmiset. Hankkikaa elämä hyvät ihmiset ja halatkaa itseännekin joskus!
- Brjrjrkttjh
No parempi varmaan oisi olla jos se vaimo olisikin sellainen joka itse tykkäisi käydä usein baareissa tyttöjen kanssa, olisi vaikka öitäkin poissa, olisi sellainen iloinen pörrääjä. Joutuisit odottelemaan yksin kotona missä vaimo luuraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427065
- 323968
- 473401
- 412968
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402088