Se on tullut Lapinmaalta tässä kalliissa kristillisyydessä. Tämän todisti SP tänään Joensuussa.
On se ihmeellistä! Hän todisti että kesälähetys oli vastaus avunpyyntöön. Nyt kun tietäisi mikä oli se hätä?
Aina Lapinmaan lähetyskierroksen jälkeen on kaikki sekaisin. Niinkuin nytkin. Avunpyynnön kohde on ollut väärä, koska seuraus on sekasorto.
Aina on apu tullut
41
374
Vastaukset
Nyt kuitenkin saatiin vahvistus, että ainakin yksi pyytäjä on tullut kaapistaan.
- teu,
Olen samaa mieltä kanssasi , yksi on tullut kaapista ulosa ,
kyllä siellä on toisiakin , jotka kannattaa omavanhurskautta. - minäkin pyysin
Pysy vinhe sinä vaan siellä kaapissasi... seurakunta pyytää ja on aina pyytänyt
- tulppaongelma
Jos ottais tulpat korvista niin ehkä Sana voisi mennä sitä kautta sydämeen. Nyt se taitaa kulkea kallon luiden kautta järkeen.
- teu,
"" tulppaonkelmä ""
Niin ehkä , muttei silloinkan jollei tedä mihin sydämeen
pitäisi muistaa , että se toinen sydän on valmistunut taivaassa
ja se olisi sellainen joka kuulee ja kiätkee , ei tämä veripumppu
ymmärätkö ? - säälittävää
juuri näin kuu on tullut auringon eteen joillekin
- voi sinuakin
teu, kirjoitti:
"" tulppaonkelmä ""
Niin ehkä , muttei silloinkan jollei tedä mihin sydämeen
pitäisi muistaa , että se toinen sydän on valmistunut taivaassa
ja se olisi sellainen joka kuulee ja kiätkee , ei tämä veripumppu
ymmärätkö ?teu sullakin alkaa olla ehtoo puoli, jääkö todistus että kelpaisit taivaalliselle isälle kun täällä hämmennät ja saarnaat nyt on pikkuhiljaa selvinnyt että saarnatauti on sinuakin vaivannut jo kauan ellette käänny ja tule niinkuin lapset....
- tahtoo niin tietää
voi sinuakin kirjoitti:
teu sullakin alkaa olla ehtoo puoli, jääkö todistus että kelpaisit taivaalliselle isälle kun täällä hämmennät ja saarnaat nyt on pikkuhiljaa selvinnyt että saarnatauti on sinuakin vaivannut jo kauan ellette käänny ja tule niinkuin lapset....
Jaa ja mitä se jälkeenjäänyt sillä todistuksella sitten tekee, kerroppas sekin vielä?
ja missä Raamattu puhuu aiheesta? - korvatulppa
voi sinuakin kirjoitti:
teu sullakin alkaa olla ehtoo puoli, jääkö todistus että kelpaisit taivaalliselle isälle kun täällä hämmennät ja saarnaat nyt on pikkuhiljaa selvinnyt että saarnatauti on sinuakin vaivannut jo kauan ellette käänny ja tule niinkuin lapset....
Vesi, veri ja Henki ovat ne kolme jotka todistavat Raamatussa sanottuna.
Ei siis tarvita esikoisten todistusta ollenkaan, se on harhaluulo jota on opetettu. - vanhus harmajapää
voi sinuakin kirjoitti:
Voi sinuakin sanoo: " nyt on pikkuhiljaa selvinnyt, että saarnatauti on sinuakin vaivannut jo kauan ellette käänny ja tule niinkuin lapset...."
Lapseksi tuleminen ei raamatun mukaan tarkoita sitä, että mennään hanhenmarssia ihmisen perässä vaan, että meillä olisi samanlainen luottamus Taivaalliseen Isään, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen kuin lapsella on vanhempaansa, jonka hän kokee kaikkitietävänä ja aina oikeassa olevana.
Hmm.... Olen Raamattua lukiessani ymmärtänyt, että jokaisella uudestisyntyneellä tulisi olla pilkkaamasi "saarnatauti". Jeesus kehoittaa menemään kaikkeen maailmaan jne. Hän sanoo myös mm, että te olette maailman valo. No, mitenkä sitä ollaan valona sitten pimenevälle maailmalle, kun pitää pitää suu supussa ja eristäytyä kaikista, jotka ymmästävät asioista eri tavalla kuin es.lestadiolaisten "vanhimmat", joille Jumalan sana näyttäisi olevan toisarvoista sen rinnalla, mitä jotkut heidän jalustalle nostamansa ihmiset sanovat.
- hähtäh
Ja mikä oli se apu???
- teu,
Se oli selvää raha täältä sinnepäin .
Ja jotakin lurituista tännepäin . - hyi teitä
teu, kirjoitti:
Se oli selvää raha täältä sinnepäin .
Ja jotakin lurituista tännepäin .kuulitteko lestadiuksen saarnan nyt aivan ihana ja vahvistus sp kyllä jumala kuulee lasten rukoukset
aivan kuin te täällä oli lestadiuksen saarnassa tulisitte edes joskus synnintuntoon - apu tuli
se oli poijaat toi sakramenttien käyttöön otto APU omille rukoushuoneillemme ja varmasti saatte nähdä että jumalan tahto totetuu
- etryiu
On ne vanhimpien pyllyt taas nuoltu puhtaiksi...
- Paavo10
korvatulpalle
Niin kyllä avunpyynnön kohde on ollut väärä. Nimittäin raamatun mukaan apu meille tulee Herralta, eikä ihmisiltä. (Lue psalmi 121)
Jos meiltä puuttuu viisautta, tulee sitäkin pyytää Herralta, ei ihmisiltä, ja Herra lupaa antaa jokaiselle, joka anoo.Jaak. 1:5: "Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan."
Käänny siis tästälähin Jeesuksen puoleen, kun tarvitset apua, olipa avun tarve mikä hyvänsä. 1. Tim. 2:5 "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,..."- korvatulppa
Paavo, lue uudelleen viestini. Minähän kirjoitin että väärästä paikasta on apua pyydetty. Oikea paikka on juuri tuo minkä kirjoitit, joten viestiisi sanon vastaukseksi painokkaasti AAMEN!
- leppa reppana lisää
Pavo sen heska kuules et taida ymmärtää että herra antaa pyhänhenkesä kautta apua ja se vieläkin toimii huonosti ole raamattusi lukenut
- 1902Finlayson kko
Apu tulee Zionista!
- kumpi oikein
Veisu korkeimmassa Kuorissa. Minä nostan silmäni mäkiin päin, joista minulle apu tulee.
ps 121:1
I will lift up my eyes to the hills; from where shall my help come?- Paavo10
Alempi parempi. Biblia on tässä kohtaa hieman epätarkka. Sinällään bibliakin kääntää oikein, mutta alempi on lähempänä alkutekstin ajatusta, lue myös seuraava jae, joka vastaa kysymykseen.suomenkielisenä -33 on tässä kohtaa helpompi ymmärtää.
- 15-20
Paavo10 kirjoitti:
Alempi parempi. Biblia on tässä kohtaa hieman epätarkka. Sinällään bibliakin kääntää oikein, mutta alempi on lähempänä alkutekstin ajatusta, lue myös seuraava jae, joka vastaa kysymykseen.suomenkielisenä -33 on tässä kohtaa helpompi ymmärtää.
Voi seppoparkaa. Kun Sanan ovi ei aukea, on turvauduttava ihmisvoimaan.
Saisipa hänkin joskus kokea oikeata uskon vapautta. - Kulkuri
15-20 kirjoitti:
Voi seppoparkaa. Kun Sanan ovi ei aukea, on turvauduttava ihmisvoimaan.
Saisipa hänkin joskus kokea oikeata uskon vapautta."15-20"
Voi sinua parkaa! Arvostelemalla Seppoa, arvostelet itse Pyhää Henkeä. Toivottavasti Jumala avaa silmäsi ennen kuin se on liian myöhäistä. - vanhus harmajapää
Kulkuri kirjoitti:
"15-20"
Voi sinua parkaa! Arvostelemalla Seppoa, arvostelet itse Pyhää Henkeä. Toivottavasti Jumala avaa silmäsi ennen kuin se on liian myöhäistä.Kulkuri, haluan tarkentaa, että ymmärsinkö oikein kirjoituksesi. Siis onko mielestäsi Seppo yhtä kuin Pyhä Henki. Toivottavasti ymmärsin väärin.
- Kulkuri
vanhus harmajapää kirjoitti:
Kulkuri, haluan tarkentaa, että ymmärsinkö oikein kirjoituksesi. Siis onko mielestäsi Seppo yhtä kuin Pyhä Henki. Toivottavasti ymmärsin väärin.
Vanhus harmajapää,
joo, ymmärsit väärin. Kuuntelin itse Sepon saarnan ja uskon, että itse Jumalan Pyhä Henki puhui Sepon kautta, ei Seppo itse. Sitä tarkoitin. - vanhus harmajapää
Kulkuri kirjoitti:
Vanhus harmajapää,
joo, ymmärsit väärin. Kuuntelin itse Sepon saarnan ja uskon, että itse Jumalan Pyhä Henki puhui Sepon kautta, ei Seppo itse. Sitä tarkoitin.Okei! Siis ymmärsin väärin :)
- 15-20
Kulkuri kirjoitti:
"15-20"
Voi sinua parkaa! Arvostelemalla Seppoa, arvostelet itse Pyhää Henkeä. Toivottavasti Jumala avaa silmäsi ennen kuin se on liian myöhäistä.Arvostelin sepen puheitja tulen edelleenkin arvostelemaan.
Puhujat ovat ihmisiä, toisinaan Pyhän Hengen johdatuksessa toisinaan jonkin muun hengen. Sepen tapauksessa nyt lapin hengen.
Ja tulee muistaa,että seurakunnan valvollisuus on arvostelle sekä oppeja ja opettajia. - teu,
15-20 kirjoitti:
Arvostelin sepen puheitja tulen edelleenkin arvostelemaan.
Puhujat ovat ihmisiä, toisinaan Pyhän Hengen johdatuksessa toisinaan jonkin muun hengen. Sepen tapauksessa nyt lapin hengen.
Ja tulee muistaa,että seurakunnan valvollisuus on arvostelle sekä oppeja ja opettajia."" 15 20 ""
Kannata , minusatakin se meni noin , olen edelleen SS. kannala
Seurakunnan tulee arvostella sekä . oppeja ja opettajia . - ikämies Hei
teu, kirjoitti:
"" 15 20 ""
Kannata , minusatakin se meni noin , olen edelleen SS. kannala
Seurakunnan tulee arvostella sekä . oppeja ja opettajia .Harmittaako teu noin paljo kun sinua ei ole huomattu kutsua saarnamieheksi.
Korvat on sinulta leikattu - teu,
ikämies Hei kirjoitti:
Harmittaako teu noin paljo kun sinua ei ole huomattu kutsua saarnamieheksi.
Korvat on sinulta leikattu""ikämies hei""
Ei todella , minulle rittää , kun sinä saat nälvästä . täytän juuri 69 v.
ei ole mahdollisuutttakaan ollut 30 v, jäkleen siis lapsellista ajatusta
Toiseksi , olin niin syntinen että ei minua oli hyväksyttykään. - ikävä kyllä.
teu, kirjoitti:
""ikämies hei""
Ei todella , minulle rittää , kun sinä saat nälvästä . täytän juuri 69 v.
ei ole mahdollisuutttakaan ollut 30 v, jäkleen siis lapsellista ajatusta
Toiseksi , olin niin syntinen että ei minua oli hyväksyttykään.Niin nythän sinusta on tullut pyhä kun sanoit että olit silloin syntinen kyllä sen kirjoituksista huomaa mikä henki riivaa nyt tainnu öljy loppua ihan kokonaan ja olet mennyt väärille öljymarkkinoille
- 19-20
Kulkuri kirjoitti:
"15-20"
Voi sinua parkaa! Arvostelemalla Seppoa, arvostelet itse Pyhää Henkeä. Toivottavasti Jumala avaa silmäsi ennen kuin se on liian myöhäistä.Missäs vaiheessa sepep on pyhäksi hengeksi muuttunut?. minusta hän on erehtyväinen ihminen edelleenkin.
ja vielä aika pahasti erehtynyt
- parkki parkki
Sukusidonnaisuus hällä Mindeen. Ettekö tiennyt?
- suolaton
Olen joskus ajatellut, että jos voisi olla mahdollista saada rakentavaa keskustelua aikaiseksi tällä palstalla, niin voisin mielelläni osallistua keskusteluun.
Mutta pettymys on aina ollut suuri, kun olen vieraillut tällä palstalla, aivan poikkeuksetta joka keskusteluavauksessa ajaudutaan "napit vastakkain" asetelmaan, ja törkeästi aletaan arvostelemaan saarnaajia ja toisia ihmisiä.
Voi kun meille kelpaisi se kokonainen Jumalan sana, jota meidän seuroissamme saarnataan, ei tarvitsisi lokeroida saarnaajiamme, eikä tarvitsisi ruveta tinkaamaan siitä kenen lahjat on parhaimmat eli tarpeellisimmat, kenen lahjoja tarvitaan eniten, raamattu tästä myös meitä varoittaa, ja erityisen tärkeää on myös muistaa, että kaikkien lahjat ovat Jumalalta. - riitelevät sudet
suolaton kirjoitti:
Olen joskus ajatellut, että jos voisi olla mahdollista saada rakentavaa keskustelua aikaiseksi tällä palstalla, niin voisin mielelläni osallistua keskusteluun.
Mutta pettymys on aina ollut suuri, kun olen vieraillut tällä palstalla, aivan poikkeuksetta joka keskusteluavauksessa ajaudutaan "napit vastakkain" asetelmaan, ja törkeästi aletaan arvostelemaan saarnaajia ja toisia ihmisiä.
Voi kun meille kelpaisi se kokonainen Jumalan sana, jota meidän seuroissamme saarnataan, ei tarvitsisi lokeroida saarnaajiamme, eikä tarvitsisi ruveta tinkaamaan siitä kenen lahjat on parhaimmat eli tarpeellisimmat, kenen lahjoja tarvitaan eniten, raamattu tästä myös meitä varoittaa, ja erityisen tärkeää on myös muistaa, että kaikkien lahjat ovat Jumalalta.Joo tältä palstalta ei ainakaan ravintoa saa eikä lohdutusta kuitenkin samaan taivaaseen ois tarkoitus päästä jos emme jää tienpäälle
- huh huh
suolaton kirjoitti:
Voi kun meille kelpaisi se kokonainen Jumalan sana, jota meidän seuroissamme saarnataan, ei tarvitsisi lokeroida saarnaajiamme, eikä tarvitsisi ruveta tinkaamaan siitä kenen lahjat on parhaimmat eli tarpeellisimmat, kenen lahjoja tarvitaan eniten, raamattu tästä myös meitä varoittaa, ja erityisen tärkeää on myös muistaa, että kaikkien lahjat ovat Jumalalta.Päinvastoin, saarnaajat haukkuvat sukvia ihmisiä keteedereilta. Nyt on jo antikristus muka kirkossakin. Karmeita juttuja nämä fanaattiset saarnaajamme keksivät julistaa julkisissa tilaisuuksissa.
- teu,
suolaton kirjoitti:
Voi kun meille kelpaisi se kokonainen Jumalan sana, jota meidän seuroissamme saarnataan, ei tarvitsisi lokeroida saarnaajiamme, eikä tarvitsisi ruveta tinkaamaan siitä kenen lahjat on parhaimmat eli tarpeellisimmat, kenen lahjoja tarvitaan eniten, raamattu tästä myös meitä varoittaa, ja erityisen tärkeää on myös muistaa, että kaikkien lahjat ovat Jumalalta.""Suolaton ""
Kuinka sitten sinun asiassa tulee , esille sellainen seikka esiin että kun Saarnaaja
osaa sanoa kauniisti , mitä haluaa niin miksi sitten ei sanota , menen Kesäkier-rokseen jossa jokaisen on tunnustettava etä meille tuotiin muuta kuin Jumalan
sanaa ,aivan ihmispotaskaa , Jumalan sanassa on Jumalan lupaukset , niitä
ei paljon näkynyt , mutta Ihmis syntejä ,määrityksiä heitettiin kuin märiärättejä
Tästä minä haluaisin puhua , paljon enemmänkin .
Vaikka olet arka hipiäinen ajatukssasi ,ole rehellinen ja päätä mitä puhut .
- 20-5
Joskohan avunpyyntö koski sitä, että sepeä ei tarpeeksi arvosteta.
Seuraukset avunpyynnöstä kyllä ovat katastrofaalisia hdtätysliikkeen yhtenäisyyden ja tulevaisuuden ksnnalta- teu,
Aloittaja , koska otsikkosi oli että aina on tullut apui RL.
sanot sen ensin väärin , kristitty on saanut avun Jumalalta
ei ihmiseltä uskotko ,
Mutta nyt on sellainen asia , että nuorin LV:n on todella
kaukana kristillisyydestä , sellaiusta apua ei tarvitä ikinä. teu, kirjoitti:
Aloittaja , koska otsikkosi oli että aina on tullut apui RL.
sanot sen ensin väärin , kristitty on saanut avun Jumalalta
ei ihmiseltä uskotko ,
Mutta nyt on sellainen asia , että nuorin LV:n on todella
kaukana kristillisyydestä , sellaiusta apua ei tarvitä ikinä.Teu! Annetaan lappiasian hetkeksi olla,sillä lännen poikasilla taitaa olla nyt tikut ristissä ja tuhkaläjäkin on kadonnut. Terveisiä !
- teu,
ratkaisuvalta kirjoitti:
Teu! Annetaan lappiasian hetkeksi olla,sillä lännen poikasilla taitaa olla nyt tikut ristissä ja tuhkaläjäkin on kadonnut. Terveisiä !
Olen ,teu, en ymmärrä tekstiäs ,
ei täällä ole soveliasta niuhottaa ,
Paremminkin pitää olla tosikko ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904302
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?382602Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1062448Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082228Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321935
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1961609Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91607- 291588
- 791396