Göde oli oman tiensä kulkija, sanoi mielipiteensä suoraan, sanavalmis mies, älykäs. Kova puhumaan, kritisoimaan ja arvostelemaan. Voimasanatkin sopivat tuon edesmenneen parrakkaan miehen repertuaariin.
Kaikesta huolimatta kriittisyydessään ( kään ) hän ei vihannut, mitään tai ketään. Vaan oli äärimmäisen suvaitsevainen ihminen. Voimakas persoona ja syntynyt johtamaan.
Hän kirjoitti koskettavia kappaleita, jotka todella koskettivat- syvältä. Jotain poikkeuksellista, mystistä ja erityistä, hänessä ilman muuta oli. Sitä sopii jokaisen itse miettiä.
Hänen ei koskaan tarvinnut esittää mitään tai olla yhtään mitään ( muuta kuin oma itsensä ). Ihminen onkin mielenkiintoinen itsessään. Ei se mitä hän: omistaa, kuinka hän pukeutuu, mitä hän harrastaa, missä ammatissa hän on, miltä hän näyttää, missä hän asuu tai mistä hän tulee. Vaan paljon syvällisemmät asiat tekevät ihmisestä mielenkiintoisen ja erityisen. Oman itsensä.
Yksi elämän perimmäisistä viisauksista; vaatimattomuus korostui Gödessä. Muiden ihmisten arvostaminen- silmien tasolta katsominen. Teot puhukoon puolestaan, ei pullistelu. Ja aikaansaavan miehen maineessa hän totisesti olikin.
Itse en koskaan ole henk. koht. tavannut, tuota poismennyttä hienoa miestä. Olen lukenut ja kuunnellut haastatteluja, siitä saattoi syntyä pari omaa ajatustakin. Kuinka ne pitävät sitten paikkansa ? Se on asia erikseen, mutta enhän minä voi tietää. Sen asian tiedän kuitenkin että, minullakin on oikeus omaan mielipiteeseeni.
Hyvää syksyn jatkoa.
Gösta " Göde " Sundqvist
4
243
Vastaukset
- MrJuha82vaan
Samaa mieltä.
Tää kuulostaa tyhmältä ehkä, mutta koska olen samaa horoskooppia kuin Gösta oli eli härkä, niin se piti ainaki paikkaansa jos mua ja Gödea vertaa, sillä olen tunnettu kriitikko, mutten vihaa, vaan rakastan ja olen myös voimakas persoona, mutta samalla kiltti, joka ei kiusaa.
Ja olen aika vaatimaton pohjimmiltani.
Gösta oli hieno mies.
Hänen sanoitukset nousee esiin parhaiten eikä niinkään kaikki sävellysteokset, mut osasi hän toki luoda hyviäkin melodioita.
TOKI TOKI.
Mut parhaimmilaan lyyrikkona.
Göstan parhaat biisit ovat mulle jos Helsinki on kaunis, kuudentoistavuoden yhtäjaksoinen sade, en tahdo sinua enää, rin tin tin, ei mikään Robin Hood, palava rakkaus, poika nimeltä Päivi, tyttö jota ei koskaan suudeltu, Teuvo maanteiden kuningas, itkisitkö onnesta, rakkauden työkalu ja otetaan vielä vaikka keltainen huivi, mut esim vasara ja nauloja on karmea, eikä vakosamettihousuinenkaan nappaa ja raparperitaivas on mm liian tylsä.
Sinne mahtuu hyviä biisejä ja keskitasonki biisejä.
Jotkut eroittuu joukosta tosi hyvinä biiseinä. - Anonyymi00002
Joo
- Anonyymi00003
Jottain sammaa löyvän hänestä kuin itsestäni .
Teki mm semmosen huikean kappaleen kuin viisas talonmies jossa on viisas teksti ja huikea sävellys. - Anonyymi00004
Ainakin persoonallinen laulutyyli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1566384Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto745286Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost143705Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1213320Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT1262550Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat712306Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku12068Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val271628Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191506- 821235