Kelpaisiko ateistille

tämä nainen

Ateistithan eivät paljon piittaa millaisessa seurassa liikkuvat. Käy vaikka kuinka epämääräinen otus. Tässäpä on eräältä palstalta lainattu pätkä erään henkilön kuvauksesta itsestään. Rajua on meno, mutta ei varmaan ateistia hirvittäisi hypätä kelkkaan?

" Olen elänyt kaksoiselämää ja kyllä.. kotonani tulee välillä korotettua ääntään, riideltyä aviopuolison kanssa, juostua pikkuhoususillaan ulos karanneen lapsen perässä ja kyllä.. joskus tulee nautittua myös saunakalja! En pidä itseäni parempana kuin muitakaan, mutta tiedän, että olen antanut elämäni Jeesukselle ja pyrin elämään elämäni niin, että olen kunniaksi Jumalalle. Olen silti ihan tavallinen ihminen, jolla on ihan samat ongelmat kuin muillakin ihmisillä."

Tämä kysymyshän ei ole tarkoitettu vain miespuolisille ateisteille, vaan kaikille. Kävisikö tämä kuvauksen ihminen teille esim. kaveriksi?

19

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Ateistithan eivät paljon piittaa millaisessa seurassa liikkuvat. Käy vaikka kuinka epämääräinen otus."

Juu. onhan meillä ateisteilla jopa kristittyjä ystäviä.

"Tämä kysymyshän ei ole tarkoitettu vain miespuolisille ateisteille, vaan kaikille. Kävisikö tämä kuvauksen ihminen teille esim. kaveriksi? "

Miksi ei kävisi, hänhän on selvästi nöytä ihminen joka on.....ihminen.

• Mikä jottei.
      Kavereihini kuuluu rovasti, jolle lasi hyvää konjamiinimehua kyllä saunan jälkeen maistuu (ja saunassa pari olutta). On tainnut Hänen Pyhyytensä poistua joskus ihan nakusillaan saunan ikkunasta ja palannut saunaan ravitsemustilan kautta, siellä (alkoholi?)juoman nautittuaan. Mitä sitäkään pahalla katsomaan. Vanha perinne.

• Jeesus

Varo vain uskiksien seuraa. Ne juoksevat otis kaapin luo, jonka lasiovessa lukee
      "Pakanan sattuessa, riko lasi" - ja sitten on Raamattu, jolla piestä.

Lasin takaa voi olla toisen Kristityn koti, mutta siellä on Raamattukin.

2000 vuotta, ihan suotta - olen tätä uskovaisteni perheilyä katsonut.

• vade retro paganus

Mee sinä kiero synnittäjä siittä :D

• vade retro paganus kirjoitti:

Mee sinä kiero synnittäjä siittä :D

Aloittajalle vielä sen verran.

Kukaan ei ole kristitylle niin tuomitseva ja raadollinen kuin toinen kristitty.

• aloittaja..
        satan kirjoitti:

Aloittajalle vielä sen verran.

Kukaan ei ole kristitylle niin tuomitseva ja raadollinen kuin toinen kristitty.

Lainauksesta voisi päätellä myös muuta.

• lopettaja...
        aloittaja.. kirjoitti:

Lainauksesta voisi päätellä myös muuta.

Totta. Siitä voi päätellä multinimimerkkeilyä ja huonoa trollailua.

• oletko tyhjä?
        lopettaja... kirjoitti:

Totta. Siitä voi päätellä multinimimerkkeilyä ja huonoa trollailua.

Siinäkö kaikki? Ei sinun korviesi välissä sitten paljon elämää ole.

• hyvää seuraa

Olen hellari ja haluan jokeltaa siansaksaa. Sitten tekee mieli kaatua seljälleen. Kaikki muutkin seurassani olevat tekevät samoin. Lopuksi menemme kaffeelle ja siellä istuksiessamme tuomitsemme kaiken mitä mieleen tulee ja sitähän tulee. On niin hirveän kivaa olla parempi kuin muut.

• Tuo ihminen luetteli vain huonoja puoliaan. Se kelpaisiko kaveriksi riippuu vähän muista asioista.

• Aada@

"Ateistit eivät paljon piittaa millaisessa seurassa liikkuvat."

Olen aina hyväksynyt seuraani kaikenlaisia ihmisiä, silloinkin kun en vielä ollut ateisti.Mitä rajua tuossa kuvauksessasi on?

• aloittaja..

Minusta siinä on rajua hänen itsekriittisyytensä. En tiedä jaksaisinko sellaista.

Uskovaisen pahin vihollinen näyttää uskovaisesta itsestään olevan toinen uskovainen, mutta ulkoapäin katsoen se on uskovainen itse. Vaikka hän ulkoistaa oman itsensä hyväksymättömyyden jumalalleen.

• Sulla on outo käsitys ateistista, jos epäilet, ettei tavallinen ihminen kelpaisi kaveriksi ateistille.
      Vai ajatteletko että uskovaisuus on kaveruuden este? Tuskinpa kovin monelle on.

Ateisteilla ei edelleenkään ole mitään ateistista ohjekirjaa, kriteeristöä tai ateismin sisäistä käyttäytymiskoodia, miten ateistin kuuluu elämänsä järjestää. Siksi tällaiset kysymykset menevät yleensä ohi kohteen. Mutta sen sijaan monilla uskonnoilla on ymmärtääkseni sekä ohjekirja, kriteeristö että sisäinen käyttäytymiskoodi: ehkä siksi jotkut uskovat ajattelevat että kaikilla muillakin on jotain vastaavaa?

• Minä en lähtisi tuollaisen kanssa. Hän on siis antanut elämänsä Jeesukselle ja elänyt kaksoiselämää. Ei sovi minun elämään sellainen meininki.

• fda

Eipä tuo kerro juuri mitään ihmisestä jos ihminen kuvittelee antaneensa elämänsä henkiolennolle ja olemaan sille kunniaksi. Kaarle Suuri teurasti Verdenissä tuhansia vääräuskoisia kristinuskoa levittäessään kun pyrki olemaan kunniaksi Raamatun Jumalalle.

• Atte Ateisti

Nainen joka antaa Jeesukselle mutta ei miehelleen ei voi minua kiinnostaa.

• mietipä tätä

Teille uskoville kelpaa idoliksi moninkertainen murhamieskin eli uskovana en länkyttäisi.

• Tri Neuro

"Ateistithan eivät paljon piittaa millaisessa seurassa liikkuvat"

Toisin sanoen tarkoitat, että ateistit ovat muita suvaitsevaisempia. Olen samaa mieltä.

Myötätunto kaikkia eläviä olentoja kohtaan on universaalia ja tärkeä osa mm. buddhalaisuutta, jossa ei myöskään ole mitään varsinaista uskonoppia.

Esimerkkisi tapauksessa enemmänkin tuolla uskoon hurahtaneella naisella voisi olla vaikeuksia tulla juttuun ateistin kanssa kuin päinvastoin!

• weeddoo

Ehkä kelpaisi ehkä ei. Jos ihminen on mukava eikä käyttäydy rasittavasti niin saattaapi olla ystäväni, muutoin todennäköisesti ei. Elämässä törmää riittävästi rasittaviin tyyppeihin joten en niitä vapaa aikanani viitsi katsella. Saattaisi osua mustaan huumoriini missä yksi jos toinen toilailu aikansa naurattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1903
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1836
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      39
      1674
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      115
      1270
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1228
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      1227
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      414
      1119
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      889
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      841
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50