Ajattelin kysyä täältä kun pieniä päättämisvaikeuksia.
Mulla oma harrastus jossa paljon kuskattavaa tavaraa esim.renkaita,vaatelaatikkoja jne... eli n.s pientä tavaraa.
Ajan vuodessa paljon matkaajoa tulee n. 30tkm vuodessa.
Tykkään etenkin kesäisin leireillä leirintäalueilla jos mulla oisi matkailuauto ni en usko että talvisin siellä yöpymisen tai ei sitä voi tietää vaikka sit innostuskin.
Oon kovasti pähkäilly minkalainen auto mulle sopisi oisko täältä saanut vinkkejä.
Mietin sekä matkailuautoa sekä retkeilyautoa mutta mietin tarvianko sellaista koska jos yövyn alle 10 yötä siinä vuodessa ni kannattaako sen takia ostaa matkailu tai retkeilyautoa, ja kun paljon ajan vuodessa ni kulutus matkailuatossa on eri luokkaa....
Tokihan matkailu/retkeilyautoon mahtus nuo tavarat joita joudun kuskaamaan.
pakettiauto oisi kätevä mutta siinä ei voi kesäisin leirintäalueella leiriintyä, joskus oli puhetta leirintäalueella on ollu kyltti paketttiauto ei ole matkailuauto.
Oisko täältä saanut kokemuksia tai vinkkejä minkalainen auto oisi mulle käytännöllisin?
Yöpyminen,tavaran kuskaaminen,isot KM. ehdotuksia.
3
183
Vastaukset
- nor-es-saleem
Olen ollut kyllä pakussa leirintäalueella, mutta siitä on aikaa. Jos säännöt on muuttuneet ja eivät halua sinne maksavia asiakkaita, niin sitten voi olla ns. puskaparkissa ilmaiseksi, toimiva tapa sekin.
Suosittelen jotain nykyaikaista pakua pihillä dieselkoneella. Patja taakse, huussipytty biltemassa, keittosysteemi siirrettävä, hyvin sillä leiriytyy. - VW LT35 2.8 Tdi
Mulla on tuollanen pitkä ja korkea vuoden 2002 LT ja kyllä sillä yövyin vielä vuosi sitten kolmella leirintäalueella. Se on 1 2 3 rekisteröity kevyt k-a eli C -kortilla ajettava. Takapenkki, tv ja dvd, keittolevy, jääkaappi, portapotti ja yläsänky kahdelle. Tavaratila on takapenkin takana sängyn alapuolella, korkeus n. 1.2m. Ei kovin kaunis mutta toimii !
- Gazmies
Jos säännöistä ei välitä, niin ikkunallinen (ei tule suljetun paikan kammoa) pakettiauto, joka parkkiin sinne missa hyvältä tuntuu. Hiukan miettimistä ja rakentamaan lattiaan kiinnitettävää, pelkistettyä "yöpymispakettia": sänky jossa saa kunnolla nukuttua, potrapotta komerossa, pieni sähköjääkaappi, taitettava, pieni pöytätaso (seinään), kaappi vaatteille ym. Keittopaikka (kaasu) sisälle vaatii liikaa askartelua, siis irrallinen, ulos nostettava laite. Vesipuolelle riittää kanisteri. Lisäksi muutama valaisin lisää ja pari sähkön ulosottoa mm. televisiota varten. Tietysti verhot ikkunoihin. Eristys seiniin ja polttoainekäyttöinen lämmitin pidentää reissukautta. Systeemin voi ottaa helposti kokonaan tai osan siitä pois ja tulee tarvittaessa lisää tilaa tavaran kuljetukseen. Ei voi releillä rehvastella, mutta tärkeintä matkustamisessa on ennakkoluuloton asenne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394427Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html463224Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343176Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4882812Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2022050Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1451913- 421592
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301557Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61301- 781242