Ajattelin kysyä täältä kun pieniä päättämisvaikeuksia.
Mulla oma harrastus jossa paljon kuskattavaa tavaraa esim.renkaita,vaatelaatikkoja jne... eli n.s pientä tavaraa.
Ajan vuodessa paljon matkaajoa tulee n. 30tkm vuodessa.
Tykkään etenkin kesäisin leireillä leirintäalueilla jos mulla oisi matkailuauto ni en usko että talvisin siellä yöpymisen tai ei sitä voi tietää vaikka sit innostuskin.
Oon kovasti pähkäilly minkalainen auto mulle sopisi oisko täältä saanut vinkkejä.
Mietin sekä matkailuautoa sekä retkeilyautoa mutta mietin tarvianko sellaista koska jos yövyn alle 10 yötä siinä vuodessa ni kannattaako sen takia ostaa matkailu tai retkeilyautoa, ja kun paljon ajan vuodessa ni kulutus matkailuatossa on eri luokkaa....
Tokihan matkailu/retkeilyautoon mahtus nuo tavarat joita joudun kuskaamaan.
pakettiauto oisi kätevä mutta siinä ei voi kesäisin leirintäalueella leiriintyä, joskus oli puhetta leirintäalueella on ollu kyltti paketttiauto ei ole matkailuauto.
Oisko täältä saanut kokemuksia tai vinkkejä minkalainen auto oisi mulle käytännöllisin?
Yöpyminen,tavaran kuskaaminen,isot KM. ehdotuksia.
3
200
Vastaukset
- nor-es-saleem
Olen ollut kyllä pakussa leirintäalueella, mutta siitä on aikaa. Jos säännöt on muuttuneet ja eivät halua sinne maksavia asiakkaita, niin sitten voi olla ns. puskaparkissa ilmaiseksi, toimiva tapa sekin.
Suosittelen jotain nykyaikaista pakua pihillä dieselkoneella. Patja taakse, huussipytty biltemassa, keittosysteemi siirrettävä, hyvin sillä leiriytyy. - VW LT35 2.8 Tdi
Mulla on tuollanen pitkä ja korkea vuoden 2002 LT ja kyllä sillä yövyin vielä vuosi sitten kolmella leirintäalueella. Se on 1 2 3 rekisteröity kevyt k-a eli C -kortilla ajettava. Takapenkki, tv ja dvd, keittolevy, jääkaappi, portapotti ja yläsänky kahdelle. Tavaratila on takapenkin takana sängyn alapuolella, korkeus n. 1.2m. Ei kovin kaunis mutta toimii !
- Gazmies
Jos säännöistä ei välitä, niin ikkunallinen (ei tule suljetun paikan kammoa) pakettiauto, joka parkkiin sinne missa hyvältä tuntuu. Hiukan miettimistä ja rakentamaan lattiaan kiinnitettävää, pelkistettyä "yöpymispakettia": sänky jossa saa kunnolla nukuttua, potrapotta komerossa, pieni sähköjääkaappi, taitettava, pieni pöytätaso (seinään), kaappi vaatteille ym. Keittopaikka (kaasu) sisälle vaatii liikaa askartelua, siis irrallinen, ulos nostettava laite. Vesipuolelle riittää kanisteri. Lisäksi muutama valaisin lisää ja pari sähkön ulosottoa mm. televisiota varten. Tietysti verhot ikkunoihin. Eristys seiniin ja polttoainekäyttöinen lämmitin pidentää reissukautta. Systeemin voi ottaa helposti kokonaan tai osan siitä pois ja tulee tarvittaessa lisää tilaa tavaran kuljetukseen. Ei voi releillä rehvastella, mutta tärkeintä matkustamisessa on ennakkoluuloton asenne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli204395Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103214Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403107IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm442417Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas811216- 791079
- 561054
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2371043Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3681019Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen
Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e139893