Yöpyminen,tavaran kuskaaminen,isot KM. ehdotuksia.

ideoita.....

Ajattelin kysyä täältä kun pieniä päättämisvaikeuksia.
Mulla oma harrastus jossa paljon kuskattavaa tavaraa esim.renkaita,vaatelaatikkoja jne... eli n.s pientä tavaraa.
Ajan vuodessa paljon matkaajoa tulee n. 30tkm vuodessa.
Tykkään etenkin kesäisin leireillä leirintäalueilla jos mulla oisi matkailuauto ni en usko että talvisin siellä yöpymisen tai ei sitä voi tietää vaikka sit innostuskin.

Oon kovasti pähkäilly minkalainen auto mulle sopisi oisko täältä saanut vinkkejä.

Mietin sekä matkailuautoa sekä retkeilyautoa mutta mietin tarvianko sellaista koska jos yövyn alle 10 yötä siinä vuodessa ni kannattaako sen takia ostaa matkailu tai retkeilyautoa, ja kun paljon ajan vuodessa ni kulutus matkailuatossa on eri luokkaa....

Tokihan matkailu/retkeilyautoon mahtus nuo tavarat joita joudun kuskaamaan.
pakettiauto oisi kätevä mutta siinä ei voi kesäisin leirintäalueella leiriintyä, joskus oli puhetta leirintäalueella on ollu kyltti paketttiauto ei ole matkailuauto.

Oisko täältä saanut kokemuksia tai vinkkejä minkalainen auto oisi mulle käytännöllisin?

3

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nor-es-saleem

      Olen ollut kyllä pakussa leirintäalueella, mutta siitä on aikaa. Jos säännöt on muuttuneet ja eivät halua sinne maksavia asiakkaita, niin sitten voi olla ns. puskaparkissa ilmaiseksi, toimiva tapa sekin.

      Suosittelen jotain nykyaikaista pakua pihillä dieselkoneella. Patja taakse, huussipytty biltemassa, keittosysteemi siirrettävä, hyvin sillä leiriytyy.

    • VW LT35 2.8 Tdi

      Mulla on tuollanen pitkä ja korkea vuoden 2002 LT ja kyllä sillä yövyin vielä vuosi sitten kolmella leirintäalueella. Se on 1 2 3 rekisteröity kevyt k-a eli C -kortilla ajettava. Takapenkki, tv ja dvd, keittolevy, jääkaappi, portapotti ja yläsänky kahdelle. Tavaratila on takapenkin takana sängyn alapuolella, korkeus n. 1.2m. Ei kovin kaunis mutta toimii !

      • Gazmies

        Jos säännöistä ei välitä, niin ikkunallinen (ei tule suljetun paikan kammoa) pakettiauto, joka parkkiin sinne missa hyvältä tuntuu. Hiukan miettimistä ja rakentamaan lattiaan kiinnitettävää, pelkistettyä "yöpymispakettia": sänky jossa saa kunnolla nukuttua, potrapotta komerossa, pieni sähköjääkaappi, taitettava, pieni pöytätaso (seinään), kaappi vaatteille ym. Keittopaikka (kaasu) sisälle vaatii liikaa askartelua, siis irrallinen, ulos nostettava laite. Vesipuolelle riittää kanisteri. Lisäksi muutama valaisin lisää ja pari sähkön ulosottoa mm. televisiota varten. Tietysti verhot ikkunoihin. Eristys seiniin ja polttoainekäyttöinen lämmitin pidentää reissukautta. Systeemin voi ottaa helposti kokonaan tai osan siitä pois ja tulee tarvittaessa lisää tilaa tavaran kuljetukseen. Ei voi releillä rehvastella, mutta tärkeintä matkustamisessa on ennakkoluuloton asenne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe