http://www.pohjolansanomat.fi/Paikalliset/1194931663914/artikkeli/tornio vastaa merituulipuiston valituksiin.html
Mistähän ne nämä tuulipuiston vastustajat sähkönsä ottavat? varmaankin seinissä olevista pistorasioista! silloinhan ei tarvita tuulivoimaloita, atomipommivoimaloita eikä edes vesivoimaloita!
Vesivoimalatkin estävät DIOKSIINI lohen nousun Kemijoen latvavesille ! tuulivoimalat taasen haittaavat hirvikärpästen lentoharjoituksia ja atomipommilaitoksia pitää vastustaa muuten vaan!
Late Lapista.
VASTUSTETAAN VARALTA KAIKKEA !
17
455
Vastaukset
- vastustajien logiikka
niin ja kuvitellaan että koko suomen vesivoimalat kaatuu. niin mistäs sitten temmotaan sähkö. tuulivoima toimii hyvin varasähkönä. no ydinvoima niin ja näin, jos tulee vuoto tai vähemmän harvinainen eli räjähdys, niin yes saahaan tornio yhtä autioks kuten tsernobyl konsanaan. ja siin samas puoli lappia, sitä ne ydinvoimalan kannattajat haluaa, että saatais suomi tyhjäks jonkun ydinonnettomuuden ansiosta
- vastustajien logiikka
seefferi kirjoitti:
Buhahaa! mitä sitten tapahtuu,kun heittää tuulemasta!?
no ookko vähä tyhmä, heittää tietenki myllyt pyörimästä ja seisovat vain koristeena. mut minä en kuiten vastusta mitään sähköntuottotapaa. mut tohon tuulivoimaan, niin ainaki se on turvallinen tapa katkasta sähkö. ydinvoimalas ku on se hemmetinmoinen jäähytys joka syö kivasti vettä ja sähköä. vesivoimaaki on riittävästi mut pösilöt herrat haluu yhä enemmän umpeen hyviä kalajokia. ihme ettei tornio-muoniojokea ole lyöty mistään poikki suomen puolel. ja sit tuulivoima se käyttöprosentti hiivatin pieni meille tavallisille tallajille, mut minkäs sille voi että herroilla on "ylimääräistä" rahaa rakentaa. ja sitten "vähemmän" tunnetut eli aaltovoima ja aurinkovoima mut niissäki oma haittapuolensa. ainoastaan vesivoima täyttää parhaiten tehtävänsä ainoa merkittävä et turbiini vaihto mut niissä on nykyään pitkä käyttöikä.
mikä se oli ku muutama vuosi takaperin ku taisit olla sen 6-8tuntia sähköt poikki talvella olikohan se 2006? muista tarkalleen. niin eikös se johtunut isohaaran turbiinirikosta tai jotain. ja eikös siinä käynyt ku yritit saaha jostain torniost ylempää niin verkosto ei kestänyt niin pimeni sit jokivarsi sinne asti mistä sähköä yritettiin saada?
no suoraan sanottuna jokaisesta sähköntuotannosta löytyy huonot puolet et lopulta ihan sama kunhan sähköä saapii vastustajien logiikka kirjoitti:
no ookko vähä tyhmä, heittää tietenki myllyt pyörimästä ja seisovat vain koristeena. mut minä en kuiten vastusta mitään sähköntuottotapaa. mut tohon tuulivoimaan, niin ainaki se on turvallinen tapa katkasta sähkö. ydinvoimalas ku on se hemmetinmoinen jäähytys joka syö kivasti vettä ja sähköä. vesivoimaaki on riittävästi mut pösilöt herrat haluu yhä enemmän umpeen hyviä kalajokia. ihme ettei tornio-muoniojokea ole lyöty mistään poikki suomen puolel. ja sit tuulivoima se käyttöprosentti hiivatin pieni meille tavallisille tallajille, mut minkäs sille voi että herroilla on "ylimääräistä" rahaa rakentaa. ja sitten "vähemmän" tunnetut eli aaltovoima ja aurinkovoima mut niissäki oma haittapuolensa. ainoastaan vesivoima täyttää parhaiten tehtävänsä ainoa merkittävä et turbiini vaihto mut niissä on nykyään pitkä käyttöikä.
mikä se oli ku muutama vuosi takaperin ku taisit olla sen 6-8tuntia sähköt poikki talvella olikohan se 2006? muista tarkalleen. niin eikös se johtunut isohaaran turbiinirikosta tai jotain. ja eikös siinä käynyt ku yritit saaha jostain torniost ylempää niin verkosto ei kestänyt niin pimeni sit jokivarsi sinne asti mistä sähköä yritettiin saada?
no suoraan sanottuna jokaisesta sähköntuotannosta löytyy huonot puolet et lopulta ihan sama kunhan sähköä saapiiEnergia intensiivinen teollisuus ei myllyillä pyöri! Tässä vähän esimerkkiä http://www.outokumpu.com/fi/vastuullisuus/vastuullinen-toiminta/energia-ja-ilmastonmuutos/Sivut/default.aspx "minä en kuiten vastusta mitään sähköntuottotapaa"..."ydinvoima niin ja näin, jos tulee vuoto tai vähemmän harvinainen eli räjähdys, niin yes saahaan tornio yhtä autioks kuten tsernobyl konsanaan. ja siin samas puoli lappia, sitä ne ydinvoimalan kannattajat haluaa, että saatais suomi tyhjäks jonkun ydinonnettomuuden ansiosta" Pikkusen on ristiriitasta!?
- vastustajien logiikka
seefferi kirjoitti:
Energia intensiivinen teollisuus ei myllyillä pyöri! Tässä vähän esimerkkiä http://www.outokumpu.com/fi/vastuullisuus/vastuullinen-toiminta/energia-ja-ilmastonmuutos/Sivut/default.aspx "minä en kuiten vastusta mitään sähköntuottotapaa"..."ydinvoima niin ja näin, jos tulee vuoto tai vähemmän harvinainen eli räjähdys, niin yes saahaan tornio yhtä autioks kuten tsernobyl konsanaan. ja siin samas puoli lappia, sitä ne ydinvoimalan kannattajat haluaa, että saatais suomi tyhjäks jonkun ydinonnettomuuden ansiosta" Pikkusen on ristiriitasta!?
kuulepa, mie en ole missään vaiheessa sanonut et kaikki sähkö menee teollisuuteen !
ja vaikka ehkä kirjoitin sekavaa tekstiä, niin mulle ihan sama millä sähkön tuottavat !
ja eks tiä et kaikis sähkötuotto tavoissa on huonot puolensa!
et ihan sama, rakentaakot mitä haluu ja minne.
on se kumma ku ei saa mitään kirjoitella, niin heti ruvetaan kahisemaan ennenkö luetaan mitä edellinen kirjoittaa!
- nnånpun
Sähköstä vois luopua kokonaan, on sitä ennenki pärjätty ilman sähköä
- Late Lapista.
Ennenkin ja ennenkin! Pajumaja ja puissa asumis aikoina Suomessa ei tarvittu sähköä, nyt on kuitenkin yhteiskunta rakennettu sille mallille, jotta jos sähkönsaanti loppuu kaatuu koko valtakunta, mikään ei toimi sen jälkeen! ei niin mikään!
Late Lapista.
- 4+5
On kyllä hassua vastustaa näitä tuulimyllyjä sillä perusteella, että ne meluavat niin kovasti että luonnonrauha rikkoutuu ! - kun Outokumpu pauhaa ja sauvuaa vieressä, niin on siitä luonnonrauha kaukana.....
- vastustajien logiikka
ja tuulivoimassa se että jos rupiaa näköä ja kuuloa haittaa niin on helppo purkaa vaikka päivässä, purapa joku ydinvoimala tai vesivoimala päivässä, ei mikään helppo homma, voi mennä ainaki muutama kk, ja sitä pölyn määrää mikä siitä purkujätteestä tulee. myllyn ei tarvi kuin osa osalta nostaa pois ja sillä sipuli. jäähä tieten tuulivoimalasta se betonijalka.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1412395051781?jako=ef49adb488faeac916f8654ce68e8258&ref=og-url seli seli. kyl mua ainaki alkais vit.ttaa jos lentokone jyrisee yli vähä väliä. tottunut ja tottunut... aikalailla selittelyn makua. kyllä pitäis viiä euroopan maihin nuo myllyjen vihaajat niin huomaavat et siel on kohtapa metrin välein myllyjä ja useita kymmeniä pienellä alueella ja vieläpä semmosil alueil et saattaa olla suomen väkiluku yhteensä lähiympäristössä. eikä kukkaan ole "muutaman" myllyn takia muuttanut mihinkään. - kuubongari
ne lintu silppurit vois rakentaa kuuhun
- olipa taas "idea"
joo ja vedetään semmonen rapia 380tkm pitkä sähköjohto. lentokoneet ja liikenne on vielä pahempia lintusilppureita
Myllyt pitää sijoittaa niin ,että ei haittaa muuta toimintaa!Tervolan myllyt aika hyvä esimerkki!
- vastustajien logiikk
höpö höpö, sielläki lähin asutus alle kilometri, ja noille vastujaille pitäis olla yli 1000km ulkopuolel et kehtaa asua mut seki kuulema liian lähellä, jopa amerikan myllytki kuuluu tänne asti
- Late Lapista.
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB4QFjAA&url=http://tvky.info/tuulivoimaloiden-vaikutukset/&ei=0g46VJOmJub4yQOM1oG4BQ&usg=AFQjCNG76g6EGFGSMc7V_lx5KBVtRjqkhA&bvm=bv.77161500,d.bGQ
Eiköstä tuulimyllyn pitäisi olla 2 kilometrin etäisyydellä lähimmästä asunnosta ?
Late Lapista. - vastustajien logiikka
Late Lapista. kirjoitti:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB4QFjAA&url=http://tvky.info/tuulivoimaloiden-vaikutukset/&ei=0g46VJOmJub4yQOM1oG4BQ&usg=AFQjCNG76g6EGFGSMc7V_lx5KBVtRjqkhA&bvm=bv.77161500,d.bGQ
Eiköstä tuulimyllyn pitäisi olla 2 kilometrin etäisyydellä lähimmästä asunnosta ?
Late Lapista.niinhä se on mut luuleks tosiaan että se riittää myllyjen vastustajille
Pitää paikkansa,että ovat aika likelä asutusta.Ei taida vaan haitata näitä puoli kuuroja/sokeita mummuja ja vaareja,ompahan mitä seurailla : )
- Late Lapista.
seefferi kirjoitti:
Pitää paikkansa,että ovat aika likelä asutusta.Ei taida vaan haitata näitä puoli kuuroja/sokeita mummuja ja vaareja,ompahan mitä seurailla : )
Mahtavan näköisiä propellejahan nuo ovat!
Late Lapista.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116948- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694- 78684
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483