Lut.kirkon arkkipiispan nimi tulisi päivittää

päivitystä odottava

uuden raamatun käännöksen mukaiseen muotoon.

Suomen lut. kirkon (ruumis)arkku piispa.

17

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arkkuatri

      Onko uudessa käännöksessä myös 'Nooan arkku'? Kielessämme on myös 'aarrearkku', joten sana 'arkku' ei sinänsä liity boksiin, johon vainaja laitetaan hautaamista varten. Voisimme myös ottaa yleiskäyttöön sanan 'suksiarkku' suksiboksin asemesta. Ohimennen, kuulin tiettyjen maahanmuuttajien tekevän kunniaa suksiboksi katolla ohittaville autoille luullen sen olevan suomalainen vainajan kuljetustapa. Jokatapauksessa voisimme todellakin toivoa nimen uudistusta: 'arkkupiispa', 'arkkumandriitta', 'arkkuhiippakunta' ja 'suksiarkku'.

    • toivotaan

      1.Mooseksen kirja:
      6:14 Tee itsellesi arkki honkapuista, rakenna arkki täyteen kammioita, ja tervaa se sisältä ja ulkoa

      5Ms.31:9 Ja Mooses kirjoitti tämän lain ja antoi sen papeille, leeviläisille, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, ja kaikille Israelin vanhimmille.

      Uuden 92 käännöksen mukaan Jumalan Kymmenen käskyn laki on nyt (ruumis)arkussa, jonka vuoksi arkkipiispan nimikin tulisi vaihtaa ja heti.

      • kirkko monopolisoinu

        Valitettavasti lut. kirkko estää tekijäoikeus lakiin vedoten v 92 käännöksen osittaisenkaan lainaamisen,

        joten vertailu ei onnistu näin netin välityksellä, Mutta jokainen voi sen itse lukea v 92 käännöksestä, mutta samalla se estää siitä käytävää keskustelua.


      • ttkkl
        kirkko monopolisoinu kirjoitti:

        Valitettavasti lut. kirkko estää tekijäoikeus lakiin vedoten v 92 käännöksen osittaisenkaan lainaamisen,

        joten vertailu ei onnistu näin netin välityksellä, Mutta jokainen voi sen itse lukea v 92 käännöksestä, mutta samalla se estää siitä käytävää keskustelua.

        Kainatkaatekstejä vanhemmistayli 50 vanhoista käännöksistä! Vaikka Evankeliumitarkoituksessa saa uudenkin käännöksen tekstejä käyttää!


      • ttkkl
        ttkkl kirjoitti:

        Kainatkaatekstejä vanhemmistayli 50 vanhoista käännöksistä! Vaikka Evankeliumitarkoituksessa saa uudenkin käännöksen tekstejä käyttää!

        Lainatkaa tekstejä vanhemmista yli 50 vuotta vanhoista käännöksistä! Vaikka Evankeliumitarkoituksessa saa uudenkin käännöksen tekstejä käyttää!


      • Ahne kirkko
        ttkkl kirjoitti:

        Lainatkaa tekstejä vanhemmista yli 50 vuotta vanhoista käännöksistä! Vaikka Evankeliumitarkoituksessa saa uudenkin käännöksen tekstejä käyttää!

        Ei saa kopioida ilman lupaa


    • ...

      Mokamat piispan virat tulisi lopettaa, lut. kirkko vie ihmisiä kadotukseen.

    • Yks vaan

      "Lut.kirkon arkkipiispan nimi tulisi päivittää uuden raamatun käännöksen mukaisen muotoon. Suomen lut.kirkon ( ruumis) arkku piispa."

      Sanalla arkki on tällaisia merkitksiä: 1 ) nelikulmainen paperinkappale 2 ) laiva, jonka Nooa Raamatun vedenpaisumuskertomuksen mukaan rakensi. - Yhdyssanoja, joiden alkuosana on arkki: arkkipiispa, arkkihiippakunta, arkkidiakoni, arkkimandriitta, arkkitehti

      Tässä sanan arkku merkityksiä: 1 ) suurehko kannellinen, tavallisesti puinen tai metallinen säilytyslaatikko 2 ) ruumisarkku

      • Radikaalit

        Jumalan tuomio alkaa aina Jumalan huoneesta eli Hänen omiensa keskuudesta.

        Filisteialaiset katselivat ja koskettivat Jumalan Liitonarkkia, mutta eivät kuolleet.

        Filistealaiset laittoivat Jumalan liitonarkin hiehojen vetämiin vankkureihin, ja hiehot kulkivat suoraan Israelin alueelle ja siellä vasta alkoi toimia Tuomion Jumala.

        Koska tuossa seurakunnassa ei pidetty kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumalakin on hylkäsi heidät. Kelvottoman mielensa valtaan v 92 raamatun käännös on vääntänyt Jumalan Liitonarkin muotoon ARKKU ikäänkuin Jumala jo olisi ruumishuoneelle vietävässä kunnossa.

        Voin vakuuttaa että Hebrealaisten Jumala elää ja voi erinomaisesti, Mutta kirkot ovat henkitoreissa.

        Ev.kirkon arkkipiispan nimi tulisi olla Suomen ev. Lut.kirkon ruumisarkkupiispa.


      • Arkkuatri

        Yks vaan, onko arkkipiispan alkuosa peräisin paperiarkista vai laivasta? Eli onko meillä paperiarkkipiispa vai laivapiispa?


      • = minä itse
        Arkkuatri kirjoitti:

        Yks vaan, onko arkkipiispan alkuosa peräisin paperiarkista vai laivasta? Eli onko meillä paperiarkkipiispa vai laivapiispa?

        "Yks vaan, onko arkkipiispan alkuosa peräisin paperiarkista vai laivasta? "

        5.Mooseksen kirja:
        10:1 "Silloin Herra sanoi minulle: 'Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, ja nouse vuorelle minun tyköni; tee myös itsellesi puusta arkki. Minä kirjoitan niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit; pane ne arkkiin.'

        2Moos.25:21 Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.

        nimitys tulee juuri tästä Jumala Liitonarkista.

        "totta1 Eikö sitä rakenneta Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen ruumista , ei arkkipiispan."

        Tuo arkkipiispa on ikäänkuin jumalan sijainen ja

        paavin väitään olevan Jeesuksen sijainen.


      • Arkkuatri
        = minä itse kirjoitti:

        "Yks vaan, onko arkkipiispan alkuosa peräisin paperiarkista vai laivasta? "

        5.Mooseksen kirja:
        10:1 "Silloin Herra sanoi minulle: 'Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, ja nouse vuorelle minun tyköni; tee myös itsellesi puusta arkki. Minä kirjoitan niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit; pane ne arkkiin.'

        2Moos.25:21 Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.

        nimitys tulee juuri tästä Jumala Liitonarkista.

        "totta1 Eikö sitä rakenneta Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen ruumista , ei arkkipiispan."

        Tuo arkkipiispa on ikäänkuin jumalan sijainen ja

        paavin väitään olevan Jeesuksen sijainen.

        Tulkintasi mukaan kirkkomme päämiehen virkanimikkeeksi tulisi hyväksyä arkkupiispa, jos nimikkeen alkuosa juontuu liitonarkusta. Toisaalta kirkkoa kuvataan myöskin laivana, joten laivankapteenipiispa eli (Nooan) arkkipiispa saattaisi puoltaa paikkaansa virkanimenä, jotta viranhaltija ei joutuisi Raamatun korruptiokäännöksen seurauksista noloon tilanteeseen nimikkeen muutokseen totutellessaan. Sinänsä sana 'arkku' on aivan neutraalisti kannellinen säilytyslaatikko, jonka alkuosa yhdyssanoissa määrittelee käyttötarkoituksen.


      • Ihanaa!
        Arkkuatri kirjoitti:

        Tulkintasi mukaan kirkkomme päämiehen virkanimikkeeksi tulisi hyväksyä arkkupiispa, jos nimikkeen alkuosa juontuu liitonarkusta. Toisaalta kirkkoa kuvataan myöskin laivana, joten laivankapteenipiispa eli (Nooan) arkkipiispa saattaisi puoltaa paikkaansa virkanimenä, jotta viranhaltija ei joutuisi Raamatun korruptiokäännöksen seurauksista noloon tilanteeseen nimikkeen muutokseen totutellessaan. Sinänsä sana 'arkku' on aivan neutraalisti kannellinen säilytyslaatikko, jonka alkuosa yhdyssanoissa määrittelee käyttötarkoituksen.

        Jumala itse sanoi Noalle Tee itsellesi Arkki honkapuusta, sillä minä hukutan tämän jumalattoman maailman.

        Jumalan antamaan pelastus arkkiin tulivat ensin kaikki eläimet pareittain ja sen jälkeen arkin ovi oli auki kaikille ihmisillekin mutta arkkiin ei mennyt ketään muita kuin Nooan perhe.

        Ruumis arkkupiispan ohjeilla ei taivas aukene, eikä sielut pelastu.

        Ainoastaan meidän Herramme Jeesus on tuota Nooanarkkiakin suurempi Arkkipiispamme joka vie hänen omansa verensä kautta suoraan kirkkauden valtakuntaan.


    • totta 1

      Eikö sitä rakenneta Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen ruumista , ei arkkipiispan.

    • usko vana

      Tuo arkki- eräissä virkanimikkeissä (esim. arkkiatri) tulee eri sanasta kuin liitonarkki tai Nooan arkki.

      Kreikan sana arhee talkoittaa alkua. Siitä johdettu merkitys olisi suunnilleen perustavanlöaatuinen tai kunnioitettu. Esim. arkkiatri = kunnioitettu, erityisen osaava lääkäri

      • YmmärrysOnPimentynyt

        Koska, Kari Mäkinen ei kunnioita kirjoitettua Raamatun sanaa, niin, ei hän myöskään voi olla kunnioitettu.

        "Kreikan sana arhee talkoittaa alkua. Siitä johdettu merkitys olisi suunnilleen perustavanlöaatuinen tai kunnioitettu. Esim. arkkiatri = kunnioitettu, erityisen osaava lääkäri"


      • Arkkuatri

        Angelologiassa 'arkki'-alku tarkoittaa hierarkiassa ylintä, eli arkkienkeli = ylienkeli. Siispä meillä voisi olla yhtä hyvin arkkipiispa tai ylipiispa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe