Työhaastattelusta_tullut

niin_kyllästynyt_täh

Löysinpä tässä jokin aika sit mol:n sivuilta lupaavan työpaikkailmoituksen naapurikunnasta. Hain toiveikkaana työtä, joka oli siis määräaikaisuus, etenkin kun kyseisestä alasta on työkokemusta yhteensä vuosien ajalta eri pätkätyösuhteista (koulun ohessa).
Sainkin kutsun haastatteluun, johon tietty valmistauduin huolella ihan vaatetusta myöten. Haastattelu sujui tosi hyvin ja haastattelija ihastelikin mun työkokemuksen määrää, vaikka varsinaista koulutusta alalle ei ole. Ajattelin jo, et hieno homma, kunnes haastattelija lähti kertomaan itse työstä, josta siis ilmoituksessa oltiin oltu hyvin niukkasanaisia.

Eli työaika olisi ollut 2h/pvä (ei mainittu mitään ilmoituksessa) ja kun haastattelija alkoi puhumaan niistä hommista, mitä siinä ajassa pitäisi yksin tehdä, tajusin et siihen 2h oli ympätty jotkun viiden tunnin hommat. Sen lisäksi oli joku taustatieto-tonginta kyseiseen työhön valitulle luvassa ja kuulemma "pojat" eli työkaverit siinä oli sitten suulaita ja härsekjä jutuissaan, joten "ei kannata hätkähtää sit" ja sanoi, että sen takia täytyy olla vähän paksunahkainen tyyppi (??!! ok..). Tämän lisäksi sitten tämä ison firman edustaja kertoi, että tuntipalkkaa oli luvassa alle 8 euroa..sanoi, että "ihan kahdeksaa euroa tunnissa me ei valitettavasti pystytä maksamaan".

Huomasin kyllä itse haastattelijasta, että jo häntäkin nolotti. Tällaista tä sit on. Kaikesta huolimatta haluaisin tietää, että kun kaikki hinnat senkun nousee ja nousee, niin miten ihmeessä ihmisen pitäisi tulla toimeen alle 8e tuntipalkalla? ja tässä tapauksessa 2h työajalla olisi siis päiväpalkaksi tullut 15e, joka juuri ja juuri olisi kattanut bensakulut. Juu ei kiitos, ja sitten ihmetellään, kun nuorisolle ei työ kelpaa..

3

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmemeininki

Niimpä.. ja kun työnkuvasta ei ilmoituksissa kerrota paljoakaan, niin itse haastattelu tilanteessa vasta kuulee mihin rapakkoon on sukeltamassa. Kun huomaa olevansa epäsopiva niin työhön jo alkaa sättiminen.
      Enemmän tietoa hakuilmoituksiin kiitos!!

• 4582093

Hääääh!?? Hullua.

Pitää kai sitten siinä haastatteluun kutsuttaessa kysellä etukäteen, ettei itse haastattelussa tule tuollaisia yllätyksiä.

• faktaatiskiinvaan...

Itse etsin työtä lähinnä myyntipuolelta. Olen huomannut että tosi paljon työnantajat pimittävät tietoa hakuilmoituksissa tai antavat ymmärtää muuta. Palkkauksessa lähinnä. Aika moni jättää mainitsematta kokonaan että työtä pitäisi tehdä toiminimellä!

Olin oikein innokkaana mukana yhdessä rekryprosessissa jossa palkkaus oli "sovittavissa, esitä pyyntö". Pääsin ekaan videohaastatteluun ja tokalle kierrokselle face to face myös. Palkkatasosta keskusteltiin.

Olisin saanut työpaikan. Kävikin ilmi kun vielä yksityiskohtia hiottiin sähköpostitse että kyseessä ei ole palkkatyö vaan sitä olisi påitänyt omalla toiminimellä tehdä. Oman toiminimen piikkiin olisi pitänyt mennä myös kilsakorvaukset ja puhelinkulut. Sanoin että kiitti ja moido.

Joten joo…. Työnantajat jättää kyllä todella oleellisia tietoja kertomatta ja piilottelevat niitä viimeiseen asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6508
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      84
      4954
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      107
      3218
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3062
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2265
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1636
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1231
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1222
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1136
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      904
    Aihe