Pakko mennä työajalla lääkäriin

apsop

Onko todella niin, että työajalla ei saa mennä lääkärin? Ja jos menee, niin tulee sanktioita?

Jos ei ole varaa käydä muualla, kuin terveysasemalla (08.00 - 16.00) ja oma työaika on myös 08.00 - 16.00, niin aika hankalaksi menee. Ainoa vaihtoehto näyttää olevan se, että hakee suoraan muutaman päivän sairaslomaa (minkä todennäköisesti myös saa, koska vaivoja löytyy aivan riittävästi).

Onko se edes työnantajan edun mukaista, että lääkärissä käynti on tehty niin hankalaksi, että on pakko parin tunnin poissaolon sijaan hakea pari päiväää saikkua?

6

333

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Oletko kysynyt mitä sillä tarkoitetaan? Meilläkin lukee ohjeistuksessa, että työajalla ei voi käydä lääkärissä, mutta sillä tarkoitetaan, että lääkärissä toki saa käydä, mutta se ei ole työaikaa. Eli tunnit joutuu tekemään takaisin tai käyttämään liukumia jne...

• AY1

Kannatta tarkastaa omasta liitosta asia.

• 1+14

joo kunnallisessa hammaslääkärissä pitää käydä sitten kun on vuosilomaa. varaa ei ole yksityisellä käydä.ja ei kaikille tule ylitöitä.

• Paikkakohtaista

Riippuu paikasta. Esimerkiksi itse olin aikoinaan eräällä Shellillä töissä ja siellä ei saanut työaikana käydä edes työterveyshuollossa, eikä pakollisessa työhöntulotarkastuksessa. Tuota tarkastusta varten piti ajaa erikseen 50km/suunta vapaapäivänä.

• Äkillisen sairastumisen vuoksi lääkäriin meno työaikana on yleensä palkallista. Muuten taitaa käynnit olla palkatonta, itse olen ainakin tehnyt tunti tunnista lääkärin käynnit takaisin. Lakisääteiset terveystarkastukset ovat yleensä palkallisia sen vuoksi että ovat pakollisia. Kannattaa tarkistaa työehtosopimuksesta.

• haukkuhaava38

Pomot hermostuu jos soitat moisesta asiasta luottamusmiehelle.Leimaannut ja olet varmistanut jo lopputilin.Orja mikä orja.Palkallista tai palkatonta,duunarilla oikeutta edes pa...skalla lehden lukemiseen ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      135
      1905
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      233
      904
    3. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      149
      890
    4. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      78
      843
    5. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      36
      812
    6. 60
      801
    7. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      747
    8. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      87
      711
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      65
      661
    10. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      571
    Aihe