Tästäkin on keskusteltu jo paljon, mutta mitä äänenavausharjoitteita käytätte? Oma ääneni aukeaa tosi hitaasti. Ja jotenkin alkaa tökkimään ne samat ääniharjoitteet, joita olen jo suunnilleen vuoden tehnyt. Jotkut opettajat laulattavat äänenavausbiisin, mutta itse tykkään ääniharjoitteista. Olen niihin vain tällä hetkellä tympääntynyt, kaipaisin vaihtelua. Ja tietysti sitä, että harjoitteet olisivat juuri itselleni optimaalisia.
Olen jännittäjä, joten toivon mm. luonnollisuutta. Epälen myös, että jonkin verran "pusken" ääntä. Nimittäin muistan sen tunteen, kun ääni virtaa vapaasti ja puhtaasti, ja siihen harvoin yllään. Ääneni on kohtuullisen heikko/hiljainen, joten kuorotilanteessa varmasti käytän liikaa voimaa. Ja jännitän. Mistä on seurauksena, että ylä-äänet katoavat. Varsin hyväksi olen havainnut ääniharjoittelun jälkeen hyräillä kappaleet ja siirtyä siitä laulamaan niitä pelkillä vokaaleilla, ja pyrkiä mahdollisimman legatomaisuuteen. Siitä laulamaan siirtyminen on jo vähän luonnollisempaa.
Eli siis miten muut jännittäjät, joilla on ehkä hento äänikin, olette tavoitatte "optimaalisen laulukunnon"? Mitä teette? Onko teillä jotain toimivia mielikuvaharjoitteita, joilla pääsette jännityksen yli?
Äänenavausharjoitteet?
Ti3 luonnollisuut33n
0
115
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201797
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991608Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy491154Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441020Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29939Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50866Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47856Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37800Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56788Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37770