kellään kokemusta??

pelottaa..:(

Olen nyt 25-vuotias nainen, jolla pitäisi olla elämäniloa ja asiat hyvin.. Alkuvuodesta tuntui lähes kaikki olevankin ihan hyvin.. En tiedä miten tämän kirjoittaisin tänne kun ongelmani on mm. se, että pääni ei pelitä.. Maaliskuussa vaihdoin työpaikkaa kolmevuorotyöstä päivätyöhön. Uudessa työssä oli paljon uusia asioita opeteltavana ja silloin jotenkin stressaannuin siitä kun ajatukseni ei "luistaneet" yhtään. Kävinkin silloin työterveydessä ja sain viikon sairasloman. Päässäni pyöri vain työasiat ja olinkin jotenkin vaativa itelleni. Saikun jälkeen päätin kuitenkin vielä jatkaa työssä ja n. kolmen vkon jälkeen jäin taas saikulle kun oloni ol ahdistunut.. Työterv.lääkäri kirjoitti mulle Escitalopraamia jos se helpottaisi oloani. Toisin kävi- lääkkeen aloitettuani en enää tuntenut iloa mistään ja aloin vain itkeskellä. Lopetin lääkkeen kun sain neljäntenä yönä jonkinlaisen paniikkikohtauksen. En kuitenkaan saanut enää ilontunteitakaan takaisin vaikka lääkkeen lopetin.
Lopetin sitten uuden työni ajatellen ,että jos oloni kohenisi. Mulla olisi ollut mahdollisuus palata aiempaan työpaikkaan mutta en siihenkään kyennyt sillä mulla meni ruokahalu, joka paheni sitten niin että oksentelin vähänkin ruoan jota sain alas. (tuolloin ajatukseni oli koko ajan vain ruoasa ja siinä miksen saa syötyä) Olinkin sitten siinä pisteessä kotona, että halusin jostain apua.. kävinkin s akuuttipsykiatrian polilla, jossa kerroin oireistani.. sitten sainkin diagnoosiksi masennuksen/ahdistuneisuushäiriön.. Minua kehoitettiin aloittamaan masennuslääke sertralin. Hyväuskoisena sen aloitinkin, mutta oloni vain paheni. ruokaa en saanut enää ollenkaan syötyä jne..mulla oli tuolloin myös erilaisia pelkojakin kuten kuolemanpelko... Käytin sertralinia n. kolmevkoa ja lopetin lääkkeen koska oloni oli entistä huonompi.. Kesäkuun lopulla mut otettiin psyk..osastolle ja siellä kehoitettiin kokeilemaan venlafaxinia ja lisäksi olantsapiinia .. Sainkin kyllä sitten taas syötyä mutta näläntunnetta minulle ei tullut.. Venlafaxin ei sopinut mulle kun siitä tulikin sitten annoksen noston yhteydssä virtsaamisvaikeuksia ja öisiä rytmihäiriöitä.. lääke sitten lopetettin "seinään" ja olantsapiini myös..Päässäni oli ihmeellistä kihelmöintiä lääkkeiden lopetuksen jälkeen. Tunne oli kuin "myrkytetyllä" ..Tällä hetkellä mulla on lääkkeenä mirtatsapiini ja thyroxin kilpirauhasen vajaatoimintaan(joka on todettu 4v sitten) Itken nyt päivittäin tätä mun oloa, kun en enää tiedä mikä johtuu mistä.. tuntuu että kukaan ei ymmärrä mua..tätä tekstiä on vaikee kirjottaa kun mun pää on nii tyhjä.. Syytän itteeni siitä kun menin niitä lääkkeitäkin kokeilemaan ja sain pääni niillä vain entistä sekavammaksi.. :(
Eli mulla on koko ajan tällainen olo:
- mun on vaikea ajatella asioita- ihan kuin pääni olisi tyhjentynyt kaikesta :``( ajattelen vain sitä mikä mulla on..
- kuin ajatukset/sanat olisi hävinneet päästä
- En tunne mitään erilaisia tunteita- oloni on koko ajan "sama"
- päässäni on tunne kuin ei olisi aivoja ollenkaan- vaikea tätä on ees selittää..
- ennen lääkekokeiluja sain nukuttua "luonnollisesti" , mutta nyt vain mirtatsapiinilla saan nukuttua..en tunne iltaisin "tarvetta" mennä nukkumaan.
- en tiedä mitä haluan, kun en saa mietittyä asioita..mulla ei tunnu olevan mielipiteitäkään asioista kun en saa mietittyä/ajateltua asioita.
- Tuntuu kuin olisin "unohtanut" kaiken en myöskään kykene "suunnittelemaan" päivisin tekemisiä kun pääni ei pelitä, en ns. keksi tekemistä..:(
-tuntuu kuin musta olisi vaan "ulkoinen olemus" jäljellä
Nyt kun yritän miettiä aikaa jolloin kaikki oli paremmin (alkuvuosi) niin muistan että mulla oli jotain epämääräisiä oireita joihin olin jo tottunut- kuten ajoittainen hengenahdistus, pystyin nukkua yli 10tuntisia yöunia päiväunia- pidin sitä "normaalina" mulle, nokkosihottumaa, "aivosumua"..Pelkään että en palaudu tästä.. 4v sitten mulla oli myös ruokahaluttomuutta ja silloin mulla oli lääkkeenä mirtatsapiini,diapam 1x3 sekä ketipinor.. Käytin niitä sen kesän mutta olin niin tokkurassa lääkkeistä että lopetin ne vähitellen ja oloni normalisoitui.. Onko kellään muulla tällästä oloa/kokemusta?

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fatdepress

Ei kukaan jaksais lukea tätä masentuneen vuodatusta. Oikeasti. Olet lihava tai jotain.

• Yks vaan

Mikä on kilpirauhasen tilanne? Onko se tutkittu perusteellisesti ja onko lääkitys kohdallaan? Vajaatoiminta voi olla osasyyllinen moniin psyykkisiltä vaikuttaviin oireisiin. Oletko käynyt hyvällä endokrinologilla?

• pelottaa..

Kilppariarvot ja peruslabrat on katottu.. Ei vikaa..en vaan jaksa uskoa et masennus aiheuttaa pelkästään tämmöstä jatkuvaa pään tyhjyyttä..Sulle "fatdepress" sanon että halusin vaan kuulla joa jollaki on samaa ollut tai on enkä ns kaipaa sääliä/lohtua vaan kokemusta ja en myöskään ole lihava..

• fatstress

Kyllä nimenomaan se masennus. Ja lisäksi LIHAVUUS.

• kehtaakki!!

Ja sulla idioottitauti!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe